Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?

410 posts, 21 pages, 254,069 views

Jago

Posts: 4,039

#161 • • Jago un-trained monkee

Tapi, 13.8.2006 03:45:
---
Jago, 13.8.2006 01:49:
---
[ps.miten v***ssä noihin og bileisiin pääsee mukaan ja onko niitä ees suomessa jossain tehdashalleissa, vai vaan noissa joissain pusikoissa,, ja onko niitä muissa genreissä kun psykessä]

---

--snip--


kiitoksia..
pitää yritätä sitten tunkeutua oikeisiin piireihin..
toivottavasti tehdashalleissa järkätään jotain.. mä mieluummin oisin vähän jäässä kivassa tunnelmassa*nauru*(noi baaribileet ei oo aina ihan se mun juttu[ainakaan jos ne pidetään studiolla])
juu ja ugitä tarkotin*nauru*

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Jago

Posts: 4,039

#162 • • Jago un-trained monkee

Jusna666, 13.8.2006 04:58:
---
Progress, 13.8.2006 03:59:
---klips---

---


Mua vituttaa ihmiset jotka ajattelevat, että he ovat iältään ja kokemukseltaan mukamas niin vanhoja, että heillä on kauheesti mukamas vara arvostella muiden ihmisten biletystä ihan niinku se miten joskus tyyliin 80-luvulla mentiin ois teh juttu vieläkin.. Mielummin käyn bileissä missä on asiasta innostuneita teinejä kuin bileissä missä on jotain paskamahasia ikäihmisiä löhöömässä perseellään tuoppi kädessä, arvostelemassa, skeneilemässä, "tietämässä", pätemässä, jotka ajattelee kaikista vaan "vitun teinit, ei teistä mihkää oo"

*vanhoillepapoillepiiskaa*


samaa mieltä.. miksi nuoret eivät saisi tutustua samaan maailman mihin vanhemmat on päässyt ennen niitä..
ja kuka tässä on kuvitellutkaan tietävänsä kaikkee bilemaailmasta..
mä oon uusnaama ja uskon tietäväni jo aika paljon, mutta en todellakaan hirveesti.. mutta toisaalta onhan noilla vanhemmanpolven bilettäjilläkin aika paljon opittavaa ja koettavaa viellä..

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Progress

Posts: 955

#163 • • Progress

Jago, 13.8.2006 12:47:
---
Jusna666, 13.8.2006 04:58:
---
Progress, 13.8.2006 03:59:
---klips---

---


Mua vituttaa ihmiset jotka ajattelevat, että he ovat iältään ja kokemukseltaan mukamas niin vanhoja, että heillä on kauheesti mukamas vara arvostella muiden ihmisten biletystä ihan niinku se miten joskus tyyliin 80-luvulla mentiin ois teh juttu vieläkin.. Mielummin käyn bileissä missä on asiasta innostuneita teinejä kuin bileissä missä on jotain paskamahasia ikäihmisiä löhöömässä perseellään tuoppi kädessä, arvostelemassa, skeneilemässä, "tietämässä", pätemässä, jotka ajattelee kaikista vaan "vitun teinit, ei teistä mihkää oo"

*vanhoillepapoillepiiskaa*

---

samaa mieltä.. miksi nuoret eivät saisi tutustua samaan maailman mihin vanhemmat on päässyt ennen niitä..
ja kuka tässä on kuvitellutkaan tietävänsä kaikkee bilemaailmasta..
mä oon uusnaama ja uskon tietäväni jo aika paljon, mutta en todellakaan hirveesti.. mutta toisaalta onhan noilla vanhemmanpolven bilettäjilläkin aika paljon opittavaa ja koettavaa viellä..



no enhän mää täs nyt perkele teillä tätä sanonu..ja en tosiaa tarkottanu et tykkäisin itekää tosta "skeneilystä", se ärsyttää mua IHAN yhtä paljon ku suaki. Tykkään vaan nykyää hengailla porukassa joka vaan pitää hauskaa ilman mitää muuta...ja siis että ei uskota tietävänsä kaikkee...en itekää tiedä, mut monet vaan luulee tietävänsä...

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

Unik

Posts: 4,117

#164 • • Unik
"mä tulin puhtaasti tänne musiikin takia"
Avatar
#165 • • ALIEN Guest

U n i k, 14.8.2006 02:14:
"mä tulin puhtaasti tänne musiikin takia"



indeed. musiikkia soi kotonakin jos vaan osaa käyttää i-nettiä :)
Jago

Posts: 4,039

#166 • • Jago un-trained monkee

Progress, 14.8.2006 02:11:
---
Jago, 13.8.2006 12:47:
---
Jusna666, 13.8.2006 04:58:
---
Progress, 13.8.2006 03:59:
---klips---

---


--snip--

---

--snip--
---


no enhän mää täs nyt perkele teillä tätä sanonu..ja en tosiaa tarkottanu et tykkäisin itekää tosta "skeneilystä", se ärsyttää mua IHAN yhtä paljon ku suaki. Tykkään vaan nykyää hengailla porukassa joka vaan pitää hauskaa ilman mitää muuta...ja siis että ei uskota tietävänsä kaikkee...en itekää tiedä, mut monet vaan luulee tietävänsä...


en väittänytkään, mutta juu ittekkin tykkään kyllä bilettää biletyksen hauskuuden(musiikki+yhteenkuuluvuuden tunne tanssilattialla+kavereitten näkeminen) vuoksi. Kaikki muu siihen häiritsee vaan olennaisinta..

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Strobocop

Posts: 161

#167 • • Strobocop Skenepoliisi
Ikävät yksityiskohdat klubbailussa voi ohittaa mutta tilanpuutetta ei. Jos olis hilloo niin vuokraisin joka viikko mestoja omaan käyttöön että mahtuisi ylipäänsä joraamaan.

--
Three strikes and you are out!

terraluna

Posts: 1,270

#168 • • Edited terraluna Agentti

Karski, 3.7.2005 17:41:
---
JussiS, 1.7.2005 14:33:
---
miikkah, 30.6.2005 23:02:
tekno on jo pitkään ollut paljolti retroa. vanhoja synia, vanhoja saundeja, vanhoja levareita, vanhoja äjiä. enemmän sielua ja vähemmän digiä. musiikillinen ja kultturillinen kehitys lienee radikaalimpaa jossain muualla. (mitäs sitä muuttamaan)

*hymy*

---

Toisaalta taas toi sotii vähän sitä vastaan, että aina etsitään uusia levyjä, uusia soundeja, uusia sampleja jne. Miksi tekniikan pitäis olla sillon retroo, jos pitäis tehdä uutta? Toki kolkki on aina kolkki, eikä se kulu vaikka sitä joka raitaan heittäisikin, mutta uuden luominen pitäis aina olla mun mielestä etusijalla vanhan kertaamisen sijaan.

(tämä siis ihan liittyen tohon sun postaukseen, eikä niinkään levareihin ja vinyyliin)

---


Täähän se just onkin teknoskenen ristiriitaisuus :)
Just joku 303-fetisismi oli se mikä mua kävi ensimmäisenä
rassaamaan aikoinaan, kun kuitenkin alunperin esim. itselleni
just se uusien juttujen tekeminen ja musiikin rajojen
rikkominen oli osa teknon määritelmää, niin jonkun
yksittäisen laitteen yletön hehkutus ei ollut mitenkään
linjassa tän kanssa. Ja kyllähän juurikin siellä
puristisimmissa teknopiireissä tommonen 80-luvun
digiestetiikka on kovassa huudossa - uusiutuminen
ja uusien urien etsiminen ääni-ilmaisussa ei o tuntunu
enää vuosiin olevan mikään agenda teknoskenessä, ne
innovaatiot on ilmenny ihan muissa genreissä (osin
konemusiikin ulkopuolella).

Eipä sillä, nykyään tekno on mullekin vähän niinkuin
suomi-iskelmä keski-ikäisille: tuttua ja turvallista
viihdemusiikkia jota on kiva tanssia ja taputtaa mukana. *plur*



^Toi oli kyllä niin hyvin sanottu! Tiivistää sen mitä ite oon miettiny teknokulttuurin muutoksesta ainakin Suomessa. Sellanen tietty hehku ja rohkeus toteuttaa uusia ideoita tai ottaa niitä vastaan on ollut vähenemään päin. Toi aiemmin mainittu bilemeiningin kaupallistuminen on osaltaan mun nähdäkseni vaikuttanut tähän, eli kun aletaan pitää bileitä enimmäkseen ravintoloissa ja vastaavissa aiempaa enemmän taloudelliset interessit huomoiden, niiden luonne väkisinkin muuttuu.

Ikävintä on mielestäni kun ug-meno ja ravintolatapahtuma törmäävät ja koitetaan kuoria kermat molemmista. Karkeesti yleistäen näkisin et ug:n idea on talkootyössä ja vapaaehtoisuudessa: luodaan yhdessä tapahtuma siksi että se on kivaa, ei rahan takia. Bensat ja bisset-linjalla liikuttaessa kun tapahtumaan ei yleensä ole pääsymaksua ja soittajatkin tulevat enemmän ilosta osallistua bileiden luomiseen kuin saadakseen naamansa näkyviin ja lompakkoon täytettä.

Artistin (tai esitanssijan, dekottajan, valomiehen etc.) siirtyminen ravintolaan ja soittaminen maksullisessa tapahtumassa tekee hänestä mielestäni työntekijän, jolle maksetaan työstään eli keikasta palkkio. Ns. isojen nimien kohdalla tämä yleensä päteekin, mutta ravintolakeikoista tulisi mielestäni maksaa jokaiselle soittajalle. Vaikka vähemmän tunnettujen soittajien palkkioit ovatkin "vain" muutaman kympin luokkaa, sekin muutama kymppi kertoo jotain arvostuksesta. Joka kerta kun kuulee tätä "mut hei kyl soittajii saa ilmaiseksikin, voidaan sit tuoda viel tää xxx stara xxx maasta" alkaa mulla ainakin v*tutus nousta. Tällaisia läppiä on tullut muutamien aika isojenkin bileorganisaatioiden puuhamiesten suusta, vaikka useimmiten joku fiksu on kyllä ollut laittamassa heti jäitä hattuun. Samoin eräätkin promoottorit voisivat miettiä millaisia paskadiilejä ravintoloitsijoiden kanssa tekevät, koska moraalinen vastuu ravintolan vaikeuksissa esim. maksaa palkkioita ajoissa tai kokonaan sälyttyy mielestäni osin myös sen tahon harteille, joka artistin on alunperin bookannut. Itse en ainakaan kehtaisi toistuvasti bookata artisteja bileisiin, jotka on säädetty jonkun rupisen ja epäreilun sopimuksen pohjalta. (Loppuun huomautus ja anteeksipyyntö omalta kohdalta aikaisemmista em. kaltaisista ratkaisuista, rapatessa roiskuu ja virheistä oppii: won't happen again anymore.)

Eli kai mun pointti oli että ug:ssä on omat "sääntönsä" ja kaupallisella puolella omansa joten jos niissä pitäydyttäisiin, säästyttäisiin monelta mielipahalta. Keskimäärin oon silti sitä mieltä, et aika mukavaa porukkaa bilemaailmassa liikkuu sekä järjestävällä taholla että bileissä kävijöiden joukossa. *piis*

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Lauri

Posts: 1,051

#169 • • Lauri Devoted

terraluna, 25.8.2006 14:30:


Artistin (tai esitanssijan, dekottajan, valomiehen etc.) siirtyminen ravintolaan ja soittaminen maksullisessa tapahtumassa tekee hänestä mielestäni työntekijän, jolle maksetaan työstään eli keikasta palkkio. Ns. isojen nimien kohdalla tämä yleensä päteekin, mutta ravintolakeikoista tulisi mielestäni maksaa jokaiselle soittajalle. Vaikka vähemmän tunnettujen soittajien palkkioit ovatkin "vain" muutaman kympin luokkaa, sekin muutama kymppi kertoo jotain arvostuksesta. Joka kerta kun kuulee tätä "mut hei kyl soittajii saa ilmaiseksikin, voidaan sit tuoda viel tää xxx stara xxx maasta" alkaa mulla ainakin v*tutus nousta. Tällaisia läppiä on tullut muutamien aika isojenkin bileorganisaatioiden puuhamiesten suusta, vaikka useimmiten joku fiksu on kyllä ollut laittamassa heti jäitä hattuun. Samoin eräätkin promoottorit voisivat miettiä millaisia paskadiilejä ravintoloitsijoiden kanssa tekevät, koska moraalinen vastuu ravintolan vaikeuksissa esim. maksaa palkkioita ajoissa tai kokonaan sälyttyy mielestäni osin myös sen tahon harteille, joka artistin on alunperin bookannut. Itse en ainakaan kehtaisi toistuvasti bookata artisteja bileisiin, jotka on säädetty jonkun rupisen ja epäreilun sopimuksen pohjalta. (Loppuun huomautus ja anteeksipyyntö omalta kohdalta aikaisemmista em. kaltaisista ratkaisuista, rapatessa roiskuu ja virheistä oppii: won't happen again anymore.)

Eli kai mun pointti oli että ug:ssä on omat "sääntönsä" ja kaupallisella puolella omansa joten jos niissä pitäydyttäisiin, säästyttäisiin monelta mielipahalta. Keskimäärin oon silti sitä mieltä, et aika mukavaa porukkaa bilemaailmassa liikkuu sekä järjestävällä taholla että bileissä kävijöiden joukossa. *piis*



Tästä kaikesta sulla on varmasti olemassa jonkinlainen oikeakin
esimerkki mihin pohjaat, kun kuitenkin melko painavaa tekstiä
annoit palaa. Ketä nää promoottorit, isot bileorganisaatiot ja
puuhamiehet on? On helppo heittää ympäripyöreitä esimerkkejä,
mutta puhuppa nimillä?
kap-pu

Posts: 1,167

#170 • • kap-pu the amazing suction cup boy

Mellu-, 11.8.2006 14:55:
mua on jäänyt vähän vaivaamaan se että jos tulee bileisiin ja siel on ehkä 1 ketä haluaa mennä kuuntelemaan,ok,kuuntelee sen mut sit jos loppuajan seisot jossain porukassa hölisemässä tai pöydässä dokaamassa se on samantien pousailua *ding* vai oonks MÄ ymmärtäny väärin?

...

Ja kyllä, minustakin on vissiin tulemassa vanha ja valikoiva..



no joo todellakin, mulla nykyään vaatii kyl hieman enemmän et saan perseeni hilattua tanssilattialle, kuin teinivuosien "HEI VEDET JUOTU NYT TANSSIMAAN ÄKKIÄ!". kukin ilta tuntuu olevan vähän oma tapauksensa tätä nykyä, fiilis, musiikki, yleinen meininki. eikä ota mitenkään kipeetä jäädä joku ilta vähän paitsioon lepuuttamaan koipia ja rankaisemaan frendien korvia huonoilla jutuilla.

mainittakoon vielä tässä, että enpä kyl ole toisaalta aikoihin kuullutkaan mitään nirppanokkakommentteja pousailun / ei-tanssimisen / vääränlaisen biletyksen suhteen.

besides, on pousailuunkin hyvä syy! voi katsoa ku tytöt vetkuttaa peppua...

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

remotion

Posts: 5,283

#171 • • remotion nostatus guru

kap-pu, 30.8.2006 09:56:
---
Mellu-, 11.8.2006 14:55:
mua on jäänyt vähän vaivaamaan se että jos tulee bileisiin ja siel on ehkä 1 ketä haluaa mennä kuuntelemaan,ok,kuuntelee sen mut sit jos loppuajan seisot jossain porukassa hölisemässä tai pöydässä dokaamassa se on samantien pousailua *ding* vai oonks MÄ ymmärtäny väärin?

...

Ja kyllä, minustakin on vissiin tulemassa vanha ja valikoiva..

---


no joo todellakin, mulla nykyään vaatii kyl hieman enemmän et saan perseeni hilattua tanssilattialle, kuin teinivuosien "HEI VEDET JUOTU NYT TANSSIMAAN ÄKKIÄ!". kukin ilta tuntuu olevan vähän oma tapauksensa tätä nykyä, fiilis, musiikki, yleinen meininki. eikä ota mitenkään kipeetä jäädä joku ilta vähän paitsioon lepuuttamaan koipia ja rankaisemaan frendien korvia huonoilla jutuilla.

mainittakoon vielä tässä, että enpä kyl ole toisaalta aikoihin kuullutkaan mitään nirppanokkakommentteja pousailun / ei-tanssimisen / vääränlaisen biletyksen suhteen.

besides, on pousailuunkin hyvä syy! voi katsoa ku tytöt vetkuttaa peppua...



ei ne vetkuta ku ne istuu siellä pöydässä venaamassa sitä vikaa dj:tä ja sitten kun se vika dj tulee ni ne käy plekseissä huitoo ehkä maks 2 biisiä.

Nii, Mellu, mä näkisin kyllä et toi on ihan selkeesti pousailua, tai en ees ymmärrä et miksi tuo ei ois pousailua, toisaalta mitä väärää siinä sit olis? Ite tosin oon vielä näin tuhannen käydyn bileen jälkeenkin tuota vesijuotu, äkkiä bilettää tyyppiä.
Avatar
#172 • • astaroth Guest

rmtn, 30.8.2006 12:44:
Nii, Mellu, mä näkisin kyllä et toi on ihan selkeesti pousailua, tai en ees ymmärrä et miksi tuo ei ois pousailua, toisaalta mitä väärää siinä sit olis? Ite tosin oon vielä näin tuhannen käydyn bileen jälkeenkin tuota vesijuotu, äkkiä bilettää tyyppiä.


tuokin on omasta mielestäni suhteellista. käsittääkseni alunperin tähän kulttuuriin musiikin lisäksi on myös kuulunut sosialisointi tuttujen ja tuntemattomien ihmisten kanssa, eikä vain zombimaisesti kokoonnuta nostamaan polvea riveittäin. jos ilmapiiri tai musiikillinen anti eivät vain saa aikaan tanssittavaa reaktiota, niin ei sitä nyt kannata itseään pakottaakaan. se, että ei ole tanssimassa 18h putkeen veden voimalla ei tarkoita mielestäni sitä, etteikö voisi pitää hauskaa hyvän ja iloisen hengen nimissä. ja tämä ei mielestäni ole väärin, mutta ei näköjään sinunkaan mielestäsi

negatiivisemman (ja samalla huvittavan) ilmiön aiheuttavat enemmänkin nuo pätemisentarvetta potevat yksilöt, jotka tietävät kaiken, tekevät kaiken oikein ja lukevat oikeudekseen katsoa muita pitkin nenänvartta sen takia, että itse tuntevat sen tyypin ja ovat ottaneet suihin siltä toiselta ja "noi ämmät niiq pitää kixxukarvaa söö lääst wiik".

käsityksiäni saa oikoa, jos sellaiselle kokee tarvetta
remotion

Posts: 5,283

#173 • • remotion nostatus guru

astaroth, 30.8.2006 14:30:
negatiivisemman (ja samalla huvittavan) ilmiön aiheuttavat enemmänkin nuo pätemisentarvetta potevat yksilöt, jotka tietävät kaiken, tekevät kaiken oikein ja lukevat oikeudekseen katsoa muita pitkin nenänvartta sen takia, että itse tuntevat sen tyypin ja ovat ottaneet suihin siltä toiselta ja "noi ämmät niiq pitää kixxukarvaa söö lääst wiik".



totta, normi yksilö on vielä bileissä jos tasasesti vuodelle jakaa niin varmaankin 2-6tuntia / viikko.

se nyt ei oo ihan hirvee määrä aikaa kuitenkaan vaikka merkittävä osa elämäntapaa kuitenkin.
Joten en näkis syytä muodostaa mitään kuppikuntia. pääasia et kaikki viihtyis bileissä ne muutaman tuntia mitä siellä tulee oltua, oli se sit minkä touhun ääressä tahansa.
Skeneä kun on hyvin vaikea yrittää omistaa.
Beliar

Posts: 1,361

#174 • • Beliar
Tää oli tosi hauskaa luettavaa! *lmao*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Avatar
#175 • • Fuzzy Guest

Howdy, 12.7.2004 20:58:
Mua harmittaa se kun täälä nykyään kaikkia harmittaa kaikki, ja siitä saa vaan lisää harmistusta ja kohta ei enään jaksa edes harmistuneena lukea näitä harmistus juttuja kun ei täälä tunnu olevan iloa kellään..



Mul kävi ihan samat ajatukset mielessä ku luin noit juttui... *eiei*
En ite käy enää ollenkaan baareissa vaan pelkästään bileissä, koska en oo tavannu niissä ku mukavia ihmisiä!
Jos meet baariin, nii suurella todennäkösyydellä sua v***ttaa AINA joku asia sen illan jälkeen!(joku töni, joku kaato mun juomat, joku tuli pokailee eikä tajunnu et mua ei kiinnosta...) Eli siel ei saa aina olla "rauhassa" pitämässä hauskaa! Ja mun mielestä nois bileis käy nimenomaan ihmisiä, jotka haluu vaan pitää hauskaa, eikä tulla tappelemaan tai jtn...
Mutta näköjään näissä bileissäkin on omat huonot puolensa, joihin en oo vaan ite vielä törmänny..*joo*

ps. Noilla pokailijoilla tarkotan niitä jurrissa örveltäviä känniääliöitä, jotka ei ehkä(en tiedä!) kiihota ketään jos on ite selvinpäin.
Mut rock on people! piis*piis**jiihaa**hihu*
Worin

Posts: 526

#176 • • Worin
Mua ei vituta muut kun normi-tonokit tai niitä voi kutsua miten tahtoo. Eli siis jengi joka ei osaa käyttäytyä. Tosin mieleen ei muistu kun yks kerta kun 2 "pissistä" sano mulle kun huilasin jakkaralla jotain "painukko vittuun siit, et päästään frendien kans istuu tähä". Ois pitäny varmaan kuittaa jotain, no kun te kerran omistatte tän paikan niin mitäs jos vuokraisin tän jakkaran vaikka vartiks.

mulle bileet on: musa + visuaalisuus + tunnelma = FIILIS

FIILIS on parasta huumetta.
terraluna

Posts: 1,270

#177 • • terraluna Agentti

plaplapla...
puhuppa nimillä?



Enpä taida, sillä mielestäni loanheitto julkisella forumilla ei edistä mitenkään muutosta vaan herättää vain pahaa verta. Uskosin että ko. henkilöt tietävät mokansa itsekin ja parantavat (tai ovat parantaneet) tapansa. Olen myös toisinaan maininnut em. kaltaisissa tilanteissa asianosaisille, jos olen jotenkin ollut sekaantunut bileen järjestämiseen tarpeeksi läheisesti. Lisäksi usein kun nuoruuden innolla mennään tuhatta ja sataa, unohtuu helposti mitä alunperin lähdettiinkään toteuttamaan: näkemystä löytyy, mutta aikaa, rahaa, organisointia ja osaamista sen toteuttamiseksi puuttuu. Lisäksi konemusiikkipiirit ovat sen verran pienet ettei huono organisaatio yleensä kauaa pyöri, maksamattomat laskut ja täyttämättä jääneet lupaukset löytää myöhemmin edestään muodossa tai toisessa.


Silti oma (vaikkakin varsin tulikivenkatkuinen) avautumiseni ei ole minusta turha, koska se voi herätellä yhden jos toisenkin pohtimaan. Esimerkiksi tuo "maksetaan nimidj:lle muttei nonamelle" on käsittääkseni aika yleistäkin, vaikka vaikeahan noista on täyttä varmuutta saada sillä palkkioiden suuruudesta ei perinteisesti pahemmin puhuta. Kyseisen toimintatavan puolustuspuheenvuorona lausahdus "no sehän on yleinen käytäntö" herättää lähinnä vain ajatuksen siitä että ehkä sitä olisi sitten syytä muuttaa. Pääasiallinen syy miksi en lähde julkisesti syljeksimään kenenkään päälle, on se, että haluan uskoa siihen että ihmiset muuttuvat (myös parempaan suuntaan) ja antaa heille mahdollisuuden siihen. Jos nimi on kerran tahrattu, kilpeään saa kiillottaa tosi kauan ennenkuin tehdyt typeryydet unohtuvat, jos unohtuvat lainkaan.

piis änd laav, Anna :)

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Lauri

Posts: 1,051

#178 • • Lauri Devoted

terraluna, 30.8.2006 22:07:
---
plaplapla...
puhuppa nimillä?

---


Enpä taida, sillä mielestäni loanheitto julkisella forumilla ei edistä mitenkään muutosta vaan herättää vain pahaa verta.



Sitähän juuri alunperin teit, enemmän se herättää pahaa verta kun
yleistät.


Uskosin että ko. henkilöt tietävät mokansa itsekin ja parantavat (tai ovat parantaneet) tapansa. Olen myös toisinaan maininnut em. kaltaisissa tilanteissa asianosaisille, jos olen jotenkin ollut sekaantunut bileen järjestämiseen tarpeeksi läheisesti. Lisäksi usein kun nuoruuden innolla mennään tuhatta ja sataa, unohtuu helposti mitä alunperin lähdettiinkään toteuttamaan: näkemystä löytyy, mutta aikaa, rahaa, organisointia ja osaamista sen toteuttamiseksi puuttuu. Lisäksi konemusiikkipiirit ovat sen verran pienet ettei huono organisaatio yleensä kauaa pyöri, maksamattomat laskut ja täyttämättä jääneet lupaukset löytää myöhemmin edestään muodossa tai toisessa.



Jumalan tosi.



Silti oma (vaikkakin varsin tulikivenkatkuinen) avautumiseni ei ole minusta turha, koska se voi herätellä yhden jos toisenkin pohtimaan. Esimerkiksi tuo "maksetaan nimidj:lle muttei nonamelle" on käsittääkseni aika yleistäkin, vaikka vaikeahan noista on täyttä varmuutta saada sillä palkkioiden suuruudesta ei perinteisesti pahemmin puhuta. Kyseisen toimintatavan puolustuspuheenvuorona lausahdus "no sehän on yleinen käytäntö" herättää lähinnä vain ajatuksen siitä että ehkä sitä olisi sitten syytä muuttaa.



Onko koskaan käynyt mielessä, että vähän tunnetumpi nimi saattaa
tuoda maksavia asiakkaita, kun taas tuntemattomampi ei välttämättä
yhtään - lähinnä kuluja. Joskus ne tunnetutkin nimet ovat aloittaneet ja
silloin ei varmasti rahakirstut pursunneet. Tosin eipä ne taida ihmeemmin
pursuilla tänäkään päivänä?
Toisaalta, ei Roomaakaan rakennettu päivässä ja joskus siitäkin tuli
maailman mahti.


Pääasiallinen syy miksi en lähde julkisesti syljeksimään kenenkään päälle, on se, että haluan uskoa siihen että ihmiset muuttuvat (myös parempaan suuntaan) ja antaa heille mahdollisuuden siihen. Jos nimi on kerran tahrattu, kilpeään saa kiillottaa tosi kauan ennenkuin tehdyt typeryydet unohtuvat, jos unohtuvat lainkaan.



Pitkä on matka kuljettu tähän päivään ja pitkä on matka vielä edessä,
jotta ylipäänsä mikään muuttuu. Mutta kiva juttu että annat mahdollisuuden
niille jotka ovat mokanneet!
terraluna

Posts: 1,270

#179 • • Edited terraluna Agentti

Lauri, 30.8.2006 22:21:
---
terraluna, 30.8.2006 22:07:
---
plaplapla...
puhuppa nimillä?

---


Enpä taida, sillä mielestäni loanheitto julkisella forumilla ei edistä mitenkään muutosta vaan herättää vain pahaa verta.

---


Sitähän juuri alunperin teit, enemmän se herättää pahaa verta kun
yleistät.



--> "Silti oma (vaikkakin varsin tulikivenkatkuinen) avautumiseni ei ole minusta turha, koska se voi herätellä yhden jos toisenkin pohtimaan." Enkä myöskään puhunut "kaikista bilejärjestäjistä" tms. vaan muutamista esimerkeistä, jotka ovat saaneet sapen kiehahtamaan. Siitähän tässä threadissa oli kyse, tosin ehkä unohdin ton "kohteliaan" välillä.

Onko koskaan käynyt mielessä, että vähän tunnetumpi nimi saattaa
tuoda maksavia asiakkaita, kun taas tuntemattomampi ei välttämättä
yhtään - lähinnä kuluja. Joskus ne tunnetutkin nimet ovat aloittaneet ja
silloin ei varmasti rahakirstut pursunneet. Tosin eipä ne taida ihmeemmin
pursuilla tänäkään päivänä?
Toisaalta, ei Roomaakaan rakennettu päivässä ja joskus siitäkin tuli
maailman mahti.



On käynyt ja ymmärrän myös sen että jokainen dj on joskus kokeillut soittamista ensimmäistä kertaa, heittänyt ekan keikkansa ja senkin tiedän, että harva itsensä soittamalla elättää etc.

Mua vaivaa, jos pääsymaksullisessa tapahtumassa ei makseta kaikille soittajille, koska silloin tavallaan pannaan ko. artistit kattamaan osa tappioista tai jos tapahtuma tuottaa voittoa, se on vain järjestäjien ja "palkattujen" soittajien ilo. Eli toisin sanoen jos näille ilmaiseksi soittamaan tulleille olisi maksettu, voittoa olisi tullut vähemmän tai ei lainkaan tai bileiden loppusaldo olisi painunut enemmän tappiolle.

Ymmärrän kyllä halun tuoda ulkomaisiakin soittajia bileisiin ja sen ettei tappiollisia bileitä voi loputtomiin järjestää, mutta siltikin musta on vähän väärin repiä se ylimääräinen tuohi (jolla bileiden saldo pysyy siis nollan ylapuolella tai tapahtumajärjestäjän tekemä tappio aisoissa) tuntemattomampien soittajien selkänahasta. Asiaa voi tosin lähestyä myös siltä kannalta että jos sovitaan ilmaisesta keikasta ja artisti sen hyväksyy ja tulee soittamaan puhtaasta soittamisen ilosta ja/tai halusta tukea bilettä valinnallaan, mitään vääryyttä ei oikeastaan ole tapahtunut.

Vaakakupeissa ovat tavallaan idealismi ja realismi ja joskus on vaikeaa tasapainoilla siinä välissä niin että kaikki ovat tyytyväisiä ja kokevat tulleensa oikeudenmukaisesti kohdelluiksi ja samanaikaisesti kuitenkin pitää organisaation kokonaisbudjetti sen nollaviivan yläpuolella, joka kuitenkin on edellytys bilekulttuurin hengissä pysymiselle.

Edit: selvennystä

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

oZq

Posts: 153

#180 • • oZq

Tuikkari, 30.8.2006 21:14:
Mua ei vituta muut kun normi-tonokit tai niitä voi kutsua miten tahtoo. Eli siis jengi joka ei osaa käyttäytyä. Tosin mieleen ei muistu kun yks kerta kun 2 "pissistä" sano mulle kun huilasin jakkaralla jotain "painukko vittuun siit, et päästään frendien kans istuu tähä".


*whaat*
Tuosta kyllä tosiaan oikein huokuu sellainen fiilis, että tänne on todellakin tultu pitämään hauskaa. *igor*