Avautukaamme bilemaailmasta avoimesti mutta, rehellisesti ja kohteliaasti?

410 posts, 21 pages, 254,175 views

Darkness

Posts: 518

#121 • • Darkness Spank~monkey
technics vs stanton lol lol.*aplodit*

--
There aint no party like an alcoholic party!

Android

Posts: 3,908

#124 • • Android

Ana-5000, 29.6.2005 16:00:
---
dj darkness, 29.6.2005 15:34:
Bile maailma tuntuu aikas oudolta siinäsuhteessa että kaikki kauan bilessä pyörineet veteraani bilettäjät jaksavat aina hehkuttaa kaikkitietäväisyydellään.

---


Technics > Stanton.



Minusta kaikkein olennaisinta tässä tapauksessa on dj darknessin yhdyssanavirheet kuten esimerkiksi "bile maailma" ja "veteraani bilettäjät". Se, miten kauan joku on käynyt bileissä tai miten paljon joku hehkuttaa kaikkitietäväisyydellään on epäolennaista.
anthocyan

Posts: 1,511

#125 • • anthocyan Kohti valoa...

Individual, 28.6.2005 15:16:
*plur**pihkassa**plur**pihkassa*Mä rakastan teitä kaikkia!*plur*



Veit sanat suustani! *nauru* *plur*

Elämää ei sen vähempää...

*nuotti* Älä ota sitä vakavasti, älä ota sitä vakavasti, en tahdo neuvoa, mutta kuuntelet neuvoa *nuotti* *vink*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Neophyte

Posts: 43

#126 • • Neophyte

anthocyan,

*nuotti* Älä ota sitä vakavasti, älä ota sitä vakavasti, en tahdo neuvoa, mutta kuuntelet neuvoa *nuotti* *vink*



*pilknus*
Eiks se ollut "en tahdo neuvoa, mutta kuuntele Teuvoa"
ie. stoben nimi oli Teuvo.
*endpilknus*

--
And did they get you to trade? Your heros for ghosts?
Hot ashes for trees? Hot air for a cool breeze?
Cold comfort for change?And did you exchange,
Walk on part in the war,for lead role in a cage?

Caro²

Posts: 5,301

#127 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2
On nyt niin tylsää, niin raapustelen nyt ihan yleisesti ihmismielen koukeroista.. Tässä tapauksessa se nyt koskettaa bilekansaa, kun en pahemmin "muissa yhteisöissä" pyöri..

Tässä kulttuurissa häiritsee kaksi paradoksaalista piirrettä. Ensimmäinen on "tekno-kulttuurin" osa-alue, jossa ihannoidaan kaikkea koneellista, teknistä, digitaalista, jne jne jne. Toinen on se, että "tekno-kulttuurin" kasvatit pitää omaa musiikkian muita parempana, jonkinlaisena päätepisteenä jonka kautta voi saavuttaa syvemmän musiikillisen ymmärtämisen tms, jotain ihan puppua..

Mutta iskeydytään vaikka ensin tuohon kaiken teknisen ihannointiin. Ymmärtääkseni tekno-kulttuurin kasvatit (siis nämä elämäntapahipit) ovat sellaisia, jotka nimenomaan haluavat aina uutta, hienoa, ja teknisempää tuotetta käpistellä. Ihan ymmärrettävää. Tietokoneet, ykköset ja nollat on jees. Uudet hienoudet miksereissä, musaa tehdessä, uudet syntikat, digitaalitiskit, digitallenteet ja digitallentimet... ja sitten tulee se joka vetää maton alta:
"Vinyyli, the one and only..."

W T F ! ? *ding*

Teknari (ja muut dj levarit) ovat (vaikka moottorin kannalta) 30v+ vanhaa tekniikkaa, jolla ei ole mitään tekemistä hienon ja uuden tekniikan kanssa. Kulttuuri ihannoi tekniikan huippua ja musiikin puolelta kuunnellaan "nimen omaan" dj-settejä, jotka on soitettu ihan jollakin muulla, kuin tekniikan huipputuotteilla..

Nooh.. Kunhan mietin..



Sitten vaikka kohta kaksi, oma musiikki on se "ylempi hienous". Konemusiikkia on päädytty kuuntelemaan kun rokit ja popit eivät enää tarjoa mitään... Mjoo.. Tähän kun vielä lisätään näennäinen suvaitsevaisuus ja avoin mieli, joka pitäisi olla itsestään selvä asia jokaiselle teknofriikille joka haluaa kokeilla, tutkia ja tutustua kaikkiin uusiin vempaimiin ja asioihin.. ehkä se avoin mieli pätee vaan tikapuilla "ylöspäin"..

Jaa mitä se nyt horisee? No Suomirokista horisen perkele, suomirokista ja muista musagenreistä jota maailma on pullollaan, josta löytyy nerokkaita, loistavia, sekä mielettömän hyviä biisejä, soittajia, sekä teknisesti loistavasti tuotettuja raitoja..

Jaa edellinen lause kuulosti naurettavalta... Sitten varmaan kannattaa katsoa sinne peiliin...

Sitten se, että jengi dissaa biisejä artistin mukaan.. heh.. Eihän sille minkään voi, jos joku artisti nostaa ihon kananlihalle. Mutta eikös se nyt ihan aikuisten oikeesti kuulu ala-asteelle: "mun musa on parempaa ku sun, ku mun musaa ei o tehny artisti x".. ja auta armias, jos se ko. musiikki on jotain muuta kun sitä omaa taivaallista konemusiikkia *grr*

Hixxy, 10.7.2004 06:59:
Ärsyttää kun pieni osa bile porukasta omii ns. skenen, tai ovat omivinaan.


En ole itse päässyt vieläkään oikein tuohon "skene"-sanan sisältöön käsiksi. En ehkä edes halua ymmärtää mitä ko. sanalla tarkoitetaan. Onko skene siis tämä koko suomen laajuinen porukka joka kuuntelee konemusiikkia. Vai onko se sittenkin vain ne jotka "tekee tämän skenen" eteen jotain, dj:t, promoottorit, nakkikoneet, jne.. Vai onko se skene kuitenkin vaan se porukka joka käy niissä bileissä. Vai kenties se porukka joka käy vaan kiksubileissä?
Onko se elämäntapahippi, jolla on risat farkut, flanellipaita, hiukset kuin talitintin pyrstösulka, vähemmän skene; Olisiko sittenkin enemmän skene, onhan hän päässyt jo eroon kiksukarvasta ja naamamaalista?

Pim...

Dives, 14.7.2004 10:31:
*plur*

Täytyy ottaa huomioon että ehkä jollakin on vain vastustamaton hanuri :D

Miehet on heikkoja :D

Mä tosin oon vahva, meen kopeloimaan vasta kun on tullut pois lattialt :D



Sitten kun menet kopeloimaan jonkun söötin tyttölapsen jalanliikutuslihaksia, niin joku dj:n retku katselee juuri sinua takaapäin ja ihastelee hyvin muodostunutta pakararypästä *muhaha*

Dives, 14.7.2004 11:49:
elikkä SISÄSIITTOISUUDESTA..

meidän posse, noiden posse, uus posse.

Mitäs #!(¤?(!”¤/(!”¤#? järkeä tossa hommassa nyt sitten on?



Eikös kyse nyt ole ihan oikeasti vaan siitä, että jopa bile"skenessä" on kaveriporukoita, jotka haluaa olla omassa kaveriporukassa. Ei siitä nyt oikein voi mennä ihmisiä haukkumaan, etteivät ole ylisosiaalisia ja tarjoa persettä tuntemattomille *ding*

AnderS, 28.6.2005 11:30:

Elämme surullisia aikoja ja PLUR
on kesälomalla.



Ei taida olla enää yhtään kaveria noista kirjaimista edes elossa..*enkeli*
Avatar
#128 • • emppu Guest

Grizzley, 9.7.2004 15:03:
Skeneily rules! *dissaa* Nyt ei sit muuta kun kirjottamaan klubbailun ohjesääntökirjaa jotta kaikki osaa olla *justjoo*



Mä osaan olla*joo* Mä en kato ku omaan napaan ja pyrin maximoimaan POUSAAMISEN. Ohjeita en tarvi koska olen hyvännäköinen. Mä tiedän et oon hyvännäkönen ja PARAS*igor*

meniks ees ohi*ding**nauru*
serotonot

Posts: 3,137

#129 • • Edited serotonot Paul Easy

Hixxy, 10.7.2004 06:59:
Ärsyttää kun pieni osa bile porukasta omii ns. skenen, tai ovat omivinaan.


Miten toi on edes mahdollista? :D
Grizzley

Posts: 2,893

#131 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

wxw
Mä osaan olla*joo* Mä en kato ku omaan napaan ja pyrin maximoimaan POUSAAMISEN. Ohjeita en tarvi koska olen hyvännäköinen. Mä tiedän et oon hyvännäkönen ja PARAS*igor*

meniks ees ohi*ding**nauru*


Hetken hämmensi kun kaveri quottaa vuoden vanhaa viestiä *ding*

Perjantaina tavataan sit baaritiskillä Cosmopolitan kourassa ja pousataan oikeen tosissaan!! Mä käyn klubeilla vaan olemassa kaunis! *nauru*

--
Signature summarily executed for treason

Avatar
#133 • • emppu Guest

Grizzley, 30.6.2005 15:12:
---
wxw
Mä osaan olla*joo* Mä en kato ku omaan napaan ja pyrin maximoimaan POUSAAMISEN. Ohjeita en tarvi koska olen hyvännäköinen. Mä tiedän et oon hyvännäkönen ja PARAS*igor*

meniks ees ohi*ding**nauru*

---

Hetken hämmensi kun kaveri quottaa vuoden vanhaa viestiä *ding*



vanhuus ei tuu yksin*ding*Mä tuun siin imus*igor*
Occu

Posts: 2,528

#134 • • Occu

Hixxy, 10.7.2004 06:59:
Ärsyttää kun pieni osa bile porukasta omii ns. skenen, tai ovat omivinaan.



Mikä skene?
Mulle ei oo vielläkään auennut toi skene käsite...
ja miten joku voi omia skenen?
hulvaton väite :D

--
..::MOI::..

z

Posts: 1,146

#135 • • Edited z

Caro²Ymmärtääkseni tekno-kulttuurin kasvatit (siis nämä elämäntapahipit) ovat sellaisia, jotka nimenomaan haluavat aina uutta, hienoa, ja teknisempää tuotetta käpistellä. Ihan ymmärrettävää. Tietokoneet, ykköset ja nollat on jees. Uudet hienoudet miksereissä, musaa tehdessä, uudet syntikat, digitaalitiskit, digitallenteet ja digitallentimet...



tekno on jo pitkään ollut paljolti retroa. vanhoja synia, vanhoja saundeja, vanhoja levareita, vanhoja äjiä. enemmän sielua ja vähemmän digiä. musiikillinen ja kultturillinen kehitys lienee radikaalimpaa jossain muualla. (mitäs sitä muuttamaan)

*hymy*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#136 • • Jussi Soro choon!

miikkah, 30.6.2005 23:02:
tekno on jo pitkään ollut paljolti retroa. vanhoja synia, vanhoja saundeja, vanhoja levareita, vanhoja äjiä. enemmän sielua ja vähemmän digiä. musiikillinen ja kultturillinen kehitys lienee radikaalimpaa jossain muualla. (mitäs sitä muuttamaan)

*hymy*


Toisaalta taas toi sotii vähän sitä vastaan, että aina etsitään uusia levyjä, uusia soundeja, uusia sampleja jne. Miksi tekniikan pitäis olla sillon retroo, jos pitäis tehdä uutta? Toki kolkki on aina kolkki, eikä se kulu vaikka sitä joka raitaan heittäisikin, mutta uuden luominen pitäis aina olla mun mielestä etusijalla vanhan kertaamisen sijaan.

(tämä siis ihan liittyen tohon sun postaukseen, eikä niinkään levareihin ja vinyyliin)
eewol

Posts: 1,125

#137 • • Edited eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP
Vittu...

Rupes kiehuu ja samalla naurattaa kaikki nää postaukset!! *grr**nauru*

"Bileissä" käyvät ihmiset eivät eroa millään tavalla "perusbaareissa" käyvistä ihmisistä, paitsi sillä ett "biletyypit" vetää kamaa enemmän ja "perusbaari-ihmiset" sen sijaan viinaa...

Samanlaisia urpoja löytyy joka vitun mestasta.

Ja mitä tulee musiikkimakuun nii, samat lähtökohdat ja päämäärät:

Artisti tyytyväiseks!
Musiikkia maailmalle!
Ihmiset ilosiks!
Nimi yleisön tietoon!
Rahat veks!


Ite tuun bileisiin olemaan itteni ja pitämään hauskaa kavereiden kanssa ja tutustumaan uusiin ihmisiin, niin kuin varmasti baarikärpäsetkin!!

Ei muuta.
*piis*

Ainii.. Yks mikä vituttaa on se ett jengi sekoittaa dj:t ja artistit keskenään...
Ei ehkä nykyään haittaa, ku nykyään aika moni tekee musaa... *joo*
Karski

Posts: 6,049

#138 • • Karski Pomon kätyri

JussiS, 1.7.2005 14:33:
---
miikkah, 30.6.2005 23:02:
tekno on jo pitkään ollut paljolti retroa. vanhoja synia, vanhoja saundeja, vanhoja levareita, vanhoja äjiä. enemmän sielua ja vähemmän digiä. musiikillinen ja kultturillinen kehitys lienee radikaalimpaa jossain muualla. (mitäs sitä muuttamaan)

*hymy*

---

Toisaalta taas toi sotii vähän sitä vastaan, että aina etsitään uusia levyjä, uusia soundeja, uusia sampleja jne. Miksi tekniikan pitäis olla sillon retroo, jos pitäis tehdä uutta? Toki kolkki on aina kolkki, eikä se kulu vaikka sitä joka raitaan heittäisikin, mutta uuden luominen pitäis aina olla mun mielestä etusijalla vanhan kertaamisen sijaan.

(tämä siis ihan liittyen tohon sun postaukseen, eikä niinkään levareihin ja vinyyliin)



Täähän se just onkin teknoskenen ristiriitaisuus :)
Just joku 303-fetisismi oli se mikä mua kävi ensimmäisenä
rassaamaan aikoinaan, kun kuitenkin alunperin esim. itselleni
just se uusien juttujen tekeminen ja musiikin rajojen
rikkominen oli osa teknon määritelmää, niin jonkun
yksittäisen laitteen yletön hehkutus ei ollut mitenkään
linjassa tän kanssa. Ja kyllähän juurikin siellä
puristisimmissa teknopiireissä tommonen 80-luvun
digiestetiikka on kovassa huudossa - uusiutuminen
ja uusien urien etsiminen ääni-ilmaisussa ei o tuntunu
enää vuosiin olevan mikään agenda teknoskenessä, ne
innovaatiot on ilmenny ihan muissa genreissä (osin
konemusiikin ulkopuolella).

Eipä sillä, nykyään tekno on mullekin vähän niinkuin
suomi-iskelmä keski-ikäisille: tuttua ja turvallista
viihdemusiikkia jota on kiva tanssia ja taputtaa mukana. *plur*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

1ncarnation

Posts: 542

#139 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
henkilökohtaisesti mua ärsyttää se et Armin Van Buuren tasoisis bileis on hirveesti porukkaa joka ei tajuu mistään mitään eikä halua edes tajuta.
Siis jumaliste tajutka et ne ''isot'' bileet ei oo mikään paikka näyttää habaa ja persettä hengaa kohottamassa egoa.
muuten ihan ok..
enemmän staroja( i can wish ) ja VR makasiinien tilalle(ku ne nyt kerran puretaan kuulema) Amnesia tasoinen klubi kiitos :P

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

kAiStA

Posts: 229

#140 • • kAiStA
Asiat eivät muutu koskaan.

Aina tulee olemaan se porukka, jota muut pitävät "ne luulee olevansa eliittiä"- jenginä. Sitä ei kukaan koskaan niille kerro, tai jos kertookin, he nauravat takaisin sanoen: "ennen homma toimi toisin".

Aina tulee olemaan se porukka, joka vahingossa eksyy uutena bileisiin, joka muokkaa bilekulttuuria, vaikka konkarit yrittävät opettaa heitä vanhoille tavoille.

Näin se uusi joukko alkaa pitämään tätä konkariporukkaa eliittinä, eli "me oltiin täällä ennen teitä, me tiedetään miten tämä toimii ja btw. ennen kaikki oli paremmin"-jenginä.

Aina tulee olemaan se porukka, joka ei väitä kuuluvansa kumpaankaan joukkoon.

Aina tulee olemaan se joukko joka mukamas tietää paremmin miten hommat pitäisi hoitaa.

Aina tulee olemaan muutama yksinäinen humalainen, joka vahingossa eksyy bileisiin.

Deal With It

--
Let the music be your only God..