Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 531,363 views

JustinSan

Posts: 822

#181 • • JustinSan Nullius in verba
”Obnoxious , self-righteous, whining little fucks. My biggest fear is that if I quit smoking, I'll become one of you...Don't take that wrong. I have something to tell you non-smokers that I know for a fact that you don't know, and I feel it's my duty to pass on information at all times. Ready?.......Non-smokers die every day...Enjoy your evening. See, I know that you entertain this eternal life fantasy because you've chosen not to smoke, but let me be the first to POP that bubble and bring you hurtling back to reality....You're dead too. ”
-Bill Hicks

*nauru*

[muokattu 1.7.2004 10:40]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Avatar
#182 • • polve Guest

JustinSane:
”Obnoxious , self-righteous, whining little fucks. My biggest fear is that if I quit smoking, I'll become one of you...Don't take that wrong. I have something to tell you non-smokers that I know for a fact that you don't know, and I feel it's my duty to pass on information at all times. Ready?.......Non-smokers die every day...Enjoy your evening. See, I know that you entertain this eternal life fantasy because you've chosen not to smoke, but let me be the first to POP that bubble and bring you hurtling back to reality....You're dead too. ”
-Bill Hicks

*nauru*

[muokattu 1.7.2004 10:40]



Sitä ollaan sitten tosissaan ton tupakoinnin kannalla *hymy*
Kukin tavallaan *nauru*
innae

Posts: 1,377

#183 • • innae PaskaJätkä

kilobitti:
---


---
Innae:Ja yl. baarissa on se savuton alue (toisissa se on parempi ja toisissa huonompi) sielläkin voi ihan hyvin istuskella ja juopotella
---


Olin juuri manskun Iquanan alakerrassa, jossa on reilut kymmenen pöytää, joista suurin osa on hämyisiä ja tunnelmallisia. Savuttomat pöydät ovat juuri baaritiskin edessä, kirkkaiden spottien alla. Vaikka olimme savuttomia, siirryimme tietenkin niihin tunnelmallisiin pöytiin - siitä tunnelmastahan baarissa maksetaan, muuten olisimme voineet yhtä hyvin vetää pussikaljaa vesisateessa.

Ja ei, se tunnelma ei tullut siitä savusta.

[muokattu 1.7.2004 02:27]




Jos tarkoitat sitä Iguaania joka on Stokkaa vasta päätä niin siiellä on takanakin savuttomia pöytiä, ja niitä ei ole valaistu spotein. Ja (anteeksui yleistys) yl. tupakoimattomat istuvat siellä röökauspuolella vailla olisi savutonkin tila ja se savuton on tyhjä. Ravintoloitsian näkökulmasta katsottuna (ei, en itse ole) ei ole järkeä pitää kaamean isoa osaa savuttomana jos siellä ei jengi istu. Minua ei se röökin savu sinänsä haittaa, kunhan sitä ei ihan naamaan puhalla.

Ja jos tekstissä ei ole päätä eikä häntää niin olen just herännyt ja aivotoiminta on 0...*muhaha*

--
PaskaJätkä

Avatar
#184 • • polve Guest

innae:
Jos tarkoitat sitä Iguaania joka on Stokkaa vasta päätä niin siiellä on takanakin savuttomia pöytiä, ja niitä ei ole valaistu spotein. Ja (anteeksui yleistys) yl. tupakoimattomat istuvat siellä röökauspuolella vailla olisi savutonkin tila ja se savuton on tyhjä. Ravintoloitsian näkökulmasta katsottuna (ei, en itse ole) ei ole järkeä pitää kaamean isoa osaa savuttomana jos siellä ei jengi istu. Minua ei se röökin savu sinänsä haittaa, kunhan sitä ei ihan naamaan puhalla.



Täällä ravintoloitsijat luistaa tuosta savuttoman puolen
tupakkakiellosta, ei niitä kiinnosta vaikka jengi siellä polttaisikin.

Rasittavinta siinä on sitten se, että ei ne tietenkään ajattelekaan,
että jengi polttaa ja siellä joten sieltä puuttuu kokonaan tuhkakupit.
Jolloin sohvalta, sohvan raoista ja lattialta löytyy melkoinen
määrä tumppeja sekä tuhkaa. Helvetin ärsyttävää.

Itselleni (etenkin kesäisin) paikallasissa savuton puoli on / oli
raitis puoli jonne menin selvittämään päätäni ja kohentamaan
överihumalaani tai viilentymään sohville. Seläntakana palava nortti
ei paljon fiilistä kohenna.

[muokattu 1.7.2004 10:54]
innae

Posts: 1,377

#185 • • innae PaskaJätkä

oNki:
---
innae:
Jos tarkoitat sitä Iguaania joka on Stokkaa vasta päätä niin siiellä on takanakin savuttomia pöytiä, ja niitä ei ole valaistu spotein. Ja (anteeksui yleistys) yl. tupakoimattomat istuvat siellä röökauspuolella vailla olisi savutonkin tila ja se savuton on tyhjä. Ravintoloitsian näkökulmasta katsottuna (ei, en itse ole) ei ole järkeä pitää kaamean isoa osaa savuttomana jos siellä ei jengi istu. Minua ei se röökin savu sinänsä haittaa, kunhan sitä ei ihan naamaan puhalla.

---


Täällä ravintoloitsijat luistaa tuosta savuttoman puolen
tupakkakiellosta, ei niitä kiinnosta vaikka jengi siellä polttaisikin.

Rasittavinta siinä on sitten se, että ei ne tietenkään ajattelekaan,
että jengi polttaa ja siellä joten sieltä puuttuu kokonaan tuhkakupit.
Jolloin sohvalta, sohvan raoista ja lattialta löytyy melkoinen
määrä tumppeja sekä tuhkaa. Helvetin ärsyttävää.

[muokattu 1.7.2004 10:51]




Sekin riippuu paikasta. Itse kunnon natsina olen siellä urputtamassa (jos vain aikaa on) että on myös se tupakointi-puoli, ole hyvä ja stumppaa röökis ja siirry pois... Välillä tehoo, välillä taas ei, riippu sen ihmisen *känni*-tilasta. Usea heistä vetoo siihen että he on maksavia asiakkaita niin heillä on oikeus polttaa siel missä lystää... Ja niitä stögöjä on toosi kiva siivoilla niistä penkkien väleistä ja plöydät on ruman näköisiä kun ihmiisillä on fiksaatio polttaa pöytiin reikiä... Ja enemmän mua ärsyttää WC:ddä tupakoivat ja itseensä hajuvettä turauttelevat ihmiset (sillai että itsekkin haiset sille hajuvedelle koko illan ja WC:ssä on sankka hajuveiseinämä...)

--
PaskaJätkä

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#186 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä kävin eilen ravintolassa syömässä ja savuttomalle puolelle ei enää mahtunut, kun se oli niin täynnä. Välillä näinkin päin... onneksi savullisellakaan ei poltettu mitenkään kauheasti, joten ruoasta pystyi nauttimaan.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

DESPE

Posts: 4,580

#187 • • DESPE
ehdottomasti pitäis kieltää ..
tottakai tupakoimattomana sanon näin
Individual

Posts: 10,942

#188 • • Individual HYPNO!
Mielenkiintoista on nähdä jos tämä kielto Suomessa joskus tulee voimaan mihin kaikkiin
toimenpiteisiin ravintolat ryhtyvät / joutuvat.
Onko varsin niin, että jengi ravaa sitten ulkona röökillä vähän väliä vai tuleeko tiukka linja, että kun kerran maksat ravintolaan sisään, ja joudut sieltä poistumaan vaikka juuri röökille
joudut tylysti ostaa uuden lipun ja jonottamaan parhaimmassa tapauksessa uudelleen sisälle.
Se että joka baariin rakennettaisiin joku tupakkakoppi tuntuu kyllä aika epätodennäköiseltä tai miksei näin voisi tapahtua ja minkälainen ryysis niihin sitten olisikaan.
Itse ravintolayrittäjien kannalta ei varmaan hyviä ratkaisuja olekaan ja kuten aiemmin sanoin niin se on varma, että nämä muutokset maksaa vain ja ainoastaan ravintolan
asiakkaat.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#189 • • liikkuva muna an egg on the move

mushi:
norjassa on kuulemma iltaisin ja öisin kadut täynnä tupakoivia ihmisiä ku jengi menee baareista kadulle röökille.
onkohan toikaan niin hyvä juttu sit..



Kielletään tupakoiminen asuinalueillakin niin ongelma ratkeaa. *vink*


ja kyl tupakoiminen kuuluu juomakulttuuriin. ja se on sitä paitsi hyvää! :)



Vähän kuin huumeet teknokulttuuriin? Kannattaa muistaa, että se ”hyvä” tupakka tappaa vitun nopeesti ja aiheuttaa keuhkosyövän, lapsettomuuden ja ihan saatanasti tulipaloja! Ja naamastakin tulee semmone vitin ananas kun täyttää 25 ja sit ei koskaan pääse naimisiin eikä saa töitä. *grr*

Ois muuten yleensäkin kiva kuulla hyviä syitä miks jengi polttaa.. Yleensä kuulee sitä et ”joo olin 14-vee ja se oli kuulii sillon ja jäi tavaks..” Voisin lähteä keräämään listaa noista...

1. Tupakka on hyvää
2. Se kuuluu juomakulttuuriin
3. Jäi tavaks ku kerran vedin.
4. Tuottaa nautintoa.

*taputapu*

[muokattu 1.7.2004 11:51]
innae

Posts: 1,377

#190 • • innae PaskaJätkä

Individual:
Mielenkiintoista on nähdä jos tämä kielto Suomessa joskus tulee voimaan mihin kaikkiin
toimenpiteisiin ravintolat ryhtyvät / joutuvat.
Onko varsin niin, että jengi ravaa sitten ulkona röökillä vähän väliä vai tuleeko tiukka linja, että kun kerran maksat ravintolaan sisään, ja joudut sieltä poistumaan vaikka juuri röökille
joudut tylysti ostaa uuden lipun ja jonottamaan parhaimmassa tapauksessa uudelleen sisälle.
Se että joka baariin rakennettaisiin joku tupakkakoppi tuntuu kyllä aika epätodennäköiseltä tai miksei näin voisi tapahtua ja minkälainen ryysis niihin sitten olisikaan.
Itse ravintolayrittäjien kannalta ei varmaan hyviä ratkaisuja olekaan ja kuten aiemmin sanoin niin se on varma, että nämä muutokset maksaa vain ja ainoastaan ravintolan
asiakkaat.




Ja moni ihminen jääpi työttömäksi.*hmph*

--
PaskaJätkä

Individual

Posts: 10,942

#191 • • Individual HYPNO!

sapeli:
Mun mielestä olis suht hyvä kopromissi järjestää just jonkinlainen tupakointihuone jokaiseen ravintolaan. Sellainen mihin mahtuisi mukavasti kymmenisen ihmistä istumaan juomiensa kanssa, mutta ei niin iso että ihmiset jäisi sinne koko illaksi. Sellainen että jos tekee tupakkia mieli niin sinne voi piipahtaa vetämään sauhut. Sen voisi plekseillä eristää muusta alueesta ja sitten vois huvittuneena katsella ulkoa kun siellä sisällä olis sellainen paksu savumeri. *hihu*



Mukavasti ja nätisti istuvat kymmenen ihmistä kerrallaan tupakkakopissa juomat kädessään tupakkaa polttaen. Yeah right! *hahjust* Ja jono on ravintolan päästä päähän ja jonossa överihumalaisia, laskuhumalaisia jässiköitä röökinitkuissaan.
JustinSan

Posts: 822

#192 • • JustinSan Nullius in verba

alek száhala:

Ois muuten yleensäkin kiva kuulla hyviä syitä miks jengi polttaa.. Yleensä kuulee sitä et ”joo olin 14-vee ja se oli kuulii sillon ja jäi tavaks..” Voisin lähteä keräämään listaa noista...



Koska tupakointi tuottaa minulle nautintoa?

[muokattu 1.7.2004 11:50]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Avatar
#193 • • valona Guest
Annetaan tosiröökaajille viel mahdollisuus. Tupakkatuotteet pois kaupan hyllyiltä, tupakasta oikeasti nauttiva/täysin addiktoitunut henkilö kasvattakoon itse rösselinsä ja tupruttelut olkoon sallittuja samoissa paikoissa kuin ennenkin *enkeli*
Avatar
#194 • • polve Guest

alek száhala:
Ois muuten yleensäkin kiva kuulla hyviä syitä miks jengi polttaa.. Yleensä kuulee sitä et ”joo olin 14-vee ja se oli kuulii sillon ja jäi tavaks..” Voisin lähteä keräämään listaa noista...

1. Tupakka on hyvää
2. Se kuuluu juomakulttuuriin
3. Jäi tavaks ku kerran vedin.

*taputapu*



No, itse olen miettinyt tuota ”syytä” ja tulin siihen tulokseen,
että omaa typeryyttäni (kännitupakoinnista kaikki taisi saada alkunsa)
aloin polttamaan nyt se on tapa ja
en coolina sitä liiemmin ole koskaan pitänyt.
Jengi hihkuu aina sen syyn perään ja myönnän yleensä
rehellisesti, että en keksi mitään syytä ja miksi pitäisi?
En näe juurikaan tarpeelliseksi alkaa perustelemaan
omaa tupakanpolttoa, vai olenko tupakoinnin aloitettuani
tilivelvollinen selittämään ihmisille ”miksi aloitin ko. tavan?”
Toinen tykkää äidistä - toinen tyttärestä.

Vaikka poltan niin kyllä se edelleen on niin, että se massiivinen
tupakansavu on jopa itselleni haitaksi sisätiloissa. Tiedostan tämän
varsin hyvin ja voin kuvitella sitä inhoa jota tupakoimattomat kokevat
sisätiloissa polttavia kohtaan, joten pyrin pysymään kaukana sen savukkeeni
kanssa, mieluiten ulkotiloissa.

En ole nostanut, enkä nosta meteliä siitä polttaako muut vai ei.

[muokattu 1.7.2004 12:00]
päivänsäde

Posts: 1,049

#195 • • päivänsäde member of sedu can kiss his hairy ass-organisation
jees box.. kieltoon vaan.. tupakointi pois.. *iloinen*


Drags are bad mm'key!! *uros*

--
Eilinen on historiaa, huominen on yllätys. Tämä päivä on lahja.

Jone

Posts: 8,258

#196 • • Jone Archibald Haddock

alek száhala:
Kannattaa muistaa, että se ”hyvä” tupakka tappaa vitun nopeesti



Askin kyljessä lukee kyllä, että ”tupakka tappaa”, mutta siitä huolimatta olen edelleen elossa. Oon kyl ajatellut tehdä kantelun valheellisesti mainonnasta.

Onko muuten niin, että miespuolisten tupakoitsijoiden ei tarvitse tavastaan huolehtia? Jos olisin naispuolinen, niin tsekkaisin kyl pöksyyn nopeasti et onko se vittu vielä elossa.

alek száhala:
ja aiheuttaa keuhkosyövän,



Ennen vai jälkeen kuoleman? Tupakointi lisää keuhkosyövän riskiä, mutta ”tupakointi aiheuttaa keuhkosyövän” on mielenkiintoinen väite.

alek száhala:
lapsettomuuden



Pallomme populaatio on < 6 000 000 000 and counting. Ehkä se on ihan hyvä vaan et niitä skidei tulee vähemmän. Mä tiedän monta tupakoimatontakin, jotka vois tehdä maailmalle palveluksen jättämällä lapset hankkimatta.

alek száhala:
ja ihan saatanasti tulipaloja!



Saatanasti tulipaloja? Olisko jotain statseja tupakasta syttyneiden palojen prosentuaalisesta osuudesta kaikista paloista?

alek száhala:
Ja naamastakin tulee semmone vitin ananas kun täyttää 25



Koskin naamaani ja totta tosiaan - Ananashan se siinä! Mitä naamalle käy kun täyttää 26? Jos viitsit kertoa ennen elokuun puoltaväliä, niin olisin kiitollinen. *joo*

alek száhala:
ja sit ei koskaan pääse naimisiin eikä saa töitä. *grr*



No mut onneksi naimaan pääsee ja valtio maksaa.

alek száhala:
Ois muuten yleensäkin kiva kuulla hyviä syitä miks jengi polttaa..



Tää on näitä ”kun mä en tee niinkuin te teette, niin en voi kyl ymmärtää mitä järkeä tossa.” Jos et ole koskaan polttanut vakituisesti, niin älä edes ymmärtää kun ei siitä kuitenkaan tule mitään. Nisti nistiä ymmärtää, oli aine sitten nikotiini tai heroiini.

Toi tupakoimattomien ainainen lässytys asiasta ei muuten auta yhtään mitään, vaan ainoastaan jakaa ihmisiä tupakoimattomiin ja tupakoiviin, joka taasen on omiaan ruokkimaan tavan jatkumista.

[muokattu 2.7.2004 17:10]
Nefertete

Posts: 665

#198 • • Nefertete pile-eläin
Juuh, kyl kannatan tota lakia. Ei vaan heru ymmärrystä, kun en ole itse koskaan tupakoinut.
Tupakansavu herkistää miun silmät niin et ne käyvät vuotamaan vettä, varsinkin jos ravintolan tuuletus ei pelaa. Nykyisin oireita on tullut joskus jo savukoneen savustakin. En tykkää.
Noh, toi laki ei ehkä tule voimaan, mutta tupakoitsijat voisivat opetella katsomaan, mikä osa ravintolasta on savuton puoli ja missä sitten saa polttaa.
Oon pari kertaa saanut tupakasta käsivarteen tanssilattialla, missä oli tupakointikielto. Muutenkin ahtaat tanssilattiat+känni+palava tupakka on yleensä aika pelottava yhdistelmä...

--
Toiset tykkää muhkummasta.

Jone

Posts: 8,258

#199 • • Jone Archibald Haddock

Nefertete:
Muutenkin ahtaat tanssilattiat+känni+palava tupakka on yleensä aika pelottava yhdistelmä...



Kielletään sit samalla tanssilattiat ja kännit, jookos?
sapeli

Posts: 11,768

#200 • • sapeli jokukukamikä?

Jone:
---
Nefertete:
Muutenkin ahtaat tanssilattiat+känni+palava tupakka on yleensä aika pelottava yhdistelmä...

---

Kielletään sit samalla tanssilattiat ja kännit, jookos?



Mun mielestä mitkä tahansa kaks noista samanaikaisesti on ok, mutta kaikki kolme kerralla on huono.

A) jos on baarissa missä ei oo tanssilattiaa, niin mulle sama onko siellä ihmiset juomassa ja polttelemassa, sieltä mua ei löydy *hihu*

B) jos on tanssimassa kännissä nii se on ihan ok, tietenkin (sivulliset ei kärsi, ainakaan niin paljoa)

C) jos on tanssimassa selvin päin tupakka kädessä, nii toivottavasti siinä on vähän turvallisempaa olla vieressä... tässäkin tosin on se savu-ongelma *hmph*

(PS: juu, tajusin sarkasmin... *vink*)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.