Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 520,438 views

Avatar
#141 • • teculi Guest

niomic:
---
teculi:
Onhan tupakointi sen verran epäterveellistä ja pahanhajuista puuhaa ettei siitä mielestäni kenenkään totaalikieltäytyjän (enkä viittaa tässä asevelvollisuuteen...) pidä kärsimän.

---


disclaimer Johan tuli sekava pläjäys (oon lukenu liikaa tätä threadia) ja oon liian jäissä, enjoy =D disclaimer

On kans epäterveellistä ku spuget ei käy suihkus, haisee paskalle ja levittää vaik mitä lintuinfluenssoja. Ja jos raja vedetään noin pitkälle, niin mun mielestä mun ei pitäis täysin moniväriraitapolvisukista itse kieltäytyneenä joutua kärsimään jos niitä vilisee kaupungilla.

Ja vakavammin asiaan. Itse polttajana sais kyl melkeen mennä niin et joko nykyinen linja pysyy pääpiirteissään samana tai sit kielletään koko rööki. Viimeinen asia mitä haluan on se, että tupakointikulttuuri ajetaan täysin säälittäväks kärvistelyks. (toim. huom. joidenkin mielesetä se on jo em. kärvistelyä)

Kunnon tuore maustetupakka ei tosin haise, vaan tuoksuu => suomeen Nargile-baareij pystyyn ja kaikki imee tuplaomenanakhlaa <3
Ainoo syy minkä takia en itse ole siirtynyt täysin tälle linjalle on maahantuojien puute (we might change that in the near phuture =/ ja käytännöllisyyden puute. En nimittäin aatellu roudata hiimeetä vesipiippuu[tm] joka paikkaan ja laittaa uutta itsesyttyvää hiiltä tulille joka kerta ku tekee mieli pitää pesä kuumana.

Täällä on paljon puhuttu myös tupakkakopeista, jotka ovat mielestäni kautta aikain ollu epämiellyttävin ympäristö polttaa tupakkaa tai ylipäätänsä viettii sekuntiakaan pidempää. En tiedä onko joku tupakoimaton sadisti suunnitellut suurimman osan ko. kopeista, mutta omien kokemusten perusteella voin todeta, että välillä on tuntunut ihan kuin niissä ei olis ilmanvaihtoa ollenkaan. Tarvitse ees tupakoitsian polttaa ku passiivisavut niin hyvät =)

[muokattu 8.6.2004 09:38]



No no, eipäs lainailla mun tekstiä noin taitamattomasti. Kyllä me tupakoitsijat tiedetään sauhuttelun haitat, eikös juu. Turha siinä pyristellä. Ja marmattaa sitä ettei ole omenatupakkaa. Tai ettei ole kompakteja vesipiippuja. Tai ettei ole kaikki just oman navan ympärillä. Tai valivalivali....*pahis*
Kate

Posts: 186

#142 • • Edited Kate

JustinSan

Posts: 822

#143 • • JustinSan Nullius in verba

Kate:
Tupakoitu on aikojen alusta ja sitä tullaan tekemään aina. Miksi tupakoijia aina kiusataan, se on niin väärin*eiei*



No ei tuokaan nyt ihan pidä paikkansa, tota nicotinia alettiin kyllä vetelemään enemmän vasta sen jälkeen ku krisse-setä löys ”intian”. Näin siis eurooppalaisista puhuttaessa. Muiden yrttien tupruttelu onkin sitten asia erikseen *joo*
Ja kyllä tää syrjiminen aika uus ilmiö on ja varsin paikallinenkin vielä. Esim. suurimassa osassa kehitysmaita tianne on sama kuin länsimaissa muutama vuosikymmen sitten eli blaadaa saa missä tykkää (porukka imee röökiä ja valitsee vihanneksia kaupassa *joo* )

[muokattu 11.6.2004 15:17]

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Rocca

Posts: 3,064

#144 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
mul on oikeestaan ihan sama itte en polta selvin päin mutta aina välillä tulee poltettuu humalatilan alaisena

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

POSER

Posts: 800

#145 • • POSER Wimp and Poser
Holhotaan nyt Suomen kansaa sitten oikeen kunnolla, kielletään sekä tupakointi että viinan juonti, epäterveellisihän nuo on. Valtio vois myös alkaa valvomaan ihmisten syöntitottumuksia, jottei liikalihavuutta enää jatkossa pääsisi syntymään.

--
Keppiä Jehoville!

Avatar
#146 • • greenie Guest
Hyvää virtaviivaistamista keskustelun osalta *yessir*

KOHTA NE KIELTÄÄ VARMAAN HENGITTÄMISENKIN!

Kyllä teidän vapaus tupakointiin säilyisi edelleen, eli saisitte kyllä käryttää niin paljon kuin sielu sietää - kuitenkin, vain paikoissa, joissa siitä ei koituisi muolle ensisijaisesti haittaa.

ON SE NIIN VÄÄRIN!
Avatar

Posts: 86

#147 • • Unknown

Rocca:
mul on oikeestaan ihan sama itte en polta selvin päin mutta aina välillä tulee poltettuu humalatilan alaisena



Yhdyn tähän *nauru*

--
Kuinka prinssi prinsessansa saa.
Niin kuin mekin toisemme jos vaan uskotaan.
Romeon ja julian lailla kauaksi pois yhdessä paetaan..

http://www.octansrecords.com

Kate

Posts: 186

#148 • • Edited Kate

Fyrisch

Posts: 4,525

#149 • • Fyrisch
Sitku baareis ei enää saa polttaa nii ihmiset siirtyy baarien ulkopuolille sauhuttelee ja se stögö määrä sit kaduil jokaisten baarien ulkopuolel *eiei* Sit siit taas nousee kauhee meteli ja siit seuraa varmaan sakkorangaistus ellei tuhkiksee tumppaa. Vois samantien kieltää koko tuotteen myynnin nii itekki pystyis helpommin lopettaa.
Cyniq

Posts: 12

#150 • • Cyniq ^antistar^
Itse yllätyin miten hyvin kielto toimii Irlannissa ja Ruotsihan suunnittelee myös tupakoinnin kieltämistä ruokaravintoloista.. Täytyy sanoa että kielto olisi mun mielestä oikea vaihtoehto! En itse polta, mutta pystyn kyllä tarkastelemaan tätä asiaa myös tupakoivienkin kannalta!

Ensinnäkin ilmanlaatu paranee huomattavasti baareissa (henkilökunnankin kannalta hyvä juttu). Toiseksikin ihmiset polttavat baareissa mielettömästi enemmän kuin tavallisesti, koska tupakoivalle tulee himo kun näkee toisten polttavan tai haistaa tupakansavun.. Tupakointi vähenisi samalla ja sitte kun on mentävä röökille ni sit kävis ulkona.. Sekin on kyllä hieman hankalaa ku porukat vetää röökiä baarin oven edessä mutta kait se toimii täälläkin kun muuallakin.. Eikä porukat kävisi kuin kolmesta viiteen kertaan sauhuilla kun pitää mennä ulos asti?

Baareihin savuttoman tilan kyhääminen on todellakin mahdotonta, joten edellinen ratkaisu olisi ehkä paras.

Minua ei tupakoivat ihmiset ja tupakansavu haittaa, mutta voisi olla vieläkin mukavampaa jos ilma olisi raikas eikä tupakansavua olisi..

--
* Escape from Sandbox *

UzU

Posts: 2,361

#151 • • UzU [33100]

Kate:
Tupakoitu on aikojen alusta ja sitä tullaan tekemään aina. Miksi tupakoijia aina kiusataan, se on niin väärin*eiei*
Itse tupakoin ja aion sitä myös jatkaa. Jos raflassa ei saa polttaa, niin en sinne sitten mene. Yksinkertaista.



*mur*

Ai miksi tupakoitsijaa kiusataan? Mä voisin kysyä että miksi meitä jotka eivät polta kiusataan ja terveyttämme uhataan? Puolestani saat tupakoida ja jatkaa sitä, mutta kun se ei vaikuta vain sinuun jos poltat yleisessä tilassa!

Itse selviän kyllä tupakansavussa ja olen siihen tottunut, mutta tiedän ihmisiä joille runsas tupakansavu tuottaa jopa hengitysvaikeuksia.
kilobitti

Posts: 2,419

#152 • • kilobitti 1-2-3 techno
Ymmärrän toki että sua tupakoitsevana harmittaa, mutta...

Kate: Tupakoitu on aikojen alusta ja sitä tullaan tekemään aina.



tuo on ehkä surkeimpia argumentteja ikinä. Tuon ajattelutavan mukaan kaikki muutos tai kehitys ylipäätään on mahdotonta ja turhaa. Tuolla logiikalla mikään aikamme suurista parannuksista (esim. vaikka orjuuden lopettaminen tai ihan mikä tahansa muu) ei olisi päässyt tapahtumaan.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Kate

Posts: 186

#153 • • Edited Kate

Grizzley

Posts: 2,893

#154 • • Grizzley HUGC/Avantgardistinen Utopistiminarkisti

Kate:
Muutamia vuosia sitten kenellekkään ei tullut tällainen asia mieleekään, yhtäkkiä tupakointi on niiin pahasta ja työntekijät kärsiii ja blaaablaa.Tuohon voi vain sanoa, että itsepä ovat ammattinsa valinneet, kuten me kaikki muutkin.


Aaahahhahhahahhaaaaahhahaa, *tuoliltaputoilreps* *lmao*
Äänestys on päättynyt. Ladies and gentlemen, may I present to you: ”The most ignorant statement of the year” *dissaa*

--
Signature summarily executed for treason

Air

Posts: 319

#155 • • Air
Kiellon kannalla. Passiivinen tupakointi ei ole terveellistä, eikä sille altistumista voi juurikaan estää monissa paikoissa. Hoitakoon sitten tupakointihuoneet tai muut vastaavat mikäli kiellto toteutuu.

Tämä tarttui silmään..

Todennäköisyys siihen, että kuolet on tasan 100% ja vaikutusmahdollisuutesi siihen hetkeen jolloin se tapahtuu on 0 %



Tuossa lauseessa ei kyllä ole mitään järkeä. Aika naurettava syy puolustaa tupakointia.
kilobitti

Posts: 2,419

#156 • • kilobitti 1-2-3 techno
Britanniassa harkitaan tupakointikieltoa
http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1076153133943
Julkaistu 11:24

Lontoo. Britannian työväenpuolue harkitsee tupakoinnin kieltämistä julkisilla paikoilla, jos puolue voittaa seuraavissa vaaleissa. Guardian-lehden tietojen mukaan kiellosta keskustellaan, koska poliitikot ovat huolissaan lasten ja nuorten terveydestä. Mitään päätöksiä asiasta ei ole vielä tehty.

Tuore brittitutkimus kertoo, että passiivinen tupakointi on vaarallisempaa kuin luultiin. Veren korkea kotiniinipitoisuus kasvattaa riskiä sairastua sepelvaltimotautiin 50–60 prosentilla. Kotiniini on nikotiinin aineenvaihduntatuote, jonka määrä kuvaa tupakoinnin määrää tai altistumista tupakansavulle.

Esimerkiksi Irlannissa ja Norjassa tupakointi on jo kiellettyä julkisilla paikoilla ja Ruotsissa kielto astuu voimaan ensi vuonna. Suomen sosiaali- ja terveysministeri Sinikka Mönkäre kertoi kesäkuun alussa, että hän kannattaa tupakoinnin kieltämistä myös suomalaisissa ravintoloissa.

Reuters – HS

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

sleek

Posts: 71

#157 • • sleek
Mun puolesta vois kyllä kieltää. Sit ainakaan ei ois pienintäkään syytä polttaa ees sitä vähää mitä nykyisin tulee poltettua. *joo*

--
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.

Ita

Posts: 153

#158 • • Ita pikkune
tupakat joo pois ravintoloista, ei o kivaa ku vaatteet aika haisee nii tunkkasille ku tulee himaa *poks*
sapeli

Posts: 11,768

#159 • • sapeli jokukukamikä?

climate:
Toki pitää varata mahdollisuus siihen, että ns. savullisia ravintoloita on mahdollista myös perustaa, esim. ostamalla jokin ”tupakointilupa” k.o. ravintolaan? Ne jotka haluu sit savuttaa tai haistella savuja, voivat mennä tuollaisiin paikkoihin.



Jollei nuo ole ihan *possu*kalliita niin eikö käytännössä kaikki ravintolat hankkisi tuollaisen? Sehän olisi anniskelulupaa vastaava lähes pakollinen menestyksen avain useimmille ravintoloille. Pelkäänpä että sen täytyis olla joko kaikki tai ei mitään, muuten se menis ihan leikiksi.

Vaihtoehtoisesti, vois jaotella ravintolat sen mukaan onko niissä tanssilattiaa vai ei - siellä missä on tanssilattia ei saisi tupakoida.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Uhuu

Posts: 844

#160 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
tupakansavu ravintolassa tuo tunnelmaa, vaikka en itse poltakaan. tupakka, viina ja villit naiset... niitähän pitää olla aina.
mut tanssilattialla ei ole kiva väistellä punahehkuisia tulisilmiä. se kirpaisee kovasti, jos iholle osuu ja vaatteet varsinkin tärveltää.

-viekäävieläviinakinravintolastauhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"