Tupakoinnin kieltäminen ravintoloissa

1,450 posts, 73 pages, 517,041 views

hallucinogen

Posts: 8,190

#821 • • hallucinogen Edain

Lene, 20.11.2005 21:06:
Onko se muuten muissa pubeissa kiellettyä tai maksullista mennä polttamaan se rööki ulos? *hihu*


Sitä olutta ei edelleenkään saa varmaan viedä ravintolasta ulos ja se rööki pitää saada polttaa samalla kun juo olutta. olut + tupakki = rok Toisekseen Suomen sää on yli puolet vuodesta sellainen ettei sinne ulos halua mennä röökille. Jos en saa polttaa baarissa sisällä niin miksi en jäisi kotiin juomaan? pääsee halvemmalla ja kotona sitä joutuu myös ulos menemään röökille ja pubin etu tähän mennessä on ollut se et saa polttaa sisällä lämpimässä samalla kun juo.

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#822 • • hallucinogen Edain

Lene, 20.11.2005 21:07:
Voit varmaan ystävällisesti toimittaa tähän topiciin listan niistä savuttomista ravintoloista - etenkin niistä, joissa on kunnon bileitä.


Aikaisemmin oon kirjoittanut tähän topiciin etten vastusta tanssiravintoloiden savuttomuutta mutta ihan peruspubit pitäs olla savullisia. Itse en tiedä mitkä ravintolat ovat savuttomia koska en moisiin mene mutta jos esim. Lohjalla jossa asuin 20v oli savuton pubi ja oli myös kaupungin suosituin juottola niin kyllä joku on varmasti haistanut Helsingissäkin markkinaraon ja löytyy niitä savuttomia rafloja.

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#823 • • Edited hallucinogen Edain

Lene, 20.11.2005 21:15:
Pitäisi varmaan pistää kysely pystyyn, että meneekö pubiin röökin vai muiden syiden takia. Näytti ihmiset mun silmissä enempi nauttivan ystäviensä seurasta ja laatuoluista kuin tupakasta... Mutta ehkä Kalliossa ei sitten olla niin sivistyneitä. *hihu*


Mä nautin laatuoluesta tupakan kanssa mutta jos toinen viedään pois niin syy pubiin on täysin mennyt. Kuitenkin ne kaikki samat oluet löydän joko alkosta tai k-marketista ja pääsen huomattavasti halvemmalla. Ne kaverit voi pyytää kotiinkin vieraisille jos heidän seurastaan haluaa nauttia ;D

Bileissä käynnit tai ruokailua ei muutu suuntaan taikka toiseen vaikka tupakointi kiellettäisiin mutta lähiöpubi visiitit kyllä loppuu aika pahasti. Tottakai sitä joskus silti menisi siinä käy niin, että aika harvoin tulee lähdettyä ja silloin kun lähtee niin sitä tulee oleskeltua vähemmän aikaa ja ostettua vähemmän.

--
pikku-*possu*

hallucinogen

Posts: 8,190

#824 • • hallucinogen Edain

Lene, 20.11.2005 21:18:
Jaa että SUN takia ei saisi tupakointia kieltää? *nauru*


Nyt osuit oikeaan :D Mä luulen, että en oo ainoa joka ajattelee samalla tavalla kun minä :D Täälläkin on muutamat hehkuttaneet kuinka se rööki pitää saada polttaa samalla kun juo olusta =)

Toisekseen jos jengi joutuu ulos röökille niin se härdelli mikä siinä ovelle tulee on aivan järjetön. pienessä raflassa joka ei oo täynnä se toimii varmaan ihan ok mut kun muutama kymmentä jannua on ulkona röökillä sit parikymmentä jonottaa ineen baariin niin yritä siinä sit katsoa kuka on jo asiakkaana sisällä varsinkin jos ko. henkilöllä ei ole narikkalappua ja talvella jengi varmaan hakis narikasta takkeja vähän väliä kun ulkona on liian kylmä polttaa ilman takkia =D

--
pikku-*possu*

dubious

Posts: 158

#825 • • dubious ribidim
Vaikka itse poltankin niin en pistäis pahalla että kiellettäisiin. Multa vähenis samalla about 50% tupakointi, ellei sitten ihan kokonaan. Itseasiassa mun puolesta röökinpolton sais vaikka kriminalisoida.
JR Ewing

Posts: 985

#826 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber
Toi laki toimii erittäin hyvin jopa italialaisten keskuudessa. Itseasiassa ravintoloitsijat ovat siellä niin laiskoja, etteivät jaksa rakentaa erillistä tilaa tupakoitsijoille. Niinpä esim. roomalaiset käyvät kiltisti ulkona tupakalla.
Vaatteet ei sit haise aamulla :)
Bannaani

Posts: 52

#827 • • Bannaani

dubious, 21.11.2005 19:49:
Vaikka itse poltankin niin en pistäis pahalla että kiellettäisiin. Multa vähenis samalla about 50% tupakointi, ellei sitten ihan kokonaan. Itseasiassa mun puolesta röökinpolton sais vaikka kriminalisoida.




samaa mieltä! tosin en ehkä tuosta kriminalisoinnista.. :P tulis itelläki sauhutettua vähemmän sit baarissa ja rahat ja terveys säästyis (öhöm.. siinä kaljan juonnin ohella..)...

"having smoking and non-smoking sections in a restaurant is like having urinating and non urinating sections in a swimming pool"

--
:: Let The Light Shine In ::

dubious

Posts: 158

#828 • • dubious ribidim

JR Ewing, 21.11.2005 20:10:
Toi laki toimii erittäin hyvin jopa italialaisten keskuudessa. Itseasiassa ravintoloitsijat ovat siellä niin laiskoja, etteivät jaksa rakentaa erillistä tilaa tupakoitsijoille. Niinpä esim. roomalaiset käyvät kiltisti ulkona tupakalla.
Vaatteet ei sit haise aamulla :)



Oli muuten mukava tajuta toi Tukholmassakin, kun pysty käyttää samoja kledjuja viel seuraavana päivänä ellei ollut tanssimassa tms. Eikä ollut pää *läheskään* niin kipee vaikka tuoppeja ois kumonnut vähän useammankin.
johnraver

Posts: 123

#829 • • johnraver

AnnaBananah, 21.11.2005 20:14:
---
dubious, 21.11.2005 19:49:
Vaikka itse poltankin niin en pistäis pahalla että kiellettäisiin. Multa vähenis samalla about 50% tupakointi, ellei sitten ihan kokonaan. Itseasiassa mun puolesta röökinpolton sais vaikka kriminalisoida.

---



samaa mieltä! tosin en ehkä tuosta kriminalisoinnista.. :P tulis itelläki sauhutettua vähemmän sit baarissa ja rahat ja terveys säästyis (öhöm.. siinä kaljan juonnin ohella..)...

"having smoking and non-smoking sections in a restaurant is like having urinating and non urinating sections in a swimming pool"



niinpä... joskus tulee polteltua vähän liikaa baaris ja sen huomaa seuraavana päivänä... mutta rahaa vois mennä enemmän ku pitäis saada sulle tekemistä... *hihu* eli suomeksisanottuna: viina menis enemmän *känni*
aleksisi

Posts: 282

#830 • • aleksisi

eli suomeksisanottuna: viina menis enemmän *känni*


Tää on totta, ite lopetin pari kk. sitten polttamisen 13v. jälkeen. tästä on ollut seurauksena se että kun ei enää mene aikaa tupakointiin, tulee juotua baarissa enemmän, tai ainaskin nopeammin, eli seurauksena humalatila on ollut pahempi.. Mutta vastavuoroisesti seuraava aamu on ollut huomattavasti helpompi elää kun ei ole edellisenä iltana polttanut paria toppaa kamelia...

--
siellä missä jatkot..

hallucinogen

Posts: 8,190

#831 • • Edited hallucinogen Edain

JR Ewing, 21.11.2005 20:10:
Toi laki toimii erittäin hyvin jopa italialaisten keskuudessa. Itseasiassa ravintoloitsijat ovat siellä niin laiskoja, etteivät jaksa rakentaa erillistä tilaa tupakoitsijoille. Niinpä esim. roomalaiset käyvät kiltisti ulkona tupakalla.
Vaatteet ei sit haise aamulla :)


Juu ei varmaan ole ongelma maassa jossa on talvellakin hivenen lämpimämpi kuin täällä syyskuussa ;D Jos oltais tollaisessa ilmastossa ja ulkona ois terassikalusteet läpi vuoden niin mitään ongelmaa ei todellakaan olisi.

--
pikku-*possu*

johnraver

Posts: 123

#832 • • johnraver

hallucinogen, 21.11.2005 22:13:
---
JR Ewing, 21.11.2005 20:10:
Toi laki toimii erittäin hyvin jopa italialaisten keskuudessa. Itseasiassa ravintoloitsijat ovat siellä niin laiskoja, etteivät jaksa rakentaa erillistä tilaa tupakoitsijoille. Niinpä esim. roomalaiset käyvät kiltisti ulkona tupakalla.
Vaatteet ei sit haise aamulla :)

---

Juu ei varmaan ole ongelma maassa jossa on talvellakin hivenen lämpimämpi kuin täällä syyskuussa ;D Jos oltais tollaisessa ilmastossa ja ulkona ois terassikalusteet läpi vuoden niin mitään ongelmaa ei todellakaan olisi.



se tietysti on huono asia *joo* emmäkään halua poltella kylmäs... mutta minkäs sille voi ku asutaan täälä pohjoises *hymy*
hallucinogen

Posts: 8,190

#833 • • hallucinogen Edain

mufasa2, 21.11.2005 22:24:
se tietysti on huono asia *joo* emmäkään halua poltella kylmäs... mutta minkäs sille voi ku asutaan täälä pohjoises *hymy*


Jeh eli ne jotka kaipaa raikasta happea ja ei halua vaatteiden haisevan pysyy siellä ulkona :D

--
pikku-*possu*

JR Ewing

Posts: 985

#835 • • JR Ewing The Oil Men´s Clubber

hallucinogen, ---

Juu ei varmaan ole ongelma maassa jossa on talvellakin hivenen lämpimämpi kuin täällä syyskuussa ;D Jos oltais tollaisessa ilmastossa ja ulkona ois terassikalusteet läpi vuoden niin mitään ongelmaa ei todellakaan olisi.


Totta! En polta itse, mutta voin kulkee ns. empatiaröökillä eli ulkoilemassa sit pakkasilla kun joku tupakoija haluu seuraa bileiden aikaan. Mut tunnistaa stetsonista ;)
diivasimo

Posts: 4

#837 • • Edited diivasimo
eiköhän ne, joita sauhuttelu häiritsee, voisi mennä johonkin muuhun ravintolaan sen sijaan että häädetään savuttelijat pois ravintolasta, jossa he sitä saavat tehdä.

Niin ja voitaisiin pakottaa kaikille baarissa olevat käyttämään kuulosuojaimia, paitsi kuurot. Ja aurinkoisena päivänä ulkoillessa aurinkolasit pakolliseksi kaikille!
Freja

Posts: 8,775

#838 • • Freja Sihteeri

diivasimo, 22.11.2005 00:21:
eiköhän ne, joita sauhuttelu häiritsee, voisi mennä johonkin muuhun ravintolaan sen sijaan että häädetään savuttelijat pois ravintolasta, jossa he sitä saavat tehdä.


On se niin kivaa kun ajatellaan näin ahtaasti. Mä en polta, ja oon tehny sen asian selväksi että tahdon totaalikiellon.

Mieti:Mä halun mennä jollekin kivalle keikalle tms, mut en mee, ku mä voin sit mennä johkin muuhun ravintolaan, koska siellä ravintolassa, missä on se keikka, on niitä sauhuttelijoita. Annetaan siis keikkanautinto for smokers only!?

Passiivinen tupakointi on pahempaa kuin se, että itse vetelisi sitä syöpäkäärylettä. Ne, jotka eivät polta, joutuvat tahtomattaan hengittämään tupakansavua. Siitä kärsii siis muutkin ihmiset!
Totaalikiellolla pistettäisiin ne sauhuttelijat ulos, missä voisivat _ihan rauhassa_ vetää vaikka miljoona röökiä! Ja kyllä se toimisi. Ei tarvi valittaa et talvella joutuu pakkasessa kärsimään - ever heard about lämpölamput?

Mä oon lopen kyllästyny tuulettaan vaatteitani päivän verran ravintolakäynnin jälkeen, peseen ne vaatteet, ja ompeleen ne muutamat reiät mitä joku idiootti tökkäs röökillänsä.

Tulis jo se laki. *igor*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

hallucinogen

Posts: 8,190

#839 • • hallucinogen Edain

Freja, 22.11.2005 01:33:
On se niin kivaa kun ajatellaan näin ahtaasti. Mä en polta, ja oon tehny sen asian selväksi että tahdon totaalikiellon.

Mieti:Mä halun mennä jollekin kivalle keikalle tms, mut en mee, ku mä voin sit mennä johkin muuhun ravintolaan, koska siellä ravintolassa, missä on se keikka, on niitä sauhuttelijoita. Annetaan siis keikkanautinto for smokers only!?


Mun mielestä tää on yhtä ahtaasti kuin se mitä itse quottasit :D Ja eihän tässä koko raflaa oltais savulliseksi täällä päässä muuttamassa kun siellä ollaan viemässä polttajilta oikeudet. Paras olisi jos ravintola saisi itse päättää tai sitten olisi riittävän kokoinen alue jossa polttaminen on sallittu ja jonne saa viedä juomat.

--
pikku-*possu*

Freja

Posts: 8,775

#840 • • Freja Sihteeri

hallucinogen, 22.11.2005 01:40:

Mun mielestä tää on yhtä ahtaasti kuin se mitä itse quottasit :D Ja eihän tässä koko raflaa oltais savulliseksi täällä päässä muuttamassa kun siellä ollaan viemässä polttajilta oikeudet. Paras olisi jos ravintola saisi itse päättää tai sitten olisi riittävän kokoinen alue jossa polttaminen on sallittu ja jonne saa viedä juomat.



Niin, kirjoitin tuossa mitä diivasimokin kirjoitti. Eli niinkö sen siis pitäisi olla?
Se on todettu, että vain harvoissa paikoissa tuo "pieni osa tästä ravintolasta on savuton" toimii. Yhtä hyvin se röökin savu sinnekin tulee.
Mä ensin olin myös sitä mieltä että olis savuttelijoille se oma puoli, joka ois jotenkin kunnolla rajattu (poltin siis joskus, siksi sympatiat), mutta oon vaan tässä ravintoloita kattellessani todennut että ei se vaan tuu toimimaan.
Tiedän, että se on vittumaista, että tupakkapaikalle totaalikiellon tullessa ei saisi viedä juomia, mutta mä en oo vaan keksinyt enää muitakaan hyviä ideoita tälle koko tupakkajupakalle kuin että tupakoitsijat ulos.
Joskus sai busseissakin polttaa, ei enää. Ja hyvin se toimii. Ei niissä saisi juodakaan, mutta ihmiset juo. Eikä ne silti laita silloin tupakaksi.
Uskon että tämäkin olisi alkukangertelun jälkeen vain totuttelukysymys.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been