Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,935 views

seollaQ77

Posts: 299

#121 • • seollaQ77 sauvasekoitin
joskus 94 alko konemusa kuulostaa iha vitun hyvältä ja loppua ei näy, kai mustaki tulee isona konemusa friikki tai ainaki sinnepäin. metallimättöä tuli kuunneltua rinnalla eli hyvin sopii yhteen. ekat parhaat fibat tais lähtee thunderdoumeista.*slurps*
Vexe

Posts: 1,016

#122 • • Vexe
Alkukipinä lähti Westabamista... ei tarkkaan muista mikä biisi/dj setti oli. 94-95 astu kuvioihin Scooter, jonka silloiset biisit olivat todella kovia(hieman naurattaa nykyään). Myös faija hommas satelliittitv laitteet ja aloin seuraamaan saksalaista Viva musakanavaa, joka soitti aika pitkälle saksalaista konemusiikkia. Samaiselta kanavalta tuli suorana myös saksan suurtapahtumat Loveparade ja Mayday. Silloin päätin että tulen käymään ko. tapahtumissa, mutta eipä haave ole vielä toteutunut. Nykyään musiikkimaku on muuttunut paljon, mutta saksa soundi saa edelleen hyvälle mielelle.
seollaQ77

Posts: 299

#123 • • seollaQ77 sauvasekoitin
hard times oli aika kurko nuorempana*joo**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän*
Avatar
#124 • • Frequency Guest
Kolmisen vuotta sitten kun ylä asteelle menin niin kaveri poltti cd:n ja siitä se lähti. Melodista Trancee on tullut kuunneltua siitä asti. Ja kyllä samainen henkilö ”käännytti” monia mun luokalta.
ManProject

Posts: 22

#125 • • ManProject
Hmm... Jarresta kaikki taisi lähteä, kotona porukat ihmetteli että kuinka tuollaista vingutusta voi kuunnella *joo*
Mutta enemmin tyyli tuli tutuksi kun kopioi kavereilta ja imuroi purkeista modeja Amigallle, luultavasti tästä syystä meikäläiselle ei ole koskaan jäänyt varsinaiset artistit mieleen ainoastaan tiedostojen nimet...
Bileissä olen alkanut käymään vasta nyt ”myöhemmällä iällä” kun on koulut käyty ja pitäisi keksiä tekemistä illoiksi. Das Bootista hyvää midi versiota etsin aina silloin tällöin kännykkää varten.

[muokattu 21.6.2003 21:35]

--
_,.-~waves are cool~-.,_

hrdkvr

Posts: 3,929

#126 • • hrdkvr KURGO
on se kiva kattoo että suht saman ikäiset heebot on täsmälleen samalla tavalla tullu mukaan...

oli jarret, westbamit, prodigyt, scootterit, modit, ravet, hc, technot, polkat

--
-keep it hard-

remotion

Posts: 5,283

#127 • • remotion nostatus guru
1 levy oli: 2 Unlimited - Hits Unlimited.
...mukaan kuvioihin tuli Scream Tracker
...tuli ikää 17 ja alkoi bileissä käynti
...oli syksy 2001 ja mukaan kuvioihin tuli miksaaminen
...on vuosi 2003 ja tekno tömisee ja trance raikaa!
*joo**pihkassa*
This will never end... l*super*
Avatar
#128 • • polve Guest
Taisi olla Prodigyn - No Good (Start The Dance).. Se vaan sytytti *sydän*
Samoihin aikoihin tuli kuunneltua Scooteriakin. Siitä se taisi sitten lähteä.
moksu

Posts: 1,386

#129 • • moksu [Dimension]

Kekki:
Taisi olla Prodigyn - No Good (Start The Dance).. Se vaan sytytti *sydän*
Samoihin aikoihin tuli kuunneltua Scooteriakin. Siitä se taisi sitten lähteä.


Heh itellä aika sama homma.. metsästin kyseisen biisin mafialta ja olin ihan innoissani siitä pitkän aikaa kunnes joskus alko vähän enemmän valjeta keiden tekeleestä oli kyse.. noh, siitä sitten jatkettiin charlie lewnoise & Mental Theolla (tai mitä olikaan)(ja scooter tietenkin) ja sitten Westbam ja Members of mayday kuulu kans suosikkeihin.. siitä sitten aika vierähti ja löysin trancen, josta olen pitänyt kiinni ja pidän*nauru*
Bedroomdj

Posts: 229

#130 • • Edited Bedroomdj

Bedroomdj, 1.7.2003 00:49:
meikä on oikeestaan niin kauan kuin muistan kuunnellu kone musaa *joo*
Pienenä tuli kuunneltuu mutsin jotain kasettia missä oli miksattu tätä m.a.r.s. - pump up the volume:n tapasia kappaleita sillon joskus 90 luvun alussa *heiii*

Eka oma kone levy oli ku nauhotin kasetille tädiltä 2 unlimitedin ekan levyn ”rankimmat” kappaleet ne synat oli kivat *hymy* mut ne vokaalit jäi vähän häiritsemään joten rupesin ettii rankempaa musaakkia. Sitte tuli scootterin eka levy ja se oli ihan jees, oli kans ensimmäinen cd minkä oon ostanu. Tutustuin kanssa sit tietenkin prodigyyn ja ostelin jonkun aikaa scootterin ja prodigyn levyjä.

Nyttemmin on toi scootteri jääny pois ostolistalta ja oikeestaan vihaan niitä nykyään mutta se on jo toinen juttu.

Anyway kerran sitten kun kattelin telkkaria siellä pyöri jokku rave cd mainos ja se musa kolahti aika pahasti *nauru* ajattelein et toihan on pakko saada ja ja sit eiku ostamaan se cd oli:

the beautiful experience of e-power

ja tähän asti paras rave levy mitä koskaan kuullu *plur*

Muuutta sit kun olin sitä sulatellu vähän aikaan ni oli jotenkin tyhjä aukko ja etsiskelin rankempaa
ja sit siinä 96 kun hardcore oli suosituimmillaan näin telkkarista thunderdome 14:sta mainoksen ja se kolahti päähän ku metrin halko ja sillon olin löytäny oman musa tyylin *plur*

Siinä ois niinku tiivistettynä mun kone musan kuuntelu mut sit miks aloin soittaa niin sehän menee about näin.

oiskohan tossa viidennellä kun rupesin miettii että miltäköhän kuulostais jos kahta kappaletta soittais päällekkäin, sillon en tienny vielä noista mixaamis jutuista mitään et se tuli kai jotenkin sisältä se juttu.

Sitten kun aloin ottaa asiasta selvää siitä niin selviskin, että ei se mikään uus juttu oo vaan et olihan niitä lvyjä jo jonkin aikaan ”päällekkäin soitettu” *heiii*

Ostin ekan mixerin ja tupla cd soittimen kesäloma rahoista kun olin 15:sta. Sillon rupes levyjäkin olemaan jo pieni nippu ja sitten rupesin mixailee *hymy*

Sen verran vielä, että koskaan en oo mistään rokista pahemmin tykänny eikä oo kyllä mielessä käynytkään et ois sitä ruvennu kuuntelemaan taikka sit ostaa edes levyä.

Mulle toi kone musa on ollu aika luonnollinen ja selvä asia jo ennen koulu ikää *joo* *joo*

Claquesous

Posts: 3,206

#131 • • Claquesous viidettä kolonnaa
tää on jo vanha threadi mut pakko vastaa!

mä löysin konemusan yläasteella yhe frendin kautta ku se popitti aina himas RMBtä jne. ja se vaa tuntu kolahtavan ni siit se lähti*plur*aluks oli just tosi kaupallist saksatrancee->sit vähä erilaisempaa kiksuu->nyt enemmä polkkaa ku mitää muuta

Niin ja tällä hetkellä oikeastaan ihan mikä tahansa konemusagenre uppoo oikeessa seurassa. Ehkä kuitenkin tesno maistuu parhaimmalta näinä päivinä

EDIT:toka kappale

[muokattu 31.7.2004 12:57]

--
32. of December

baty

Posts: 1,607

#132 • • baty TranceConnection
Konemusan kuuntelu tais alkaa joskus vuonna -84, silloin tuli kopiotua Alphavillen eka levy.
Silloin ihmettelin, miten tää voi olla näin hyvän kuullosta musaa, vaikkei tyypit soita mitään ”oikeita” instrumenttejä. Myöhemmin tuli Jarret ja muut synstä jutut kehiin..

Kaverilta lainasin (-91?) KLF-White room ja U96-Das Boot levyt, sit ei paluuta enää ollut. Oli pakko vaan hankkia lisää kaikkia kivoja rave, hc, goa, techno levyjä. Tietokoneissakin tuli silloin soiteltua paljon techno ja hc modeja.

Vuosien varrelle mahtuu todella paljon loistavaa musiikkia, mutta silti en ole hylännyt ”oikeilla soittimilla” soitettua musiikkia.

*blush*
micqo

Posts: 1,094

#133 • • micqo
Musaahan on tullut kuunneltua laidasta laitaan eri tyylilajeja jo pennusta lähtien...

Musiikki on TOD lähellä sydäntäni *sydän* En tiedä mitä tekisin ilman sitä?

Konemusaa on tullut jo vuosia kuunneltua...DJ-hommia 4 vuotta väsättyäni tuli oman musan tuottamishalu viimeisen kahden vuoden aikana kuvioihin.

Tänä päivänä aikani meneekin tuottaen trance musaa *hymy**hymy*

Ja perjantaina tuotokset saavat uusia ulottavuuksia kun pieneen \”studiooni\” saapuu
Access Virus b *hymy**hih**hymy**hih**hymy*


-Musa 4 Ever!!




-miksu*piis*
-P

Posts: 4,972

#134 • • -P
mulla varmaan ensimmäinen kohtaus konemusiikin kanssa oli kun mutsi soitti ekaa kertaa Pet Shop Boysia.. olin ihan haltioissani sen (en muista nimeä) laulajan äänestä ja tykkäsin musiikista kanssa. Siitä sitten lähti tutustuminen scooterin ja tunnel trance forcen kautta muualle*joo*

--
Sota on Rauhaa, Vapaus on Orjuutta, Tietämättömyys on Voimaa -George Orwell

Epailija

Posts: 5,636

#135 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Jos ei lapsuudenaikaista Kraftwerk-innostusta *hih* lasketa, niiin ensimmäisen kerran konemusiikki alkoi suuremmin kiinnostaa Manjunathan lykätessä yhden miksauskaseteistaan minulle kuunneltavaksi joskus lukioaikoina. Oldschool goa-trance herättää vieläkin lämpimiä tunteita, harmi että sitä harvemmin bileissä kuulee.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#136 • • ALIEN Guest
syntetisaattori musa kiksi jo 6 vuotiaana ja sitähän se tekee vieläkin *joo*
Cloud

Posts: 2,162

#137 • • Cloud Game Freak
Broidi oli joskus mun esikuva ja sitäkautta mulle kaikki musamaut on tulleet.. vähän samallalalilla kun meijän köyhässä perheessä broidin vanhat vaatteet =) All Hail to Pekster the warezking

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

ella_

Posts: 1,329

#138 • • ella_
asuin kolmisen vuotta sitten ausseissa puol vuotta.. siitä se innostus oikeastaan lähti

--
Elementary, my dear.

Howdy

Posts: 7,955

#139 • • Howdy Oldie
Ihan äitin ja isän kiusaks *heiii**piis*

--
Käpy vailla vertaa

Bedroomdj

Posts: 229

#140 • • Bedroomdj
mä sain ekan kone musa kosketuksen ku mutsilla oli joku kasetti missä oli näitä 80 luvun syna poppi biisejä esim m.a.r.s. - pump up the volume *joo* ja koskaan ei oo ollu mitään haluu mitään rokkia lähtee kuuntelee.