Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,533 views

Encoder

Posts: 310

#101 • • Encoder Kofeinisti
miqmiq:


Onneksi olkoon kuitenkin!! Hauskaa, että jollekin muulle on myös käynyt samalla tavalla. Muistat varmaan fiiliksen
*hih*



Todellakin. En koskaan unohda toivoa Prodigyä musiikiksi niinä harvoina kertoina kun Megazonessa käyn. *joo*

[muokattu 11.3.2003 17:48]

--
Mikään ei ole varmempaa kuin epävarma.

hallucinogen

Posts: 8,190

#102 • • hallucinogen Edain
Joskus vuonna mitä lie sain kaverilta techno and dance kasetin ja siit se kai sit meni eteenpäin mut vasta joskus 1997 kun sain nettiyhteyden niin alko konemusaa oleen enemmän koneella ja nyt kaks viimestä vuotta ei oo muuta musaa ollukkaan koneella *blush*
Tosin kummelin biisit löytyy, en kyl tiedä miks *nauraa*

--
pikku-*possu*

avb

Posts: 1,003

#103 • • avb - Sylvester -
On tullu kuunneltuu konemusaa koko pieni elämä*pahis*Mut ehkä toi RMB this world is yours levy kilahti hattuun*ökkö**ökkö**ökkö*
Mrrshan

Posts: 35

#104 • • Mrrshan
Lukioaikoina kuuntelin eurodancea, josta sain dissausta. Päätin sitten tutustua "oikeaan teknoon", jonka arvelin olevan katu-uskottavampaa. Vähitellen aloin jopa pitää siitä. Eka alan CD taisi olla Cyberspace 1 -kokoelma. Goa Inside oli sitten jo sellaista josta todella pidin. Samantyylinen goa on vieläkin suosikkityyli, en ole kuunnellut sitä niin paljoa jatkuvasti että olisin ehtinyt kyllästyä.


kiitos leila k, mitä olisikaan elämäni ilman sinua minneköhän se muuten on kadonnu??



Asuu nykyään kadulla. :/

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=112&a=15344

Edit: miten vitussa tässä foorumissa tehdään linkkejä?

[muokattu 20.3.2003 04:26]
Kanelli

Posts: 191

#105 • • Kanelli kesyttämätön
Joskus yläasteella ollessani intouduin perjantaina kuuntelemaan mafiasta dancemobia ja sieltähän se alkoi.

Biis, joka lopullisesti sai konemusiikista intoutumaan ja i joka saa vieläkin kylmiä väreitä aikaan oli Josh Winkin higher state of consciouness (toivottavasti kirjoitiin tuon nimen oikein) *joo*

--
...she can be all four seasons in one day.

Avatar
#106 • • RinTinTin Guest
Oih ja voih..
Ihan tulee melki tippa simmuu ku sitä muistelee..*joo*
Joskus seiskalla tai kasilla sain kamulta levyn jotain proteusta, ku olin sitä jopa viis minsaa ehtiny kuunteleen..
Sitten kotona luukutin sitä eikä paluuta vanhaan oo tullu..*vink*
shaman

Posts: 270

#107 • • shaman
Kanelli:

Biis, joka lopullisesti sai konemusiikista intoutumaan ja i joka saa vieläkin kylmiä väreitä aikaan oli Josh Winkin higher state of consciouness (toivottavasti kirjoitiin tuon nimen oikein) *joo*



Se on consciousness *vink* ja mulla ihan sama juttu *nauru*

Toinen oli Prodigyn jiltedin biisit their law, voodoo ppl ja muut, niistä se konemusa lähti meikäläisen kohdalla osapuilleen v.97... *iloinen**piis*

--
*piis*

Avatar
#108 • • ikj Guest
niinkuin aika monet,ekaks kuulin konemusiikkia 94. Olin lomalla suomessa, kuuntelin dance hittejä....mr vain ja ryhthm is a dancer jne...sit menin takas ulkomaille ja kuulin happy hc hittejä radiossa about 97/98, aloin käydä teini bileissä/klubeissa/discoissa, aika pian rakastuin tähän musiikkiin ja 14/15v'nä menin ostamaan ekan gatecrasher levyn,nam=)...muutin takas suomeen ja huomasin et täällä ei ollut hirveesti mitään bile meininkii alaikäsille, sit piti kärsii pari vuotta kunnes vihdoin sain hankittuu paperit ja rupesin innoissaan käymässä bileissä, pian aloitin myös soittaa.
Ja nyt pystyn käydä bileissä laillisesti*plur*

[muokattu 1.4.2003 20:48]
KeijoK

Posts: 1,495

#109 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Kai sillä Alexilla ja muilla radioheeboilla oli siihen syynsä 90-luvun alussa...sieltä sitten puolivahingossa bongaili sellaisia juttuja ku Human Resource - Dominator , Project One - Roughneck , Second Phase - Mentasm , Aphex Twinin jne jne tuotanto rupesi kuulostamaan vaarallisen hyvältä...*joo*....niin eikä tarvii arvata montaa kertaa miten siinnä leikissä sitten kävikään...tiukasti ollaan vielä samoilla linjoilla....*hih*

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

MM

Posts: 215

#110 • • MM kaappimörkö
Muistaako kukaan sellasta ku virus-pulse???Techno & dance 3,ihan rankkaa menoa jo sillon*plur*

--
Humppaa ja kuole:)

PsyTranceFormer

Posts: 752

#111 • • PsyTranceFormer suriseva sähköjänis
No ennen konemusiikkia sitä tulikin kuunneltua kaikenlaista musiikkia laidasta laitaa.... Sitten jossain vaiheessa n.8v. sitten sain jonkun konemusa CD:n ja alux se vähän tökki mutta nykyään kun konemusaa osaa kuunnella ja tietää siitä vähän enemmän niin tuntuu kyllä siltä että en varmaan ikinä tuu kuunteleen mitään muuta musaa...*nauraa**nauraa*

Marusha ja Members of Mayday oli joskus aivan sairaan loistavia..

Omaan soittamiseen on kyllä isona syynä Proteus, Epilim ja Neon ja siitä ISO kiitos heille...*ökkö*

[muokattu 4.4.2003 16:49]
Blues

Posts: 5,414

#112 • • Blues Koning van Afrika
Sitä joskus ala-asteella kuunteli teknoa mikä oli silloin kova sana mutta kun sain Utah Saintsin levyn käsiini 93, innostuin aivan täysin. Siitä se pikkuhiljaa lähti kasvamaan ja muita hankintoja oli Prodigy ja siitä jatkui Crystal Methodiin. Varsinaisesti house, trance, nrg alkoi kiinnostaa vasta lukiossa. Silloin löytyi ensimmäisinä käsiin Keoki, Infected Mushroom ja BT *joo*
Levyhylly vaan laajenee mutta kyllä sieltä "tavallista" musaakin löytyy..onhan niitä muutamia hyviä levyjä aina mitkä voi ostaa.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

S-T

Posts: 1,195

#113 • • S-T Pieni
Mun täytyy nyt tunnustaa, ettei mulle ole vieläkään mitään yhtä musiikkia ylitse muiden - ei edes konemusiikki *blush*

Olen koko ikäni ollut tanssiharrastuksen, tuttavapiirin jne. kautta tekemisissä niin monentyylisen musiikin kanssa. En varsinaisesti ole ikinä harrastanut musiikkia, mutta se on ollut aina tärkeä tanssin väline ja edelleenkin kuuntelen ihan kaikkea klassisesta musiikista alkaen. Tapaan sanoa, että kuuntelen kaikkea hyvää musiikkia, ei genren nimellä niin väliä *plur*

Nykyään vaan tulee kuunneltua konemusiikkia enemmän kuin muita bileissä käymisen takia.

nimim. np. Moulin Rouge soundtrack *sydän*

--
Pieni on kaunista.

rec

Posts: 2,923

#114 • • rec
Kaikki viestit luettuani huomasin, että moni vastasi "The Prodingy:n" olevan se, joka veti konemusa ma'un pintaan, jos näin voi sanoa.. Moni totesi olevan/viitasi myös "Westbam:in" musiikki tyyliin, ize myös pidän Westbamista.. monia loistavia biisejä! (mutta kuinka moni on kuullut N.Westbamia? Mr. Westbamin tyttöystävän materiaalia?!)

The Prodigyn "HardRave klassinen" aikakausi elää tavallaan edelleen... triphopin muodossa! Uusimmasta uusin Prodigy ei vastannut monien odotuksia, mutta kuinka käy, kun albumi pamahtaa markkinoille ja kauppojen hyllyille... pureeko kriitikot hampaita yhteen tunkemalla pumpulia korviin, vai sulavatko penkkiin kiinni? Se nähdään...

Esim. "Acen", joka biiseillään; "Trip II The Moon", "Pictures Of Silence" jne., tuhosi aikoinaan parhaan mukaan klubien bassokalvoja on taas nousemassa tyyliin.. mielestäni tyyliin nouseminen tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että JOTKIN yksilöt alkavat kuunnella tuon tyylistä musiikkia.. EI koko kansa!

The Prodigy... siinä on jotain, varsinkin niiden biisissä; Charly. *justjoo**hymy**vink**hih**nauraa*

[muokattu 11.5.2003 18:09]
hrdkvr

Posts: 3,929

#116 • • hrdkvr KURGO
aika hassu huomata miten paljon samanlaisia vaikutteita!!

no mulla se lähti 1990 (9v) jarren uudenvuodenkonsertista pariisista... suora tv läh.
sen jälkeen äiti osti mulle lahjaksi jarren vinyllin..

muutamanvuoden kuuntelin syntetisaattorimusaa kunnes tuli...

prodigy, grid, westbam(wizards of sonic), marusha, rmb... kuunneltiin aina v-loppusin vivaa aamuun asti kun se oli silloin ainut mahdollisuus kuunnella kyseistä musaa...


sitten tuli aikakausi jolloin aloin tutkia itseäni ja siinä samassa musiikkimakuani..
energisyyttä ja synkempää soundia tuli etsittyä mm raskaammasta metallista mutta se ei ollut se juttu...

kunnes löytyi ravemaisterit ja thunderdomet divarista!!!!!
sitä kuuntelin kunnes löytyi rankempi kiksu ja polkka ja siellä ollaan edelleen...

soittelu lähti siitä kun meni duuniin ja huomas että tässähän on rahaakin käytössä ja kun kaveri oli ostanu soittimet niin uskaltaudui vihdoinkin toteuttaa pitkän haaveeni ja ostaa levarit ja mixerin...


no nyt vaan odotellaan että mitän seuraavaksi....*uuh*

--
-keep it hard-

Akrobaatti

Posts: 330

#117 • • Akrobaatti
No, kaikkihan alkoi näin= 2 vuotta sitten kun olin 13 pyysin kaverin polttaan mulle ihan mitä tahansa hyvää musaa ja se sano et hmm, sun täytyy kuulla trancee ja se poltti mulle Tunnel Trance Force Vol.1 Odyssee 2001 ja Tunnel Trance Force Vol.1 Lost In Timen. Kuuntelin niitä kahta levyä kuukauden päivät aamusta iltaan ja illasta aamuun. Olin haltijoissani ja pyysin sen polttaan mulle lisää, Sit tuli: Man With No Namee, Furi Angaa ja Neonii. Olin myyty, ja nyt mul soi aina trance ja mullon tuhottomasti trance settej ja biisej joka kolos mihin niit mahtuu. Pakko viel mainostaa kolmen kärki seteis:

Girdler Synthetic - Short Circuit
Damien - Daddy Tank Vol.2
Dj Rx - Codex Mix 1

eikä saa unohtaa E-nrg:tä tai pietariakaan, toi top 3 vaihtelee tosi usein mut joo... *piis**iloinen*

--
Hip Hop For Life

Avatar
#118 • • Kyrpä otsassa klubituksessa Guest
Aloin kuunnella kone musiikkia joskus ala-asteen puolessa välissä kun kaverin isoveli soitti meille hardcore ja rave klassikoita. Sen jälkeen se aina ihmetteli mihin uudet Maydayt ja Thunderdomet on hävinnyt. Sen jälkeen pöllittiin sen kaapista trance ja psyke levyt kun kaikki muut oli kuunneltu. Nykyään kuuntelee paljon kaikenlaista mutta silti vieläkin vanha rave ja poppigabberi on kaikkein parasta!
nomic

Posts: 4,120

#119 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
itse aloin kuuntelee n.11-12 vuotiaana joskus kun systeri alkoi kuuntelee niin kyl siinä samalla oppi myös ite kuunteleman tuota "mökää" niinkuin mutsi aina heittää*nauru*
yleensä se on että mitä enemmän mutsi haukkuu jotain sitä paremmalta se tuntuu*nauru* ...siis musa......
joo joskus pienempänä kuuntelin jotan blank & jonesia
ja jotain tiestoa sitten sain kuulla että on rankempaakin olemassa eräs frendi tuli käymää pulla kahvilla ja oli ottanut mukaan muutamia cd:itä
no se laitto niitä soimaan ja mä on että *pihkassa**hih**pihkassa* WAU!!! tää jyrää!!!*nauraa*
sillä oli ollu mukana proteuksen cuber punk sekä ring of fire
mä halusin heti kuulla ne uudestaan ja myöhemmin sain käsiini neonin tuotantoa ja sitten tuli mukaan friikkii sekä damieni ja siinä on vieläkin mun mielestä parhaat DJ:t suomesta eli:

Damien
Proteus
Neon
Friik


ja kukaan noista ei kuiteskaa ole mun mielestä toisiaan parempia koska jokaiselta löytyy todella hyviä piisuleita*plur*
Cress

Posts: 405

#120 • • Cress
mä olin jo pienenä tykänny jostai scootterista...sit aloin kuuntelee trancemastereita,Tunnel Trance Forsea...sit systeri oli saanu jostai ihmeest proteus kyperpunkin ja sen proteus vs neonin. eka en oikee tajunnu sitä ku olin kuunellu semmosta melodia pohjasta musaa.. sitä pitää osata arvostaa. just ku itekki väsää musaa niin arvostaa jos o saanu väsättyy hyvän bassdrumin*hymy*