Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,547 views

Bishop Henrik

Posts: 135

#61 • • Bishop Henrik
Ala-asteen lopulla rupesín miksailee amigan pelien musiikkia. Yläasteella oli jo helvetti irti. Rave levyt täytti hyllyt ja myös happy_fucking_hardcore...

Kunnon polkan löysin vasta kun rupesin ítse pyörittelee levyjä.*ankka*

--
fucking hostile...

xybo

Posts: 1,100

#62 • • xybo meeple!
JussiS:

xybo:
93 breakbiitin lähes kuollessa happy hc:n ja junkan
alle aloin siirtymään enitsetään rankempaan soundiin.
biitti nousi 116bpm:stä 400bpm:n.. ja nyttemmin
sitten jo laskenut iän tullessa.. mieluisampaan
160-320bpm välimaastoon ;)

Mihin väliin kiksu menee tossa?



96-97 kun teknotoiminta oli suomessa mielestäni
lähes aneemisella tasolla en juuri bileissä käynyt,
kiksu 98-99 toi mut taks tanssilattioille.

ja jos kysymys oli myös bpm:stä niin tässä:

liekö kiksu +6:lla (joka on defaultti ja "ainoa oikea[tm]"
kiksun soitto nopeus johonkin 145-150bpm kohtaan mene.

hc:tahan taasen kutsun "asenteelliseksi kiksuksi" ;)

-- xybo

[muokattu 22.1.2003 00:20]
Texx

Posts: 650

#63 • • Texx ^_^
Joskus vuos sit seurustelin yhen pojan kanssa joka piti tän tapasta nettisivuu joskus. hms. Sitä kautta. Eka lähemmäs polcca > kiksu > ja nykyään lähemmäs psyket yms.
*iloinen*

--
*piis*

Avatar
#64 • • yana Guest
xybo:


96-97 kun teknotoiminta oli suomessa mielestäni
lähes aneemisella tasolla en juuri bileissä käynyt



mut onneks meil oli hyvii kemui joissa oli hyvä käydä ;)

WEEDBOY.JPG

[muokattu 23.1.2003 11:25]
Karski

Posts: 6,049

#65 • • Karski Pomon kätyri
yana4000:

WEEDBOY.JPG




*plur**possu**purr**piis*

*igor*

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

Avatar
#66 • • yana Guest
kuilu:

*slurps*Huokee cola! Onks tää tsypo?*täh*



eihän tossa kuvan liittämisessä ois muuten mitään ideaa ;)
Galore

Posts: 131

#70 • • Galore
kei:

no siis ala-asteen discossa soi 2unlimited joka oli niiiiin hyvää teknoo (!) joskus sillon varmaan ostin niiden c-kasetinkin.



*iloinen*Niin se mullakin tais tapahtuu... no limits oli tosi cool... Sitten konepuoli unohtu ja muutama vuos sitten Audiogalaxysta tuli ladattua kaikennäköistä matskuu ja kiinnostus heräs jälleen. Osasyy on kaiketi myös täysi-ikäistyminen, koska silloin klubeilla (väkisinkin) kuuli ko. musaa*iloinen*

--
¨kotahi¨

terrae

Posts: 454

#71 • • terrae
Mulle konemusiikki on ollut eräänlainen kutsumus. Penskasta asti tykänny nopeammasta musiikista.

Joskus 12-vuotiaana -92 vuonna tuli tietysti kuunneltua 2 Unlimitedia paljon, mutta kuultuani jotain Dance 2 Trancen Power of American natives -tapaisia biisejä ilman vokaaleja aloin epäilemään, ettäi musiikissa laulua tarvita. Enkä tykkää vokaalivoittosesta vieläkään. Ellei kyseessä sitten ole ihan jokin muu musiikkityyli kuin kone-.

15-vuotiaana tuli kuunneltua gabberia. Toki vierellä on kulkenu jotain ihan erilaisiakin musiikkityylejä, mutta konemusiikki on ollut aina se minun juttu. *joo*

Nykyään: mitä pahempaa mättöä, sitä parempi meno mulla on. *sydän*

[muokattu 4.2.2003 13:19]
Avatar
#72 • • Nu-X-it Guest
Juu, mullakin se lähti jostain Terrordromeista ja Westbamista 10+ vuotta sitten. Sen jälkeen uponnut aina vain syvemmälle konemusiikin kiehtovaan ja ah niin ihanaan maailmaan *plur**plur**plur*
Aidrian

Posts: 1,799

#73 • • Aidrian Furian Master
Netthe:

Mulle konemusiikki on ollut eräänlainen kutsumus. Penskasta asti tykänny nopeammasta musiikista.



sama täällä. Tuliha siin 15 kesäsenä muutaki kuunneltua (stratowariusta, klamydiaa) mut ei löytyny technon voittanutta. Vereen ja henkeen, hamaaseen loppuun asti
*sydän*
Avatar
#74 • • JaG#* Guest
Mulle ei oo ikinä pudonnu "herkkäily musa", ihan pentuna alko kuuntelee jollain kaverilla technoo ja sitten kasvaessa siirty vähitellen kiksuun...*super* *igor*
terrae

Posts: 454

#75 • • terrae
JaG#*:

Mulle ei oo ikinä pudonnu "herkkäily musa"



Jeps. Sama peli. Eikä poika-/tyttöbändit. Minua pidettiin ala-asteella ihan outona kun en tykänny Nyykkäreistä, Neon2:sta tai Ressusta, joita koko muu luokka kuunteli. *suru*

Mutta ehkäpä minä oottelin konemusiikin esiintuloa. *plur*
Mark

Posts: 7,311

#76 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
mulla kans (niinkuin näköjään monella muullaki täällä) lähti joskus hmm.. 95-96 vuonna toi varsinaisen konemusan kuuntelu jostain thunderdomeista ja ultraviolencesta. Sitä ennen oli tullu jonku verran kuunneltuu jotai helvetin megadanceja yms pari vuotta. Btw. jos joltain löytyy vanhaa c-tankia / ultraviolencea / terrordromeja niin *nostaa käden ylös* MULLE KANS!!!! *plur* voisin ostaa jos joku haluaa luopua...

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

eemeli

Posts: 910

#77 • • eemeli
prodigy, westbam, members of mayday, shamen ja ehdottomasti MTV:n PARTY ZONE, hosted by SIMONE!!! *hymy*

--
celebration generation

eemeli

Posts: 910

#78 • • eemeli
siinä siis syyt minkä takia aloin kuuntelemaan teknoa joskus 93-94 vuosina.

--
celebration generation

Alex

Posts: 244

#79 • • Alex Life is shit & it is GREAT!!
megaman:

prodigy, westbam, members of mayday, shamen ja ehdottomasti MTV:n PARTY ZONE, hosted by SIMONE!!! *hymy*siinä siis syyt minkä takia aloin kuuntelemaan teknoa joskus 93-94 vuosina.



Sama mullakin.. sen jalkeen vuona 96: PULSE4, 5, 6..
Sen jalkeen Van Dyk ja sit HC, HardHouse Hard ENJ....->
Katellan mitä sit tuleee! *super**ökkö**super*

--
Nähdään helvetissä.. ..kohta ollaan kaikki siellä! *piis**pahis**piis*

rec

Posts: 2,923

#80 • • rec
Aikoinaan (-92) tuli (ONNEKSI!) kuunneltua "The Prodigy - Exprerience:n" -albumi ja siitä se sitten lähti urautumaan! Ehkä paras keino oli päästä konemusiikin sisään oli juuri tuo "Experience:n" levy... ainakin mun kohdalla... pakko tunnustaa, että on hieman jumiutunut tuohon rave / triphop -aikakauteen! *hymy* Ei huono sinänsä, onhan siinä sellaista nostalgista arvoa! *muistelee**justjoo*