Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,307 views

[Nuclear]

Posts: 5,855

#21 • • [Nuclear] el aprendiz
misjah:

megaman:joskus 8 vuotiaana kun pelasin amiga 500:sta, huomasin et sen pelien musiikissa oli sitä jotain erikoisen hassua ja ihanaa musiikkia. sit 11 vuotiaana kun katselin mtv:n Party Zonea keskellä yötä niin alkoi jo vähitellen pääsemään teknon sisään, vaikka kaukana siitä vielä olinkin*plur*

jatkä on ollu jo 8vuotiaana ihan lappupäissäs ku kuuntelit amiga500:n taustamusaa.. olix hulluu kiksuu..???*nauraa**nauraa**nauraa*



*nauraa**nauraa**nauraa* Voi teitä poikia... *nauraa**nauraa**nauraa*

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

tuitui

Posts: 1,258

#22 • • tuitui .:Shiny disco ball:.
mul o oikeesti c-kasetteina ties vaikka mitä!
technotronic vuodelta -90 jopa!! *plur*

ja sit löytyy kaikkee dance collectioneita ja ties mitä! *piis*

hauskaa kattoo mitäs hittoja sitä kaikkee aina löytääkään!

vuonna -90 olin 8v *enkeli*

[muokattu 8.1.2003 12:52]

--
\\\"Dance before it´s too late\\\"

Jussi Soro

Posts: 6,385

#23 • • Jussi Soro choon!
Hmm, ala-asteella varmaan tuli ekan kerran tutustuttua konemusaan, mutta todelliseen ug-tekno-juttuun tutustuin vasta 7. luokalla (eli vuonna 1992) kun tilailtiin kaverin kanssa jotain saksatekno-kokoelmia läjäpäin Kane recordsista (arvatkaa vaan onko jälkeenpäin vituttanut kun olen myynyt noi pois). Siitä lähtien olen enemmän tai vähemmän kuunnellut konemusaa.

Mulla ei oo itseasiassa mitään aavistusta miksi mä joskus aloin soittamaan levyjä, mut jossain vaiheessa vaan huomasin että oon tilannu laitteet ja siitähän se lähti.
trikSain

Posts: 156

#24 • • trikSain
Hmm, tais olla joskus seiskalla tai kasilla, kun meidän musan maikka Misha (R.I.P.) soitti tunnilla jotain junglea. Mullepa se sitten iski ja pyysin, että se kopiois sen mulle kasetille ja sitä mä sit diggailin himassa, kunnes se unhotui...

No tässä muutama vuos takaperin kuulin taas rummun ja basson kutsuvan sykkeen kaverilta niiin siitä se sitten "virallisesti" alkoi ja sitä kautta tutustuminen myös muihin konemusiikin lajeihin.

--
"The bass is so loud, disturb your neighbour."

Avatar
#25 • • JayVee Guest
jaahas..sitä tuli vaa kuunneltua pienest pitäen=) *nauraa*
Timce

Posts: 5,381

#26 • • Timce
En osaa yhtään sanoa mistä sain kipinän konemusiikkiin.Ensimmäinen todiste elektroniseen musiikkiin rakastumisesta löytyy levyhyllystä; Tehcnotroric - "Trip on this" (Remix-album) [Mega-Records] (1990)

Täytyypä ylpeänä mainita myös Techno & Dance 1 (1992)vinyyli...Anttilan hinta 79.70fmk *plur* Kummallakin puolella muikeat 7 raitaa. mm. 2Unlimited, Praga Khan, The KLF...jne

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Germitbiili

Posts: 1,070

#27 • • Germitbiili Ihmepoika
Timce:


Täytyypä ylpeänä mainita myös Techno & Dance 1 (1992)vinyyli...Anttilan hinta 79.70fmk *plur* Kummallakin puolella muikeat 7 raitaa. mm. 2Unlimited, Praga Khan, The KLF...jne



Juuu mulla on tuo kyseinen levy cd:llä!!!!

--
NO SHIT SHERLOCK

milla

Posts: 3,699

#29 • • milla
mun sillonen poikaystävä soitteli ja kuunteli trancea. pakosta joutu kuuntelemaan vaikka yritin aina tunkee soittimeen omaa nylon beatin levyä:D siinä sitten ihastuin tähän musiikkiin:)
Germitbiili

Posts: 1,070

#30 • • Germitbiili Ihmepoika
milla:

mun sillonen poikaystävä soitteli ja kuunteli trancea. pakosta joutu kuuntelemaan vaikka yritin aina tunkee soittimeen omaa nylon beatin levyä:D siinä sitten ihastuin tähän musiikkiin:)



Nylon beat on just jees.....seksi vie ja taksi tuo!!!!*sydän**plur*

--
NO SHIT SHERLOCK

milla

Posts: 3,699

#31 • • milla
spanig:

milla:mun sillonen poikaystävä soitteli ja kuunteli trancea. pakosta joutu kuuntelemaan vaikka yritin aina tunkee soittimeen omaa nylon beatin levyä:D siinä sitten ihastuin tähän musiikkiin:)

Nylon beat on just jees.....seksi vie ja taksi tuo!!!!*sydän**plur*


todellakin! en sanonutkaan et oisin lopettanut sen kuuntelun;)
Germitbiili

Posts: 1,070

#32 • • Germitbiili Ihmepoika
milla:


Nylon beat on just jees.....seksi vie ja taksi tuo!!!!*sydän**plur*
todellakin! en sanonutkaan et oisin lopettanut sen kuuntelun;)



JE et nii sitä ei pidä lopetta koskaaa jonna ja erin rokkaa viel vahainkodissa!!!*nauraa**joo**sydän*

--
NO SHIT SHERLOCK

Avatar
#33 • • hyperventilaatio Guest
Mulla tuli yht´äkkiä vaan sellane ahaa-elämys, et hei täs on nyt sitä jotain..*sydän**sydän*
Late

Posts: 3,441

#34 • • Late team Lasse
Ekan kerran kuuntelin konemusaa joskus vaahtosammuttimen kokosena. Saanokos mm. levyt dance powa!, maxi dance sensation 14, techno & dance 5, techno rave party 3 jotain.. *heiii*
Sitten tuossa välissä tuli joku laantuminen ja kuuntelin "rähinä musaa", mutta jossain välissä konemusa pääs lyömään muhunkin ihan täysillä, sen jälkeen en ole juuri muuta kuunnellut. :)

-Nyt mulla on just meneillään jalostaminen, eli konemusaa tyttöystävälle + jossain vaiheessa alkaa perehdyttäminen suomen klubikulttuuriin ja reiviehin. *pahis*

[muokattu 8.1.2003 16:20]
Avatar
#35 • • yana Guest
pari vuotta sitten kaveri anto mulle lahjaks daruden cdn. siitä se alko!
sit kävin unityklubilla ja kuulin trancea. *pihkassa**slurps**nauru**hih**pihkassa**pihkassa*

siihen loppu manowarin ja apulannan kuuntelu!

[muokattu 8.1.2003 16:32]
Roger Roger

Posts: 3,372

#36 • • Roger Roger Kentti
yana4000:

pari vuotta sitten kaveri anto mulle lahjaks daruden cdn. siitä se alko!
sit kävin unityklubilla ja kuulin trancea. *pihkassa**slurps**nauru**hih**pihkassa**pihkassa*

siihen loppu manowarin ja apulannan kuuntelu!

[muokattu 8.1.2003 16:32]


Just joo... Melkein uskonkin

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

Illustrator

Posts: 3,171

#37 • • Illustrator
Ekat teknokassut ostin joskus 90-luvun alussa. MM. Techno&Dance 1&2 mulla on kassulla (Helkkarin hyvää tulkintaa). Kuitenkin "kunnon" konemusa iski vast muutama vuosi sitten. Kaverin pippaloissa soi tauotta Neonin ja Proteuksen miksit ja hyvästä musasta on vaikee olla pitämättä. Sitte loppu rokin kuuntelu, kai...*ding*
FreeFall

Posts: 2,256

#38 • • FreeFall music addict
Ala-asteella kuuntelin rokkia..heh (hauska muistella)
7-luokalla sitten sain kaverilta yhden Caaterin kasetin (ihan ensimmäinen eli Caater level 1)
siitä sitten se lähti...
Paitsi kuuntelen kyl vieläkin kaikkea muuta kuten Jazz mut siinäkin on nää modern/future tyylit parhaita *hymy*
Mut joo õnts, õnts ja menoks..*ökkö*

--
Lintuperspektiivi

Myfinesthour

Posts: 420

#39 • • Myfinesthour
Elektroinnostukseni alkoi aikoinaan Jarren yhdestä biisistä, jossa oli sellainen siisti kaiutettu lasersyöksy. Kuunneltiin sitä isonveikan kanssa unimusiikkina. Meittillä iski kans T&D-kokoelmalta Who killed JFK biisi. Sitten se olikin menoa. Suuntasin kuites heti FSOL:iin ja Shameniin. Trance tuli myöhemmin Gabbervaiheen jälkeen. Ekan "bändin" perustin joskus 93. Tehtiin kaverin kanssa trackerilla gabberia, jossa oli legendaarisia suomenkielisiä puhesampleja. Alpha-Xenonin suosio huipentui Utsjoen kirkonkylän koulukeskuksen liikuntahallissa järjestetyssä limudiskossa, jossa "Kolme ruosteista piikkiä" tanssitti massoja (lattia tyhjeni tosin 230pbm:n kohdalla). Olen tehnyt nyt musiikkia 10 vuotta omaksi ilokseni, mutta yhtään biisiä en ole lähettänyt eteenpäin. Tämän vuoden tavoitteeksi olen ajatellut, että jospas vihdoinkin repasisin. Kuulemma vois olla tsäännsselöisiä.*nauraa*

--
"..."

She

Posts: 717

#40 • • She
Mä en oikeestaan ite tiedä minkä takia aloin kuuntelemaan konemusiikkia. Tai milloin. Kakara ajoista on turha puhua, kun mun muistin mukaan tais tekno olla "kovin suosittua trendikamaa" silloin, että jos silloin pidin ni veikkaan, että se oli jotenkin vaan lössin mukana menoa.. Koska nyt oikeestaan kaikki hyvät frendit ei siedä "tätä jumputusta". Joten mä en oikeestaan siis osaa vastata kumpaankaan kyssään.. Skeidaa heitän siss..*nuha**täh**justjoo*

[muokattu 10.1.2003 11:59]