Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,308 views

alphamagic

Posts: 3,628

#41 • • alphamagic
leila k:n manic panic oli just julkastu. siinä oli se biisi, I´m coming to you tms. ja tykkäsin hirrrrrveesti siitä rytmistä... (oisinkohan ollu 10v...) ja joku sit sano että se on vähän niinku junglee ja olin että mitä häh ja sit kävin ottaa asioista selvää ja aivan uusi maailma avautui. junkka/d&b phjalta kaikki lähti, sit tuli gabber, happyhc, erinäkönen house ja tekno ja nyt sit eletään trance/polkka aikaa. kiitos leila k, mitä olisikaan elämäni ilman sinua*joo* minneköhän se muuten on kadonnu?? leila ja leilan tussilla piirretyt kulmat... se oli kyllä raju tapaus....

--
-Jyri on vähän niinku vanha raveriffi - kaunis ja yksinkertainen.

Janne

Posts: 1,330

#42 • • Janne kipee ukkeli
Aijai, kun tulee nostalgisia muistoja mieleen noista KLF:istä ja Technotroniceista. Ei saa unohtaa Snappia!

Joo, mä oon kyllä tykännyt konemusiikkimaisemmasta tavarasta pienestä pitäen, Jarret ja Kraftwerkit tuli tutuksi aikaisessa vaiheessa pikemminkin kuin Kissit ja WASPit. Yläasteikäisenä tuli kuunneltua Dance Mobia (silloin kun vielä oli Alex) ja Ocsidia - sieltä tulivat tutuksi eri genret ja muu oleellinen tieto. Juu, ja oli mullakin jotain legendalevyjä - U96:n Das Boot näyttää olevan vieläkin tuossa hyllyssä.*plur*
Lounge_Lizard

Posts: 901

#43 • • Lounge_Lizard Varsinainen ilopilleri
Plug:

Sitte loppu rokin kuuntelu, kai...



Tuota et usko itekkään*hih*

[muokattu 10.1.2003 18:24]

[muokattu 10.1.2003 18:25]

--
Et reiveihin lähde, et elokuviin, kun sinua kieltää se teidän isi

Myfinesthour

Posts: 420

#44 • • Myfinesthour
Ai hitto.. Muistin aikaisemmin väärin. Kaikkihan alkoi siitä, kun olin penska, niin isän kanssa kuunneltiin autossa äitin työpaikalta sähköliikkeestä tuotua c-kasettia joka oli stereoäänen testausta varten valmistettu. Siinä oli syntikoilla soitettu "Popcorn" hassulla rumpukoneella säestettynä ja toisella puolella suihkarin ja junan ääniä. Kasettia piti soittaa aina ku vaan mahdollista. Aikaa tuosta hetkestä on noin 20 vuotta. Siitä vasta Jarreen jne...

--
"..."

Avatar
#45 • • Tenechtica Guest
Mähän tamppasin ekan kerran jo ihan pikku skidin...*muistelee* No joo, ehken viä oikein bonjannu mitä tein mut kaikki lähti liikkeel kun kuulin joskus muinoin U96:n Das Bootin (joka rokkaa vieläkin) *iloinen* Sittemmin kun ikää kertyi pikkasen enemmän, teki trance tuloaan meitsin maailmaan ja siitä sitten päästiinkin polkkaan ja progeen ja nyt ollaan onnellisesti teknomman soundin ystäviä *joo* Tietty uppoo d´n`b ja sellanen deepimpi house ja miksei kiksukin (oikein juustoinen) ja elektroakin on tullut kuunneltuu pikkasen. Sitten iski vielä soittelubuumi ja oli ihan pakko päästä koglaan millast se olis ja koukkuun jäätiin pahemman kerran *sydän* Nyt sitten ollaan "bedroom-dj"-tasolla and the beat goes on and on..*ökkö*
henkka

Posts: 4,973

#46 • • henkka
Muistin viikonloppuna ekan konemusiikki biisin minkä kuulin. Olin sillon muistaakseni yhdeksän tai kymmenen ja vuosi oli siis 89 tai 90.... Guru Josh - Infinity... Satuin kuulemaan kaverilla sen ku sil oli koneella ja vuodet olen miettiny mikä helvetin biisi se oli. Ai sitä nostalgian tuomia kylmiä väreitä ku sitä kuuntelin... ahh... Se on kyllä ihana biisi. *iloinen*
Fakiiri

Posts: 462

#47 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
Unity(f):

Mä hain netistä joskus vuosia sitten kaverin kehotuksesta RMB:n Spring kipaleen ja siitä se lähti..



Uiuh springi
*plur*

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

jUSSi

Posts: 1,377

#48 • • jUSSi äkäinen vanhus
Kavereiden kanssa oltiin menossa '92 kattomaan Ruisrockkiin Faith No Morea ja edellisenä päivänä Turku-hallissa (silloisessa Typhoonissa) oli typpihappo-kemut. Mietittiin hetki ja toinen kavereista joka oli jo teknon pauloissa sanoi, että mennään. Sitten mentiin. Livenä vaatimattomasti Utah Saints ja the Shamen *sydän*

Oli aivan jumalattoman hauskaa. Jätin jopa puolet sisään salakuljetetuista viinoista juomatta kun tanssitti niin.

Jostain syystä loppukesän (ja tuon ûber-mahtavan FNM-keikan jälkeen) musiikkirintamalla oli hiljaista. Keiteltiin kiljua kavereiden kanssa ja missattiin kaikki hauska.

'92 kesän loppupuoliskolla meidänkin talonyhtiöön rantautui pieni musiikkikanava nimeltä MTV. Siellä pyöri joskus teknoa ja trancen esiasteita. Siemen oli istutettu.

Vuonna '93 huvikseni katsellessa poppipaskaa joskus iltapäivällä, räjäytti MTV potin näyttämällä Westbamin "Celebration Generationin"-musiikkivideon. En tiedä mikä siinä oli, mutta biisin jälkeen heräsin kuin horroksesta ja synnyin uudestaan. Munasta tuli kana. Sulasta raudasta muotoutui aura. Eksynyt löysi kurssin.

Eipä ole loppua näkynyt, ei *eiei*

Täällä sitä vielä ollaan vaikka olenkin jo naimissa. Musiikista en luovu ikinä. Puristiksikin haukkuvat, mutta en tunnusta ;)

[muokattu 15.1.2003 14:10]

[muokattu 15.1.2003 15:04]
Quu

Posts: 334

#49 • • Quu Mole RAM!
jUSSi:

Puristiksikin haukkuvat, mutta en tunnusta ;)



Sinua puristimpaa teknopuristia saa hakea
*nauru*

Eläkä ota siis millään pahalla.
jUSSi

Posts: 1,377

#50 • • jUSSi äkäinen vanhus
Quu:

jUSSi: Puristiksikin haukkuvat, mutta en tunnusta ;)


Sinua puristimpaa teknopuristia saa hakea
*nauru*

Eläkä ota siis millään pahalla.




*plur*

perfektionisti ja täydellisen miksauksen etsijä on eri asia kuin puristi! Mä diggaan muustakin musasta kuin teknosta, ääriesimerkkinä vaikka Tapio Rautavaara :-P
Myfinesthour

Posts: 420

#51 • • Myfinesthour
jUSSi:

Quu:jUSSi: Puristiksikin haukkuvat, mutta en tunnusta ;)


Sinua puristimpaa teknopuristia saa hakea
*nauru*

Eläkä ota siis millään pahalla.


*plur*

perfektionisti ja täydellisen miksauksen etsijä on eri asia kuin puristi! Mä diggaan muustakin musasta kuin teknosta, ääriesimerkkinä vaikka Tapio Rautavaara :-P



Mä oon käsittänyt kyllä, että teknopuristi on tyyppi, joka ei paljon ääniä luonnosta käytä. Siis ei akustiikkaa millään muotoa, eikä sänblejäh! Korjatkaa, mikäli olen elänyt vuosia harhaluulossa.

--
"..."

Roger Roger

Posts: 3,372

#52 • • Roger Roger Kentti
jUSSi:

Westbamin "Celebration Generationin"-musiikkivideon.


Voi ja uih!!!! Mä en oo tota NÄHNYT!!! Jos joku tietää, mistä ton sais, niin voisiko olla niin niin kiltti ja kertoa minulle??!?!?!?!?! Olisin aivan hiton kiitollinen.

Nimim. Westbam fani vuodesta 1991...
(Eka Cd-levyni oli: Westbam - Celebration Generation (single))

Kiitos ja kumarrus sille, joka pystyy auttamaan pientä kulkijaa...

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

jUSSi

Posts: 1,377

#53 • • jUSSi äkäinen vanhus
Roger Roger:

jUSSi:Westbamin "Celebration Generationin"-musiikkivideon.
Voi ja uih!!!! Mä en oo tota NÄHNYT!!! Jos joku tietää, mistä ton sais, niin voisiko olla niin niin kiltti ja kertoa minulle??!?!?!?!?! Olisin aivan hiton kiitollinen.

Nimim. Westbam fani vuodesta 1991...
(Eka Cd-levyni oli: Westbam - Celebration Generation (single))

Kiitos ja kumarrus sille, joka pystyy auttamaan pientä kulkijaa...



Ei tuo video ole kovinkaan kummoinen *nauru* siinä on pari ukkoa ja akkaa pienen kuorma-auton lavalla tanssimassa ja koko videopätkä on muistaakseni sävytetty vihreäksi. Penkkariajeluillakin tapahtuu enemmän *nauraa*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#54 • • Jussi Soro choon!
jUSSi:

Ei tuo video ole kovinkaan kummoinen *nauru* siinä on pari ukkoa ja akkaa pienen kuorma-auton lavalla tanssimassa ja koko videopätkä on muistaakseni sävytetty vihreäksi. Penkkariajeluillakin tapahtuu enemmän *nauraa*



Dance 2 trancen Power of American Nativesin musavideo iski kans joskus kuin miljoona volttia, samoin Age of Loven...
jUSSi

Posts: 1,377

#55 • • jUSSi äkäinen vanhus
JussiS:


Dance 2 trancen Power of American Nativesin musavideo iski kans joskus kuin miljoona volttia, samoin Age of Loven...



heh *nauru* nää oli oikeasti hyviä
jUSSi

Posts: 1,377

#57 • • jUSSi äkäinen vanhus
xybo:


Taitaa olla vuodelta 93 ja vielä loppuvuodesta ;)
MTV:llä muistaakseni alko pyöriä vasta 94.
Näyttää kuitenkin olleen monelle se juttu.

-- xybo



Sinkku on vuodelta '93 ja melkein menisin vannomaan, että myös video pyöri vuoden '93 kesällä MTV:llä. Yleensähän tapana on jopa pyörittää videoita ennen sinkun julkaisua eräänlaisena ennakkohypenä...

Tota mun stooria voisi sen verran tarkentaa, että mulla oli toi sinkku ennen kuin näin videon, mutta se video pyhässä yksinkertaisuudessaan kolautti elektronisen musiikin ja tanssikulttuurin takraivoon :)

[muokattu 20.1.2003 09:32]
xybo

Posts: 1,100

#58 • • xybo meeple!
Mitä tulee omaan historiaani. Ainakin pari kertaa
plattarilla tai jossain listannut.. mutta.

Soittelin 80-luvun lopulla rumpuja ja olin muutenkin
innostunut percussio soittimista, mtv:llä soi koneellisempi
musiikki ja kiinnostuin erityisesti rumpusoundeihin
joita ei normaaleilla rummuilla saanut. Todellinen
friikahtaminen kuitenkin kävi 92. MTV-party zone
ja ystäväni Rike (silloin dj ravenoise, n012e, nyttemmin
vihakone) soitteli uk breakbeattia. Varsinkin
Force Mass Motion iskin tajuntaani (kolkkia ja bb:tä).

Ja sieltä tieltä ei ole ollut palaamista. Breakbeat,
Hc,Acid.. jotka alusta lähtien on iskennyt iskee vieläkin.

93 breakbiitin lähes kuollessa happy hc:n ja junkan
alle aloin siirtymään enitsetään rankempaan soundiin.
biitti nousi 116bpm:stä 400bpm:n.. ja nyttemmin
sitten jo laskenut iän tullessa.. mieluisampaan
160-320bpm välimaastoon ;)

-- xybo
b3n1

Posts: 61

#59 • • b3n1
*ökkö*

--
kuolema kuittaa univelat..

Jussi Soro

Posts: 6,385

#60 • • Jussi Soro choon!
xybo:


93 breakbiitin lähes kuollessa happy hc:n ja junkan
alle aloin siirtymään enitsetään rankempaan soundiin.
biitti nousi 116bpm:stä 400bpm:n.. ja nyttemmin
sitten jo laskenut iän tullessa.. mieluisampaan
160-320bpm välimaastoon ;)



Mihin väliin kiksu menee tossa?