Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,553 views

Avatar
#81 • • decoy Guest
Oma kiinnostus lähti luokkakaverin musavalikoimasta, ja sittemmin Amiga-hemmotuttujen demomusavalikoimasta, joka on aika biittipainotteista. Ekat biisit olivat Prodigy:n aikalaisten ravebreikkiä, sittemmin, lyhyen househassahduksen jälkeen, löysin teknon. Nyt en vaihda, vaikka kuuntelenkin vaikka mitä.

Miksi? Äänenvärikikkailujen takia, kai. Jostain syystä meikäläisen korva on runneltu pitämään melodiaa ja lyriikkaa toisarvoisina. Konemusa vain kuulostaa paljon monipuolisemmalta kuin perinteisempi. Biitti on toinen hilpeä juttu. Pienenä himassa sitä ei oikein ollut saatavilla, vaan valikoima rajoittui klassiseen ja vanhaan poppiin. Kunnon alkukantainen revitys tipautti tuolilta, kun siihen törmäsin, eikä siitä oikein enää pääse eroon.

Musanteko tuli sitten luonnostaan, vaikka se onkin lähinnä hämärä, epätasainen harrastus.
Lily

Posts: 17

#82 • • Lily
Mut käännytettiin *vink*

Tapasin konemusiikkiin hurahtaneen poikaystäväni vuonna 1996, jonka jälkeen tuli "pakostakin" kuultua kaikennäköistä konemusaa aina kun tavattiin. Varsinkin goa oli mun mielestä aluks tosi jees. Varmaan joskus vuoden 1997 tienoilla aloin itsekin sitä ihan tosissani diggailemaan, ja nykyään en paljon muusta musasta tykkääkään.

Yhessä vaiheessa trance oli tosi pop, mut tällä hetkellä eniten korvaa ja tanssijalkaa miellyttää progressiivinen house. Taas poikaystäväni vaikutuksen ansiosta. Meillä menee toi musamaku varmaan aika lailla silleen, et ekaks meidän perheen dj tykästyy johonkin ja mä sitten hetken kuluttua myös.

Never underestimate the power of the dj *sydän*

--
"Hei kuunnelkaa. Mikä rytmi!"

Shiny

Posts: 42

#83 • • Shiny
Mä jouduin aivopesun kohteeks *voiei* Broidi hehkutti aina uusia levyjä,mitä oli ostanu ja esitin innostunutta pikkusiskoo *blush* vaikka tosiasias en tajunnu miten se voi tykätä siitä...Ku Proteus alko pauhata ni jotenki tanssijalkaa alko vipattaa ja aloin ite hankkii kans levyjä*plur* Ja oon saanu paljo elämään sisältöö,kiitos rakkaalle broidille *sydän**super*
Aidrian

Posts: 1,799

#84 • • Aidrian Furian Master
Shiny:

Mä jouduin aivopesun kohteeks *voiei* Broidi hehkutti aina uusia levyjä,mitä oli ostanu ja esitin innostunutta pikkusiskoo *blush* vaikka tosiasias en tajunnu miten se voi tykätä siitä...Ku Proteus alko pauhata ni jotenki tanssijalkaa alko vipattaa ja aloin ite hankkii kans levyjä*plur* Ja oon saanu paljo elämään sisältöö,kiitos rakkaalle broidille *sydän**super*



ja meikä aivopesee mun nuorinta pikkubroidia (14w)
*nauraa* oli koulussa soittanu "levyraadin" (musakkitunnilla) Protskun vitoslevyä ja arvostettu raati oli ihmetelly et mitä musiikkia tämä oikein on*pahis* mut vastaus tuli tylysti: Proteusta. Jaa..ahaa..*vink*
mut broidi tykkää. Ja kiksusta vielä enempi*ökkö*
HooDee

Posts: 34

#85 • • HooDee
Olin myös joskus ala-/yläasteella jokseenkin outolintu musiikki makuni vuoksi. Oon oikeestaan diggaillu konemuusiikkii niin kauan kuin muistan. Kuulin 2unlimitedii ekan kerran autossa faijan kanssa ja me oltiin molemmat heti aivan fiiliksissä ja marssittiin levykauppaan hakemaan kyseisen bändin musiikkii. Outoo joo, mutta faija on joskus opettanu mua kuunteleen sen "nuoruuden musiikkii" ja se on myös aina kuunnellu kaikkee mitä mäkin. Eikä suinkaan väkisin vaan lähes yhtä fiiliksissä ku mä itse... :)

--
Freedom is to stay up on a summer night to listen to the wind sighing in the trees... And to keep on living.

xnode

Posts: 41

#86 • • xnode
Lilla:

Oon oikeestaan diggaillu konemuusiikkii niin kauan kuin muistan. Kuulin 2unlimitedii ekan kerran autossa faijan kanssa ja me oltiin molemmat heti aivan fiiliksissä ja marssittiin levykauppaan hakemaan kyseisen bändin musiikkii.



Oikeestaan mulla on aika samanlainen tarina paitsi, että satuin yhden
sukulaisen kyydissä mökille mennessä kuulemaan ekaa kertaa 'kone'
musiikkia ja siitä se lähti. Tääkin tapahtu joskus ylä ja alasteen vaihteessa.

Mutsin ja faijan käsitystä konemusiikista kuvaa ehkä ihan hyvin se kerta
kun ne lainas mun teinieskorttia joskus '97: olivat ihmetelleet mikä autossa
on vikana kun kuulu outoa meteliä, kunnes huomasivat stereoiden
olevan päällä *nauraa*.
(Tosin on mainittava että kasettisoitin oli hiljaisella ja kasetti
oli nauhoitettu LP:ltä, ja yhessä kohdassa oli neula jääny hyppimään
vähäks aikaa).
HooDee

Posts: 34

#87 • • HooDee
Mutsin ja faijan käsitystä konemusiikista kuvaa ehkä ihan hyvin se kerta
kun ne lainas mun teinieskorttia joskus '97: olivat ihmetelleet mikä autossa
on vikana kun kuulu outoa meteliä, kunnes huomasivat stereoiden
olevan päällä *nauraa*.

Munkin mutsi on lähinnä aina vaan ihmetelly, et "miten tollasta voi kuunnella" jne... Mut senkin on joskus pitkillä automatkoilla ollut pakko kuunnella mun ja faijan musiikkia (demokratiaa...:). Nykyään se yleensä vaan nauraa, kun aiemmin se yritti aina protestoida... Huomas kai, ettei sellainen kannata... *hymy*

--
Freedom is to stay up on a summer night to listen to the wind sighing in the trees... And to keep on living.

tez

Posts: 188

#88 • • tez hottie
alko joskus ala-asteella vuosi oli jotain -94 dj bobosta ja muista megahitseistä. sattuupa olemaan yks dance mania vieläkin tallella missä on mobyä ja westbamia, putoo edelleenkin!

Sitten myöhemmin tuli hakeuduttua bileisiin musiikin takia tiätty.

--
...do you fuck as well as you dance?

1ncarnation

Posts: 542

#89 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
aloitin Prodigy:st omistan nytkin melkein koko tuotannon...
(vuos 98 tais olla)sitten eräs luokkalainen antoi mulle Unity kasetit...vol 5 ja 7 taisivat olla.hänen veli on Orkidean joku hyvä kaveri..siitä se sit alkoi ..eli kiitos orkidea... *sydän**sydän**sydän*

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Occu

Posts: 2,528

#91 • • Occu
Mulla on tää sama vanha tarina: Aloin kuunnella Prodigya joskus vuonna -99 Kun kuulin sitä eräältä hieaman itseäni vahemmalta kaverilta. Jäin välittömästi musiikkiin koukkuun ja aloin hankkia itselleni ko. musiikkia*nauru* Heti ikää saatuani tarvittavan määrän aloin kierrellä bileitä musiikin takia totta kai.

--
..::MOI::..

1ncarnation

Posts: 542

#92 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
joo kyl se on mun mielesta prodigy joka jotenkin avasi ne tiet konemusalle ..ainakin jossain maarin

[muokattu 28.2.2003 18:49]

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Unik

Posts: 4,117

#93 • • Unik
Ocsid ja Tapani Ripatti...siitä se pikkuhiljaa lähti homma etenemään. Vuosi tais olla jotain 1989...nopeasti se aika kulkee.
Avatar
#94 • • ALIEN Guest
´oi niitä aikoja ja voi itku näitä aikoja....

*possu*
Avatar
#96 • • miqmiq Guest
Ensimmäisen kerran potkas kunnolla 94 ku poikana oltiin mekazönes turus spelailemas ja sit ne soitti mm. break & enterin, woodoo peoplen ja no goog start to dancen. voi paska *iloinen* ---> saman päivänä hankin sen levyn *iloinen* Prodigyn konsertti hareenal - been there, done that *piis*
Avatar
#97 • • Nezzz Guest
Jaa kai se joskus tos pari vuot sit lähti tost Turbulence levyst ja kyl sitä jaksaa kuunnella vielki o se nii loistava...*ökkö**ökkö**ökkö*
Avatar
#98 • • Encoder Guest
miqmiq:

Ensimmäisen kerran potkas kunnolla 94 ku poikana oltiin mekazönes turus spelailemas ja sit ne soitti mm. break & enterin, woodoo peoplen ja no goog start to dancen. voi paska *iloinen* ---> saman päivänä hankin sen levyn *iloinen* Prodigyn konsertti hareenal - been there, done that *piis*




Ei oo todellista. Mulla kävi täsmälleen samalla tavalla, Prodigyn klasarit Turun Megazonessa. Tosin mulla kesti yli vuoden ennenku kuulin ne kappaleet uudelleen ja sain tietää, että kyseessä oli Prodigy.
eewol

Posts: 1,125

#99 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP
Joskus vuonna 92-94 sain hyppysiini techno&dance meininkiä olevat levyt ja diggailin heti ja siit asti on tullu keräiltyä enemmän ja vähemmän hyvää musaa... Suunnilleen sillon mul oli eka "keikka" ala-asteen limudiskos... Ekat bileet oli muistaakseni Hardtrance Evolution (numeroa en muista)... Siit asti on pirskeissä tullu pyörittyä ja sekoiltua!*pihkassa*

Ihan tosissaan aloin levyjä soittaa joku 1,5 vuot sitte ku hommasin ekat soittimet... Tottakai rakastuin siihenki hommaan iha totaalisesti!!!*sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän**sydän*
Avatar
#100 • • miqmiq Guest
Encoder:

Ei oo todellista. Mulla kävi täsmälleen samalla tavalla, Prodigyn klasarit Turun Megazonessa. Tosin mulla kesti yli vuoden ennenku kuulin ne kappaleet uudelleen ja sain tietää, että kyseessä oli Prodigy.



Onneksi olkoon kuitenkin!! Hauskaa, että jollekin muulle on myös käynyt samalla tavalla. Muistat varmaan fiiliksen
*hih*