Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,562 views

Jammailija

Posts: 3,224

#301 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Mä kuuntelin räppiä yläasteella, mut sit yks uus kaveri tuli kouluun meidän luokalle ja se kuunteli Prodigya. No eräänä päivänä kirkkoon mennessä me pyydettiin kaverin kanssa, että saataisko me vähän kuunnella, miltä se Prodigy kuullosti. No eka reaktio oli (biisinä taisi olla "Fire" tai Everybody in the place"), että "täähän on kauheeta sotkua, eihän tästä saa mitään selvää". Sit jonkin ajan kuluttua mielenkiinto jäi kytemään, että nauhottaiskohan se kaveri yhden kasetillisen puolen täyteen tota outoa musaa. No, sain sen kasetillisen puolikkaan ja mä vaan kuuntelin ja kuuntelin sitä ja koukutuin koko ajan enemmän.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Avatar
#302 • • Edited astaroth Guest

Jone, 22.4.2006 12:18:
Ymmärsinkö mä nyt oikein vai toivottavasti aivan päin helvettiä? Olit yläasteella Fugu-, Hillnigger- ja Abduction-hoppari, joka maksatti vanhemmillaan kalliit ghettovaatteet päälleen ja nyt sua naurattaa tää nykyinen hoppiskene? Look in the mirror, homeboy. *nauru*


noh, tollanen musta tuli aikoinaan käytännössä em. dresscoden edustaja täysin vahingossa. en silloin ajatellut asiaa sen syvällisemmin :D

varhaisina teinivuosina vaan tuo homma tuntui vielä hieman erilaiselta, koska silloin ei vielä kuitenkaan katukuvassa näkynyt mitään tyylin 8-9 vuotiaita g-unitin jäseniä osoittelemassa kahdella sormella. sitten vain yht'äkkiä suomityylin tultua kuvioihin touhu laajeni paljon suuremmaksi ilmiöksi, kuin pari vuotta aikaisemmin kun jengin korvissa soi vain dre, 2pac ja wu-tang. ainakin tällainen mutu-fiilis itselleen jäi. tai sitten aika on vain kullannut muistoja erilaiseksi :)

Mun hiphop-pippeli on isompi kuin sun! *hihu*


keep it hard and stay black, bro *nauru*
Gleba

Posts: 549

#303 • • Gleba
isot pojat pakotti.
*vink*

--
I can scare the stupid out of you, but the lazy runs deep.

Inferno@Tre

Posts: 678

#304 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Periaatteessa oon koko ikäni kuunnellu metallin ohella kaiken näköistä poppia ja muuta härpäkettä. Mut sanotaa 10 vuotta takaperin aloin kuunteleen enemmän trance painotteisia. Nykyisin menee kaikki trance, hardhouse, hc ja kaikki siltä väliltä. *nuotti* *jiihaa*

Musiikin sekakäyttäjä *piis*

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Avatar
#305 • • aaaaaaaaaa Guest
N. 6v. sitten Faijalla siirty kesäks duunit Ranskaan.
Siellä tuli sitten oltua jne. jne.
Syötiin päivällistä aina sellasessa kebabmestassa missä soi "huumemusa".
No mä sitten kiinnostuin kun musa kuulosti kivalta. Vieressä oli levykauppa.
Kaikki rahat uppos sitten tuntemattomaan "outoonmusaan".. Siitä se sit lähti. Hassua muistella tollasia *poks*
Gilgamint.com

Posts: 2,258

#306 • • Gilgamint.com Making questions
12 v diggailin jarrea mut semmonen säväytys tuli ku...
15-16 w ja olin hi as fak ja sain pläjäyksen shri haria siitä se lähti!
Avatar
#307 • • albba Guest
On vaan konemusiikin paukkuva rytmi vienyt meikätyttöä pikkulikasta lähtien. Taisi se "oikea" kiinnostus sytkähtää joskus kolmannella luokalla kun sai jo omia alkuaikojen cd:itä mitä sai jorailla olkkarissa:)

*sydän*
SamHard

Posts: 2,098

#308 • • SamHard
Alunperin progigyn biisejä tuli kuunneltua siinä 94>
e-nergique

Posts: 568

#309 • • e-nergique STT
Kyllä mun kohdalla konemusan kuuntelu alkoi The Prodigyn No Good (Start the Dance) biisistä, olin viidennellä luokalla ja se kolahti kovaa *sydän*
Olin kyllä ehkä vähän outo, kun kaverit (tytöt) kuunteli Kikkaa ja Neon2:ta, meidän luokalla tais olla vaan yks pojista sellanen joka kuunteli mitään konemusiikkiin viittaavaakaan... Siltä sit lainailin jotain kasetteja *hymy* Muistaakseni lainasin siltä sellasenkin kasetin, jonka nimi oli Chaos Therapy tjsp, joka oli jotain Prodigyn tyylistä, mutta ehkä vähän synkempää bassojytinää ja sitä sit luukuttelin yksin huoneessani :)

Sit tietty vähän myöhemmin RMB:n Spring oli (ja on edelleen) älyttömän kova juttu!

--
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan!

hrdkvr

Posts: 3,929

#310 • • hrdkvr KURGO

DJ TESTO, 24.4.2006 14:14:
12 v diggailin jarrea mut semmonen säväytys tuli ku...
15-16 w ja olin hi as fak ja sain pläjäyksen shri haria siitä se lähti!



Mullakin lähti jarrella uutenavuotena -90 pariisin konsertista.. olin 8 1/2 vee..
siitälähtien vaan konemusasoinut

--
-keep it hard-

Dana

Posts: 647

#311 • • Edited Dana
taisin olla kaverini kihlajaisjuhlissa -04, kun Elisha valitteli ettei hänen kaverinsa pääsekään seuraavana iltana Hallmarkin bileisiin. No minähänen edes tiennyt mistä tyttö puhui vaan uteliaana kysyin.. Niinpä elisa pyysi mua mukaansa ja koska uskon että (melkein) kaikkea täytyy kokeilla ainakin kerran suostuin lähtemään seuraksi..

Menin, näin, rakastuin *nauru* yksinkertaista..

konemusiikki avasi aivan uuden maailman minulle.. tutustuin tyttöön joka oli ollut kaveri jo kauan niiiiiiiin paljon paremmin tämän skenen myötä ja nyt hän onkin yksi niistä harvoista jolle uskoudun täysin. *plur* Olen tavannut pari aivan helmeä poikaa joita en ikinä varmaan muuten olisi löytänyt.. Nyt kämpässäni soi vain house, rannalle ei voi mennä ilman sitä eikä illasta tule mitään ellei edes pari klassikkoa pääse huudattamaan *jiihaa*

..prodigyn firestarter on eka jonka muistan ihan nappulana diggaileeni, mutta se jäi kun ya meni nrg:a kuunnellen, ja lukio Pink Floydia , kiitos Peken..
zeuzz

Posts: 526

#312 • • zeuzz digital punk
six q kaikki jotka kuunteli sitä intis oli niinq ql, ja mäki halusin olla ql


ennen vuosituhannen vaihdetta kuuntelin puolivahingossa Radiomafian tiistain tanssi-iltaa ja siitä se kai sitten lähti... *hymy*
Wert

Posts: 3,386

#313 • • Wert Varapalkkaliukuja
-92 kaveri nauhotti kasetille prodigyn firen ja l.a style - james brown is dead.
viikko tämän jälkeen halusin kaikki näiden artistien tuotokset.

-93 pari tyyppiä voitti paikallisen "dj-skaban" innostuin itekki ja tutustuin heihin ja aloin hiljallee ostaa cditä ja vinyylejä. 93 oli myös eka keikka :D kaikkee tuli housesta gabberiin... *igor*
z

Posts: 1,146

#314 • • z
prodigyn everybody in the place taisi olla biisi. eipä vissiin tullut uni silmään, eikä kotiin tultua muutakaan tekemistä keksinyt, kun tuli party zonea katsottua.

tuo biisi rupesi jotenkin vaivaamaan. siinä oli energiaa, niinkuin industrial/metalli/punk -meiningeillä, mitä tuli muuten kuunneltua. lisäksi se oli jotain ihan uutta ja erilaista, mitä oli siihen saakka kuullut. breakbeat ja hardcore oli luonnolliset ekat konemusagenret, mihin tuli lähdettyä. sinällään ymmärrettävää, koska moni industrial-pauke tai hc-metalli (tuplabasareilla 160 bpm jne..) ei konebiiseistä välttämättä niin kamalasti eronnut.

house ja trance tuli mukaan vähän myöhemmin täysi-ikäisyyden ja paikallisille yökerhojen ja ug-kemujen dj-sankareille altistumisen myötä. poppisbuumin 2unlimitedit, cappellat yms morillot tuki ja kulki tuolloin luonnollisesti vielä siinä sivussa.

myöhemmin ambientin ja chillimmän drum'n'bassin myötä livahti musiikkikin mukaan biiseihin pelkän kovan meiningin lisäksi / sijaan. *hih*
Gilgamint.com

Posts: 2,258

#315 • • Gilgamint.com Making questions

Dana, 24.4.2006 15:38:
taisin olla kaverini kihlajaisjuhlissa -04, kun Elisha valitteli ettei hänen kaverinsa pääsekään seuraavana iltana Hallmarkin bileisiin. No minähänen edes tiennyt mistä tyttö puhui vaan uteliaana kysyin.. Niinpä elisa pyysi mua mukaansa ja koska uskon että (melkein) kaikkea täytyy kokeilla ainakin kerran suostuin lähtemään seuraksi..

Menin, näin, rakastuin *nauru* yksinkertaista..

konemusiikki avasi aivan uuden maailman minulle.. tutustuin tyttöön joka oli ollut kaveri jo kauan niiiiiiiin paljon paremmin tämän skenen myötä ja nyt hän onkin yksi niistä harvoista jolle uskoudun täysin. *plur* Olen tavannut pari aivan helmeä poikaa joita en ikinä varmaan muuten olisi löytänyt.. Nyt kämpässäni soi vain house, rannalle ei voi mennä ilman sitä eikä illasta tule mitään ellei edes pari klassikkoa pääse huudattamaan *jiihaa*

..prodigyn firestarter on eka jonka muistan ihan nappulana diggaileeni, mutta se jäi kun ya meni nrg:a kuunnellen, ja lukio Pink Floydia , kiitos Peken..



Breakcore pieksee kiksun!
zombie*

Posts: 145

#316 • • zombie*
oliskohan ollut seiska tai kasi luokalla, sain ensimmäisen md-soittimen ja veljeni käytti sitä välillä nauhottaakseen miksauksiaan, joita sain sitten kuunnella..

eli kiitos kuuluu isoveljelleni.. tosin kesteissä aloin juosta vasta, kun tapasin nykyisen poikaystäväni -03 lopputalvesta.. *plur*
Camfer

Posts: 259

#317 • • Camfer
joskus 97-98 kaveri tutustutti mut pilven saloihin, ja samalla tutustutti mulle Astral Projectionin.. sitten siitä hetkestä aloin veivaamaan tolla Fast Tracker 2:sella omia "toteutuksia", ja sille tielle jäin.. tosin musiikki tyyli on vaihtunut ja Uumeet ovat jääneet.. thank god!
Sphyxia

Posts: 3,308

#318 • • Sphyxia Maracujá!
Aloin kuunnella koska aloin tuottaa. *ding*
CM

Posts: 1,507

#319 • • CM
Konemusaa oon kuunnellu koko elämäni. Polvenkorkusena lähti Kraftwerkistä ja Jarresta, 80-luvun lopulla ocsid ja acidhouse / italodisco. Suurin suunnannäyttäjä varmaan ollu sisko, joka myrkytti lähettämällä jenkeistä 90-luvun alussa kasetilla sellaisia biisejä, kuin Cubic 22 - Night In Motion ja Age Of Love. Chris Fortierin ja Sashan settejä lähetteli myös, kun äijät oli vielä suht tuntemattomia (Fortierin vanhoista seteistä löytyy myös vitun hyvää eteeristä trancea btw). Sit tuli samaan aikaan Tri Patti kehiin Eliot Nessin mixien kera, josta voitaneen katsoa oma klubimusaskeneily kunnolla alkaneen :)
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#320 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
greatest synthesizer hits, jne. -> kaikenlainen konepoppi/dance -> marusha/prodigy/thunderdome, jne.-> goatrance -> polcca -> kaikenlainen psytrance -> progressiivinen psyke -> progressiivinen house... ja kaikenlainen muu hyvä musiikki genreen sen kummemmin katsomatta :)

väliin kyllä mahtuu kaikenlaista muutakin musikkia (ebm, rock/pop, elektro, jne.), mut tossa mun tähän astinen musiikillinen kehityskaari noin pääpiirteittäin.

--
dasinoaisnvs