Miten/miksi aloit kuunnella/soittaa konemusiikkia?

477 posts, 24 pages, 238,909 views

ravec

Posts: 1,102

#141 • • ravec
C-64 vaihtui Amigaan ja protracker jyräsi alleen.

Oli vuosi 1989, kuuntelen Mike Oldfieldiä, Jean Michel Jarrea, aloitin sähkö-urkujen soittamisen ja liityin kuoroon. Metalli / rock / pop -puolelta kuuntelin silloin Helloweeniä, Kissiä, Twistet Sisteriä, Durania, Kirkaa ja Stonea.

Jarre vei mukanaan, se loisti urku opinnoissa ja Miken vokalistiset laulajat taas kuoro harjoituksissa.

Kuuntelin perjantain radiolähetyksiä ja sotkin amigalla hulluja komboja.
MTV partyZone tuntui tyhmältä, kun siellä ei tullut biisit kokonaan, niitä ei pystynyt nauhottamaan kunnolla.
Jaoin lehtiä pari vuotta ja ostin niillä rahoilla riittävän hyvät videot. Vuosi oli -91.
Panasonicin NV-F55, niillä sain kerralla nauhotettua 6 tunnin setit radiosta videonauhalle, josta nauhotin mankan kasetille....
Kun pc tuli taloon -92 sen jälkeen alkoi epätoivoinen tappelu koneen kiintolevytilan koosta.
Tässä vaiheessa kuuntelin aktiiviisesti: KLFfää, Snappia, Prodigyä, Mobyä, Carl Coxia, Sveniä ja Helloweeniä *joo*

Ammattikoulu aikaan 93-96 repes ns. rave ihanuus..... heh
Oli pakko ostaa opinto tuesta kaikki maydayt, marushan, westbamin levyt.

Loppuvaiheessa alkoi kiinnostus meneen Thunderdrome puolelle ja taas lompakko huuti niveaa....(samoin mutsi välillä, kun ei päässyt käymään kun rahat meni levyihin)

-97 polkasin itteni Tampereelle Sibelius Akatemiaan opiskelemaan musiikkia joka näkökulmasta muiden Tamperelaisten ammattilaisten kanssa. Itse en voi sanoa että olin ammattilainen, mutta tiesin silloin digitaalisesta musiikin mixauksesta ja masteroinnista+omasin hyvän musiikillisen pohjan. Sibiksen täti ja setä toivotti isolla kädellä, koe näytännön / tehtävän jälkeen tervetulleeks...

Sen jälkeen elämä on kulkenut välillä trancen ja drum \'n basen ja chillin/ambientin kautta takaisin tähän pisteeseen, että jos musiikki on kaunista, välillä sielukasta ja elävää....
Niin sitä on mukava kuunnella.
Käyttää eri elämän tilanteissa apuna.

Nyt se on Arminen joka torstai iltanen setti ja muiden isojen setien live setit verkossa.
Näin 13-14 vuoden jälkeen voin sanoa, että vielä kuuntelen tätä musiikkia, kun olen vanhainkodissa ja lapsen lapseni kysyy: Että mikä toi tollanen Johan Gielen on? Eikös se soita jotain tyrannysaurus musazkkia....*heiii*
Kysymys kuluu: *heh* Voiko konemusiikkia soittaa häissä ja lapsen kastajaisissa?
Vastaus: Kyllä voi..... Kohta ollaan siinä pisteessä että näin käy
hrdkvr

Posts: 3,929

#142 • • hrdkvr KURGO
mulla meni toi musa maun kehitys aivan samaan malliin..
paitsi toi chilli ja ambient jää väliin ja kovataan ne polkalla...mutta toi alkupää oli identtinen

--
-keep it hard-

IsoKana

Posts: 153

#143 • • IsoKana prf..
kaikki lähti antiloopin ”in my mind”- piisistä *joo*

--
mätäs..

hallucinogen

Posts: 8,190

#144 • • hallucinogen Edain
Ekan kerran kun kuulin jotain ”konemusiikkia” niin oli joskus ihan pentuna, 80-luvun lopulla muistaakseni, jotain vanhoja synapimputuksia, pyysin siskolta ne lainaankin, pitäs käydä hakemas ja kuunnella uudestaan *nauru*

--
pikku-*possu*

hrdkvr

Posts: 3,929

#145 • • hrdkvr KURGO
meillä näky hrtken seelainen ileisesti saksalainen kanava bpm..jossa silloin tuli nonstop elekrtoonista tanssimusavideoo...
sillo oli in just toi da hoolin meet her at loveparade..ja vivalta tuli kukuttuu aikoinaan dunee, grroveyardii, rmb, BLUMSHENin ja muita saksa ”dancevideoita” yömyöhällä..

--
-keep it hard-

Avatar
#146 • • acu Guest
Ennen ala-astetta ostelin jo techno kasetteja. Eli en muista miten aloin kuunnella sitä. Sitten oli monen vuoden välit ja nykyään kuuntelen taas techno/trance/dance yms. musaa.
Sallakat

Posts: 2,220

#147 • • Sallakat jungle, baby !
olin hengaillut tuossa muutaman vuoden sellasissa piireissä missä pari DJ:tä soittelivat vocal housee/housee sellasta letkeetä ja kivaa. En tosin silloin tiennyt mitään mokoman ”teknoskenen” olemassa olosta ennenku sitten törmäsin monien tilanteiden summina erääseenkin kundiin kuka oli aika aktiivinen jäsen stadin klubielämässä ja se tyrkkäs mun handuun Mr. A:n 'Doom' kasetin *sydän* *iloinen* ja sitten mentiinkin kovaa vauhtia bileisiin ja siitä se ura sitten lähti *plur**joo**nauru*
bansq

Posts: 931

#148 • • bansq leftfield winger.
My First Love:
Nintendo 8-bit (NES)
Journey To Silius - Stage 3 Theme. Hain ton myöhemmin midinä, ja se pyörii aina winampin soittolistoilla *sydän*
Musiikkia aloin käytännössä _kuuntelemaan_ vasta ylä-asteen alussa, beastie boysin hello nastyn suomijulkaisupäivästä lähtien on kaikennäkönen sämple-vatkaus yms silittäny sydäntäni vakavasti.

--
plip goes on.

Rocca

Posts: 3,064

#149 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Mun kone musan kuuntelu alko joskus 4 luokal ku iso veli oli jo sen verran vanha et se kuunteli jotain technoo ja trancee siit se sitte lähti et aloin kuntelee kanssa sit joskus tosa 7 luokan aikana aloin kuuntee hc:ta ja sit pari kaverii alko kuuntelee semmost musaa kans sen jälkee ne alko jo käymään pileissä mihin mulla ei ollu aikomustakaan päästä sisälle.Sielt ne löysi uuden musa tyylin HARD NRG,HARD TRANCE,HARD HOUSE ja kaikki muut sen semmoset hyvät polkka musat mist mä aloin viel enemmän diggaa ja sit sitä ollaan täsä ja kuuntelen edelleen semmost mut kuuntelen myös tommost housee ja tämmöst chillailu musaa....

Oon myös koittanu soittaa levyjä mut se on vähä jäänyt ku ei oo varallisuutta semmosiin ajatus olis kyllä koko ajan ostaa jotkut cd dekit ja mixeri et pääsis vähä vinguttaa se olis aikast helmeee....*nauru**nauru*

*piis**enkeli**piis*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

PsyFox

Posts: 124

#150 • • PsyFox team red army
Taitaa olla 8 vuotta sitten kun kuulin ekan kerran Prodigy Poison biisin ja siitä konemusiikin diggaaminen alkoi*plur*
*klubitus**hellokitty*

--
Heaven holds a sense of wonder and I wanted to believe...
*enkeli*/*pahis*

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#151 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tykkäsin prodigysta ihan mielettömästi 10-vuotiaana, ja sen jälkeen ajauduin eurodancen pariin *nauru* sitten oli monta konemusiikitonta vuotta, kunnes joskus 17-vuotiaana pidin ns. purkkatrancesta, ja myöhemmin sitä kautta löysin ne elektronisen musiikin lajit, mistä nykyään pidän. Onneksi en löytänyt bilekulttuuria aikaisemmin, olisi nimittäin ollut yhtä kidutusta odottaa 18-vuotissynttäreitä jotta olisi päässyt bileisiin sisään. Tai pelätä, ettei väärennetyt paperit toimisi *justjoo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#152 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
niin, näitä muistan joskus lapsuudesta/varhaisnuoruudesta
Prodigy - No Good
Marusha - somewhere over the rainbow
Westbam - wizards of the sonic
perplexer - acid folk
Das Boot

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Verottaja

Posts: 1,174

#153 • • Verottaja no-life / luuviulu
Konemusa-kipinä syttyi kun kuulin Gouryella - Gouryella -piisin kaverilta lainatulta cd:ltä.
Viimeinen pisara oli, kun vastahakoisesti suostuin isoveljeni kanssa Celebration Generation pre partyihin joskus pari vuotta sitten. Ja siitä se sitten lähti.

--
You´ve changed things, forever. There´s no going back.
See to them, you´re just a freak... like me.

abcdtatu

Posts: 136

#154 • • abcdtatu kaljupunapersepaviaani
mulle se vaan kolahti... kuuntelin ala-asteella isoveljen KLF white room albuumii ja 2 UNLIMITED cdtä... siit se sit alko... *iloinen* kai *ding*
Fyrisch

Posts: 4,525

#155 • • Fyrisch
kaikki alko ala-asteen discoist mis soitettii dancee ja meitsi lämpes! sit aloin kuuntelee radiomafian lähetyksii v.loppu iltasin/öisin..sit jossai vaihees tuli netti kehii ja aloin hakee kaikkee konemusaa.. sit löysin kiksun ja siitä se sit lähti. ite aloin vast soittaa nyt kesäl *plur*
PuuhaOsku

Posts: 1,309

#156 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...
Joskus 5-6:dennella luokalla kun sain systerin kasetin jostain haltuuni jossa oli sen aikaista ravee...
Se mihin ihastuin niin oli L.A STYLE- JAMES BROWN IS DEAD ne narinat ja melodia.
Siitä kai kaikki lähti.Tosin vuosia myöhemmin*pahis**pahis**pahis**pahis*
Jimmyfi

Posts: 904

#157 • • Jimmyfi
ostin kaverilta maydayn we are diffirent koksun ja sit siinä oli RMB - Matisse ja siitä se läks..

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Cofu

Posts: 135

#158 • • Cofu
Ekat europoppi-biisit radiosta kolahti jo ala-asteella. Todella pahasti jäin koukkuun kaksi vuotta sitten. *ding*

Ja siitä se kaikki sitten alkoikin, ja loppua ei näy tässä elämän tavassa *plur*...

[muokattu 27.11.2003 00:02]
mana

Posts: 60

#159 • • mana pieni tyhmä fyysikko
Ihan alkujaan kaikki lähti isoveljen Bad Boys Bluen kuuntelemisesta ja siittä askel askeleelta technon ja dancen johdattamana trancen kautta kohti goaa ja hard energyä. Muistan kun olin kovin ylpeä, kun sain häneltä 12 vuotiaana kasetille neuhoitettuna RMB:tä. Ehkä kymmenessä vuodessa jotain uuttakin olen toivoakseni oppinut musiikin \'saloista\'...

--
If you do it you'll regret it, if you don't do it you'll regret it. Either way your going to regret it, you might as well just do it.

She

Posts: 717

#160 • • She
Kiitos sille joka palkitsi mut limudises tanssiskabas *hahjust**sydän*