242 posts, 13 pages, 76,269 views
patis:
---
Saara:
Ja en aio katsoa sitä (ja eihän sitä kai näytetä enää missään?)
---
Ettekö te taliaivot vieläkään tajua, että kyseistä videota ei ole koskaan näytetty missään.
edit: siis julkisesti
Individual:
---
patis:
---
Saara:
Ja en aio katsoa sitä (ja eihän sitä kai näytetä enää missään?)
---
Ettekö te taliaivot vieläkään tajua, että kyseistä videota ei ole koskaan näytetty missään.
edit: siis julkisesti
---
Paitsi että ainakin Mäen haastattelun mukaan kyseinen teos My way- a work in progress ( muistaakseni ) olisi aika ahkerasti kiertänyt festareita ulkomailla.
Anselmi, 31.3.2005 19:32:
Oi voi, ei voi kun sanoa että kyseinen taiteilija ja sen teos on täyttä p****a.
Kuten ikävä kyllä suurin osa nykytaiteesta.
alek száhala, 4.5.2004 17:42:
Tulipa tuossa eräänä aamuna radiosta juttua, jossa kerrottiin Kiasman ostaneen Teemu Mäen paljon keskustelua herättäneen teoksen Sex and death. Tässä videossa taiteilija tappaa kissan kirveellä ja runkkaa kuolleen kissan päälle.
Mielestäni tässä astutaan ehkä hieman rajojen yli.
[muokattu 4.5.2004 17:43]
Anselmi, 1.4.2005 17:44:
Tuli mieleen lainaus joka jollain tavalla voi auttaa ymmärtämään pointtiani (tai sitten ei).
Eli otos Stewart Homen kirjasta Ajatuksen Loppu:
"Sen sijaan aloitamme visuaalisella runollani". Stephen Smith sirkutti.
Smith alkoi juosta sitten kahden seinän välistä lyhyttä etäisyyttä.
Kappaleen oli tarkoitus jatkua kunnes yleisö vittuuntuisi siinä määrin
että kävisi fyysisesti esiintyjän päälle. Valitettavasti keskivertosnobin
kyky sietää tärkeilevää paskaa on käytännöllisesti katsoen rajaton.
Stephen Smithin oli itse keskeytettävä "runo" kymmenen minuutin
jälkeen, koska hän ei pystynyt enää hengittämään.
Eli kaikki hölynpöly ei ole taidetta, ikävä kyllä siltikin sitä sellaisena turhan helposti
pidetään jos artisti itse sitä sellaiseksi nimittää. Sana taide toimii taikasanana jonka kautta
ihmiset nielevät helposti mitä vaan (koska pelkäävät olevansa sivistymättömiä
ja tyhmiä juntteja koska eivät ymmärrä).
Anselmi, 1.4.2005 19:21:
Aika huono on meno jos taide on taidetta vasta kun taidepiirit hyväksyy sen.
Anselmi, 1.4.2005 20:13:
Taide koostuu ihmisen luomista teoksista, jotka saavat hänessä aikaan esteettisen tunteen. Taide on ilmaisun, viestinnän, kannanoton ja tunteen tuottamisen väline.
Mutta taide on jotain paljon enemmän kuin se että on joku "fiksumpi" "auktoriteetti" sanomassa muille mitä taide on, tai mitä sen pitäisi olla. Taide on henkilökohtainen näkemys. Eli sori vaan, itse saatan pitää jotain taiteena ja sitä ei vaan kukaan pysty viemään pois tai sanomaan että on olemassa parempaa taidetta.
Se "taide" mitä jää tämän ulkopuolelle on kiipivienperseennuolijoidensisäänpäinlämpevänkerhon yritys päteä,olla jotain ja käytää valtaa.
ihminen joka uskoo että jokaisen näkökanta on yhtä arvokas koska se on ainutlaatuiselta kantilta katsottu, kai sitä anarkismiksikin kutsutaan.
Tuliko Graffiteista taidetta vasta kun se vietiin galleriaan?
Jone, 1.4.2005 23:48:
---
Tuliko Graffiteista taidetta vasta kun se vietiin galleriaan?
---
"Graffiti" sanottu - pakko siis sanoa jotain takaisin.
Keskimääräisen sukankuluttajan näkökulmasta graffitit eivät edelleenkään ole tullut sitä.
Mun mielestäni niistä taas tuli ensimmäisen kerran paskaa, jolla lahjattomat ja laiskat spedet yrittivät rahastaa silloin kun ne ekaa kertaan vietiin gallerioihin 80-alussa Jenkeissä. Itsehän tosin taputtelin vielä tyytyväisenä keittiön lattialla paskaa siinä vaiheessa, mutta olen muodostanut moisen käsityksen jälkikäteen. Nykyisin graffitiaiheisissa gallerianäyttelyissä näkee pääsääntöisesti uskomattoman pliisua paskaa, jossa ei yleensä ole mitään jäljellä niistä innovatiivisista, freeseistä ja energisistä jutuista, joita esim. graffareiden gallerioiksi kutsumissa päivämestoissa näkee. Siellä se taide seinämaalauksen suhteen on ja julkisissa gallerioissa nähdään tästä jokaiselle Virtasen Reimalle valmiiksi pureskeltu ja turvallisen mitäänsanomattomaksi vesitetty versio.
Tämä lyhyt palopuhe ei ollut mitenkään erityisesti Anselmille suunnattu. Mulla vaan on pakkomielle avata suuni tästä asiasta aina kun joku antaa mahdollisuuden.
alek száhala, 2.4.2005 12:05:
Tosta videosta näytettiin pätkiä ajankohtaisessa kakkosessa muutama viikko sitten. Jostain luin jopa sellasen jutun että joku eläinaktivistijärjestö ois maksanu jollekin turkistarhalle siitä että ne kuvaa matskun jossa kidutetaan eläimiä, jotta itse saisivat lisää kannattajia ja rahoittajia.