phanatic:
Tulipas taas sävyisä ja aikuismainen vastaus. Olisi vain kiva kuulla, miksi on hyväksyttävämpää kiduttaa lehmää tai porsasta ahtaassa karsinassa vuosikausia kuin tappaa kissa parilla kirveeniskulla. Totta on, että eläin sentään syödään, mutta siihenkin on tungettu 10 kertaa niin paljon energiaa kuin se syöjälleen antaa = aika huonoa taloutta tässä nälänhädän maailmassa. Ja kuten sanoin, eläinkunnan tuotteita emme hengissäpysymiseen tarvitse, joten niiden syöminen on turhaa.
Edit: ja joskus vielä saatat oppia kunnioittamaan ihmistä, vaikka tällä olisi eri mielipide kuin sinulla.
Se oli juuri sellainen vastaus, jonka kaltaisesi oon ehkä maailman paras ihminen ja ainakin tuplasti parempi kuin sinä, koska minä en syö lihaa-ihminen ansaitsee. Samaa sorttia on luvassa lisää ja selleri on venaamassa kun saavut sitä perimään. Mä valitsen hyvin tarkasti ne ihmiset, joita kunnioitan ja kyllä, kunnioittamillani ihmisillä on hyvin usein erilaisia mielipiteitä asioista kuin mulle, mutta kunnioittamillani ihmisillä on myöskin yksi yhdistävä tekijä - He eivät ole idiootteja ja osaavat ajatella. Kunnioittamieni ihmisten ajatuksista ja näkökannoista minäkin voin oppia lisää. Sinä taasen et ole tarjonnut vielä mitä kunnioittamisen arvoista, vaan sitä samaa typerää paskalänkytystä, jota olen itse joskus nuorempana muille jauhanut ja kovasti ihmetellyt että mikäköhän kumma näitä vaivaa kun eivät arvosta.
Onko sulla mitään käsitystä suomalaisesta lihateollisuudesta vai jauhatko paskaa sen perusteella miten olet lihan tuotannon lukenut esim. Jenkeissä tapahtuvan?
Noi nälänhätä-läpät mäkin olen lukenut joskus -95/96 Mobyn Everything is Wrongin kansista ja sen jälkeen kasvoin itsenäiseksi ajattelijaksi ja totesin, että maailman nälänhätä ei muuttuisi yhtään mihinkään vaikka kaikki ihmiset olisivat kasvissyöjiä.
Oletko oikeasti niiiiiiiin hyvä ihminen, että et käytä
mitään sellaista tuotetta mitä et tarvitse? Jos olet, niin tule puhumaan mulle uudestaan lihansyönnistä ja sit en ota sua vastaan selleri tanassa.
[muokattu 5.5.2004 18:45]