pHaze:
Jos kissa olisi viety pistokselle ja sen jälkeen tehty vastaavat jutut, niin laki olisi sen käsittääkseni hyväksynyt? Ellei tuota nyt voida laskea johonkin seksuaalirikoksen tyyliseen juttuun, jota kyllä hieman epäilen. Itse olen ainakin kuullut tuttavaperheestä, joka antoi eläinlääkärin tappaa kissansa koska se kuseksi perheen uudelle sohvalle, eikä lääkärillä tainnut olla mitään vastaansanomista tähän. Mitkä kaikki syyt sitten ovat hyväksyttäviä eläimen tappamiselle, ja mitkä eivät?
Enpä muuten usko, että olisi hyväksynyt. Beastiality (mikä nyt sitten onkaan suomenkielinen termi) ei ole Suomessakaan laillista. Kumma muuten ettet edelleenkään kiinnitä mitään huomiota kuin niihin kohtiin tätä asiaa, jotka sopivat sulle? Oliskohan sillä jotain tekemistä sen kanssa, että jos puhuisit asiasta, niin perustelusi pitäisivät vettä yhtä hyvin kuin vaarini vanha soutuvene?
Mitä tulee tuttavaperheeseesi, niin silläkään ei valitettavasti ole mitään tekemistä asian kanssa, että he ovat idiootteja. Sekään ei kuulu asiaan, että eläinlääkäri joutuu valitettavasti eläimen lopettamaan jos sitä häneltä vaaditaan, oli syy lopettamiseen sitten kuinka vähäinen tai absurdi hyvänsä.
pHaze:
Minun näkökulmani onkin hieman erilainen. Minusta sen eläimen tappaminen, mistään syystä, on pahempi rikos kuin minkään muun teon aiheuttama ärsytys tai moraalikrapula. Hengen riistäminen on pahin asia mitä yhdellekään ihmiselle tai eläimelle voi tehdä, kiduttaminen, elämästä helvetin tekeminen yms vastaavat tulevat sen jälkeen, ja loput sitten jossain perässä.
Moraalista krapulaa voi tästä teosta tuntea ainoastaan sen tekijä, närkästyä voi kuka tahansa. En siis ymmärrä miten pistät tämän teon esiinnostamisen jotenkin niin tehneiden ja tekevien moraalisen krapulan piikkiin.
Mitä tulee sun näkökulmaasi, niin sun näkökulmasi edelleen sulkee kokonaisuuden ulos. Kirjoituksistasi tämän asian tiimoilta kuultaa läpi se, ettet oikein tunnu ymmärtävän mistä on kyse.
Totta kai se esimerkiksi olisi nyt vaikkapa mulle henkilökohtaisesti paskin mahdollinen juttu jos joku multa hengen veisi, mutta jos tappaja olisi tappanut mut vieläpä harkiten, omaa etua tavoitellen ja suunnitellut teon mahdollisimman kuvottamaksi, kuvannut sen, masturboinut päälleni, myynyt koko filkan ja valtio ostaisi sen, niin totta helvetissä toi nyt olisi kaiken kaikkiaan täysin itsestäänselvästi paljon traagisempi ja kammottavampi juttu kuin se, että mut tapettiin ja elämäni päättyi siihen.
Näkökulmasi on siis tämän asian suhteen suppea mikä, vaikka ilmeisesti kauheasti kuvittelet asian olevan jotenkin toisin ja kuvittelet katselevasi asiaan jotenkin laajemmasta näkökulmasta kuin tekoa paheksuvat ja siitä herneen nenään vetäneet ihmiset.
[muokattu 6.5.2004 00:03]