Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 730,058 views

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1261 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Jaahas.. Kahden kuukauden flunssa alkaa olemaan selätetty. Nyt päälle tiukka kuukauden mittainen kesäkuntoon kuuri! *joo* Ja se varmasti riittää mulle, kun liika kiloja ei kamalasti ole. Tavoitteena lähinnä saada taas treeni kulkemaan 4-5 kertaa viikossa ja fiksuuntaa ruokavaliota. Pizzaa ym.. tullut mätettyy ihan liikaa sairaana ollessa! *igor* Tän elämän parantamisen tuloksena, jos kilo tai kaksi tippuu ja vatsanahka kiristyy, niin mikäs sen loistavampaa!

Tehokuuri alkoi tänään ja illalla onkin alkajaisiksi mukava 8 km juoksulenkki tiedossa..*joo* *hikoil*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Avatar
#1262 • • Edited opmdevil Guest
Pöh, painoa oli tammikuun alussa 84 kg. Sitten tuossa maaliskuun lopulla ajattelin että lopettaisin kärvistelyn ja pitkäaikaisen ja intensiivisen urheiluharrastuksen. Siihen jäi yli 10 treenituntia viikossa. Samalla ravinto alkoi muodostua pizzasta ja kebabista. Jotenkin omituista että nyt on elopaino 79 kg vaikka työmatkat on ajettu autolla ja ainoa liikunnaksi laskettu on IL-2 pelaaminen ja viikonloppuisin "tanssiminen". Pitänee kirjoittaa Huomenta Suomeen keventäjien porukoille että "Heiluttakaa persettä niin kilot senkun karisee..."
Avatar
#1263 • • *Mirri* Guest
Huomenna olis tarkotus alottaa taas treenailu lähes vuoden tauon jälkeen. *aplodit* Nyt vaan toivotaan et lihasmuistii ois ees jossain määrin jotta tuloksii alkais näkyy mahd nopsaan. *hihu*
Avernian

Posts: 7,451

#1264 • • Avernian Kerettiläinen
Peilin mielestä mä ottaisin ennemmin lisäkiloja (en kyl tosin läskiä).

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Freja

Posts: 8,775

#1265 • • Freja Sihteeri
Koin kovan kolauksen, kiitos vapun. Pitäis saada nyt itteensä taas niskasta kiinni ja siihen hyvään rytmiin mikä mulla oli.
Kasipäkkivatsakuntoon kesäksi 2008 tuntuu tällä hetkellä vain kaukaiselta haaveelta.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1266 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Nyt alkaa olla mela otsassa ihan hemmetin iso..*poks* *IGOR* On se nyt saatana kumma, kun ensin en oo kipee kunnolla 18 vuoteen ja nyt helvetti, oon 2 kuukautta taistellut tän saatanan sairauden kanssa.. Se siitä eilisestä lenkistä..*dissaa* Pääsin mä sinne lenkille, mut kuume iski heti sen jälkeen ja uus tulehdus! *GRR* *dissaa*

Viekää mut navetan taakse..*nyyh*

..anteeksi ruma kielenkäyttöni..

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1267 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Super-Kerttu, 3.5.2007 08:13:
Nyt alkaa olla mela otsassa ihan hemmetin iso..*poks* *IGOR* On se nyt saatana kumma, kun ensin en oo kipee kunnolla 18 vuoteen ja nyt helvetti, oon 2 kuukautta taistellut tän saatanan sairauden kanssa.. Se siitä eilisestä lenkistä..*dissaa* Pääsin mä sinne lenkille, mut kuume iski heti sen jälkeen ja uus tulehdus! *GRR* *dissaa*

Viekää mut navetan taakse..*nyyh*

..anteeksi ruma kielenkäyttöni..



Mä tiedän ihan tasan tarkkaan miltä toi tuntuu *igor* Itse oon ollut keväällä 8 viikkoa putkeen kipee, ja aina kun on luullut olevansa terve ja mennyt salille, iskee joku tauti uudestaan. Huonontunutta kuntoa vois syyttä melkeinpä ainoastaan tosta, elämä on epäreilua *uuh*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#1268 • • emppu Guest
Mul hoiti 1,5kk työstressi tän laihduttamisen. Paino putos 6kg :D :( pää sentäs pysy kasas ja nyt vihdoin urakka ohi jotenka vois taas miettiä urheiluakin.
Tomppeli

Posts: 125

#1269 • • Tomppeli
Pitäs saada kiloja lisää mieluiten lihasmuodossa. Mutta eipa taida onnistua jos ei käy salilla...
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#1271 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
haha, ai niin laihdutusvinkki nro. 6237: Kannattaa ostaa kalliita ja pienehköjä vaatteita, jotka on ihquja. Sit on vaan PAKKO mahtua niihin *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

-Casper-

Posts: 1,363

#1272 • • -Casper- FADE / React^ resident DJ

emppu, 3.5.2007 16:38:
Mul hoiti 1,5kk työstressi tän laihduttamisen. Paino putos 6kg :D :( pää sentäs pysy kasas ja nyt vihdoin urakka ohi jotenka vois taas miettiä urheiluakin.



oho......duuni on kovin laihdutus kuuri todellakin.....itelki tippu 4kg 2 viikos ku oli hoppu duunissa ja samaan aikaan remppa himas.
kaippa ne pian takas tulee...siis puntille*super*
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1273 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

casper-dj, 4.5.2007 07:30:
---
emppu, 3.5.2007 16:38:
Mul hoiti 1,5kk työstressi tän laihduttamisen. Paino putos 6kg :D :( pää sentäs pysy kasas ja nyt vihdoin urakka ohi jotenka vois taas miettiä urheiluakin.

---


oho......duuni on kovin laihdutus kuuri todellakin.....itelki tippu 4kg 2 viikos ku oli hoppu duunissa ja samaan aikaan remppa himas.
kaippa ne pian takas tulee...siis puntille*super*



Mä pojat kerron teille, mikä on kovin laihdutuskuuri..Se on ERO, tosin ei mikään miellyttävä sellainen.. Mulla lähti viime heinä-elokuun aikana 8 kiloo..Ne on tosin tulleet jo korkojen kera takasin.. Olen siis onnellinen..*pihkassa*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

josbe

Posts: 1,982

#1274 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Löysin viimein itseni kunnon kevättreeneistä! Periaatteessa en pidä aerobicista enkä mistään muustakaan ryhmäliikunnasta, jossa pitää olla paikalla tiettynä ajankohtana (lukuun ottamatta joogaa). Nyt kuitenkin ilmoittauduin ranskalaiseen potkunyrkkeilyyn eli savateen ja oon käynyt siellä muutaman viikon kaks kertaa viikossa.

Ja itse asiassa, itsekuri kun on viime vuosina päässyt vähän löystymään, niin tämä aikataulutettu urheilu taitaakin olla mulle se paremmin vaihtoehto tällä hetkellä. En varmasti olisi päässyt heti wapun jälkeen liikkumaan, mutta kun oli "pakko", eikä savatessa tarvitse rehkiä kuin tunti kerralla, niin tulipas taas lähdettyä. JEI!

Nyt vielä kun ilmat lämpenee, niin alan käydä taas rulliksilla töissä, 6 km sivu *hymy*
Freja

Posts: 8,775

#1275 • • Freja Sihteeri
Aamu oli iha jees. Tänään oli punnituspvä, ja menin tietysti hieman pelokkaasti aamulla puntarille, koska vappu oli tässä edellisen punnituksen ja tänpäiväsen välissä.
Toissaviikolla paino nousi hieman, mutta onnekseni tänään painoni oli prikulleen sama kuin viime viikollakin. Olin ihan mielissäni, kun omasta mielestä vappu meni turvotessa.
Ehkä tästä on ihan jees taas lähtee alaspäin.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

-Kerttu-

Posts: 4,542

#1276 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH
Kyselen täältä, kun en tiedä mistä muualtakaan topickista kyselisin. Eli jos sattuis löytymään joku asiantuntija juoksusta ja sen rasitusvammoista..?

Viime torstaina menin lenkille ekaa kertaa varmaan kuukauteen. Juoksu kulki kohtalaisesti ja mihinkään ei sattunut. Seuraavana päivänä jaloissa tuntui hiukan lihaskipua ja jäykkyyttä, mutta ajattelin sen kuuluvan asiaan, kun sairauden takia oli hiukan taukoa treenaamisissa. Muuten mitään epämiellyttävää kipua en huomannut. Lauantaina päätin lähteä taas juoksulenkille, mutta heti ensimmäisillä askeleilla huomasin, että kaikki ei ollut kunnossa. Alaselässä tuntui viiltävää kipua, joka askeleelle (ikään kuin tärähdyksestä). Kipu säteili alas reisiin, joissa tuntui jäykkyyttä ja pohkeissa tuntui kovaa puristavaa tunnetta. Yritin useaan otteeseen juosta, mutta pakko oli lopettaa heti muutaman askeleen jälkeen. Tyydyin sitten tekemään kävelylenkin. Kotona venyttelin ja alaselkä tuntui kipeältä ja jäykältä. Lauantai iltana peppuni ja jalkani myös puutuivat totaalisesti ja edelleen tiistaina juoksuaskelten ottaminen tuntuu inhottavalta ja oikeassa pakarassa tuntuu lihaskipua.

Kerran aikaisemminkin olen kohdannut saman ongelman, mutta en näin pahana. Voisikohan ongelma johtua notkoselästä, joka on todella paha..Vai väärästä juoksuasennosta? Kylmistä lihaksista, vääristä kengistä? Useimmiten olen kuitenkin pystynyt juoksemaan täysin ongelmitta..

Kiva, jos joku osaisi edes jotain vaihtoehtoja antamaan?!!! *hymy*

Tahdon pian takaisin juoksulenkille!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Dj-Pah

Posts: 26

#1277 • • Dj-Pah
En ole ammattilainen, mutta en usko että mistään vakavasta on kyse. Nuorempanahan ei ikänä meinannu edes lihakset ja nivelet tulla kipeiksi. Ei siis tarvinnut venyytellä ja lämmitellä ennen liikuntaa. Tämä asia muuttuu hyvin äkkiä kun ikää tulee ja keho vaatii venyyttelyä päivittäin vaikka ei liikuntaa harrastaisi. Äkistään pelkkä lenkille lähtökin saattaa niveliin vihlasta, koska ne ovat ehkä jääneet vielä "jumiin" edellisistä kerroista jos kunnollista venyyttelyä ei suoriteta. Pelkkänä sairaanakin olemisessa menee lihaksia enemmän jumiin kuin pienessä liikunnassa, koska makoilessa ne joutuvat välillä kovaankin jännitykseen.

Sori epäselvä selitys, mutta etköhän tuosta selviä kun otat vaa rauhallisemmi ja venyyttelet ja verryyttelet hyvin. Kävelet vaikka aluksi sitten hölkkää ja testaat juoksua sitten niin ettei kylmiltään repäse juoksuun. Kannattaa myös pitää aina välipäivä aluksi ainakin.
Santutar

Posts: 405

#1278 • • Santutar Santtusaatana, Kanttura

Super-Kerttu, 7.5.2007 09:06:
Kyselen täältä, kun en tiedä mistä muualtakaan topickista kyselisin. Eli jos sattuis löytymään joku asiantuntija juoksusta ja sen rasitusvammoista..?

Viime torstaina menin lenkille ekaa kertaa varmaan kuukauteen. Juoksu kulki kohtalaisesti ja mihinkään ei sattunut. Seuraavana päivänä jaloissa tuntui hiukan lihaskipua ja jäykkyyttä, mutta ajattelin sen kuuluvan asiaan, kun sairauden takia oli hiukan taukoa treenaamisissa. Muuten mitään epämiellyttävää kipua en huomannut. Lauantaina päätin lähteä taas juoksulenkille, mutta heti ensimmäisillä askeleilla huomasin, että kaikki ei ollut kunnossa. Alaselässä tuntui viiltävää kipua, joka askeleelle (ikään kuin tärähdyksestä). Kipu säteili alas reisiin, joissa tuntui jäykkyyttä ja pohkeissa tuntui kovaa puristavaa tunnetta. Yritin useaan otteeseen juosta, mutta pakko oli lopettaa heti muutaman askeleen jälkeen. Tyydyin sitten tekemään kävelylenkin. Kotona venyttelin ja alaselkä tuntui kipeältä ja jäykältä. Lauantai iltana peppuni ja jalkani myös puutuivat totaalisesti ja edelleen tiistaina juoksuaskelten ottaminen tuntuu inhottavalta ja oikeassa pakarassa tuntuu lihaskipua.

Kerran aikaisemminkin olen kohdannut saman ongelman, mutta en näin pahana. Voisikohan ongelma johtua notkoselästä, joka on todella paha..Vai väärästä juoksuasennosta? Kylmistä lihaksista, vääristä kengistä? Useimmiten olen kuitenkin pystynyt juoksemaan täysin ongelmitta..

Kiva, jos joku osaisi edes jotain vaihtoehtoja antamaan?!!! *hymy*

Tahdon pian takaisin juoksulenkille!


Kuulostaa myös mahdolliselta pakaralihaksen kireydeltä (toisin sanoen piriformis-lihaksen jumilta).Juuri tämän pikkuruisen lihaksen välissä kulkee hermoja niin se aiheuttaa ikävää säteilyä alaselkään ja takareisiin. Asiaan auttaa ammattilaisen hieronta.
Tietenkään täyttä varmuutta asiaan ei ole koska ihminen on iso kokonaisuus ja monet pienet asiat vaikuttavat toisiinsa.
-Kerttu-

Posts: 4,542

#1279 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

Santutar, 7.5.2007 15:03:

Kuulostaa myös mahdolliselta pakaralihaksen kireydeltä (toisin sanoen piriformis-lihaksen jumilta).Juuri tämän pikkuruisen lihaksen välissä kulkee hermoja niin se aiheuttaa ikävää säteilyä alaselkään ja takareisiin. Asiaan auttaa ammattilaisen hieronta.
Tietenkään täyttä varmuutta asiaan ei ole koska ihminen on iso kokonaisuus ja monet pienet asiat vaikuttavat toisiinsa.



UUH! Mul on siis kiree pakara! *nauru* No ei vais.. Pitäis vissii viedä pakara johonkin sit hierottavaksi! *nauru* Ja pitänee tossa illalla testata taas pari juoksuaskelta, niin tietää, joko helpottaa!

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

josbe

Posts: 1,982

#1280 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Super-Kerttu, 7.5.2007 15:07:
---
Santutar, 7.5.2007 15:03:

Kuulostaa myös mahdolliselta pakaralihaksen kireydeltä (toisin sanoen piriformis-lihaksen jumilta).Juuri tämän pikkuruisen lihaksen välissä kulkee hermoja niin se aiheuttaa ikävää säteilyä alaselkään ja takareisiin. Asiaan auttaa ammattilaisen hieronta.
Tietenkään täyttä varmuutta asiaan ei ole koska ihminen on iso kokonaisuus ja monet pienet asiat vaikuttavat toisiinsa.

---


UUH! Mul on siis kiree pakara! *nauru* No ei vais.. Pitäis vissii viedä pakara johonkin sit hierottavaksi! *nauru* Ja pitänee tossa illalla testata taas pari juoksuaskelta, niin tietää, joko helpottaa!


Mulle tulee tollanen kipu iskias-lihaksen tulehduksesta ja viimeksi se tuli nimenomaan samalla tavalla kuin sulla. Juoksin juoksumatolla, lihakset kipeytyivät jonkin verran ja seuraavalla kerralla, kun yritin juosta, tuntui viiltävää kipua pakaralihaksen ja selkärangan välimaastosta.

Testi: Tuntuuko kipeältä, kun istut (etenkin tavallista alemmas, kuten vessanpöntölle)? *hymy*