Tuo ruokavalion "oikeellisuus" riippuu kai siitä mitä kropaltaan hakee. Sen mitä "tunnen/tiedän" La Petitea klubbarin pohjalta, niin hän hakee lihaksikasta, treenattua kroppaa, jossa lihakset saa näkyä ja rasvaa on mahdollisimman vähän (La Petite, korjaa jos olen väärässä). Tälläisia kroppia on naisilla hyvin harvoin. La Petiten ruokavalio suositus lähenteleekin hyvin paljolti fitness urheilijoiden treeniruokavaliota. Paljon protskua ja erittäin niukasti hiilareita. Ja tämä ruokavalio todellakin toimii.. Rasva palaa ennätys vauhtia ja nesteet häviää!
Itse suosin (jo ihan ärtyneen paksusuoleni takia) vähä hiilihydraattista diettiä, jossa syön päivittäin muutaman palan ruisleipää, mysliä, puuroa tms. Sillä nämä tuotteet pitävät ihan oikeasti vatsani kunnossa. Testattu on! Proteiinia yritän syödä mahdollisimman paljon, muista tuotteista käytän joko normaali rasvaisia tai rasvattomia tuotteita. Kummat koen paremmaksi. Minun kroppa ihanteeni on myös hyvin lähellä tuota fitness tyyppiä ja olenkin saanut tällä ruokavaliolla hyviä tuloksia.
Herkuttelupäivän yritän pitää n. kerran viikossa. Tämän tarkoituksena on pitää aineenvaihdunta vauhdikkaana. Kun kroppa saa välillä kunnolla rasvaa ja hiilareita, se ei mene säästöliekille ja laihtuminen jatkuu..
Ruokavalio kannattaa siis valita sen mukaan, mitä hakee kropaltaan. Mutta tosiaan pääpaino kannattaa pitää proteiinissa, kasviksissa ja hedelmissä a hiilihydraateista kannattaa suosia hitaita hiilareita, eli tummaa leipää, tummaa riisiä jne..Mutta näitäkin kohtuudella..
Ja tosiaan noita rasvattomia tuotteita kannattaa karsastaa, niissä maku on yleensä tehty lisäämällä sokeria ja sokeri on tosiaan se mikä lihottaa!