Klubituksen kilonpudotus

1,827 posts, 92 pages, 730,074 views

turquoise

Posts: 732

#1581 • • turquoise e-ra2co
Tässäpä oli ihan kiva onnistujan laihdutuspäiväkirja, teki mieli heti lähtee itsekin lenkille *hymy*
-15 kg neljässä kuukaudessa. Ainoa asia pistää silmään tuossa on se, että tyyppi ei taida juoda ollenkaan alkoholia. Hyvä hänelle.

http://www2.kglehti.fi/paivakirjat/index.php/paivakirjat/entries/300

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Skenemursu

Posts: 1,568

#1582 • • Skenemursu Vastarannan Kuha
dodiih... taas tannekin pain vahan postia...

alkoi keskivartalo kasvaa aika pahasti viimesen vuoden aikana niin nyt on vahan skarpattu ja viimesen kk aikana on paino tullu alas 84kg > 80kg.

tama tapahtunut pelkastaa urheilulla eli kaljaa lipitan samaa vauhtia kun ennenkin ehka napostelen vahan vahemman herkkuja.

viikottain liikunta on nyt 4h futsalia ja 1.5h futista. taman lisaksi 2 kertaa kuussa noin 4h lenkki viereisen vuoren huipulle ja takas (jatkossa tulen takas taksilla ei hyva jaloille se alas tulo).

juuri katoin etta ideaali paino olis 70kg!!! se on kylla mun mielesta liian vahan kaverithan puhaltaa mut kumoon futiskentalla sen jalkeen... ehka sellanen 75kg vois olla hyva, jaksais juosta paremmin mutta ei sentaan ihan nojaamalla kaatuis kentalla.

nyt kun saadaan latka taas alkamaan niin liikuntakin lisaantyis johonkin 8h per vko niin eikohan se siita.
turquoise

Posts: 732

#1583 • • turquoise e-ra2co
Joo'o, mä tein taas perinteiset - urheilin ihan hulluna about viikon, monta tuntia päivässä juoksua, rullaluistelua... Sitten dokasin viikonlopun, sitten tuli flunssa, kaks viikkoa kesti yskä (jolloin en urheillut tietenkään ollenkaan)ja nyt vasta taas skarppi olo. Tänään pelasin sit 2x 60 min tanssipeliä niin, että hikikarpalot virtas ja nyt on kyllä mukavan väsynyt *hihu* Huomenna vois yrittää alottaa taas oikeasti kevyellä lenkillä ja yrittää ottaa iisisti. En vaan osaa pitää kohtuutta ton urheilun kanssa enkä opi, vaikka oon tehnyt ton saman mokan jo monta kertaa. *eiei*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Slim_Jim

Posts: 573

#1584 • • Edited Slim_Jim
Vähän sama kuin Sativalla, kuntoilin hurjana huhti-toukokuun, toukokuun lopulla sitten lenkillä tuntui oikeassa nilkassa helvetillistä kipua ja nyt ei kärsi vetää lenkkiä kun nilkka ärtyy aivan infernaaliseksi.

Pitänee hommata tukiside tai ryhtyä pyöräilemään tjsp :S
Pyöräily iskis meikään kuin miljoona korkkaria, mutta kunnollinen pyörä pitäisi saada. Maantiepyörä (eli sellainen ohutrenkainen, pukinsarvet) alle ja kilometriä läjään vetämällä pitkin kylää ympäröiviä teitä. Kaveri mussuttaa ettei kannata, ei sillä voi niinQ ajaa kaupungilla katukivetysten yli (ikäänkuin ajelisin sellaisella keskustassa...)

Tuo nilkka nyt on juilinut jo vähäC vuosia mutta nyt se sitten iski.
UnityF

Posts: 15,721

#1586 • • UnityF joo just se
Meinas tippuu simmut päästä kun pääsin käymään puntaris.. Kyllä se lapsen kanssa temmeltäminen kannattaa nyt on lähteny yht 18kg *ding*

Terveellisemmin on tullu syötyy kun en tahdo et kia oppii roskaruualla elämisen joten sekin on ollu iso muutos ja tietenkin ulkona oleminen ja ei se penkillä istuminen vaan lapsen kanssa leikkiminen & kävely ym niin huoh <3 Mä ihmettelinkin et mitä mun vaatteille on käyny kun mikään ei oo enää sopiva vaan telttoja, luulin et ne on menny pesussa pilalle.. :D
Nooh nyt sit vaateostoksille ja pikkuhiljaa noi loputkin pois. *hihu*
Jone

Posts: 8,258

#1587 • • Jone Archibald Haddock
Rairairai. Se on virallista. Painoni on saavuttanut lukemat, jotka olen viimeksi nähnyt vaakaa katsoessani lähemmäs kuusi vuotta sitten. ^_^
Gateway

Posts: 1,391

#1589 • • Gateway Club Therapy
Jonen kanssa samankaltainen tulos. VHH testiksi kehiin ja 17 kiloa lähti melkein kuin nauraen 4kk:ssa. Uskomatonta, alaspäin mennään edelleen. Tavoite olkoon 80 kilossa vuodenvaihteeseen mennessä. Suosittelen VHH:ta, mutta vain jos on valmis pitämään sen elämäntapana hautaan asti.
turquoise

Posts: 732

#1590 • • turquoise e-ra2co
Kuukaudessa -5kg. En meinannu uskoo et on noin paljon lähteny. Kohtuupaljon vaan aerobista treeniä ja hiilareiden syönti/juuonti minimiin (nekin mieluiten aamulla/päivällä). Joo jos jatkais viel muutaman läskikilon tollai, sit tulee syksy ja pääsee ihanan kirpeille lenkeille aamusumuun *pihkassa*

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Jone

Posts: 8,258

#1591 • • Jone Archibald Haddock
No niin, uusi kymmenluku saavutettu. Aika omituista et oma paino alkaa pitkästä aikaa kasilla.
Avatar
#1592 • • Equalizer Guest
ei oo varaa pudottaa kyl enää yhtää päinvastoin
Lyylikki

Posts: 2,975

#1593 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tulipa muuten mieleeni, että mitä älyttömiä dieettejä te tiedätte?

Keväällä FooDoo ohjelmassa kerrottiin olutdieetistä, joka kuulostaa, no köh, erikoiselta. Ja sitten joskus kuulin sellaisesta, että syödään ihan normaalisti, kuten siihenkin asti, mutta ei juoda mitään nestettä 2 h ennen ja 2 h jälkeen aterian. En sitten tiedä, että mihin moinen perustuisi.
turquoise

Posts: 732

#1594 • • turquoise e-ra2co

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Lyylikki, 29.7.2009 13:29:
Tulipa muuten mieleeni, että mitä älyttömiä dieettejä te tiedätte?

kuulin sellaisesta, että syödään ihan normaalisti, kuten siihenkin asti, mutta ei juoda mitään nestettä 2 h ennen ja 2 h jälkeen aterian. En sitten tiedä, että mihin moinen perustuisi.



Hmmm, toi kuulostaa ettei tossa olis mitään järkeä. Aineenvaihdunta hidastuu, eikä mahalaukussa ole täytettä pitämään kylläisyydentunnetta yllä. Tai ehkä se tähtää siihen, että jos ruoka on tosi kuivaa niin ei sitä pysty paljoa syömään ilman nestettä. Ja mitä vähemmän tunkee salkkuunsa tavaraa, sitä enemmän se kutistuu *justjoo*

Mun mielestä noi kaikki ihmedieetit on ihan perseestä. Vielä ku jengi ei aina tajua, että ihminen on 70% nestettä ja noilla dieeteillä saadaan vaan pienennettyä sen vodan määrää kropassa.

Exän äiti kerto, että sen kaveri oli laihduttanu syömällä kerran päivässä pizzan, eikä mitään muuta. Oli kuulemma laihtunu 10kg, mutta helvetti ompa ravinteikasta safkaa *ding* Itse olin joskus 16-vuotiaana muslimien kanssa Ramadanilla, mutta tein sen kyllä vaan siinä mielessä että pystynkö olemaan syömättä niin pitkiä aikoja kun miljoonat "muhamettilaisetkin" pystyvät. Ei se kivaa ollu ku huippas ja palelsi iltapäivisin, mutta neljä kiloa lähti.

--
The one who smiles rather than rages is always the stronger.

Avatar
#1595 • • Annakins Guest

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

sativa, 29.7.2009 13:38:
---
Lyylikki, 29.7.2009 13:29:
Tulipa muuten mieleeni, että mitä älyttömiä dieettejä te tiedätte?

kuulin sellaisesta, että syödään ihan normaalisti, kuten siihenkin asti, mutta ei juoda mitään nestettä 2 h ennen ja 2 h jälkeen aterian. En sitten tiedä, että mihin moinen perustuisi.

---


Hmmm, toi kuulostaa ettei tossa olis mitään järkeä. Aineenvaihdunta hidastuu, eikä mahalaukussa ole täytettä pitämään kylläisyydentunnetta yllä. Tai ehkä se tähtää siihen, että jos ruoka on tosi kuivaa niin ei sitä pysty paljoa syömään ilman nestettä. Ja mitä vähemmän tunkee salkkuunsa tavaraa, sitä enemmän se kutistuu *justjoo*



Mä oon kyllä kuullu sellastakin, että nestettä ei pitäis juoda samanaikaisesti ruoan kanssa vaan n. puol tuntia ennen tai jälkeen aterian ettei ruoka lillu liiassa nesteessä vatsalaukussa (ilm. vaikuttaa ruoansulatuksen toimintaan?).

sativa, 29.7.2009 13:38:

Itse olin joskus 16-vuotiaana muslimien kanssa Ramadanilla, mutta tein sen kyllä vaan siinä mielessä että pystynkö olemaan syömättä niin pitkiä aikoja kun miljoonat "muhamettilaisetkin" pystyvät. Ei se kivaa ollu ku huippas ja palelsi iltapäivisin, mutta neljä kiloa lähti.



Harvalla (muslimilla) muuten tippuu paino ramadanin aikana kun öisin ja aamuisin on hillittömät mässäilykestit.
Tiinuliinu81

Posts: 510

#1596 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Musta tuntuu, että paisun vaan, vaikka syön tosi vähän*ding*.

Mikä olisi sellainen "normaali" terveellinen päivän syönti määrä? Kun ei paljon liiku, istumatyö jne. Syön kyllä aika epäsäännöllisesti mutta vähän. 3kg haluaisin pois.

On tääkin, että ensinnä on liian laiha ja sitten menee vähän yli. Vaikea sulattaa tätäkään*justjoo*.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Wert

Posts: 3,386

#1597 • • Wert Varapalkkaliukuja

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 29.7.2009 14:59:
Musta tuntuu, että paisun vaan, vaikka syön tosi vähän*ding*.

Mikä olisi sellainen "normaali" terveellinen päivän syönti määrä? Kun ei paljon liiku, istumatyö jne. Syön kyllä aika epäsäännöllisesti mutta vähän. 3kg haluaisin pois.

On tääkin, että ensinnä on liian laiha ja sitten menee vähän yli. Vaikea sulattaa tätäkään*justjoo*.



Mitä sä syöt ny? Mässäiletkö/naposteletko?
wiwi

Posts: 1,575

#1598 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Tiinuliinu81, 29.7.2009 14:59:
Musta tuntuu, että paisun vaan, vaikka syön tosi vähän*ding*.

Mikä olisi sellainen "normaali" terveellinen päivän syönti määrä? Kun ei paljon liiku, istumatyö jne. Syön kyllä aika epäsäännöllisesti mutta vähän. 3kg haluaisin pois.

On tääkin, että ensinnä on liian laiha ja sitten menee vähän yli. Vaikea sulattaa tätäkään*justjoo*.


Ei tuohon voi oikein antaa vastausta tietämättä, miten muuten kulutat ja millaista ruokaa syöt. Syötkö riittävästi kasviksia? Entä proteiinia? Et liiku paljon vai et ollenkaan? Säännölliset ateriat on aika tärkeitä, ja se että syö itsensä kylläiseksi - ei tule sitten mutusteltua turhaan välipaloja. Jos tekee mieli makeaa, voi syödä toki hedelmiä tai vihanneksia.

Mun mielestä ehkä tärkeintä on, ettei lähde mihinkään "tänään en saa syödä mitään niin sitten paino tippuu itsestään" -dieetille vaan yrittää syödä monipuolisesti ja järkevästi. Muutenkin laihduttamisen yhteydessä puhutaan ihan liikaa kaikenlaisista dieeteistä kun yleensä kannattaa tähdätä pysyvään elämäntapojen/ruokavalion muutokseen.

En varmaan vastannut millään tapaa sun kysymykseen, mutta suosittelen lämpimästi säännöllistä ateriarytmiä; jos se tuntuu vaikealta, voi vaikka suunnitella ateriat etukäteen. Itse syön joku 4-5 kertaa päivässä, mutta en pysty kerralla syömään kovin paljon, syön terveellisesti ja kasvisruokaa sekä juon tosi paljon vettä. Jos ruokavalio on järkevällä pohjalla, ei tarvitse laskea kaloreita tai kuumotella jostain ylimääräisistä aterioista. :)

Niin joo ja kyllä sitä liikuntaakin kannattaa harrastaa, ainakin mun elämänlaatua ja terveyttä se on parantanut eksponentiaalisesti.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Tiinuliinu81

Posts: 510

#1599 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

Wert


Mitä sä syöt ny? Mässäiletkö/naposteletko?



No enpä juuri. En syö lainkaan esimerkiksi karkkia, suklaata tmv, toisinaan sipsejä.

Mutta syön todella epäsäännöllisesti. Enkä lainkaan aamupalaa, koska aamulla ei maistu, niin töissä menen suoraan sitten ruokikselle, missä syön normaalin aterian eli pääruuan, salaatin ja lasin maitoa. Kotona en syö illalla juuri mitään, ehkä leivän tai kaksi ja jogurtin. Todella vähän kyllä vihanneksia ja kasviksia, joita en juurikaan kotiin osta..

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Tiinuliinu81

Posts: 510

#1600 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Replying to Klubituksen kilonpudotus:

wiwi

Ei tuohon voi oikein antaa vastausta tietämättä, miten muuten kulutat ja millaista ruokaa syöt. Syötkö riittävästi kasviksia? Entä proteiinia? Et liiku paljon vai et ollenkaan? Säännölliset ateriat on aika tärkeitä, ja se että syö itsensä kylläiseksi - ei tule sitten mutusteltua turhaan välipaloja. Jos tekee mieli makeaa, voi syödä toki hedelmiä tai vihanneksia.

Mun mielestä ehkä tärkeintä on, ettei lähde mihinkään "tänään en saa syödä mitään niin sitten paino tippuu itsestään" -dieetille vaan yrittää syödä monipuolisesti ja järkevästi. Muutenkin laihduttamisen yhteydessä puhutaan ihan liikaa kaikenlaisista dieeteistä kun yleensä kannattaa tähdätä pysyvään elämäntapojen/ruokavalion muutokseen.

En varmaan vastannut millään tapaa sun kysymykseen, mutta suosittelen lämpimästi säännöllistä ateriarytmiä; jos se tuntuu vaikealta, voi vaikka suunnitella ateriat etukäteen. Itse syön joku 4-5 kertaa päivässä, mutta en pysty kerralla syömään kovin paljon, syön terveellisesti ja kasvisruokaa sekä juon tosi paljon vettä. Jos ruokavalio on järkevällä pohjalla, ei tarvitse laskea kaloreita tai kuumotella jostain ylimääräisistä aterioista. :)

Niin joo ja kyllä sitä liikuntaakin kannattaa harrastaa, ainakin mun elämänlaatua ja terveyttä se on parantanut eksponentiaalisesti.



Suurin ongelma on varmasti syömisen epäsäännöllisyys; liian harvoin, liikaa kerralla ja juuri vihannesten/kasvisten/hedelmien puuttuminen aterioista.

En liiku mitenkään säännöllisesti, silloin tällöin käyn kävelemässä tai pyöräilemässä.

En mä mitään dieettiä ole suunnitellut mutta juuri, että saisin ruokavalion kuntoon. Nyt syön vähän silloin, kun huvittaa en välttämättä, vaikka olisi nälkä. Ja helposti sorrun johonkin nopeeseen vaihtoehtoon.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...