Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,628,824 views

kuu

Posts: 1,174

#441 • • kuu tyttttö
Ärsyttää, kun ei ole maitoa kahviin *eiei* Ei voi juoda..

--
köh köh

Blues

Posts: 5,414

#442 • • Blues Koning van Afrika
Pihalla riehuvat kakarat viikonloppuisin..jatkavat niin pitkään kunnes alkaa pimeä tulemaan jolloin uskaltaa avata ikkunan taikka tulla kotiin rentoutumaan. *eiei**poks*

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Jone

Posts: 8,258

#443 • • Jone Archibald Haddock

kuu:
Ärsyttää, kun ei ole maitoa kahviin *eiei* Ei voi juoda..



Ei hyvää kahvia nyt kannatakkaan pilata sokerilla tai maidolla.

*sydän* Kahvi mustana *sydän*

*Menee tekemään kardemummakahvia*
hallucinogen

Posts: 8,190

#444 • • hallucinogen Edain
Kahvi mustana mutta sokeria pitää olla, niin ja pullaa jota sit liottaa siellä, aah tulee ihan lapsuus mieleen mummon mökillä *iloinen*

--
pikku-*possu*

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#445 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä olen juonut kahvini mustana 4-vuotiaasta saakka *hymy* ja viimeset 4 vuotta ilman mitään sokereita ja maitoja *iloinen*

*sydän*Brazil-kahvi*sydän*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

MaSari

Posts: 1,986

#446 • • MaSari space jammer
On ihan suunnattoman ärsyttävää jos hiljasessa tilassa joku naputtaa kynällä esim pöytää *joo* *dissaa*

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

POSER

Posts: 800

#447 • • POSER Wimp and Poser

äm:
Ihmiset, jotka painavat punaisissa valoissa jalankulkijoille tarkoitettua nappulaa ja syöksyvät sen jälkeen päin punaisia, koska missään ei näy autoja!!
Siinä sitten hetken päästä seisoo pitkä jono autoja turhaan valoissa ja onnellinen tassuttelija on jo kaukana.
*dissaa**dissaa**dissaa**dissaa*


Hähäää..Toihan on ihan paras harrastus, itse ainakin tunnustan tuota tekeväni *iloinen*. Ärsyttää monikin asia lähinnä ne kakarat jotka aina meluaa ja on näsäviisaita ja sit vielä hitaasti edessä kävelevät ihmiset.

--
Keppiä Jehoville!

keisha

Posts: 1,394

#448 • • keisha bullet with butterfly wings
Sitkeä angiina, joka tekee taas tuloaan, kolmesta syödystä antibioottikuurista huolimatta.
*nielurisaleikkausta odotellessa*

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

äm

Posts: 2,376

#449 • • äm
On se perkele, kun ihmiset eivät osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään oikein!

Yhdys - - - sanat!
Katsoppa!
Samallainen!

Moni vetoaa näissä asioissa varmasti mielessään siihen, että kyseessä on ”vain” klubituksen forum, ja koska asia tulee selväksi virheellisesti kirjoitettunakin, on aivan sama, miten sen nyt sitten on siihen jaksanut näpyttää.
Synnynnäisenä vittupäänä voin sanoa, että väärin kirjoitettu sana on aivan yhtä paha virhe työhakemuksessa ja tsätissä.
Ja jos kerran muka tietää, miten se ”samallainen” tai joku muu sana oikeasti kirjoitetaan, niin miksi tehdä se silti väärin?! Miksei samalla sitten voi räpätä jokaisen sanan kohdalla? Kun kerran ei ole väliä.

Klubituksessa on onneksi monta (ei millään pahalla, mutta yllätyksekseni miespuolista) ihmistä, joiden tekstejä on ilo lukea. Kielellä osataan leikkiä ja sanat on kirjoitettu oikein.

Nyt joku ”fiksuperse” lukee tämän ja
a) etsii minun kirjoitusvirheeni
b) kommentoi sitä, miten teen elämästäni vaikeaa tämän ongelman kanssa
c) kertoo, miten typerä olen.

Potkikaa vaikka päähän, mutta silti mua vituttaa.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

hallucinogen

Posts: 8,190

#450 • • hallucinogen Edain
Mua ketutti tänään se kun pääsin jopa lähemään töihin ja sit paahdoin autolla vähän reippaammin tätä lehmijärvi ek:ta ja sitten joku saatanan mummo ajaa neljääkymppiä 60km/h-alueella ja sit kun tulee mutka niin painaa viel jarrua.... sit kun tuli vähän suoraa eikun ohi vaan mut kyl pisti vihaksi *hmph*
Ja sit jyväjemmarit oli kansoittain liikkeellä traktoreillaan *dissaa*

--
pikku-*possu*

Avatar
#451 • • Relic Guest
ei mitää välii miten kirjottaa kuhan siitä saa selvää.. imho on turhaa nillitystä valittaa toisten kirjoitusvirheistä. Mä käsitän sen niin et toinen osapuoli vain yrittää osoittaa olevansa fiksumpi/parempi tarttumalla yksityiskohtiin joilla ei ole väliä. Jos joku kirjoittaa CV jne niin varmasti tarkistaa huolellisemmin läpi tekstinsä ja yleensä oikolukuohjelma fiksaa ne virheet joita mahdollisesti on tullu joten eipä siinä tarvi paljo tsempata.


mä kirjotan 99% päin helvettiä ja aina on CV kelvannu ja kaikki muukin työstämäni materiaali ja paljon niitä myöskin joudun tekemään.

joo mut.. aina ihmiset jostain haluaa nillittää ja *dissaa*

*potkii päähän*

*nauru*
Epailija

Posts: 5,636

#452 • • Epailija Physicist, 2nd class.

äm:

On se perkele, kun ihmiset eivät osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään oikein!



Erittäin hyvin sanottu; olen ihan samaa mieltä. Nykyisin on alkanut ärsyttää sekin, että mainoksissa, Aku-Ankassa ja ties missä raiskataan suomenkieltä miten sattuu. Toisaalla ”aletaan juhlimaan” ja toisaalla taas yrityksen tämän kauden slogani on aivan käsittämätöntä kapulakieltä. Ylimääräisen ärsytysbonuksen tähän kaikkeen tuo se, että en voi itsekään olla varma omasta kielitaidostani, koska olen saattanut oppia sen vääristä lähteistä. Perhana. Välillä joutuu yhdyssanojakin ihan erikseen miettimään, vaikka kaiken järjen mukaan oman äidinkielen ollessa kyseessä tuollaisten juttujen pitäisi olla selviä ihan ilman ylimääräistä yrittämistäkin.

Täytyy tosin myöntää, että välillä sitä sortuu korrektin ilmaisun polulta ja alkaa kirjoittaa puhekieltä. Rajansa kuitenkin kaikella - sinä päivänä kun alan käyttää x:iä ja z:ja muuten kuin kettuilumielessä, saa minut kyllä teurastaa tylsällä lusikalla.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Avatar
#453 • • Relic Guest

hallucinogen:
Mua ketutti tänään se kun pääsin jopa lähemään töihin ja sit paahdoin autolla vähän reippaammin tätä lehmijärvi ek:ta ja sitten joku saatanan mummo ajaa neljääkymppiä 60km/h-alueella ja sit kun tulee mutka niin painaa viel jarrua.... sit kun tuli vähän suoraa eikun ohi vaan mut kyl pisti vihaksi *hmph*
Ja sit jyväjemmarit oli kansoittain liikkeellä traktoreillaan *dissaa*



hmm mä oon sitä mieltä et näin just tulee ne liikenneonnettomuudet ja tilastot kasvaa... ei pitäs menettää hermoja tollasen asian takia.. jos sä ajaisit sen mummon peräs sen 40km/h loppuu asti ni et kuitenkaa ajallisesti häviäis hirveesti loppujenlopuks... ihmisillä on vaan niin perkeleen kiire jokapaikkaa paitti mummoilla.. ymmärrettävää kyl.

meni joskus itelläni kans hermot samasta syystä mut lopulta se oli perkeleen tyhmää.... toisaalta oisit voinu sen mummon kiilaa tieltä (hykertel)
Jone

Posts: 8,258

#454 • • Jone Archibald Haddock
IMO tossa nyt ei taas ole mitään nillitystä.

On säälittävää että hyvin suuri osa suomalaisista nuorista ei osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään enää edes välttävästi. Olen itsekin ajatellut kaivaa vanhat kirjat esiin ja kerrata hieman kielioppisääntöjä, koska olen melkoisen vittuuntunut siihen että käyttämäni kielen taso on ollut jatkuvassa laskussa muutamat viimeiset vuodet. Perhana, pilkunpaikatkaan eivät enää oikein löydy. *poks*

[muokattu 18.8.2003 12:21]
hallucinogen

Posts: 8,190

#455 • • hallucinogen Edain
No en mä sentään torvea paukkuttanu kun tiesin et jos ei autoa tuu vastaan niin vähän matkan päässä oli hyvä suora mut kyl se ottaa aivoon kun aivan ihana ajosää ja sit madellaan kun ei tuolla oo niin hyvä ohittaakkaan kun puita ja sun muu kasvusto peittää näkyvyyden. Onneksi joskus noista matelijoista on sen verran fiksuja et pistää johkin tiensivuun jos alkaa jonoa kerääntyy taakse enemmänkin ja päästävät ohi... En itse ainakaan viihdy autossa niin paljoa, että ajaisin tarkoituksella niin hitaasi, että saisin matkaan kulumaan tupla-ajan...

--
pikku-*possu*

Avatar
#456 • • Relic Guest

hallucinogen:
No en mä sentään torvea paukkuttanu kun tiesin et jos ei autoa tuu vastaan niin vähän matkan päässä oli hyvä suora mut kyl se ottaa aivoon kun aivan ihana ajosää ja sit madellaan kun ei tuolla oo niin hyvä ohittaakkaan kun puita ja sun muu kasvusto peittää näkyvyyden. Onneksi joskus noista matelijoista on sen verran fiksuja et pistää johkin tiensivuun jos alkaa jonoa kerääntyy taakse enemmänkin ja päästävät ohi... En itse ainakaan viihdy autossa niin paljoa, että ajaisin tarkoituksella niin hitaasi, että saisin matkaan kulumaan tupla-ajan...



*vink* jeps kyl niidenki pitäs tajuta tehdä tilaa jos haluaa tosiaan körötellä hitaasti.. tosin sakonarvoinen suoritus toi on jos ajaa liian hitaastikki
Avatar
#457 • • Relic Guest

Jone:
IMO tossa nyt ei taas ole mitään nillitystä.

On säälittävää että hyvin suuri osa suomalaisista nuorista ei osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään enää edes välttävästi. Olen itsekin ajatellut kaivaa vanhat kirjat esiin ja kerrata hieman kielioppisääntöjä, koska olen melkoisen vittuuntunut siihen että käyttämäni kielen taso on ollut jatkuvassa laskussa muutamat viimeiset vuodet. Perhana, pilkunpaikatkaan eivät enää oikein löydy. *poks*

[muokattu 18.8.2003 12:21]



No ne ketkä haluaa kielellä leikkiä nauttikoon siitä. Itse käytän äidinkielentaitojani silloin kun siihen on tarvetta. En keskity forum teksteihin tms hirveän tarkkaavaisesti enkä anna häiritä joidenkin smallminded ihmisten siihen takertumista. Ehkä niiden ihmisten pitäisi hankkia itselleen jokin harrastus niin ei tarvi leikkiä kielioppisalapoliisia.

*nauru*
hallucinogen

Posts: 8,190

#458 • • hallucinogen Edain
Täällä missä porukat asuu niin on aika paljon noita vanhoja ihmisiä ja sitten kun on tää mökkikausi kuitenkin vielä niin mikäs kiire siinä yhdeksän aikaan voisi olla *justjoo* Ikävintä on se et kun noi mummot sit juoruu pitkin kylää et kun ajellaan niin holtittomasti vaikka nopeutta olisi vain 70km/h niin se on kamalaa hurjastelua mut kai se siltä tuntuu kun ite ajaa puolet hitaammin.
Yksi mummo tuli meille valittaa kun yksi kaveri muka tullu jossain mutkassa nelipyöräluisua ja lähes lasten päälle ajoi... Oon ollu ties kuinka monta sataa kyseisen henkilön kyydissä niin vaikka vauhtia on suorilla suhteellisen paljon niin koskaan ei mutkaan kyseinen kaveri oo kovaa ajanut... Tuli heti mieleen et paljonkohan totakin juttua oli väritetty...

--
pikku-*possu*

Epailija

Posts: 5,636

#459 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Relic:

No ne ketkä haluaa kielellä leikkiä nauttikoon siitä. Itse käytän äidinkielentaitojani silloin kun siihen on tarvetta. En keskity forum teksteihin tms hirveän tarkkaavaisesti enkä anna häiritä joidenkin smallminded ihmisten siihen takertumista. Ehkä niiden ihmisten pitäisi hankkia itselleen jokin harrastus niin ei tarvi leikkiä kielioppisalapoliisia.

*nauru*



Siitä, että mielessään korjailee toisten tekstejä, on (onneksi?) vielä vähän matkaa siihen, että alkaa takertua niihin ihan konkreettisesti. En minäkään ole vielä siinä pisteessä, että uhkaisin jonkun lemmikkikissan polttaa elävältä, jos toinen sattuu tottumuksesta kirjoittamaan ”tuleppa”. Sitten, jos kirjallisessa ilmaisussa on jotain suurempaakin vikaa, voi noihin pikkuvirheisiin toki puuttua vaikkapa sivulauseessa. *vink*

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jone

Posts: 8,258

#460 • • Jone Archibald Haddock

Relic:
No ne ketkä haluaa kielellä leikkiä nauttikoon siitä. Itse käytän äidinkielentaitojani silloin kun siihen on tarvetta. En keskity forum teksteihin tms hirveän tarkkaavaisesti enkä anna häiritä joidenkin smallminded ihmisten siihen takertumista. Ehkä niiden ihmisten pitäisi hankkia itselleen jokin harrastus niin ei tarvi leikkiä kielioppisalapoliisia.

*nauru*



Mun mielestäni oman äidinkielen monipuolinen osaaminen on verrattavissa perustavanlaatuisten käytöstapojen omaamiseen ja siinä taas ei mun mielestäni ole mitään pikkusieluista että sellaista ihmisiltä edellyttää. Ei kai kukaan täällä nyt ole suoranaisesti alkamassa oikomaan kenenkään tekemiä kielellisiä virheitä, mutta olisihan se nyt vaan paljon mukavampaa jos jopa tänne kirjoitetut viestit olisivat helposti ymmärrettävissä ja luettavissa.

Ymmärtäisin hyvin jos vetäisit herneen hieman nenääsi jos tässä nyt edellytettäisiin jotain sellaista, joka olisi monien taitotason ulottumattomissa vaikeutensa vuoksi, mutta kun kielioppisäännöt on jokaiselle meistä opetettu ala- ja yläasteella. Kyllä mua itseäni vaan hävettää etten oikein osaa jotain niinkin yksinkertaista, jonka opettaminen voidaan aloittaa jo alle kymmenvuotiaille, koska sen ikäisetkin pystyvät nämä asiat hyvin omaksumaan.

[muokattu 18.8.2003 12:39]