Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,628,829 views

cheat

Posts: 796

#461 • • cheat
kun puhelimesta loppuu akku aina silloin kun joku vanha kaveri, jota et ole nähnyt vuoteen,soittaa.

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

[Nuclear]

Posts: 5,855

#462 • • [Nuclear] el aprendiz
Epailija, Jone: ”Pitäiskö” teijän mielest tääl kirjottaa kirjakieltä vai lähinnä vaan laittaa pisteet oikeille paikoilleen ja alottaa isolla kirjaimella?

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Avatar
#463 • • Relic Guest

Jone:
---
Relic:
No ne ketkä haluaa kielellä leikkiä nauttikoon siitä. Itse käytän äidinkielentaitojani silloin kun siihen on tarvetta. En keskity forum teksteihin tms hirveän tarkkaavaisesti enkä anna häiritä joidenkin smallminded ihmisten siihen takertumista. Ehkä niiden ihmisten pitäisi hankkia itselleen jokin harrastus niin ei tarvi leikkiä kielioppisalapoliisia.

*nauru*

---


Mun mielestäni oman äidinkielen monipuolinen osaaminen on verrattavissa perustavanlaatuisten käytöstapojen omaamiseen ja siinä taas ei mun mielestäni ole mitään pikkusieluista että sellaista ihmisiltä edellyttää. Ei kai kukaan täällä nyt ole suoranaisesti alkamassa oikomaan kenenkään tekemiä kielellisiä virheitä, mutta olisihan se nyt vaan paljon mukavampaa jos jopa tänne kirjoitetut viestit olisivat helposti ymmärrettävissä ja luettavissa.

Ymmärtäisin hyvin jos vetäisit herneen hieman nenääsi jos tässä nyt edellytettäisiin jotain sellaista, joka olisi monien taitotason ulottumattomissa vaikeutensa vuoksi, mutta kun kielioppisäännöt on jokaiselle meistä opetettu ala- ja yläasteella. Kyllä mua itseäni vaan hävettää etten oikein osaa jotain niinkin yksinkertaista, jonka opettaminen voidaan aloittaa jo alle kymmenvuotiaille, koska sen ikäisetkin pystyvät nämä asiat hyvin omaksumaan.

[muokattu 18.8.2003 12:39]



Jep kyllä ihan tottakin puhut. En missään vaiheessa suinkaan herneitä nenään ottanut.
Itse olen sen verran kehno kieliopillisesti, että olis paljon opeteltavaa mutta toistaiseksi hyvin pärjätty.
Jone

Posts: 8,258

#464 • • Jone Archibald Haddock

[Nuclear]:
Epailija, Jone: ”Pitäiskö” teijän mielest tääl kirjottaa kirjakieltä vai lähinnä vaan laittaa pisteet oikeille paikoilleen ja alottaa isolla kirjaimella?



Fuck the kirjakieli. *vink*

Eli ei tarvitse, mutta jos nyt noi kaksi mainitsemaasi asiaa hanskaisi eikä kirjoittelisi ihan x:n ja z:n kanssa niin oltaisiin jo aika pitkällä. Sehän on ihan oma päänsärkyni kuinka pitkälle omaa ilmaisuani sitten haluan viedä ja viilailla.

[muokattu 18.8.2003 13:04]
Jii-75

Posts: 459

#465 • • Jii-75 öööh moon mä *wirn*
ööh, siis mun ei kannata alkaa kirjoitteleen forumille, näet mun kirjotus asussa on paljon korjattavaa *nauru* ei vaan mä en anna sen haittaa jos joku mun kirjuutus erheitä kommentoi *nauru* mä tiedän et mul on yhdyntäsanaerheitä pilkku ja pisteytys virheitä sekä totaalisia kirjuutus erheitä ;) mut so be it meis kaikiss aon jokin vika ja mul se on lähes huippuunsa viritetty kyky tehä kauheen näköstä tekstii *nauru*

--
dodiih

Jone

Posts: 8,258

#466 • • Jone Archibald Haddock

Jii-75:
ööh, siis mun ei kannata alkaa kirjoitteleen forumille, näet mun kirjotus asussa on paljon korjattavaa *nauru* ei vaan mä en anna sen haittaa jos joku mun kirjuutus erheitä kommentoi *nauru* mä tiedän et mul on yhdyntäsanaerheitä pilkku ja pisteytys virheitä sekä totaalisia kirjuutus erheitä ;) mut so be it meis kaikiss aon jokin vika ja mul se on lähes huippuunsa viritetty kyky tehä kauheen näköstä tekstii *nauru*



Sulla on sentään niin hyvä pylly että se kompensoi kaikki muut mahdolliset pikkuviat anytime. *iloinen*
[Nuclear]

Posts: 5,855

#467 • • [Nuclear] el aprendiz

Jone:
Fuck the kirjakieli. *vink*

Eli ei tarvitse, mutta jos nyt noi kaksi mainitsemaasi asiaa hanskaisi eikä kirjoittelisi ihan x:n ja z:n kanssa niin oltaisiin jo aika pitkällä. Sehän on ihan oma päänsärkyni kuinka pitkälle omaa ilmaisuani sitten haluan viedä ja viilailla.


Jep, samoilla linjoilla. Aika paljon helpompaa lukea jos alottaa Isolla alkukirjaimella ja erittelee kappaleet ettei tuu 20+ rivii putkeen tekstiä...koitappa siinä sitten lukea.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Trixie

Posts: 1,342

#468 • • Trixie
Eniten pistää ärsyttää ihmiset, joita oikeesti pitää ystävinään ja sit heti hetken pääst huomaakin et se ystävä puukkottaakin aika reippaasti selkään. Kaiken kruunaa kyl sit se et tää kyseinen ystävä silti jatkaa soitelua ja haluaa nähdä ihan kun koskaan ei mitään olisi koskaan edes tapahtunutkaan... Toi pistää kyl aika vitusti ärsyttää...

--
face your fears and live your dreams

Epailija

Posts: 5,636

#469 • • Epailija Physicist, 2nd class.

[Nuclear]:
Epailija, Jone: ”Pitäiskö” teijän mielest tääl kirjottaa kirjakieltä vai lähinnä vaan laittaa pisteet oikeille paikoilleen ja alottaa isolla kirjaimella?



No jos noista kahdesta pitää valita, niin kirjakieltä mieluiten. Jos ei muuten, niin selvyyden vuoksi. Ainakin minusta tuntuu siltä, että jos ei keskity kirjallisen ulosantinsa tasoon yhtään, niin usein sisältö kärsii samalla - ainakin ääripäätapauksissa. Virheetöntä ja puhdasta kirjakieltä en kuitenkaan lähtisi keneltäkään vaatimaan.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jii-75

Posts: 459

#470 • • Jii-75 öööh moon mä *wirn*

Jone:


Sulla on sentään niin hyvä pylly että se kompensoi kaikki muut mahdolliset pikkuviat anytime. *iloinen*




uuh peipeeeeh *nauru* sä saat mut niin kuumaks ku sä puhut mulle tolleen *vink*

--
dodiih

[Nuclear]

Posts: 5,855

#471 • • [Nuclear] el aprendiz

Epailija:
No jos noista kahdesta pitää valita, niin kirjakieltä mieluiten. Jos ei muuten, niin selvyyden vuoksi. Ainakin minusta tuntuu siltä, että jos ei keskity kirjallisen ulosantinsa tasoon yhtään, niin usein sisältö kärsii samalla - ainakin ääripäätapauksissa. Virheetöntä ja puhdasta kirjakieltä en kuitenkaan lähtisi keneltäkään vaatimaan.

Jep, lähinnä tarkotin, et pitääks aina kirjottaa ”minä”, ”mä” sijaan...”että”, ”et” sijaan tms.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Epailija

Posts: 5,636

#472 • • Epailija Physicist, 2nd class.

[Nuclear]:

Jep, lähinnä tarkotin, et pitääks aina kirjottaa ”minä”, ”mä” sijaan...”että”, ”et” sijaan tms.



Ei sentään. Olen tämän asian suhteen pitkälti samoilla linjoilla sinun ja Jonen kanssa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

cheat

Posts: 796

#473 • • cheat
Mulla ainakin iskee lukihärö foorumiin kirjoittaessa lähinnä sen takia, että useesti kirjoitan pienessä kiireessä, ja jonkinasteisessa tunnemyräkässä.noloahan se on kun käännösopiskelijana suomen kieli- ja muoto-oppi on yks keskeisimmistä aineista...

--
I started out with nothing and I still got most of it left.

ravec

Posts: 1,102

#474 • • ravec
Se että kahvi loppuu ennen aikojaan mukista ja itse ei myönnä sitä juoneensa. *justjoo*

Mutta katsotaampa mitä tulisi mieleen, 15 min. hiljasuutta.....

Pinnallisesti ärsyttää medioiden tapa käsitellä tietoa.
Jos tieto on hyvää, sitä vähätellään
Jos tieto on pahaa, sitä liiotellaan

Syvällisemmin ärsyttää se:
Että jotkut kaverit muodostavat pysyvän mielipiteen toisesta kahden tapaamiskerran jälkeen jotka ovat kestäneet 3 minuuttia/per kerta.
Jolloinka syntyy huonoja vaikutelmia kaikille niille, joille tästä henkilöstä puhutaan.
Jii-75

Posts: 459

#475 • • Jii-75 öööh moon mä *wirn*
siis pakko yhtyä tuohon :) eli siis se että ihmiset muodostavat mielipiten toisesta sen jälkeen ku nähnyt ko ihmistä 5 minsaa tai pahempaa vaan sen takia mitä toiset siitä ko ihmisestä ovat sanoneet....

siis jos haluaa ihmisestä mielipiteen muodostaa niin on pakko tutustua ja se vaatii aikaa ja jopa työtä sekä vilpitöntä halua tutustua uusiin ihmisiin... ja ilman muuta pitää heittää vesilintua muiden mielipiteillä siitä ihmisestä... ethän sä ole sun kaveri ettekä te muutenkaan ole samaa mieltä kaikesta ja pidä aivan samoista asioista... ääh

siis molen monesti törmänyt siihen, johtuneeko mun omastakin käytöksestä , että mut lokeroidaan tietynlaiseksi ihmiseksi.. sinänsä se on hauskaa että ihmiset on valmiita lokeroimaan toisen ihmisen ilman että tietää ko ihmisestä juurikaan mitään *nauru* no mä en ota ressii kylläkään siitä et must vedetään väärii johtopäätöksii , enempi mä vaan nauran ihmisille jotka alentuu sellaseen, mutta siis periaatteellisella tasolla se kyl siis on yksi niist ärsyttävimmistä piirteistä ihmisellä *vink*

mut mut mielipiteet on mielipiteitä ja luojalle kiitos melkeen kaikki on eri mieltä asioista *nauru* pysyy mielenkiinto yllä *vink*

--
dodiih

MaSari

Posts: 1,986

#476 • • MaSari space jammer

Jii-75:
siis pakko yhtyä tuohon :) eli siis se että ihmiset muodostavat mielipiten toisesta sen jälkeen ku nähnyt ko ihmistä 5 minsaa tai pahempaa vaan sen takia mitä toiset siitä ko ihmisestä ovat sanoneet....

siis jos haluaa ihmisestä mielipiteen muodostaa niin on pakko tutustua ja se vaatii aikaa ja jopa työtä sekä vilpitöntä halua tutustua uusiin ihmisiin... ja ilman muuta pitää heittää vesilintua muiden mielipiteillä siitä ihmisestä... ethän sä ole sun kaveri ettekä te muutenkaan ole samaa mieltä kaikesta ja pidä aivan samoista asioista... ääh



Tässä on pointti *joo*

Periaatteessa jokainen ihminen vähän lokeroi *igor* Se on kyl ärsyttävää silti. Ihminen on vaa luonnoltaa sellanen et se tekee päätelmiä ensivaikutelma perusteella. En kyl usko et kauheen moni on syvimmiltään ihan 100% sitä mitä antaa vaikuttaa niiden ensimmäisen 5 minuutin ajalta. Kyl ihmiseen pitää tutustua et tietää minkälainen se oikeesti on.

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

äm

Posts: 2,376

#477 • • äm
-Väärinpäin asennettu vessapaperirulla.
-Nariseva tietokoneen hiiri.
-Kännykän 1-näppäin, joka ei toimi kunnolla.
-Nakkiperunasoselaatikossa palanut kieli.
-Väärään numeroon toistuvasti soittavat ihmiset.
-En keksi, minkä kuvan piirtäisin logoksi puhelimeeni.
-Se, että nämä kaikki ärsyttää mua, vaikka en edes ole huonolla tuulella.

--
Ei omenapuusta kauas putoa.

Roger Roger

Posts: 3,372

#478 • • Roger Roger Kentti

äm:
-Väärinpäin asennettu vessapaperirulla.
-Nariseva tietokoneen hiiri.
-Kännykän 1-näppäin, joka ei toimi kunnolla.
-Nakkiperunasoselaatikossa palanut kieli.
-Väärään numeroon toistuvasti soittavat ihmiset.
-En keksi, minkä kuvan piirtäisin logoksi puhelimeeni.
-Se, että nämä kaikki ärsyttää mua, vaikka en edes ole huonolla tuulella.


minkälainenhan olet vihaisena. pelottaa...

--
vain kesyt kaipaavat, villit lentävät

eewol

Posts: 1,125

#479 • • eewol Fen - Project, Mayhem, Undertaker, TIP TOP
Mua ärsyttää jos mua ärsytää...*pahis*

Hyvät biisit mis on hirveet vokaalit............
Hirvee biisi mis on hyvät vokaalit..............
RadioNRG ja KissFM.................................
Nälkä.........................................................
Unettomuus...............................................
Huonot levysoittimet tai mixeri...................
Naarmuuntuneet, lainassa olleet levyt......
Liian kuumat päivät...................................
Liian kylmät päivät....................................
Valoisat yöt..............................................

Näin alkuun muutama...........................................*dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**dissaa**piis**super**piis*
od

Posts: 60

#480 • • od the human palindrome
nämä ärsyttävät (toisinaan*vink*):

autoillessa: jalankulkijat, pyöräilijät ja rullaluistelijat
kävellessä: autoilijat, pyöräilijät ja rullaluistelijat
pyöräillessä: autoilijat, jalankulkijat ja rullaluistelijat
luistellessa: autoilijat, jalankulkijat ja pyöräilijät

pitänee opetella lentämään... *joo*