Mikä ärsyttää?

14,184 posts, 710 pages, 4,632,909 views

UnityF

Posts: 15,721

#2781 • • UnityF joo just se

serotonot, 27.6.2005 13:55:
Se ei ollut tarkoitus, mutta meneekö se nyt niin että "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa". Tarkoitan vain sitä, että miksi olet noin takajaloillasi aiheesta? Toki pitää luottaa siihen että muut käyttävät aivojaan, mutta jos haluaa nukkua pitkään, ilman että puhelin pääsee herättämään, on se syytä sammuttaa. Et sä voi naapureitakaan syyttää jos ne metelöivät 06-22 vaikka itse eläisitkin yökyöpelinä.

Joo on toki tilanteita jossa esim. erilaiset päivystäjät nukkuvat puhelin auki työn takia, mutta se on sitten osa työtä ja sitä kautta hieman eri asia. Ja ihmiset jotka käyvät töissä ja pitävät puhelinta päällä sen takia harvemmin ovat näreissään jos heille soitetaan "normaalina" aikana aamulla...



Mä ärähän sen takia koska mä en tunne sua mulla ei oo oikeen mitään hajuu kuka sä oot ja sä tuut tällee heti aamusta selittää että kaikki on mun omia valintoja. Kuka sä oot mulle sanomaan mitkä on mun valintoja ja mitkä ei. Mua ärsyttää avautuu tuntemattomalle / koittaa selittää koska et kuitenkaan ymmärrä mua silleen oikeesti koska et tiedä millainen olen ja millainen en. Se mua ärsyttää. Koska sitten sä teet omat johtopäätökset ja ne ei kuitenkaan kuvaa koko minää. ääh mä en osaa ees nyt selittää mitä koitan selittää *grr* hitto mun kanssa.

No se on tullu nyt selväksi että toisia ei varmaan häiritse jos heille soittaa normaali aikana mut mua se häiritsee ja paljon se ja mä en sillee mitään voi. Se on mun luonne.
koo

Posts: 379

#2782 • • koo
Kyl vituttaa.

Tilattiin nettiliikkeestä uus tietsikka superhalvalla. Piti olla mukana langattomat hiiret ja näppikset ja megalomaaninen näytönohjain. Kas kummaa, paketti saapui, eikä luvattuja juttuja ollutkaan.

Tehtiin valitus. Lähetettiin väärät näppikset ym takaisin. "Saatte ne langattomat ensi viikolla". Nyt ensi viikkoa on mennyt jo 2kk eikä uusia näppiksiä kuulu. Ollaan soiteltu jo viiteen kertaan kyseiseen lafkaan, tuloksetta. Nyt haluaisin soittaa sen hillittömän haukkumispuhelun sinne, mutta [iso]se vitun homo ei vastaa puhelimeen[/iso]!! (Puhelinaiheinen vitutus jatkukoon tässä keskustelussa...)

Mitä mä teen? Me tarvitaa ne näppikset ja näytönohjaimet sun muut. Se homo ei lähetä niitä. Tekis mieli mennä itse sinne liikkeeseen ja tirvasta sitä jätkää. Jos se ei kohta vastaa puhelimeensa, varmaan menenkin. Voikohan johonkin kuluttajavirastoon valittaa tästä?

Äh.

--
Backstagella on paratiisi.

Karski

Posts: 6,049

#2783 • • Edited Karski Pomon kätyri
Pitää hiukan kommentoida, koska tämä pätee
muihinkin keskusteluihin, ei vain tähän.

UnityF, 27.6.2005 14:09:
---
mulla ei oo oikeen mitään hajuu kuka sä oot



Se on se oletustilanne tällasessa julkisessa
keskustelussa, että osapuolet eivät välttämättä
edes tunne toisiaan. Sen takia esim. itse
tänne postatessani huomioin sen mahdollisuuden,
että keskusteluun osallistuu ihmisiä joilla on
mahdollisesti omistani poikkeavia näkemyksiä,
ja toisaalta rajoitan omaan yksityiselämääni
kovin syvällisesti puuttumista täällä tai muualla.
Jollen sitten erityisesti HALUA muiden ottavan
kantaa asioihini.

Edelleen: jos jollakulla on oikeus kommentoida
elämäntilannettaan julkisesti, on myös muilla
oikeus kommentoida hänen elämäntilannettaan
niin kauan kuin ei mennä tarpeettomaan vittuiluun,
ja tässä nähdäkseni sero on varsin objektiivisesta
näkökulmasta liikkeellä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

UnityF

Posts: 15,721

#2784 • • UnityF joo just se

Tres, 27.6.2005 14:25:
-clip-



niinhän se on ja ymmärrän senkin oikeen hyvin mut toi alkuperäinen asia josta valitin on sen verran pieni ja vähäpätöinen et mun mielestä et ihan lälytöntä siihen takertuu ja ok ei siinä viellä mitaan mut kun hän tajuaa melko pian mun kannan ja mun mielestä mä perustelin sen, että hän jatkaa vaikka sanoin että mun kanta ei tuu muuttumaan niin se on mikä pännii. Miksi hän ei voi hyväksyä toista sellaisenaan kun hän on vaan jatkaa että kaikki on omia valintoja ym ym vaikka sanoin selkeesti mun mielipide on ja pysyy. Se on mikä saa vituttamaan.. tai ei kyl ees vituttamaan.. sellainen lievä ärsytys vai joka menee pois jo kun tossa 2min päästä suljen koneen ja lähen ulos. ei tää mun maailmaa kaada.
*hymy*
serotonot

Posts: 3,137

#2785 • • serotonot Paul Easy

UnityF, 27.6.2005 14:09:
Mä ärähän sen takia koska mä en tunne sua mulla ei oo oikeen mitään hajuu kuka sä oot ja sä tuut tällee heti aamusta selittää että kaikki on mun omia valintoja. Kuka sä oot mulle sanomaan mitkä on mun valintoja ja mitkä ei. Mua ärsyttää avautuu tuntemattomalle / koittaa selittää koska et kuitenkaan ymmärrä mua silleen oikeesti koska et tiedä millainen olen ja millainen en. Se mua ärsyttää. Koska sitten sä teet omat johtopäätökset ja ne ei kuitenkaan kuvaa koko minää. ääh mä en osaa ees nyt selittää mitä koitan selittää *grr* hitto mun kanssa.

No se on tullu nyt selväksi että toisia ei varmaan häiritse jos heille soittaa normaali aikana mut mua se häiritsee ja paljon se ja mä en sillee mitään voi. Se on mun luonne.



Tunsin mä sut tai en niin voin tosta asiasta sanoa sulle (tai kenelle tahansa muulle) että on hänen oma valintansa ettei sulje puhelinta yöksi. Eihän se tohon vastuuseen omista teoista vaikuta, että mä en tunne sua tai tiedä sillee oikeesti millainen sä olet. Mua ärsyttää se että sä käytät tota tuntemattomuutta tekosyynä olla ymmärtämättä pointtiani :D

Sun luonteeseen voi se ärsyyntyminen kuulua, mut olet varmasti myös siis huomannut ärsyyntyväsi juuri siitä että puhelin herättää ja tajunnut että ratkaisu tähän pulmaan on puhelimen äänenpäästelyn ehkäisy tavalla tai toisella niinä aikoina kun et halua sen sinua/untasi häiritsevän :)
UnityF

Posts: 15,721

#2786 • • Edited UnityF joo just se

serotonot, 27.6.2005 14:37:
Sun luonteeseen voi se ärsyyntyminen kuulua, mut olet varmasti myös siis huomannut ärsyyntyväsi juuri siitä että puhelin herättää ja tajunnut että ratkaisu tähän pulmaan on puhelimen äänenpäästelyn ehkäisy tavalla tai toisella niinä aikoina kun et halua sen sinua/untasi häiritsevän :)



Ja nyt kun mä tän yhen kerran nukahdan niin että se helv.. puhelin jää sänkyy ja siinä on ne värinät ja kun herään kesken unien siihen että se värisee ja mulla palaa päre ja kirjoitan siitä tänne mikä ärsyttää topikkiin niin saa sut takertumaan siihen. mä oon edelleen sitä mieltä että mun kaverit voisi kunnioittaa mua ja antaa mun nukkuu niinkuin minä kunnioitan niitä ja annan heidän nukkuu.

btw.. kauan me jatketaan tätä kun tää on se mun mielipide joka ei tuu muuttumaan.
serotonot

Posts: 3,137

#2787 • • serotonot Paul Easy

UnityF, 27.6.2005 14:37:
niinhän se on ja ymmärrän senkin oikeen hyvin mut toi alkuperäinen asia josta valitin on sen verran pieni ja vähäpätöinen et mun mielestä et ihan lälytöntä siihen takertuu ja ok ei siinä viellä mitaan mut kun hän tajuaa melko pian mun kannan ja mun mielestä mä perustelin sen, että hän jatkaa vaikka sanoin että mun kanta ei tuu muuttumaan niin se on mikä pännii. Miksi hän ei voi hyväksyä toista sellaisenaan kun hän on vaan jatkaa että kaikki on omia valintoja ym ym vaikka sanoin selkeesti mun mielipide on ja pysyy. Se on mikä saa vituttamaan.. tai ei kyl ees vituttamaan.. sellainen lievä ärsytys vai joka menee pois jo kun tossa 2min päästä suljen koneen ja lähen ulos. ei tää mun maailmaa kaada.
*hymy*



ja tämä kyseinen hän ei siis saisi kirjoittaa asiasta mitään koska itse pidit sitä niin vähäpätöisenä, että päätit asian ärsyttävyydestä mainita internetin keskustelupalstalle?

Mut hei oikeesti nyt :D

Sä siis väität että sä et voi itse valita pistätkö puhelintas pois päältä / äänettömälle? Tai siis et väitä vaan se on sun mielipide ettet voi itse vaikuttaa siihen onko sun puhelin siihen soitettaessa äänekäs? Miten sä kuvittelet että mä voisin hyväksyä tollaisen väitteen? Edes maanantaina :D

Ja kerropa mulle miksen mä sais jatkaa tästä aiheesta kirjoittamista vaikka hamaan maailmanloppuun asti? Mitä jos tää on mun valinta että kirjoitan tästä, eikä pelkästään mun mielipide että mun on pakko kirjoittaa tästä? ;)
serotonot

Posts: 3,137

#2788 • • serotonot Paul Easy

UnityF, 27.6.2005 14:43:
Ja nyt kun mä tän yhen kerran nukahdan niin että se helv.. puhelin jää sänkyy ja siinä on ne värinät ja kun herään kesken unien siihen että se värisee ja mulla palaa päre ja kirjoitan siitä tänne mikä ärsyttää topikkiin niin saa sut takertumaan siihen. mä oon edelleen sitä mieltä että mun kaverit voisi kunnioittaa mua ja antaa mun nukkuu niinkuin minä kunnioitan niitä ja annan heidän nukkuu.

btw.. kauan me jatketaan tätä kun tää on se mun mielipide joka ei tuu muuttumaan.



Mikset sä kunnioita itseäs ja sammuta sitä puhelinta nukkumaan mennessäs ni ei tarvi testata kavereiden kunnioitusta ja ärsyyntyä heidän mahdollisesti unohtaessaan sun poikkeavan elämänrytmisi.

voidaan me täs viel tunnin verran jatkaa, mut sit joutuu lähtee töistä kotiin.
mekaanikko

Posts: 1,176

#2789 • • mekaanikko don selecta
No onhan ny helvetin ihmeellinen keskustelu. Ihmisillä voi olla oikein hyviä syitä pitää puhelinta aina päällä, esim. siksi että ystävät voi soittaa jos on joutuneet pulaan tms. (itselläni on esim. eräs ystävä jolla on ns. suicidal tendencies joten pidän huomattavasti vähemmän huonona vaihtoehtona yöunieni häiriintymismahdollisuutta kuin sitä että hän ei saisi tukea siinä vaiheessa kun sitä pahiten tarvitsee) tai jos esim. sattuu olemaan niin neuroottinen että pelkää aina jotain pahaa tapahtuvan jolloin no news = good news eli kun puhelin ei soi niin mitään ihan hirveetä tuskin on tapahtunut contra tilanne josta ei tiedä yrittääkö joku soittaa vai ei.

Ja kun kerran ihmisillä voi olla vaikka mitä syitä pitää puhelinta päällä nukkuessaankin niin kyl musta perus käytöstapoihin kuuluu vähän miettiä mihin aikaan soittaa. Ei voi ajatella et arkena saa kenelle tahansa soittaa klo 08-22 koska kaikilla ei ole tuollainen vuorokausirytmi, syystä tai toisesta (vuorotyö, unihäiriö, paljon vapaa-aikaa..). Se voi toki olla perusoletus, mutta jos tietää että po. henkilöllä ei kyseisen kaltainen unirytmi ole niin kyl sitä vois kunnioittaa jos ei ole mitään sen merkittävämpää asiaa. IMO.

Mikä ei tietenkään tarkoita etteikö sitä puhelinta vois laittaa pois päältä jos ei ole mitään estettä sille, mut niitä esteitä voi olla ja juuri siksi perushuomaavaisuus sen suhteen mihin aikaan soittaa kyl mun mielestä kuuluu tapoihin.

--
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
-- Daniil Harms: Uusi anatomia

serotonot

Posts: 3,137

#2790 • • serotonot Paul Easy

mekaanikko, 27.6.2005 14:54:
--teksti--


Toki kuuluu tapoihin huomioida muut kaikissa teoissaan niin kuin se vain kulloinkin mahdollista on, mutta et sä varmaan silti kiistä etteikö se olisi oma valinta pitääkö sitä puhelinta päällä (mikä tässä niinq koko homman pointti on)

Ja kyllä, mullakin on puhelin öisin äänet päällä ja kyllä, mäkin olen herännyt siihen, mut en ole valittanut siitä keskustelupalstalle ja vaikka valittaisinkin, en väittäisi kenellekään ettei ollut oma valintani pitää puhelimessani äänet päällä.
serotonot

Posts: 3,137

#2791 • • serotonot Paul Easy

Juhgu, 27.6.2005 14:58:
Btw, muistatko itse ulkoa jokaisen frendisi nukkumaanmenoajat?



Oiskohan toi oiva lisätoiminto klubituksen profiiliin :DD

"Nukkumaanmeno- ja heräämisajat" :D
Android

Posts: 3,908

#2792 • • Android

Juhgu,
Me emme siis saisi valittaa omista ongelmistamme koska darfurin lapsilla on pahempia?



Joo, mutta voisit kuitenkin vielä osoittaa kohdan jossa olen todennut näin. Ei nyt jostain kumman syystä muistu mieleen.

Mä en siis saa valittaa siitä että joku valittaa siitä että hänet on herätetty klo 9 ainostaan sen takia että vapaasti saamme valittaaa omista ongelmistamme vaikkakin darfurin lapsilla on pahemmat ongelmat?
Individual

Posts: 10,942

#2793 • • Individual HYPNO!
Mulla pysyy luuri kiinni aina kun olen nukkumassa, jostain kumman syystä sen muistan tehdä vaikka tulisin kuinka tuiskeessa ravintolasta. Pahat uutiset voivat aina odottaa aamuun ja kun ottaa huomioon kuinka monta kertaa töissä ollessani tuo yhdistetty työ ja kotikännykkäni soi, niin se on pelkästään juhlaa kun se ei soi.
serotonot

Posts: 3,137

#2794 • • serotonot Paul Easy

Android, 27.6.2005 15:12:

Mä en siis saa valittaa siitä että joku valittaa siitä että hänet on herätetty klo 9 ainostaan sen takia että vapaasti saamme valittaaa omista ongelmistamme vaikkakin darfurin lapsilla on pahemmat ongelmat?



Itseasiasssa ainoastaan melkein. Korjaisin sen verran että

Sä et saa valittaa siitä että joku valittaa siitä että hänet on herätetty klo 9 ainoastaan sen takia että vapaasti saamme valittaa omista ongelmistamme nettiin/klubitukseen vaikkakin darfurin lapsilla on pahemmat ongelmat
Verano

Posts: 4,649

#2795 • • Verano Merituuli
No onpa ihmevääntöä joo..

a) jotkin ihmiset (kuten minä) haluavat pitää puhelintaan päällä myös öisin mm. sen varalta, että jollekulle heille rakkaalle ihmiselle sattuu jotain tai nämä läheiset ihmiset haluavat tavoittaa jossain akuutissa asiassa.

b) jotkin ihmiset (kuten minä) voivat todellakin nukahtaa kesken vaikkapa iltalukemisen. Jokainen tietää varmasti itse omat uni-, nukahtamis- yms tottumuksensa parhaiten, joten niitä on aika turha lähteä kenenkään kiistämään.

c) jos tiedät, että hyvä ystäväsi herää joka aamu töihin klo 4, ja tiedät myös että hän menee klo 21 nukkumaan tämän vuoksi, niin et kai sentään mene soittamaan hänelle klo 23, ellei asiasi ole niin tärkeä, ettei se voi odottaa huomiseen..? Tai Kuten UnityF:n kohdalla ainakin hänen läheisimmät ystävänsä mitä ilmeisemmin tietävät, että klo 08 hän nukkuu, niin mitä järkeä heidän on soittaa tuohon aikaan? Tuskinpa kukaan myöskään lauantaiaamuna soittelee kasilta jonkin pikkuasian vuoksi.

d) jotkin ihmiset (kuten minä) voivat olla hiukan ärsyyntyneitä, jos heidät herätetään kesken unien, varsinkin jos herättäjä tietää 90 % varmuudella, että kyseinen henkilö nukkuu, eikä asia edes ole kiireinen.


Esimerkki elävästä elämästä: Eräs ystäväni piti puhelintaan ennen öisin äänettömällä. Kunnes kävi niin, että hänen ystävänsä joutui raiskaajan uhriksi, jonka jälkeen hän yritti epätoivoisesti tavoittaa tämän yhteisen ystävämme siinä onnistumatta. Tämän jälkeen ystäväni puhelin on ollut aina auki.
Joitakin vuosia sitten saatoin soittaa frendilleni esim. viikonloppuna humalassa öiseen aikaan, vaikkapa jonkin "todella hauskan kommelluksen" tiimoilta. Nykyään en soita kaverilleni sellaiseen aikaan jolloin luulen hänen nukkuvan. Hän on todella herkkäuninen, miksi kiusata toista, ja puolustella sillä, että mitäs oli puhelin auki. Hän teki aiemmin töitä öisinkin, mutta yleensä jopa muistin milloin hänellä on yövuoroja.
Android

Posts: 3,908

#2796 • • Android

Juhgu, 27.6.2005 15:14:
---
Android, 27.6.2005 15:12:
---
Mä en siis saa valittaa siitä että joku valittaa siitä että hänet on herätetty klo 9 ainostaan sen takia että vapaasti saamme valittaaa omista ongelmistamme vaikkakin darfurin lapsilla on pahemmat ongelmat?
---


Näin on.



Kiitos. Minä olen valaistunut.
Neko

Posts: 943

#2797 • • Edited Neko No äläpä kerro enempää
Hölmöjä kysyvät asiakaat, jotka tietty ovat kesäuunoja, joten heidän opastus menee osittain hukkaan, koska opittuaan lähtevätkin pois.

PS. Kuinka joku voi oikeasti luulla että "painovirhepaholainen" on syyllinen asiakkaan toimittamassa sähköisessä aineistossa olleisiin asiavirheisiin *poks*
Android

Posts: 3,908

#2798 • • Android

serotonot, 27.6.2005 15:16:
---
Android, 27.6.2005 15:12:

Mä en siis saa valittaa siitä että joku valittaa siitä että hänet on herätetty klo 9 ainostaan sen takia että vapaasti saamme valittaaa omista ongelmistamme vaikkakin darfurin lapsilla on pahemmat ongelmat?

---


Itseasiasssa ainoastaan melkein. Korjaisin sen verran että

Sä et saa valittaa siitä että joku valittaa siitä että hänet on herätetty klo 9 ainoastaan sen takia että vapaasti saamme valittaa omista ongelmistamme nettiin/klubitukseen vaikkakin darfurin lapsilla on pahemmat ongelmat



Mutta miksi? En ymmärrä. Olen neuvoton.
UnityF

Posts: 15,721

#2800 • • UnityF joo just se

Juhgu, 27.6.2005 14:58:
Btw, muistatko itse ulkoa jokaisen frendisi nukkumaanmenoajat?



ainakin läheisien ystävien tiiän erittäin hyvinkin.