Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 611,201 views

Avatar
#861 • • niomic Guest

Jna, 23.7.2007 10:18:
---
Jone, 23.7.2007 10:16:
---
Jna, 23.7.2007 10:13:
Tarviiks purkkaa tukkupakkauksen?

---


Se purkka on ihan perseen makuista, mutta kiitos tarjouksesta. Voi olla et otan ton vastaan kunhan vapina yllättää ekaa kertaa noin tunnin päästä. Käsittämätöntä miten jostain päihteestä luopuminen jo ajatuksen tasolla (poltin viimeisen tupakan viitisen minuuttia sitten) voi aiheuttaa näin puhdasta kauhua.

---


Tosin että niitä on uusia makuja.. ainakin ilman nikotiinia ne on ihan hyviä kun oon testannu.. Ja ne laastarit toimii kans kuulemma ihan hyvin.



Missaaks mä nyt jotain? Nikotiinipurkkien uudet maut on hyviä, ilman nikotiinia? Niistä lienee aika vaikea saada kovinkaan nautinnollisia itsensä nikotiinin takia, se kun ei ole kovin maukasta.

Mitä tulee laastareihin, niin niitä ei kyllä käsittääkseni suositella / ei hyviä tuloksia ihmisille, jotka vetää 15+ / päivä. Annos kun on niin pientä päivän mittaan.
DJ Tomppa

Posts: 768

#862 • • DJ Tomppa
Jo 9 kuukautta takana, eikä sitä enää edes muista että on koskaan polttanutkaan. Yllättävän kivuttomasti onnistui.
Worin

Posts: 526

#863 • • Worin
mä vetelen nicotinel 4 mg ja ei oo nikkiksiä ollenkaan. purkatkin maistuu ihan jees. laastarit ei toimi, eikä vie nikkiksiä. nicotinel lakritsissa ei oo mitään haittavaikutuksia, jostain syystä nicorette mint ja nicotinel mint veti mulla pakin sekasin.
tiiplis

Posts: 1,043

#864 • • Edited tiiplis also available in sober

Mitä tulee laastareihin, niin niitä ei kyllä käsittääkseni suositella / ei hyviä tuloksia ihmisille, jotka vetää 15+ / päivä. Annos kun on niin pientä päivän mittaan.



Kyllä niitä laastareita suositellaan voimakkaaseenkin nikotiiniriippuvuuteen, vahvuuksia on 21 mg:aan asti johon päästäkseen saa purkkaa jauhaa leuat kipeinä *vink*

Itse lopetin vuosi ja 4 kk sitten, tein testin jonka mukaan mulla on voimakas nikotiiniriippuvuus ja suositus oli, että olisi sekä laastariettä joku purkka/tabletti/inhalaattori siihen päälle. Liimailin sit laastareita ja imutin inhalaattoria ja näytin tosi älykkäältä se pilli suussani... *justjoo*

Edit: ei tarttenutkaan edit *blush*

--
italia litania nainati lailati

josbe

Posts: 1,982

#865 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Lenita, 14.7.2007 20:21:
Viime viikonlopun jälkeen päätin, että nyt loppuu polttaminen oikeesti. En oo koskaan polttanu päivittäin, mutta humalassa menee aski jos toinenkin.


Täällä toinen kerholainen! Poltettiin muuten sillon toissaviikonloppuna, kun meillä oli ne jatkot, ja kyllähän sä tiiät - on se niin vaikeeta, kun muut käy partsilla. *poks*

Mutta siitä asti oltu taas ilman! *hihu*
Cloudberry

Posts: 493

#866 • • Cloudberry
No niin, miinuspisteitä mulle.. *dissaa*
1,5 vuotta täysin ilman tupakkaa meni joten kuten, kunnes viikonloppuna sorruin ja rehellisesti sanottuna olihan se tupakointi ihan helvetin mukavata pitkästä aikaa. *sydän* Sääli etten saa samanlaista tyydytyksen tunnetta mistään, joka ei veis mun terveyttä ja rahoja.. *uuh*

Nyt taas vituttaa kärvistellä ilman, mutta yritän kuitenki olla aloittamatta uudestaan. Kyllä mun pitäis olla sen verran älyllinen ja kauaskatseinen olento, että on henkinen yliote fyysisistä mielihaluista, silloin kun mielihalut on terveydelle haitallisia ja kaikin puolin typeriä. *toktok*

Huokaus.....
Jone

Posts: 8,258

#867 • • Jone Archibald Haddock
No niin, ensimmäinen vähän reilu vuorokausi takana. Mieliala heittelee, havaitsen ajattelevani "vois käydä tupakalla" noin 2 kertaa tunnissa, mutta kaiken kaikkiaan tää on mennyt yllättävänkin kivuttomasti. Tupakointi ei ole jatkuvasti ensimmäisenä mielessä ja olokin on semiapaskuudessaan paljon parempi kuin uskoin.
PuuhaOsku

Posts: 1,309

#868 • • PuuhaOsku Too strange to live, too rare to die...

Jna, 23.7.2007 10:18:
---
Jone, 23.7.2007 10:16:
---
Jna, 23.7.2007 10:13:
Tarviiks purkkaa tukkupakkauksen?

---


Se purkka on ihan perseen makuista, mutta kiitos tarjouksesta. Voi olla et otan ton vastaan kunhan vapina yllättää ekaa kertaa noin tunnin päästä. Käsittämätöntä miten jostain päihteestä luopuminen jo ajatuksen tasolla (poltin viimeisen tupakan viitisen minuuttia sitten) voi aiheuttaa näin puhdasta kauhua.

---


Tosin että niitä on uusia makuja.. ainakin ilman nikotiinia ne on ihan hyviä kun oon testannu.. Ja ne laastarit toimii kans kuulemma ihan hyvin.



Bullshit että toimii!
Jone

Posts: 8,258

#869 • • Jone Archibald Haddock
Reilu kaksi vuorokautta takana ja sorppa et postailen kaiken aikaa. Viimeiset pari tuntia oon todella voimakkaasti kaivannut yhtä tupakkaa ja mieli meinasi jo tehdä tepposet ja antaa siihen luvan. Onneksi päänsisäisestä "anna mennä vaan"-myönnytyksestä huolimatta jätin tupakat ostamatta ja polttamatta.
AnderS

Posts: 470

#870 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Jone, 25.7.2007 17:11:
Reilu kaksi vuorokautta takana ja sorppa et postailen kaiken aikaa. Viimeiset pari tuntia oon todella voimakkaasti kaivannut yhtä tupakkaa ja mieli meinasi jo tehdä tepposet ja antaa siihen luvan. Onneksi päänsisäisestä "anna mennä vaan"-myönnytyksestä huolimatta jätin tupakat ostamatta ja polttamatta.



Pysy lujana! Mä psyykkasin itteeni vaikeina aikoina ajatuksella että jos uudestaan sortuu säpäköimään niin 40 vuotiaana olen verta yskivä impotentti. Toimi mulla vähän aikaa..
Jone

Posts: 8,258

#871 • • Jone Archibald Haddock
Stressaa. Haluan hyvin voimallisesti tupakan. Yhden vaan. *ruikunruikun*

Nikotiininitkut ovat saavuttaneet uuden asteen.
MiMoSa

Posts: 1,664

#872 • • MiMoSa
7kk*aplodit*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Howdy

Posts: 7,955

#873 • • Howdy Oldie
*piis*3v*piis*

--
Käpy vailla vertaa

sadesola

Posts: 409

#874 • • sadesola Kettu mikä kettu
Siitä on melkein vuosi, kun lopetin.
Tupakan hylkääminen oli seurausta erosta.
Jotain hyötyä siitäkin*pepsodent*

Vinkki: mikä tahansa säännöllinen
liikunta (varsinkin juokseminen)
auttaa selviämään tupakantuskasta.

--
KABOOM!

vivesteri

Posts: 309

#875 • • vivesteri karmea mörkö
Mä olen luovuttanut lopettamisen kanssa.
Ne sivuoireet mitä lakosta tulee, on miljoona kertaa pahempia kuin ajatus siitä, että kuolen ehkä joskus tupakoinnin aiheuttamiin juttuihin.
Lisäksi en usko eläväni kyllin kauaa, että ehtisin kitua sairaalassa tupakoinnin takia *hymy*
Sallakat

Posts: 2,220

#876 • • Sallakat jungle, baby !

sadesola, 1.8.2007 07:59:

Vinkki: mikä tahansa säännöllinen
liikunta (varsinkin juokseminen)
auttaa selviämään tupakantuskasta.


ei taida auttaa baariolosuhteissa *hih*
oooo

Posts: 1,249

#877 • • oooo
Onko kellään kokemuksia siitä Zybanista? Auttoiko ja kuinka paljon auttoi? Entäs tuliko mitään pahoja sivuoireita, siis sellaisia, jotka ei liity vieroitusoireisiin?

Olis ihan pakko lopettaa tupakointi mutta en ole onnistunut omin avuin.

Onko kukaan kokeillut hypnoosia? Olen vähän epäileväinen sen suhteen mutta jos hyvä tuuri käy, niin ehkä pääsisin kokeilemaan ilmaiseksi. Mutta onko kellään kokemuksia siitä?
larzizi

Posts: 1,661

#878 • • larzizi
Vaikka välillä saa jo tosi hyvin vähennettyä tupakointia, en mahda mitään sille määrälle mitä baarissa menee tupakkaa.

Ja ainakin henk.koht. tulee poltettua paljon vähemmän talvella kuin kesällä. Ehkä pitäisi sitten talvipakkasilla päästä siitä tavasta eroon.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Jone

Posts: 8,258

#879 • • Edited Jone Archibald Haddock
1kk ilman, trallallei. *hihu*

Kuukauteen en ole polttanut henkostakaan tupakkaa. Harvemmin ja harvemmin tulee edes ajateltua asiaa - tosin myönnän että maanantaina Lappeenrannassa mietin et "täällä ei ole ketään mun tuttujani joille voisin jäädä kiinni tupakoinnista, joten taidanpa polttaa yhden." En sit kuitenkaan polttanut, koska totesin et itseänihän mä siinä vaan kusettaisin.

Jotakuinkin viikko sitten kauppareissulla selkeästi juuri ulkona tupakalla ollut nuori nainen käveli ohitseni melko läheltä. Sen normaalin tupakankärtsän lisäksi siitä metrin etäisyydeltä erottui sellainen ummehtunut kuoleman löyhkä, että mun oli vaikea kuvitella ikinä polttaneeni ja haisseeni ihan sille samalle, koska se haju on aivan kamala.

Jos jotain "huonoa" pitää mainita, niin makuaisti on selkeästi tehnyt paluun. Luulin maistaneeni kaikki asiat aikaisemminkin, mutta makuaisti on lopettamisen jälkeen herkistynyt enkä pysty enää tuuppaamaan suuhuni mitä tahansa paskaa. Asiat maistuvat helposti joko liian suolaisilta tai makeilta ja niissä on usein aistittavissa sivu- tai jälkimakuja, joista mulla ei ole vuosiin ollut mitään käsitystä.

Nainenkin on nyt ollut yli viikon ilman tupakkaa omasta päätöksestään ja oon tietty ylpeä siitä. *joo*
thomas

Posts: 5,618

#880 • • thomas
onnea onnea :)