Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 612,930 views

Dinsku

Posts: 186

#402 • • Dinsku
Pari kerta lopettanu tosissaan.. Pisin tauko kesti 3 viikkoa, sit hermot petti.. Mulle ei auta mikään purkka, inhalaattori eikä tabletit.. laastari oli ehkä tehokkain..

Fyysisiä oireita ei ollut, mut oli koko ajan levoton, ahdistunut, ärtynyt ja vittuuntunut olo niin ettei voinu kommunikoida ihmisien kaa.. Ja sit toinen juttu minkä huomasin oli se että koko ajan piti syödä jotain pientä naposteltavaa.. pähkinät ja suolatikut oli parhaat!

Nyt poltan enkä aio lopettaa ennen ku hankin lapsia *hih*

Aloitin (yllätys yllätys) seiskalla eli oon polttanut nyt 12 vuotta *eiei*
Pauha

Posts: 515

#403 • • Pauha

Mark Hamilton, 7.9.2005 19:30:
---
Pauha, 7.9.2005 19:29:
Melkee viikko ollu polttamatta *piis*

---


Onnee sulle vaan.. mä oon kerran onnistunut oleen 5 päivää polttamatta mutta sitten se jäi



Mites on lakko pysyny?? Meikä on onnistunu olla polttamatta *joo*.

--
Leave me alone, I am doing my rum and noodles.

Freja

Posts: 8,775

#404 • • Freja Sihteeri
Mul menee hyvin. Kaikista yllärein oli huomata, kun oon nyt tavallaan savuttomalla työpaikalla, ja kävin lauantai-iltana edellises duunis, niin ei menny kuin muutama minuutti kun huomasin että nenä meni tukkoon siitä röökin savusta ja sitten rupesikin silmätkin vuotamaan. Tuli lähtö kotiin. Se oli tavallaa hyvä huomio. Aivan loistava päätös oli lopettaa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

to die

Posts: 8

#405 • • to die
Toinen päivä ilman röökiä. TAAS kerran tarkoitus lopettaa. Parikytä vuotta imeskellyt ja kyllä tuntee ettei ole hyväksi ihmiselle. Tällä hetkellä on päänsärkyä, pahoinvointia, sydän lyö ihan omaa tahtia, koko kropan tärinää, silmien vetisyyttä/kuivuutta, pinna kireellä, lihas kramppeja aina aika ajoin. En todellakaan voi suositella kenellekään tupakointia*toktok*. Nyt se kyllä loppuu lopullisesti!
Keväällä lopettelin nuuskan käytön, siitä viekkarit oli vielä pahemmat! Todella paljon vähemmällä käytöllä. En siis voi sitäkään suositella kenellekään. Turhia aineita, jotka vievät suuren määrän rahaa. 8,20 jo tallessa. Huhti7Toukukuussa reissuun rööki rahoilla. Pitkälle pääsee kun vaan on polttamatta.
Toivottavasti onnistutte olemaan ilman!!! Minä aion onnistua!!
Katja Mau

Posts: 171

#406 • • Katja Mau
Viides päivä ilman tupakkaa.. oon polttanu askin päivässä siihen asti, plus tietty et baarireissuilla menee useampi.. pari ekaa päivää oli yhtä tuskaa enkä muuta ajatellutkaan kuin röökiä mut tänään tuli ekaa kertaa semmonen olo et kylläpä oon ollu tyhmä ku oon joskus alottanu polttaa!rahaa on menny niin paljon savuna ilmaan etten haluu edes tietää ja terveys on se toinen ja vielä painavampi syy lopettamiseen ainakin mulla. ei sitä oo edes aiemmin niin ajatellut mut sit kymmenen vuoden päästä on turha harmitella et olis pitäny ajatella sillon nuorempana... ja varsinkin kun työssäni näen niin paljon eri ihmisten naamoja, on nähnyt välillä semmosia kuvotuksia joista näkee et on kessu maistunut elämän aikana, yäk! en halua näyttää siltä vanhempana!

mut saapa nähdä miten käy viikonloppuna.. lupasin itselleni et saan polttaa jos käyn bissellä/baarissa mut en aio varautua siihen ostamalla röökiä.. siitähän se tietty alkaa helposti uudestaan mut oon aina polttanu krapulapäivänä korkeintaan pari röökiä jos ollenkaan, joten en usko sen tuottavan ongelmaa..

tosin, siitä se viimekski tais lähtee uudestaan..olin pari vuotta sitten 3kk lakossa..ja sinä aikana lihoin yli 5 kiloo kun yllättäen ruokahalu kasvoi.. nyt yritän tarkkailla entistä enemmän mitä syön ja oon alkanu käveleen duuniin ja takas ettei kävis samanlai ku viimeks..
Freja

Posts: 8,775

#407 • • Freja Sihteeri
Hyvin menee savuttomuuteni, mutta siihen se jääkin. Nää 10 lisäkiloa kun ei olis olleet niin tervetulleita.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Charlotte

Posts: 303

#408 • • Charlotte pikku-sisko, tuulitunneli/tuulis, nato
9 viikkoa ilman tupakkaa *jiihaa* !!!
Avatar
#409 • • . Guest
Pitää taas ottaa täysin nollatoleranssi linjalta!! Muuten ei tule mitään!
iam

Posts: 3,085

#410 • • Edited iam Studying Inner Paths to Outer Space
tänään aukes taas purkkapaketti. saas nähdä.. kerran onnistuin noilla jo, mutta toi baareissaa ravaaminen tekee vaikeaa.

edit: lakritsin makuinen nicotinelle
juGis

Posts: 563

#411 • • juGis

juGis, 12.8.2005 21:14:
Joo, ollu polttamatta viikon, vaikkakin pussinuuskaa on tullu käytettyä *hih* Pakko varmaan olla menemättä baariin koko viikonloppuna, muuten tulee kyl niin kova himo, että vaikee kieltäytyä.. En kyl varmaan pysty kokonaan lopettamaan, mutta pitänee koittaa vähentää polttamista baari-iltoihin. Tää taitaa olla mun kolmas kerta yrittää vähentää ja sitä kautta lopettaa, mutta jotenki tuntuu siltä, että jos haluaa lopettaa kokonaan, niin se pitää tehdä laakista. Noh, onneks rankka vähentäminenkin kyl tekee hyvää ja etenkin tälläset pienimuotoiset lakot ja eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka pääsiskin siitä kokonaan irti.

Eikä sitä kyl muuten tulis poltettua, jos ei tulis sellasta sosiaalista tilannetta, jossa muut polttaa.. ja prkl toi alkoholi kyl tekee tehtävänsä ja aika monet estot häviää. Noh, kyl tää tästä.



Dodiih, 3 kk polttamatta. Vieläkin menee kyl nuuskaa, mutta siitäkin on esim. nyt pakko alkaa päästä eroon, kun ei oikeen oo rahaa ees sitäkään ostaa. *nauru* Jotain positiivista siitä että on aivan pa.

Mut itse tupakoinnin tavasta oli kyl yllättävän helppo päästä irti, joka oli kyl hämmentävää.

Good luck teille kaikille! *piis*
rainy

Posts: 208

#412 • • rainy
Kolmatta päivää polttamatta enkä usko että ennen viikonloppua tulee edes mieli! *plur* Tosin pitäs ainakin roimasti vähentää tuota viikonloppu/bailaustupakointia. Tuskin vaikeaa olisi kun en selvinpäinkään polta.
juGis

Posts: 563

#414 • • juGis
Ei varmaan kandee pitää lakkoja, vaan lopettaa *vink*

Kyllähän sitä itekkin piti lakkoja vaik kuinka monta kertaa (esim. jotain viikon - parin mittasia), mut sit kun päätti et nyt sit lopettaa kokonaan, niin sitä jotenki kelas koko hommaa ihan eri tavalla ja sai psyykattua ittensä siihen tilaan, että hyi että tupakka on oikeesti pahaa enkä mä haluu enää ruveta sitä polttaan. Ei voi tietenkään sanoa, ettäkö mä olisin koko loppuelämäks lopettanut, mutta ainakin siihen pyrin ja hyvältä nyt näyttää. Kyl se siitä joskus natsaa ja pystyy lopettaan.
innae

Posts: 1,377

#415 • • innae PaskaJätkä
Ajattelin kokeilla tammikuussa "tupakaton tammikuu".
En ota siitä stressiä, vaikka ratkeisinkin uudestaan polttamaan.
Onnistuu jos onnistuu, ja jos onnistuu niin pystyn oleen kokonaan ilman körssiä.
Nih.

--
PaskaJätkä

Avatar
#416 • • Rujo Mutantti Guest
Olin miltei 18kk:tta polttamatta mutta sitten tuli pienoinen hermoromahdus jonka jälkeen olen alkanut taas tupruttelemaan. Nykyään tosin enemmän alkanut mennä sikareiden polttamiseen kun ei tee mieli polttaa kemikaaleja nikotiiniä saadakseen. 100% kuubalainen tupakka vie ja kovaa. Vaikutuskin on ihan eri maata kun ammoniakilla tms. buustatut paperiin käärityt myrkkytupakat.
iriil

Posts: 371

#417 • • iriil
Uuden vuoden jälkeen saatan kokeilla uudestaan lopettamista. Pää petti sen verran hyvin viime kerralla että homma loppui siihen. Tupakkaa ei kyllä tehnyt silloin mieli missään vaiheessa ei vaan itku pysyny kurissa vaan iski pienimmästäkin.
Uuden vuoden jälkeen alkaa mahd. vähentäminen made in taiwan omatuntoa käyttäen. Eli tupakat toiselle ja saa rämpiä lumihangessa jos ei annetut tupakat riitä.
Toivon mukaan onnistuu. Jos ei niin sitten vituttaa ja hävettää taas.
Metsäpiru

Posts: 418

#418 • • Metsäpiru metsäpiruilee
Noniin, nyt alkaa taas uusi yritys. Pitäisi saada kuntoa vähän kohoamaan kun sitä tule tässä jonkin verran tarvitsemaan. Nyt olen vasta pari päivää ollut ilman tupakkia mutta nyt sentään on apuna purkkaa. Viimeksi ei ollu mitään apukeinoja eikä sitten onnistunutkaan. No ainakin tuo purukumi sai närästämään joten ei tee mieli tupakkaa *iloinen*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#419 • • Edited Aziz Combat Fighter

Arrrmi, 13.8.2005 05:39:
jos oikeesti lopettaa, miks tänne pitää runoilla..? Ottakaa itteenne niskast kii!

Jos et oikeesti pysty lopettaa, miks pitää siit 'vedin kaks, sorruin yhteen' stooreja selitellä..

Poltan niin kauan ku huvittaa, vaik lopettaminen käyny mieles välil..



Ehkä se vertaistuki ja se et tietää, ettei oo ongelmansa kanssa yksin?

Itte tumppasin elämäni viimesen tupakan kuukaus sitten. Kolme viikkoa käytin nicotinellin 21mg-laastareita jotta nikotiiniriippuvuusoireet ja tapamuutosoireet ei yhdessä kävis sietämättömäksi. Sen jälkeen oli tarkotus vaihtaa niihin miedompiin laastareihin kolmeks viikoks ja sit viel miedompiin, mut noistaki jäi pari liimaamatta ku tuntu etten oikeestaan vaan tarvii niitä enää.

Kovimmat koetinkivetkin on ohi: on tullu käytyä parilla, pitkällä illalla, keikalla, duunissa, rakastelemassa, syömässä kunnolla, pelkkien tupakoitsijoiden kanssa ulkona, koulussa tauolla, etc.. Duunissakin sattunu pari tosi järkyttävää juttua, mut jotenki... ei mun tarvinnu enää hermoja sillä tupakalla lepuuttaa. Päinvastoin. Mun hermoja lepuuttaa ajatus siitä, et pääsin vihdoinki siitä paskasta eroon. Tunnustin ittelleni vihdoinkin oman nisti-statukseni ton nikotiinin suhteen, ni alko ällöttämään niin paljon et halu tehokkaaseen elämänhallintaan pakotti lopettamaan.

Enää ei ole edes oireita, ei tee mieli polttaa, ja kun iskee stressi ja vitutus ni viimenen asia mitä haluun tehä on se et viekottelen itteni takas nikotiinikoukkuun. Tiiän et jos tästä nyt "ratkee" ni oon niin pettyny itteeni et tumppaan sen tupakan varmaan silmääni.

Sitäpaitsi, liikunta on alkanut maistumaan ihan eri tavalla. Oon tehny mimmin kanssa kävelylenkkejä ja alkanu käymään punttiksella. Ei oo paino noussu tai tullu muutakaan negatiivista oiretta, päinvastoin. Ja koska tyttiskään ei polta, ni on älyttömän helppo olla polttamatta. Koko asiaa ei ees ajattele. Kämppis vetää kyl viel kessuu mut ei siltä tee mieli ees pummata yhtä. Yök.

Enää ei hengästy niin helposti, kokonaisvaltasesti parempi, positiivisempi ja energisempi olo, plus et jotenki jääny kans toi dokailu samalla veke. Ei sitä oo tullu varsinaisesti vältettyä, ja on täs tullu muutaman kerran vähän astuttua korkin päällekki, mut ei enää vaan huvita samal tavalla mennä savuseen baariin kiskomaan vesittynyttä kaljaa.

Kaiken kaikkiaan ehdottomasti paras päätös mitä oon tehny pitkään aikaan ja oon kyl helvetin ylpee ittestäni.

Niinjoo, ja paskin neuvo mitä oon ikinä kuullu oli tää et "ei kantsi lopettaa kokonaan vaan pitää vaan lakkoa". Joo ei. Siitä ei ole ensinnäkään juuri mitään hyötyä, koska ne keuhkot ei sen parin viikon aikana itseään puhdista, ja muutenkin.. jos polttaa, niin miks kiusais itseään sen pari viikkoa ja sit jatkais tupakointia? Kyl se pitää kerralla lopettaa, tehdä sellanen kokonaisvaltainen elämänmuutos. Ja niille jotka pelkää sitä painonnousua: se painonnousu suhteessa siihen tupakointiin on aika pieni paha. Kyl pikkasen pyöreempi mimmi vrt. paskanhajuseen mimmiin aina voittaa. Ei sitä savustelijana itse ees huomannu miten käsittämättömän pahalta tupakoitsijat haisee.. Siin joku kilon parin painonnousu ei paljoo tunnu rinnalla.

Mut, onnee ja jaksamista lopettamiseen kaikille jotka niin päättää tehä. Lupaan ettei kaduta jälkeenpäin.