Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 616,124 views

sune

Posts: 2,096

#821 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Välil käy mieles et pitäskö lopettaa mutta....Kerran ku on alottanu ni mitä sitä turhaan lopettamaan! Kymmenen vuotta rösöttelyä takana ja seuraavat kymmenen ehkä edessä *nauru* ah.
Varmaa rupsahdan ja haisen tuhkikselle mut ei haittaa *vink*

--
ei kovin ihku eikä plur

Timce

Posts: 5,381

#822 • • Edited Timce
-eipä mitään-

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Dana

Posts: 647

#823 • • Dana
3vkoa polttamatta, tänään vedin yhden. tuli pahaolo, ei tehnyt enää mieli. nyt tyytyväisenä taas ilman kunnes taas alkaa vituttaa niin maan prkleesti siellä töissä *nauru*

mut kyllä se tästä!! hiljaa hyvää tulee..
doris

Posts: 181

#824 • • doris Dora Gray | X-Rust
lauantaina päätin lopettaa jälleen kerran :) on tuntunu oikein hyvältä ratkasulta siihen asti et maistoin tänään vihdoin miltä työpaikan kahvi todellisuudessa maistuu :o (miten joku voi väittää sitä kahviksi?)
ei oo tehny pahemmin mieli vetää savua keuhkoon, mut nyt on heikko hetki menossa :D
MiMoSa

Posts: 1,664

#825 • • MiMoSa
5kk*iloinen*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

josbe

Posts: 1,982

#826 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Tänään tulee salee taas röökattua, kun mennäään duunin kevätretkelle, jossa tarjoillaan ruokaa ja juomaa ja ollaan merellä. HU-OH
zaler

Posts: 1,545

#827 • • zaler e h k i s

sune, 30.5.2007 19:17:
Välil käy mieles et pitäskö lopettaa mutta....Kerran ku on alottanu ni mitä sitä turhaan lopettamaan! Kymmenen vuotta rösöttelyä takana ja seuraavat kymmenen ehkä edessä *nauru* ah.
Varmaa rupsahdan ja haisen tuhkikselle mut ei haittaa *vink*


oikein! :D

--
let´s eat to the beat!

Homegrove

Posts: 2,102

#828 • • Homegrove Further
Lauantaista asti ollut ilman ja välillä ollut yllättävän tuskaista huomioon ottaen että mulla kesti aski yleensä viikon.

Piti lopettaa 31.5. mutta kun vika aski oli tyhjä lauantaina niin en nähnyt järkeä enää ostaa uutta kun en sitä olis kerinnyt vetämään kumminkaan.

--
Forward thinking house music

thomas

Posts: 5,618

#829 • • thomas

Homegrove, 1.6.2007 13:07:
Lauantaista asti ollut ilman ja välillä ollut yllättävän tuskaista huomioon ottaen että mulla kesti aski yleensä viikon.

Piti lopettaa 31.5. mutta kun vika aski oli tyhjä lauantaina niin en nähnyt järkeä enää ostaa uutta kun en sitä olis kerinnyt vetämään kumminkaan.



onnea päätökselle ! kyllä se siitä.
AnssiV

Posts: 1,798

#830 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Joo-o, niin vain sitä sitten piti minunkin alkaa (ainakin kokeilemaan) savuttomaksi tuon lakimuutoksen myötä vaikka olisihan se hienoa jos tässä saisi jätettyä tuon 11v. kestäneen tavan taakseen. *joo*
Mutta kylläpähän tuli jo huomattua että ainakaan nuo nicotinellin purukumit ei oo mun juttu, pitänee lampsia apoteekkiin ostamaan laastariloita. *hymy*
Syce

Posts: 1,649

#831 • • Syce
joo...Ilman muuta onnea kaikille ketkä yrittävät lopettaa! *super* Ikävä tapa josta ei hyödy kukaan muu kuin tuotteen valmistaja rahallisesti.
Avatar
#832 • • niomic Guest

doris, 30.5.2007 23:48:
lauantaina päätin lopettaa jälleen kerran :) on tuntunu oikein hyvältä ratkasulta siihen asti et maistoin tänään vihdoin miltä työpaikan kahvi todellisuudessa maistuu :o (miten joku voi väittää sitä kahviksi?)
ei oo tehny pahemmin mieli vetää savua keuhkoon, mut nyt on heikko hetki menossa :D



Tohon kannattaa tottua. Erittäin monet asiat maistuvat ja haisevat paljon paskemmilta kun ei ole rööki siinä tiellä tasoittamassa :p Eipä paljoo maistu enää muutaku laatukahvit kotona ja jonku baristan vääntämänä - duuniautomaatit ja huoltikset voi unohtaa aika äkkii :)
Avatar
#833 • • pipa Guest
joo 10 vuotta kans takana, yritän aina, mutta epäonnistun aina... Olipa eilen outoo ku ne keräs baaris stögikset pois kahentoista jälkeen.. o_O
Avatar
#834 • • Edited cjet Guest

pipa, 1.6.2007 22:44:
joo 10 vuotta kans takana, yritän aina, mutta epäonnistun aina... Olipa eilen outoo ku ne keräs baaris stögikset pois kahentoista jälkeen.. o_O



Olipa outoo ku baarissa ei kukaan röökannu.. *ding* Iha hassu oli olla töissä.
-V-

Posts: 587

#835 • • -V-
Mä oon ikuisuuden ollu tapatupakoija. En oo millään muulla tavalla kyseiseen pötkylään koukussa kun sen tavan takia. Jos ei oo tilannetta missä on tapana ollu sytyttää tupakki, ni saatan olla pitkiäkin aikoja (päiviä/viikkoja) ilman. Mutta sit taas kun tulee tilanne, alkoholi, joku kaveri jonka kanssa tottunu käymään, ym ym ni tekee mieli. Oon jopa kemuiltoina saattanut polttaa reilu puol askia/pvä, tai sitten useempana päivänä vaan yhen, tai sitten tosiaan ollut päiviä kokonaan ilman, edes ajattelematta... (hmmm, tulikohan tää nyt kaikille varmasti selväks *tirsk*, sori oon väsy)

No joo... Vappuna päätin vähentää reippaasti / lopettaa kyseisen INHOTTAVAN tavan kokonaan. Ja onnistuinkin siinä Toukokuussa niin hyvin, että yhtenä päivänä poltin kaverin kanssa seuraksi yhden tupakin ja kahtena kemuiltana poltin muutaman. Muuten olin kokonaan ilma. Eikä oo tehny ees mieli.

Viime yönä ja tänä yönä kun kaksi kollegaa ramppaa tuolla pihalla vähän väliä, niin oma tapa taas on kolkutellut takaraivossa, ja on tehnyt mieli. Olen kuitenkin pitänyt pintani, enkä ole mennyt, edes seuraksi. Jos sitä pistäis kesäkuussa paremmaks ku toukokuu oli *hymy*
Android

Posts: 3,908

#836 • • Edited Android
Vasta viime aikoina on ruvennut käymään mielessä yhä enemmän. Jotenkin olen tuon tupakanpolton itselleni sallinnut kun en mitään muita päihteitä käytä. Yli 12 vuotta on tullut poltettua ja nyt viime aikoina on iskenyt inhottava yskä, eikä ole flunssaa tai mitään allergioita joten en löydä muita syitä kuin tupakka. Välillä yskä on kuiva, välillä yskee lähinnä limaa. Tuntuu jotenkin kamalalta että näin nuorena jo niin selvästi rupeaa huomaamaan miten pahaa se tupakka tekee. Yleensä havahtuu tupakan haittavaikutuksiin kaikkein selvimmin kun näkee jotain kuusikymppistä jonka iho on täysin keltainen ja ääni rätisee ja kuulostaa siltä kuin se yskisi keuhkot pihalle. Ajatus siitä että itse olisi sellainen ei pahemmin innosta. Toisaalta tupakaa menee nyt vähemmän kuin ennen, ehkä 10 päivässä kun ennen meni aski päivässä. Eli edellytykset vähentämiseen ja pikkuhiljaa lopettamiseen kokonaan kyllä ovat olemassa.
negaatio

Posts: 21

#837 • • negaatio
Mä oon nyt ollut polttamatta 4kk ja täytyy sanoa että yllättävän helposti pystyin lopettamaan 9v aktiivisen tupakoinnin jälkeen. Mä psyykkasin itseni lopettamaan "sanomalla" itselleni että "en ole tupakoiva ihminen", eli lähdin tietoisesti muuttamaan identiteettiäni. Minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita ei ole ollut. Mitä nyt ensimmäisen kuukauden ajan tupakoin aina unissani ;)
Hitchhiker

Posts: 1,754

#838 • • Hitchhiker

Android, 9.6.2007 12:47:
Vasta viime aikoina on ruvennut käymään mielessä yhä enemmän. Jotenkin olen tuon tupakanpolton itse sallinnut kun en mitään muita päihteitä käytä. Yli 12 vuotta on tullut poltettua ja nyt viime aikoina on iskenyt inhottava yskä, eikä ole flunssaa tai mitään allergioita joten en löydä muita syitä kuin tupakka. Välillä yskä on kuiva, välillä yskee lähinnä limaa. Tuntuu jotenkin kamalalta että näin nuorena jo niin selvästi rupeaa huomaamaan miten pahaa se tupakka tekee. Yleensä havahtuu tupakan haittavaikutuksiin kaikkein selvimmin kun näkee jotain kuusikymppistä jonka iho on täysin keltainen ja ääni rätisee ja kuulostaa siltä kuin se yskisi keuhkot pihalle. Ajatus siitä että itse olisi sellainen ei pahemmin innosta. Toisaalta tupakaa menee nyt vähemmän kuin ennen, ehkä 10 päivässä kun ennen meni aski päivässä. Eli edellytykset vähentämiseen ja pikkuhiljaa lopettamiseen kokonaan kyllä ovat olemassa.



Itsellä myös pyörinyt samankaltaiset ajatukset jo mielessä pitkään, huomaa hyvin kun käy fillarin kanssa lenkillä niin hengästyy ihan liian nopeasti. Eli hapenottokyky on nykyisellään hyvin huonossa hantissa ja se pistää taasen vaihteeksi miettimään sitä, että minkä takia ne keuhkot on pakko pilata tuolla turhalla riippuvuudella josta ei kuitenkaan ole minkään näköistä hyötyä.

Kaikista pahimmat mitkä ovat olleet noissa parissa keskeyttämisyrityksissä, niin ovat työn aiheuttamat ylimääräiset paineet jotka taasen ovat johtaneet siihen, että on ollut "pakko" käydä ostamassa se boksi työpaikan ruokalasta ja kuten voi arvata niin käsistähän se on sen jälkeen taas lähtenyt.

Koen myöskin kaveripiirin aiheuttaman "paineen" hyvinkin hankalaksi, koska porukasta ei löydy kuin 3 savutonta henkilöä ja noin 9 henkeä jotka polttavat. Aina siis tulee tartuttua siihen tupakkiin kun ollaan istumassa jossain, vaikkakin se on enemmänkin sitä sosiaalista savuttelua.

Katsotaan nyt kun sain lääkäriltä reseptillä champixia, jos ja kun tulee ostettua tuota niin miten se realiteettisesti vaikuttaa tupakointiin. Apteekin sivuilta luin että tuolla pitäisi olla n. 44% mahdollisuus lopettamisessa, toki kaikkihan lähtee kuiteknin itsestä liikkeelle. Tuon pitäisi vaikuttaa nikotiinista aiheutuvan mielihyvän poistumiseen aivojen "nikotiini"-reseptorissa.
Ober

Posts: 587

#839 • • Ober Dog shit taco
Jipikaijee! Tänään alko zyban kuuri ja aion tosissani lopettaa kokonaan pikkuhiljaa! *joo*
Mushi Mushi

Posts: 203

#840 • • Mushi Mushi Pipipää...
Yritän nyt jotain kymmenettä kertaa tätäkin.. Tokaa päivää mennään... Hieman kiristää.