Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 614,984 views

kosmo

Posts: 759

#781 • • Edited kosmo TJH87
Vielä 2 vuotta sitten tuli kulutettua n. aski vihreitä LM -savukkeita päivittäin. Lopetin heinäkuussa '05, nollatoleranssilla. Muutamia kuukausia välttelin savullisia tiloja ja mutustin ruuan jälkeen nikotiinipurkkaa jotta oireet helpotti.

Nykyään hyvän seuran & juoman inspiroimana tulee joskus poltettua sikari, pari kuussa. Ihan vaan siksi että maistuu, ongelmitta / nikkiksittä :)
mairee

Posts: 3

#782 • • mairee
mä en tajua mikä sais motivoitumaan lopettamisen suhteen. ehdotuksia?
MiMoSa

Posts: 1,664

#783 • • MiMoSa

mayah, 23.5.2007 09:28:
Suosittelen lämpimästi!


Sama täällä!*joo* Tää on ollu mun paras päätös ikinä. Eikä se ees ollu läheskään niin vaikeeta kun mitä aluks ajattelin, itseasiassa vois jopa sanoa et mulle tää on ollu tosi helppoa. Johtuu kyl varmaan siitäkin et olin tosissani motivoitunu lopettamiseen ja halusin päästä siitä eroon.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Syce

Posts: 1,649

#784 • • Edited Syce
Kohta 26vuotta polttamatta *hihu* *plur* suosittelen myös!

edit. Sorry...oli pakko *blush*
vivesteri

Posts: 309

#785 • • vivesteri karmea mörkö
En aloita lakkoa.
Seurauksena raivotautinen narttu, joka hyppii seinille ja hermoilee.

Imo perheellekin on mukavampaa tupakoiva, mutta suht inhimillisesti käyttäytyvä äiti *nauru*
sapeli

Posts: 11,768

#786 • • sapeli jokukukamikä?
Eilen oli jännä kun kävin äidin luona sen työpaikalla sitä moikkaamassa - aina kun oon käymässä siellä ni se menee semmoseen tupakkahuoneeseen (*yök*) röökillä käymään, ja tällä kertaa tajusin että siellä sen kanssa käyminen tuntu vähän siltä ku ois menny kattomaan sairaalaan jotain heroinistia ja meni siihen huoneeseen missä se sais kohtalotovereidensa kanssa päivän doussit... *eiei* Ei se vaikuttanu ollenkaan terveeltä tai normaalilta käytökseltä, mut kai se on ite siihen niin rutinoitunu ettei se enää oo moksiskaan... *uuh*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

RiD

Posts: 2,817

#787 • • RiD Nukemi
Mä oon pitäny tässä monien kuukausien pausseja ja silti tuntuu siltä että mä vaan tahdon tupakoida. Mun pinna lyhenee minimaalisen pituseks ja oon hermostunu kokoaja vaikka onki pitkiä aikoja ilman. Jossain koulussa tai duunissa en vaan pysty olla polttamatta.

Tavallaan tahtoisin lopettaa mut tavallaan ei. Rahansäästöjuttu se ei ainakaan oo. Sinä aikana ku olin polttamatta rahaa meni ihan samallalailla ja kiloja vaan kerty.

Mutta ainaki nyt oon vähentäny siitä 1-2askia päivässä tahdista johkin 5-10röökiin päivässä ku lopetin sisällä polttamisen \o/

Veikkaan että en tuu lopettamaan ikänä.

--
*super* *possu*

josbe

Posts: 1,982

#788 • • josbe suomalainen juhlakinkku
Myönnän olevani jonkinlaisessa koukussa. En polta viikolla, eikä edes tee mieli, joten jatkuvaa nikotiinia en näytä tarvitsevan. Mutta auta armias, jos otan pari sidukkaa tai lähden viihteelle tai muuten vaan vietän viikonloppua, niin saatan polttaa askillisen! Musta tuntuu, että säännöllinen tupakointi olis melkein helpompi lopettaa kuin tämä. Mikä neuvoksi?
RiD

Posts: 2,817

#789 • • RiD Nukemi

josbe, 25.5.2007 12:08:
Myönnän olevani jonkinlaisessa koukussa. En polta viikolla, eikä edes tee mieli, joten jatkuvaa nikotiinia en näytä tarvitsevan. Mutta auta armias, jos otan pari sidukkaa tai lähden viihteelle tai muuten vaan vietän viikonloppua, niin saatan polttaa askillisen! Musta tuntuu, että säännöllinen tupakointi olis melkein helpompi lopettaa kuin tämä. Mikä neuvoksi?



Toion imho sitä "tervettä tupakointia" :D en huolestuis!
Ehkä toi helpottaa sitten kun tupakointi kielletään baareissa. Siellä tekee mieli polttaa kokoajan kun sitä savua on ilmassa.

--
*super* *possu*

Heli

Posts: 1,489

#790 • • Heli vai kuka se oli

mairee, 23.5.2007 10:15:
mä en tajua mikä sais motivoitumaan lopettamisen suhteen. ehdotuksia?



no ku ei baareiskaa saa enää koht polttaa for real *igor*

--
ei se väärin ole.

Heli

Posts: 1,489

#791 • • Heli vai kuka se oli
mä oon semi-lopettanut. (joojoo..)
viimeks poltin viime sunnuntaina, ja silloinkin vain yhden. päivisin ei tuu tupakointia edes ajateltua, vaik sitä on 10 vuotta jo harrastanutkin.
kyl mä poltan edelleen, jos joku tarjoo, mut arkipäivät on kuluneet nykysin savuttomana.
omia en osta, paitsi jos lähden viihteelle. ja se on harvoin se.

oon aik ylpé itestäni !

--
ei se väärin ole.

josbe

Posts: 1,982

#793 • • josbe suomalainen juhlakinkku

RiD, 25.5.2007 12:09:
---
josbe, 25.5.2007 12:08:
--
Toion imho sitä "tervettä tupakointia" :D en huolestuis!


Noku musta tuntuu, että juuri tämän asian tiedostaminen estää mua lopettamasta, vaikken haluaisi periaatteessa polttaa. =/

Ei se noin aski viikossakaan kovin terveellistä ole.
Sallakat

Posts: 2,220

#794 • • Sallakat jungle, baby !

josbe, 25.5.2007 12:08:
Myönnän olevani jonkinlaisessa koukussa. En polta viikolla, eikä edes tee mieli, joten jatkuvaa nikotiinia en näytä tarvitsevan. Mutta auta armias, jos otan pari sidukkaa tai lähden viihteelle tai muuten vaan vietän viikonloppua, niin saatan polttaa askillisen!

samma här. poltin päivittäin röökiä varmaan jonku 10 vuotta mutt nyt tilanne on tämä. Toisin ehkä kun sinä, mä en oo jaksanu yhtää stressata tästä röökaamisesta *hihu*
ota löysin rantein jne *jiihaa*
Sallakat

Posts: 2,220

#795 • • Sallakat jungle, baby !

mku, 25.5.2007 00:43:

Tänään kykenin polttamaan kahdesta röökistä puoliväkisin noin 1/3 (8. päivä lääkekuuria menossa) ja huomenna olisi tarkoitus olla täysin ilman ja ainakin nyt tuntuu siltä että ei tule olemaan yhtään vaikeata. En tiedä johtuuko se näistä lääkkeistä, mutta myöskään kahvi tai bisse ei tunnu maistuvan entiseen malliin.



mä oon kuullu kaverin kautta tollasesta samasta bissen yms suhteen, eli varmasti kyse ollut myös samoista lääkkeistä. mä mielummin kännipoltan kun ottaisin lääkettä minkä jälkeen ei siideri enää maistuis *poks* *nauru*
josbe

Posts: 1,982

#796 • • josbe suomalainen juhlakinkku

Sallakat, 25.5.2007 12:43:
---
samma här. poltin päivittäin röökiä varmaan jonku 10 vuotta mutt nyt tilanne on tämä. Toisin ehkä kun sinä, mä en oo jaksanu yhtää stressata tästä röökaamisesta *hihu*
ota löysin rantein jne *jiihaa*


Emmä stressaakaan, mä en vaan periaatteessa (ainakin jos viikolla kysytään *nauru*) haluaisi polttaa. Joskus tuntuu sitä paitsi, että kaikki mun ympärillä (yhteiskunta ml.) stressaa asiasta paljon enemmän kuin minä. Ja SE stressaa, jos mikä. *pepsodent*
Steven Hoaks

Posts: 5,924

#797 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Kai se on kohta lopetettava kun ei sitä saa enää kohta polttaakkaan missään *grr*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

subu

Posts: 1,174

#798 • • subu Suski
Loppuu ku loppuu mut ei se viel ens kuun alussa lopu! *grr*
unoha

Posts: 929

#799 • • unoha Lti-/UG Collective

Steven Hoaks, 25.5.2007 12:49:
Kai se on kohta lopetettava kun ei sitä saa enää kohta polttaakkaan missään *grr*


Nuuskaaminen on varteenotettava keino?*vink*

--
Never Quit !

RiD

Posts: 2,817

#800 • • RiD Nukemi

DeeJay-Ego, 25.5.2007 13:26:
---
Steven Hoaks, 25.5.2007 12:49:
Kai se on kohta lopetettava kun ei sitä saa enää kohta polttaakkaan missään *grr*

---

Nuuskaaminen on varteenotettava keino?*vink*



Nöllinkäyttäjis ei oo mitään muuta vikaa ku se että vituttaa kun aina jotkut epäkypsät homostimet viskoo niitä kamelinkakkakönttejään johonki kattoihi ja liimailee niitä esm pöytien alle. Itekki joskus aina laivalta jotain pussinusseja ostanu mut eipä oikein muuta.

--
*super* *possu*