Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 611,234 views

aaaaaaaa

Posts: 178

#741 • • aaaaaaaa partyparty/Alfanaaras
Lopetin elokuussa 2006. Eikä ole sen jälkeen tehnyt mieli vaikka aluksi oli tosi tiukkaa. Pari kertaa poltin baarissa mut sekin oli ÄLLÖÄ seuraavana päivänä. Elämäni parhaita päätöksiä- top 10:ssä. Röökaus rassaa joka päivä, urpo tapa, en pitänyt itsestäni kun poltin, onneksi en enää! Hyvä minä.

--
elämän ruuhkavuodet on NYT

Anselmi

Posts: 2,578

#742 • • Anselmi And sell me
Parin viikon päästä puoli vuotta täyteen ilman ainokaistakaan röökiä.
Itselle helpoin tapa lopettaa oli lopettaa kokonaan, eli lopettaa myös kännissä polttelu.
Enemmän antanut kuin ottanut tämä lopettaminen, joten en vaihtaisi takaisin.

*Stella, 13.2.2007 15:14:
Elämäni parhaita päätöksiä- top 10:ssä. Röökaus rassaa joka päivä, urpo tapa, en pitänyt itsestäni kun poltin, onneksi en enää!


Allekirjoitan tämän. Ja allekirjoitan myös sen että kesällä voimaanastuva laki tupakoinnin kieltämisestä baareissa on kovasti tervetullut asia*hihu*

--
sen pituinen se

r0n

Posts: 2,258

#743 • • r0n d a n c e m a c h i n e s
Ite lipsunu vähän *senkin*
Mut missään vaiheessa ei oo sitä koukkua tullut enää.
Lähinnä vaan viikonloppusin tullut muutamia pummittua.

n. 4kk tuli oltua täysin ilman, nyt ehkä puolen vuoden sisään polttanut about askillisen.

--
6er reihe

Avatar
#744 • • niomic Guest

Iceman, 23.1.2007 06:28:
100 Nappia kustantaa rapiat 150egee... jotkut tarvii koko kuurin joillekkin on riittänyt parin viikon kuuri. Jos poltat askillisen päivässä röökii niin zyban maksaa itsensa kolmessa kuukaudessa takasin.... Ja mun mielestä 150e ei oo paha hinta omasta terveydestä?



Mitenhän toi kolme kuukautta on nyt laskettu? Kuurin aloittamisesta 7-10pv päästä lopetetaan polttaminen. Jos vedät aski / päivä, ~30*4 = 120e ja jos tosiaan vedät askin per päivä, ni todnäk menee ulosmennessä vähän enemmän. Itse oon laskenu et se on kokonaiskuluna noin 140e/kk. Tällä kaavalla tuo maksaa kyllä itsensä takaisin about kuukaudessa röökistä säästyneillä rahoilla ja seuraavana kuukautena pääset tavallaan jo säästämään sen ~140e kun ei mene kumpaankaan rahaa.
Avatar
#745 • • Pinski Guest
Mulla alko viikko sitten kevyt yrittäminen, päämäränä tietysti kokonaan lopettaminen mutta mitään en lupaa. Tähän mennessä ihan hyvin menny, mitä nyt viikonloppuna tahto vähän lipsua kun ketutus oli niin kova, mutta annettakoon se anteeks kun oli ensimmäinen *blush* saas nähä mitä tästäkin yrityksestä tulee, piiskata itseäni en halua koska viimeks se ei tehonnu. Pikkuhiljaa hyvä tulee *hymy* ..toivottavasti!
Avatar
#746 • • Iceman Guest

niomic, 13.2.2007 16:07:
---
Iceman, 23.1.2007 06:28:
100 Nappia kustantaa rapiat 150egee... jotkut tarvii koko kuurin joillekkin on riittänyt parin viikon kuuri. Jos poltat askillisen päivässä röökii niin zyban maksaa itsensa kolmessa kuukaudessa takasin.... Ja mun mielestä 150e ei oo paha hinta omasta terveydestä?

---


Mitenhän toi kolme kuukautta on nyt laskettu? Kuurin aloittamisesta 7-10pv päästä lopetetaan polttaminen. Jos vedät aski / päivä, ~30*4 = 120e ja jos tosiaan vedät askin per päivä, ni todnäk menee ulosmennessä vähän enemmän. Itse oon laskenu et se on kokonaiskuluna noin 140e/kk. Tällä kaavalla tuo maksaa kyllä itsensä takaisin about kuukaudessa röökistä säästyneillä rahoilla ja seuraavana kuukautena pääset tavallaan jo säästämään sen ~140e kun ei mene kumpaankaan rahaa.



its. asias en paljoo laskenu... nopeesti ajatulsissani heitin tuon... sorry, olet oikeassa ja parempi niin... tuleepahan nopeemmin se raha takas...

Btw... koht kuukausi polttamatta, eli n. 140e zybankuurista tienattu takas...
Twist

Posts: 925

#747 • • Twist Team Kemuttajat
7-vuotta tullu poltettuu aktiivisesti. Eilen oli sit ensimmäinen savuton päivä, joka meni yllättävän hyvin. Nikotiinipurkat on tossa viesressä valmiina jos tilanne alkaa näyttää todella pahalta, mutta mielellään kyl ois ilman niitäkin. Toivotaan parasta pelätään pahinta.
anthocyan

Posts: 1,511

#748 • • anthocyan Kohti valoa...
Pari vuotta oon ollut polttamatta. Tuli lähinnä poltettua kännissä, mut sit meinas lähtee käsistä ja lopetin sit kokonaan. Muutaman kerran on tullut kyllä pari hatsia ja parhaimmillaan pari tupakkaa poltettua ku oon ollu ihan liian kännis. Mut onneks on pysynyt siinä kolmessa kerrassa. Paljon mukavampaa on elämä, kun ei polta ollenkaan. *hihu*

--
"If we open a quarrel between the past and the present, we shall find that we have lost the future." -Winston Churchill-

Anselmi

Posts: 2,578

#749 • • Anselmi And sell me
Tänään tuli tasan puoli vuotta täyteen ilman ainuttakaan tupakkaa. Sitä ennen tuli poltettua aktiivisesti reippaat kahdeksan vuotta. Lopettamisyrityksiäkin on takana varmaan reilut kymmenen.
Mut tää oli eka kerta kun kelas lopettaa aivan kokonaan, tupakkalakon sijaan, tupakoinnin lopettaminen.

Itsekuria lopettaminen vaatii kovasti, mutta kun aivot on päässyt eroon nikotiinin janostaan (siihen menee pari kuukautta), niin tupakan kaipaaminen vähenee huomattavasti. Vaikka vielä löytyy pieniä hetkiä jolloin tekee mieli tupakkaa (ihme kyllä ne ei ole stressitilanteita). Niin 99,99% ajasta ei tee millään tavalla mieli, päinvastoin. Se haju on kaikkea muuta kuin mielyttävä ja jos näkee ihmisen kovaassa pakkasessa röökillä, tulee lähinnä mieleen että kuinka kukaan jaksaa röökin takia seistä pakkasessa.

Jaksamista kaikille lopettaneille ja sitä aikoville. Suosittelen kovasti*hymy*

--
sen pituinen se

Twist

Posts: 925

#750 • • Twist Team Kemuttajat
En jaksanu alkaa selailee topicciii läpi ku on niin pirun vaikee keskittyy asioihin just tällä hetkellä. Kertokaapas lopettaneet kauan nää fyysiset oireet oikeen kestää , tää on aika vitun perseestä . Toinen päivä siis nyt mulla menossa ja pahimmillaan reflat..
Anselmi

Posts: 2,578

#751 • • Edited Anselmi And sell me

Twist, 2.3.2007 11:23:
-klips-


No jos yhtään muistan oikein, niin toka päivä on pahin, kolmas on kans aikalailla yhtävittumainen sit rupee pikkuhiljaa helpottaan. Mut aikalailla 2-5 päivä on ne pahimmat. Mut pari kuukautta menee et katoaa sellaiset, hitto pakko saada tupakkaa, fiilikset. Näin siis itselläni oli, en tiedä kuinka onks nää yleisiä vai vai jokaiselle erillaisia asioita.

edit: Niin ja alkoholia ei kande ottaa pariin kolmeen viikkoon. Se on itsensä rääkkiä tuona aikana, koska ilta menee vaan siihen että miettii tupakkaa.

--
sen pituinen se

Avatar
#752 • • Taika Guest
tänään tuli tasan vuosi lopettamisesta*hihu*

muutamia sortumisia on vuoteen mahtunut mutta noi kännipolttelutkin jäivät vähitellen pois.

yksi parhaimpia päätöksiä mitä olen elämässäni (ja elämäni puolesta) tehnyt <3
Twist

Posts: 925

#753 • • Edited Twist Team Kemuttajat
Viikko takana elämä edessä ... *aplodit* Hyvä minä !

P.S Tupakointi on länsimaiden yleisin kuolinsyy . *vink*
Raver71

Posts: 3,605

#754 • • Raver71 Elämäntapa reivaaja, dj raver
Tsemppiä kaikille jotka ovat lopettaneet/lopettamassa tupakan polton. huhtikuun 14. päivä tulee allekirjoittaneella täyteen 8v ilman tupakkaa. Itsellä lopetus tapahtui todella helposti. Melkein puolivahingossa. Tästä suorituksesta voi terveellä tavalla olla ylpeä.
laeski^

Posts: 478

#755 • • laeski^ LaiskaLäski
tänä vuon ois tarkotus lopettaa....
mont yrityst (tai no lähinnä vähentämist) on takana, mut enp oo viel lopettamaan onnistunu *uuh*
"toivottavasti" tää joskus kesäl voimaantuleva raflojen tupakoinnin rajotus härpäkit auttas lopettamaan *joo*
aks_u^

Posts: 3

#756 • • aks_u^
nii varmaa :D ei ainakaa sulla tule onnistumaan
mr.a

Posts: 2,098

#757 • • mr.a
1,5 kk ilman. 20vuotta aski päivässä, viikonloppuisin ja keikoilla keskimäärin 2-3 askia. Ilman zybania olis ehkä ollut hieman hankalampaa mutta hyvä näin.

Suosittelen.
MiMoSa

Posts: 1,664

#758 • • MiMoSa

laeski^, 8.3.2007 17:18:
tänä vuon ois tarkotus lopettaa....
mont yrityst (tai no lähinnä vähentämist) on takana, mut enp oo viel lopettamaan onnistunu *uuh*
"toivottavasti" tää joskus kesäl voimaantuleva raflojen tupakoinnin rajotus härpäkit auttas lopettamaan *joo*


Just luin jostain(olisko ollu Keskisuomalaisesta) et käytännössä toi ravintoloissa polttaminen ei tuu loppumaan vielä kesällä vaikka ihmiset niin luulee. Siinä jutussa oli et yli 50 neliön kokosilla ravintoloilla on mahdollisuus hakea erikoislupaa 2 vuodeks eteenpäin. Tai jotain sellasta. Pitäs kaivaa se lehti jostain esille ja tarkistaa miten se juttu meni.

Mulle tolla nyt ei oo niin paljon merkitystä, ei mua se tupakointi hirveesti haittaa. Oon ite ollu polttamatta vuoden alusta enkä oo kertaakaan edes baarissa sortunu.*aplodit*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

mia-ow

Posts: 387

#759 • • mia-ow Mörrimöykky

Anselmi, 13.2.2007 15:37:
Parin viikon päästä puoli vuotta täyteen ilman ainokaistakaan röökiä.
Itselle helpoin tapa lopettaa oli lopettaa kokonaan, eli lopettaa myös kännissä polttelu.
Enemmän antanut kuin ottanut tämä lopettaminen, joten en vaihtaisi takaisin.


---
*Stella, 13.2.2007 15:14:
Elämäni parhaita päätöksiä- top 10:ssä. Röökaus rassaa joka päivä...

---

Allekirjoitan tämän. Ja allekirjoitan myös sen että kesällä voimaanastuva laki tupakoinnin kieltämisestä baareissa on kovasti tervetullut asia*hihu*



Me too! *joo* Vasta jälkeenpäin tajuaa miten turhaa touhua koko röökaaminen on. Kiva olla kun ei vaatteet aina haise tupakalle ja rahaa säästyy + terveyskin vielä.

Musta tuntui että röökaaminen oli jotenkin osa mun persoonaa (niin kuin se olikin n. 13 vuotta). Siksi lopettaminen tuntui vaikealta. Tupakka vaan tuntui kuuluvan käteen tietyissä tilanteissa, vaikka en mikään himoröökaaja ollutkaan ikinä. Mutta tää uus smoke-free persoona onkin paljon parempi. *hih*
asdf

Posts: 3,155

#760 • • asdf

MiMoSa, 11.3.2007 13:37:
Just luin jostain(olisko ollu Keskisuomalaisesta) et käytännössä toi ravintoloissa polttaminen ei tuu loppumaan vielä kesällä vaikka ihmiset niin luulee. Siinä jutussa oli et yli 50 neliön kokosilla ravintoloilla on mahdollisuus hakea erikoislupaa 2 vuodeks eteenpäin. Tai jotain sellasta. Pitäs kaivaa se lehti jostain esille ja tarkistaa miten se juttu meni.



Joo se tais mennä niin et ne raflat jotka on kerinny rempata tilan vuonna 2003 säädetyn lain mukaisesti sai sen luvan vuoteen 2009 asti. Jos nyt ihan oiken muistan. o_O