1,205 posts, 61 pages, 634,084 views
Kysyikö edes mielenterveys ongelmista ja oliko hänellä oikeus tutkia historiaasi?Twist, 17.4.2008 23:03:
Itse olin Zyban kuurilla , mutta jouduin sen lopettamaan koska alkoi masentamaan niin pahasti. Muutenkin oli todella omituinen olo kokoajan. Toisaalta joillekkin se sopii , toisille ei. Tuli vaan aika kallis kokeilu. Lääkäri ei puhunut mulle mitään sivuvaikutuksista. Kuhan löi reseptin kouraan.
REivaaja, 18.4.2008 19:20:
---
Mä oon ilmeiseti puhunut kuuroille korville
No hyvä että joku sai asian vakavuuden kerrottua.
REivaaja, 18.4.2008 19:29:
---
Twist, 17.4.2008 23:03:
Itse olin Zyban kuurilla , mutta jouduin sen lopettamaan koska alkoi masentamaan niin pahasti. Muutenkin oli todella omituinen olo kokoajan. Toisaalta joillekkin se sopii , toisille ei. Tuli vaan aika kallis kokeilu. Lääkäri ei puhunut mulle mitään sivuvaikutuksista. Kuhan löi reseptin kouraan.
---
Kysyikö edes mielenterveys ongelmista ja oliko hänellä oikeus tutkia historiaasi?
Twist, 18.4.2008 23:32:
---
---
---
Kysyikö edes mielenterveys ongelmista ja oliko hänellä oikeus tutkia historiaasi?
---
Ei kysynyt mitään terveydestä. Ei mielenterveysongelmista eikä muustakaan. Työpaikka lääkäri nuo minulle määräsi. Ei kyllä ole todettu mitään mielenterveysongelmia, vaikka hieman hullu olenkin En edes pysty kuvitella mitä oloja tämä lääke tuottaa niille keillä on todettu masennusta tai muita mielenterveysongelmia.
Kuitenkin edelleen painotan , että lääkkeet ovat todella yksilöllisiä ja tästä syystä en lyö lääkettä maahan sen takia , että se ei minulle sopinut.
REivaaja, 19.4.2008 09:18:
---
Twist, 18.4.2008 23:32:
---
---
---
---
Ei kysynyt mitään terveydestä. Ei mielenterveysongelmista eikä muustakaan. Työpaikka lääkäri nuo minulle määräsi. Ei kyllä ole todettu mitään mielenterveysongelmia, vaikka hieman hullu olenkin En edes pysty kuvitella mitä oloja tämä lääke tuottaa niille keillä on todettu masennusta tai muita mielenterveysongelmia.
Kuitenkin edelleen painotan , että lääkkeet ovat todella yksilöllisiä ja tästä syystä en lyö lääkettä maahan sen takia , että se ei minulle sopinut.
---
Mä lyönkin lääkäreitä ja niitä(sillee leikisti) jotka eivät ymmärrä lääkkeiden sivuvaikutuksia.
Ihan ammattitaidoton lääkäri oli kyllä sullakin. Lääkkeis(säännöllisissä) on hyvä ynnätä pari lievää sivuvaikutusta ja miettiä voiko elää esim. jatkuvan ripulin kanssa jos nyt pääsiskin finneistä eroon.
Twist, 19.4.2008 11:27:
Mites toi champix? Onko minkälaisia sivuvaikutuksia???
4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET
Käytitpä tupakasta vieroitushoitoa tai et, tupakoinnin lopettaminen voi aiheuttaa erilaisia oireita. Tällaisia oireita ovat esimerkiksi mielialan vaihtelut (masennus, ärtyneisyys, turhautuneisuus tai ahdistuneisuus), unettomuus, keskittymisvaikeudet, sydämensykkeen hidastuminen ja ruokahalun lisääntyminen tai painonnousu.
Kuten kaikki lääkkeet, myös CHAMPIX voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.
- Erittäin yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä kymmenestä:
päänsärky, unihäiriö, poikkeavat unet
pahoinvointi.
- Yleiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä sadasta:
ruokahalun lisääntyminen, makuhäiriöt, suun kuivuminen
uneliaisuus, väsymys, huimaus
oksentelu, ummetus, ripuli, turvonnut olo, mahavaivat, ruoansulatushäiriöt, ilmavaivat.
- Melko harvinaiset haittavaikutukset, joita voi esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä tuhannesta:
rintaontelon tulehdus, epämiellyttävä tunne tai kipu rintakehän alueella, poskionteloiden tulehdus
kuume, palelu, heikotuksentunne, sairaudentunne, virusinfektio, hengenahdistus, yskä, käheys, kurkkukipu ja nieluärsytys, poskionteloiden tukkoisuus, vuotava nenä, kuorsaaminen
ruokahaluttomuus, janontunne, painonnousu
paniikintunne, ajattelun vaikeudet, mielialan vaihtelut
vapina, koordinaatiovaikeus, puhevaikeus, tuntoaistin heikkeneminen, lisääntynyt lihasjännitys, levottomuus
sydämen rytmihäiriöt, verenpaineen nousu, sydämensykkeen tiheneminen
näköhäiriöt, silmänvalkuaisten värjäytyminen, silmäkipu, mustuaisten laajeneminen, likinäköisyys, valonarkuus, silmien vetistys
korvien soiminen
verioksennus, mahalaukun ärsytys, närästys, vatsakipu, poikkeavat ulosteet, veriuloste, röyhtäily, suun limakalvohaavaumat (aftat), kipu ikenissä, katteinen kieli
ihottuma, kysta (hyvänlaatuinen rakkulakasvain), sieni-infektio, ihon punoitus, kutina, akne, lisääntynyt hikoilu
kipu rintalastassa ja kylkiluissa, nivelten jäykkyys, lihasnykäykset
sokerivirtsaisuus, virtsamäärän lisääntyminen ja tihentynyt virtsaaminen
runsaat kuukautiset, emätinvuoto, sukupuolivietin tai -kyvyn muutokset.
Potilailla, jotka ovat yrittäneet tupakoinnin lopettamista CHAMPIXIN avulla, on ilmoitettu sydänkohtauksia, masennusta ja itsetuhoisia ajatuksia.
Twist, 19.4.2008 11:27:
Mites toi champix? Onko minkälaisia sivuvaikutuksia???
ratas, 15.4.2008 01:09:
Se motivaatio kun löytyy niin naurattaa kuinka helppoa se onkaan.
RiD, 15.4.2008 09:04:
6viikkoa "polttamatta".
vähensin tupakointia 1-1½ askista päivässä n 2-3 (+-10 riippuen viikonlopusta) tupakkaan viikosta. Mitään lisäaineita tai nikotiinipurukujema tähän ei tarvittu. Ratkaisu tuskin on lopullinen ja kännissä tulee silti poltettua mutta arkisin ei juuri ollenkaan. Syinä tähän palveli hauska 8e röökiaskin hinta täällä saaristollä ja harrastuksen aloitus.
Ei mitään ongelmia, mutta jotenkin uskon että kömmähän vielä ja tää eio lopullinen ratkasu.
Eihän se haittaa, mutta kun huomaan jonkun aivopeseväni minua, haluan kapinoida. Kyseesä ollessa kirja, olisi mesoaminen typerää ja repiminen itsetuhoista. Varsinkin jos kirja on lainassa.ProgettoPaperino, 4.5.2008 01:22:
..Mutta jos se onkin aivopesua, niin haittaakopa tuo, kun lopputuloksena pääsee tupakasta eroon?
1. Päätä ettet koskaan enää tupakoi.
2. Älä masennu. Iloitse!
PLUR