Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 634,039 views

#961 • • REivaaja Guest
Nyt ollu ilman joku 7timmaa ja on jo ihan viulun kielenä, onnex en oo ees viel kelannu lopettaa. Meen tupakalle kyl nyt. Onnea kaikille yritäjille!
Santutar

#963 • • Santutar Santtusaatana, Kanttura
Viikko ja 4 päivää ilman... tekeekö mieli? JUUU... mutta en ratkee *grr*
Heli

#964 • • Heli vai kuka se oli
I DID IT!!!!

--
ei se väärin ole.

Sam

#965 • • Sam
Reilu 3 kk jo ilman. Voi olla enemmänkin, en pistäny päivää ylös milloin tumppasin viimeisen.
Rocca

#966 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
meen työpaikka lääkärille niin siinä samassa ajattelin kysellä vähän jelppii... ei vaan onnistu niin ei onnistu se lopettaminen :S

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

$

#967 • • $ Destination weekend!
Pian tulee 4kk täyteen ilman yhtään lipsahdusta spaddun, sikarin, piipun tai ylipäätään
minkään poltettavan suhteen. Edes dokaillessa.

Viimeisen purkankin söin viime vuonna.

Mitään motiivia lopettaa tupakointi ei todellakaan ollut. Kuitenkin kahdeksan vuotta tuli
hiisattua lähes päivittäin. Välillä enemmänkin. Ajoittain todella vähän.

Joka tapauksessa vanhasta ystävästä ei ollut helppo luopua.

Fyysisiä oireita ei ollut. Lähinnä oma mieli yritti jatkuvasti kehitellä tekosyytä polttaa edes yksi.

2 ja 4mg purkka toimi yllättävän hyvin kunhan sitä muisti pureskella jatkuvasti. Sen sijaan
suositeltua 8-12 palaa/vrk ei tullut vedettyä kai kertaakaan.

Käytännön hyödyt ja haitat lopettamisesta kohdallani viimeisen 4kk ajalta:

Hyödyt:

-Tupakkalaki ei haittaa
-Bisseä tekee mieli juoda enemmän kerralla
-Nahkarotsi ei tuoksu niin tymäkältä
-Luullakseni pussaaminen on kivempaa
-Virossa säästin peräti 1,5e päivä, jee!

Haitat:

-Syön enemmän karkkia
-Parmesan-juusto maistuu pahemmalta
-Ei tee mieli juoda bisseä niin usein
-Toimiston kahvissa on pahempi jälkimaku

Eli mitään karstaa en ole yskinyt, hengästyn tasan yhtä harvoin, haistan yhtä huonosti,
ruoka maistuu samalta (lukuunottamatta parmesan ja paha kahvi), olen yhtä terve, eteen ottaa tasan yhtä hyvin, hiukset kasvavat yhtä laiskasti, paino on pysynyt samana, sormet ovat yhtä kauniit, pintaverenkierto sama, nahka kimmoissa jne.jne. blaa. blaa.

Redrumissa tms. tupakansavussa viihdyn edelleen oikein hyvin eikä rööki haittaa itseäni missään muodossa.

Miksi lopetin? En oikein tiedä. Yksi aamu vaan mietin, että ehkä on sen aika. Ilman painostuksia,
vetoja, sopimuksia tms.
MiMoSa

#968 • • MiMoSa
Oon ollut polttamatta nyt 1v2kk ja parina viime yönä oon nähnyt sellasta unta, missä oon polttanut muutamia röökejä, baarissa ja ihan selvinpäin muuten vaan, eikä se oo mua siinä unessa ees yhtään haitannut.*sars* Toivottavasti noi ei oo mitään enneunia, koska hereillä ollessa ei kyllä tee tippaakaan mieli röökiä ja toivon, että ei ikinä enää sellasta tilannetta eteen tuukaan. Aika omituinen olo ollut aamuisin, kun on tajunnut, mitä unta on nähnyt.*ding* Se on tuntunut jotenkin niin todelta, maistanut sen maun ja kaikki. Hyi*dissaa*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

tws

#969 • • tws
jeiii, koht ollu puol vuot polttamatta *hymy*

--
FFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUU-

tiiplis

#970 • • tiiplis also available in sober
Viikon päästä tulee 2 vuotta savuttomana. Aluksi oli helppoa mut viimeaikoina on ollut huomattavasti hankalampaa. Jotenkin vaan on niin ikävä röökaamista (tai jotain mitä sen kuvittelee edustavan)...

--
italia litania nainati lailati

Mellu-

#971 • • Mellu-
Tokaa päivää viedään taas*toktok* huh huh, onneks ei oo rahaa ostaa röökii ni ei tuu poltettuukaan :D vähän meinaa vanne kiristää päätä ja muutenki nakertaa mut en anna periks..

nyt sit alkaa se loputuon syöminen jne.. vois ostaa jotai pähkylöit ja mutustaa niit..

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

Muikku

#972 • • Muikku
Olen ollut nyt poltamatta 17v ja 10kk.
Aika hyvä fiilis.
Lyylikki

#973 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

MiMoSa, 29.2.2008 14:16:
Oon ollut polttamatta nyt 1v2kk ja parina viime yönä oon nähnyt sellasta unta, missä oon polttanut muutamia röökejä, baarissa ja ihan selvinpäin muuten vaan, eikä se oo mua siinä unessa ees yhtään haitannut.*sars* Toivottavasti noi ei oo mitään enneunia, koska hereillä ollessa ei kyllä tee tippaakaan mieli röökiä ja toivon, että ei ikinä enää sellasta tilannetta eteen tuukaan. Aika omituinen olo ollut aamuisin, kun on tajunnut, mitä unta on nähnyt.*ding* Se on tuntunut jotenkin niin todelta, maistanut sen maun ja kaikki. Hyi*dissaa*

Mun sisko on ollut polttamatta reilut 3 vuotta ja edelleen se näkee unia, joissa se polttaa ihan hyvillä mielin tupakkaa, että ei se kai kovin vaarallista ole *nauru* Kyllä mä joskus näen unia ystävistä, joita en ole tavannut vuosiin.

Se ei ainakaan vielä ole repsahtanut ja poltti kuitenkin yli 10 vuotta päivittäin ja isoja määriä.
#974 • • Fuzzy Guest
Koht 24h ollu polttamatta ja nyt rupee tekee tiukkaa... Löysin jonku askin mis on 5 röökii jäljellä ja ihan Pikkasen tekis mieli mennä sauhuttelee... Ja tänää viel juhlii syndei, nii en varmaa aijo polttaa ku juon*igor* Puihin menee tää juttu!
Mellu-

#975 • • Mellu-
jeppistä.. laskujen mukaan day4.. luoja et o vaikeeta *nyyh* lähinnä ku oon ny sen verra ressiä ja pahaaoloo täynnä.. annan itselleni anteeksi retkahdukset sillon tällön.. jos niitä ny tulee tässä lähiviikkoina :/ ei voi muuta..

mutta meille kaikille lopetusta yrittäville:
enjoy <3

--

TPYOMASTER

Mellu-

#976 • • Mellu-
quote ei jostai syystä toiminu.. mutta joo.. mul ei oo apuna mitää purkkia tai mittee :( mut kyl tässä o joo siivottu tää koirankoppi jo muutamaan otteesee jne :P *tekemisenpuute*

--

TPYOMASTER

#977 • • REivaaja Guest
Vai oletko lakossa? Se jää nähtäväksi. Noi lääkkeet aiheuttaa lukemattomia sivuoireita joiden takia ei voi suositella edes paatuneelle karvaperse ketjunikotinistille jonka räkä on mustaa viinikumia.
Dokaamiselle saa sanoa heihei tai kavereille vaihtoehtoisesti. Dilemmaa kerrakseen hmm...
tiiplis

#978 • • Edited tiiplis also available in sober

REivaaja, 13.4.2008 12:54:
Vai oletko lakossa? Se jää nähtäväksi. Noi lääkkeet aiheuttaa lukemattomia sivuoireita joiden takia ei voi suositella edes paatuneelle karvaperse ketjunikotinistille jonka räkä on mustaa viinikumia.
Dokaamiselle saa sanoa heihei tai kavereille vaihtoehtoisesti. Dilemmaa kerrakseen hmm...

Toisille tulee pahat sivuoireet, toisille ei eli vaihtelee tosi paljon riippuen käyttäjästä. Kokeilemalla tietää, saattaa olla joillekin avuksi vaikkei sinulle ehkä ollutkaan. Mä en ole ko. lääkettä käyttänyt enkä kokeillut mutta jos siitä on jollekin apua niin hienoa. Ja tupakoinnillahan niitä sivuoireita ei olekaan *vink*

WHO:n mukaan muuten jokainen joka on ollut savuton alle vuoden luokitellaan vielä tupakoitsijaksi koska repsahduksia sattuu eniten juuri ekan vuoden aikana. Vaan eipä passaa herpaantua vielä useammankaan vuoden jälkeen...

Edit: eiku ei mitään

--

#979 • • REivaaja Guest

tiiplis, 13.4.2008 20:01:
---
REivaaja, 13.4.2008 12:54:

---

Toisille tulee pahat sivuoireet, toisille ei eli vaihtelee tosi paljon riippuen käyttäjästä. Kokeilemalla tietää, saattaa olla joillekin avuksi vaikkei sinulle ehkä ollutkaan. Mä en ole ko. lääkettä käyttänyt enkä kokeillut mutta jos siitä on jollekin apua niin hienoa. Ja tupakoinnillahan niitä sivuoireita ei olekaan *vink*

WHO:n mukaan muuten jokainen joka on ollut savuton alle vuoden luokitellaan vielä tupakoitsijaksi koska repsahduksia sattuu eniten juuri ekan vuoden aikana. Vaan eipä passaa herpaantua vielä useammankaan vuoden jälkeen...

Edit: eiku ei mitään

En ole kokeillut itse. WHO laittaa jonkin aikarajan koska muuten tilastoja ei olemahdollista tehdä. Kuitenkin tupakkaan on riippuvainen niin kauan kun laskee päiviä. Tupakan sivuvaikutukset on enemmänkin fyysisiä, eikä aiheuta masennusta, paranoiaa ja ei lähde muisti dokatessa. On kovin vastuutonta suositella jotain kaikille joka ei sovi läheskään kaikille. Tulee ikäviä tilastoja kun jengi ilman ymmärrystään sekoilee. Aika diplomaattisen neutraali kommentti. Haista syöpäkääryle!
tiiplis

#980 • • tiiplis also available in sober

REivaaja, 13.4.2008 20:13:
---
... Tupakan sivuvaikutukset on enemmänkin fyysisiä, eikä aiheuta masennusta, paranoiaa ja ei lähde muisti dokatessa. On kovin vastuutonta suositella jotain kaikille joka ei sovi läheskään kaikille. Tulee ikäviä tilastoja kun jengi ilman ymmärrystään sekoilee. Aika diplomaattisen neutraali kommentti. Haista syöpäkääryle!

Itseasiassa tupakointi nimenomaan aiheuttaa monia psyykkisiä ongelmia:

http://www.tohtori.fi/?page=0421481&id=7191246

Enpä ole suositellut mitään kellekään, lääkärit suosittelee jos kokevat sen tarpeelliseksi. Mut nehän on kaikki lääketeollisuuden sätkynukkeja. En ole kyllä ollut tuomitsemassakaan tai vähättelemässä jos joku saa esim. Champixista avun.

Kiitos toivotuksesta, tupakansavu tuoksuukin hetkittäin todella hyvältä *plur*

--