Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 613,210 views

Arrrmi

Posts: 405

#341 • • Arrrmi fighter
jos oikeesti lopettaa, miks tänne pitää runoilla..? Ottakaa itteenne niskast kii!

Jos et oikeesti pysty lopettaa, miks pitää siit 'vedin kaks, sorruin yhteen' stooreja selitellä..

Poltan niin kauan ku huvittaa, vaik lopettaminen käyny mieles välil..

--
usko, toivo ja rakkkaus. Suurin niistä on rakkaus.

Freja

Posts: 8,775

#342 • • Freja Sihteeri

Arrrmi, 13.8.2005 05:39:
jos oikeesti lopettaa, miks tänne pitää runoilla..?



Siks varmaa ku avaukses lukee "tänne vinkkejä ja tunnelmia"?
Musta on ainakin kiva lukee miten muut pärjää, mulle tää topikki o vähä niiku tsemppari ja "tuki", (mayah'n blogien kanssa *hih*) mistä on kiva lukea muiden ihmisten aatoksia, ja niitä vinkkejä että kui selviytyä koska kaikille se röökin polton lopettaminen ei vaan oo niin helppoa.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Arrrmi

Posts: 405

#343 • • Arrrmi fighter

Freja, 13.8.2005 05:43:
---
Arrrmi, 13.8.2005 05:39:
jos oikeesti lopettaa, miks tänne pitää runoilla..?

---


Siks varmaa ku avaukses lukee "tänne vinkkejä ja tunnelmia"?
Musta on ainakin kiva lukee miten muut pärjää, mulle tää topikki o vähä niiku tsemppari ja "tuki", (mayah'n blogien kanssa *hih*) mistä on kiva lukea muiden ihmisten aatoksia, ja niitä vinkkejä että kui selviytyä koska kaikille se röökin polton lopettaminen ei vaan oo niin helppoa.



blaa blaa seli seli

--
usko, toivo ja rakkkaus. Suurin niistä on rakkaus.

Freja

Posts: 8,775

#344 • • Freja Sihteeri

Arrrmi, 13.8.2005 05:44:
blaa blaa seli seli



*ding* *justjoo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

DyyD

Posts: 108

#345 • • Edited DyyD Insaider
Liityin itsekkin tähän iloiseen joukkoon. Yksi aamu päätin että tämä tupakka saa olla viimeinen ja siihen se sitten loppui, ainakin toistaiseksi. Ei ole päätösestä kulunut kuin 10 päivää vasta, mutta ei kyllä varsinaisesti enää tee mielikään. Toisinaan kyllä tulee mieleen polttaminen tietyissä tilanteissa kuten esimerkiksi autossa matkalla duuniin tai kotia ja sitten ruokatauolla duunissa. Hyvin se menee kun vaan pysyy kovana. :)

En tiedä lopetinko polttamisen oikeista syistä tai onko sellaista oikeaa syytä edes olemassa. Aloin vain laskemaan sitä rahamäärää joka vuodessa haihtuu savuna ilmaan. Nyt sitten kaikki tupakkirahat menevät suoraan asuntosäästämiseen, kuten jokainen penni muutenkin nykyisin. :)

edit: lisäys

--
käng-memper

juGis

Posts: 563

#346 • • juGis
Jee jee, 8 päivää takana ja yksi tupakka poltettu *hihu*
Avatar
#347 • • beyootch Guest
lopetan kun kuolen keuhkosyöpään.
kerran olen ollut lakossa (meillä oli poikien kanssa pieni veto...) mutta koskaan en oo yrittäny lopettaa. kenties pikkuhiljaa olis jo korkee aika...

noh, siinä vaiheessa ainaki on lopetettava kun rupeen tekeen toukkia. mutta voi olla, että keuhkosyöpä vie jo ennen sitä... *hih*
wizzy

Posts: 114

#348 • • wizzy ( I )

juGis, 12.8.2005 21:14:
Joo, ollu polttamatta viikon, vaikkakin pussinuuskaa on tullu käytettyä *hih*



Eikä sitä kyl muuten tulis poltettua, jos ei tulis sellasta sosiaalista tilannetta, jossa muut polttaa.. ja prkl toi alkoholi kyl tekee tehtävänsä ja aika monet estot häviää. Noh, kyl tää tästä.




Nuuska on vaan tupakkaa eri muodossa, onhan se helppo nuuskan avulla olla polttamatta, mutta tupakkaa siinä silti tulee vedettyä.

Itse poltin 6v röökiä, sen jälkeen yrittänyt nuuskassa pitäytyä koska jonnin verran tulee urheiltua ja röökaaminen vaikeuttaa hapensaantikykyä merkittävästi.

Nuuska vaan ei tod sovi joka tilanteeseen, esim baarissa tulee aina poltettua ja ei sitä frendien kanssa lähetä kahvi nuuskille vaan kahvi röökille. ja tupakointi on sosiaalista, nuuskaaminen ei.
toisaalta esim lenkillä tai puntilla ollessa on usein möröt huulessa.

--
All massive

juGis

Posts: 563

#349 • • juGis

Wizzy, 16.8.2005 20:17:
---
juGis, 12.8.2005 21:14:
Joo, ollu polttamatta viikon, vaikkakin pussinuuskaa on tullu käytettyä *hih*



Eikä sitä kyl muuten tulis poltettua, jos ei tulis sellasta sosiaalista tilannetta, jossa muut polttaa.. ja prkl toi alkoholi kyl tekee tehtävänsä ja aika monet estot häviää. Noh, kyl tää tästä.


---



Nuuska on vaan tupakkaa eri muodossa, onhan se helppo nuuskan avulla olla polttamatta, mutta tupakkaa siinä silti tulee vedettyä.

Itse poltin 6v röökiä, sen jälkeen yrittänyt nuuskassa pitäytyä koska jonnin verran tulee urheiltua ja röökaaminen vaikeuttaa hapensaantikykyä merkittävästi.

Nuuska vaan ei tod sovi joka tilanteeseen, esim baarissa tulee aina poltettua ja ei sitä frendien kanssa lähetä kahvi nuuskille vaan kahvi röökille. ja tupakointi on sosiaalista, nuuskaaminen ei.
toisaalta esim lenkillä tai puntilla ollessa on usein möröt huulessa.



Joo ja toi nuuska nyt mulle on paljon parempi vaihtoehto, kun on tollanen astman tynkäkin havaittu. Nuuskasta on onneks sit helpompi siirtyä esim nikotiini-purkkiin, koska ei oo enää sitä sosiaalisen tilanteen tarvitsemaan tupakointi himoa. Sehän nyt on se, joka ainakin mulla on vaikeinta. Töissä ja kotona homma on helppoa, mut baareissa sitten onkin eri asia.

Mä ainakin koitan lähinnä vähentää / lopettaa kotona / töissä tupakoinnin, mutta baari-iltoina suon itselleni jokusen tupakan.

Ja btw, kyllä nuuskaaminenkin voi olla jollain tasolla sosiaalista *nauru* Ainakin meillä on ollu parisen kaverin kanssa sellaset Red Alert (2) ja "nuuskaamis sessiot", jos tollasta termiä nyt voi edes kuvitella käyttävänsä *nauru*

Mutta joo, kyl tää tästä.
Jone

Posts: 8,258

#350 • • Edited Jone Archibald Haddock

Arrrmi, 13.8.2005 05:44:
blaa blaa seli seli



Kiviä kengässä vai sitruuna pillussa?

Tupakoinnin lopettaminen on sen verran merkittävä asia monen ihmisen elämässä jo ihan vaikka sen takia, että sen lopettaminen on useimmille meistä pitkä ja vaikea prosessi, että on se nyt perkele jos siitä ei saisi edes puhua. Itse oon valinnut mainita asiasta omalla kohdallani lähinnä sivulauseissa, mutta ymmärrän silti aivan loistavasti että monilla siitä riittää juttua.
UnityF

Posts: 15,721

#351 • • Edited UnityF joo just se
mie en oo lopettanu mut mie oon vähentäny kuukausien varrella.
vuonna 2003 mulla meni 2,5 askii päivässä siitä pikkuhiljaa aloin vähentää.
Nykyään menee niin et 1 aski vkl:na jos oon bilettämässä ja 1 aski sit on arkipäiviksi.
eli nyt menee se 2 askii / viikko kun ennen se ei riittäny edes päiväksi.

ps. niih ja puhun normi askeista.. ikinä en oo tykänny maxi ym askeista.

*hymy*
tintsu

Posts: 96

#352 • • tintsu pikkuriiviö. ^_^
Muutaman vuoden polttamisen jälkeen ajattelin oikeesti ottaa
itteeni niskasta kiinni ja lopettaa näin aluksi ton arkipolttamisen.
Jossain vaiheessahan sen kuitenkin joutuis lopettamaan, ni miksei nyt...

Bileissä ei varmaan ainakaan heti voi olla polttamatta,
mutta sekin varmaan itsehillinnän ja ajan kanssa. ^_^

Eipä mene terveys sen enempää piloille eikä rahaa hukkaan! *hymy*
Toivotaan, että mä onnistun!

--
a Devil without the horns.

Syder

Posts: 2,255

#353 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

tintsu, 18.8.2005 10:13:
Muutaman vuoden polttamisen jälkeen ajattelin oikeesti ottaa
itteeni niskasta kiinni ja lopettaa näin aluksi ton arkipolttamisen.
Jossain vaiheessahan sen kuitenkin joutuis lopettamaan, ni miksei nyt...

Bileissä ei varmaan ainakaan heti voi olla polttamatta,
mutta sekin varmaan itsehillinnän ja ajan kanssa. ^_^

Eipä mene terveys sen enempää piloille eikä rahaa hukkaan! *hymy*
Toivotaan, että mä onnistun!



Helpompaa se o lopettaa kerralla kokonaa ku aina sillon tällön vedellä esim raflassa tai yleensäki kännissä sun muissa 'tapahtumissa' sauhui :)

--
Divida et impera.

tintsu

Posts: 96

#354 • • tintsu pikkuriiviö. ^_^

Syder,

Helpompaa se o lopettaa kerralla kokonaa ku aina sillon tällön vedellä esim raflassa tai yleensäki kännissä sun muissa 'tapahtumissa' sauhui :)



Luuletko? :o Ku mulla on aina ollu paha tapa polttaa ku on
viihteellä tjsp, vaikken arkisin aina ookkaan polttanu.

No pakko se on kokeilla! :)

--
a Devil without the horns.

Syder

Posts: 2,255

#355 • • Syder Vois paistatella leveästi ku näyttää hyvältä.

tintsu, 18.8.2005 10:27:
Luuletko? :o Ku mulla on aina ollu paha tapa polttaa ku on
viihteellä tjsp, vaikken arkisin aina ookkaan polttanu.

No pakko se on kokeilla! :)



No raflapolttamisenhan sitä vois hyvinki kuvitella olevan kaikkein pahin, kun se on nimenomaan sitä tapapolttamista, ihan kuten on ihmisiä joiden on pakko kahvitauon ja ruokatauon päätteeks polttaa tupakka. Jotkut polttavat seksin harrastamisenkin jälkeen tupakin ja osa heistä vieläpä sängyssä *eiei*

--
Divida et impera.

tintsu

Posts: 96

#356 • • tintsu pikkuriiviö. ^_^

Syder,

Jotkut polttavat seksin harrastamisenkin jälkeen tupakin ja osa heistä vieläpä sängyssä *eiei*



No onneks se ei oo itella ihan noin tärkee osa elämää *ding*

--
a Devil without the horns.

Shaz

Posts: 324

#357 • • Shaz team Wittupäät
Mä lopetan sitku tuun raskaaks. Sen oon päättäny. Siihen voi vielä mennä hetki, kun ei oo mistään lapsesta ollu puhetta vielä, mut eihän sitä koskaan tiiä. *vink* (Kulta jos luet tän ni älä suutu. :D)
Mikään muu ei saa mua lopettamaan, ku tieto siitä et enää ei oo kysymys mun omasta terveydestä, vaan myös mun lapsen. *hymy*
nomic

Posts: 4,120

#358 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
vahingossa meinasin lopettaa, mutta jatketaan nyt kun aloitettiin, sitten kun lähtee toinen keuhko tai puolet kummastakin, sitten vois lopetella tuon tyhmyyden *hymy*
o_°

Posts: 224

#359 • • o_°

mayah, 18.8.2005 10:43:
---
Syder, 18.8.2005 10:30:
Jotkut polttavat seksin harrastamisenkin jälkeen tupakin
---
ParasTupakka(tm)

Tosin, eipähän tarvii sitäkään enää polttaa (kohta kuusi viikkoa *jiihaa*)



Enpä nyt sanois, johan siinä seksin jälkeen on niin löysä fiilis ettei tupakanpoltostakaan tule mitään. Kyllä aamurööki(tm) kahvikuppiahörpiskel(tm) oli mielestäni parasta silloin ku tuota pahetta tein.

Nyt onnellisesti 2+ vuotta ilman
Arrrmi

Posts: 405

#360 • • Arrrmi fighter

Jone, 18.8.2005 00:51:
---
Arrrmi, 13.8.2005 05:44:
blaa blaa seli seli

---


Kiviä kengässä vai sitruuna pillussa?

Tupakoinnin lopettaminen on sen verran merkittävä asia monen ihmisen elämässä jo ihan vaikka sen takia, että sen lopettaminen on useimmille meistä pitkä ja vaikea prosessi, että on se nyt perkele jos siitä ei saisi edes puhua. Itse oon valinnut mainita asiasta omalla kohdallani lähinnä sivulauseissa, mutta ymmärrän silti aivan loistavasti että monilla siitä riittää juttua.



varmaan se sitruuna pillussa

--
usko, toivo ja rakkkaus. Suurin niistä on rakkaus.