Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 616,924 views

Avatar
#321 • • Yaminah Guest
Poltin 2 vuotta lähes joka päivä röökiä, joskus oli pari päivää väliä etten polttanut ja niin edelleen... mut sitten jossain vaiheessa pystyin "lopettaa" sen, tai sanotaanko näin, et nykyään pystyn hallitsemaan himoni jotenkuten... Tosin poltan AINA kun juon..siitä ei pääse eroon, ei sitten millään *grr* Mut arkipäivisin ei tuu poltettua tupakkaa oikeestaan ollenkaan, paitsi hyvin harvoin, jos tulee sellanen fiilis et nyt on pakko saada. Mut pointti oli siinä, että en varmaan sitten tullu niin riippuvaiseks ton reilun 2 vuoden aikana kun poltin enemmän tai vähemmän säännöllisesti, mut se tapa, että tuopin ääressä polttaa tupakkaa, sitä en oo pystyny hallitsemaan vielä... *igor*
Freja

Posts: 8,775

#322 • • Freja Sihteeri

Tres, 19.5.2005 11:23:

Edelleen vinkkinä, et ei kannata yhdestä röökistä
tuomita itseään tupakoitsijaksi vielä. Itsekin olen
nyt vapun jälkeen polttanut neljä tupakkaa, mutta
en ajattele itseäni 'tupakoitsijana', enkä aio noiden
yksittäisten tupakoiden myötä retkahtaa sen kummemmin.
Toisaalta en ole varsinaista lopettamispäätöstä missään
vaiheessa tehnytkään, joten voin hyvin sallia itselleni
pari tupakkaa viikonloppuisin baarissa. Nimim. joskus
meni aski päivässä.



Nyyh, mutkun poltan sen puoli askia päivässä taasen *nyyh*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Tiura

Posts: 731

#323 • • Tiura Taika
Puuh..
olin viime viikol polttamatta 6 päivää..
ja tyhmä minä ostin sit kuitenkin askin ja polttelen taas.
Ois ollu sauma lopettaa*grr*
Juige

Posts: 78

#324 • • Juige MethSnortingHashSmoking AcidDroppingJunkieRanger
Jokusen 4 vuotta tuli polteltua. Vuodenvaihteessa olin kipeänä ja olin muutaman päivän polttelematta, siinä vaiheessa oli ollut useasti mielessä tupakan jättäminen. Päätin sitten että ei tarvitse enää sitä jatkaa ja lopetin "siltä seisomalta". Ei ole sen jälkeen tarvinnut ottaa henkosiakaan kun viikon jälkeenkin huomas kuinka paskalta pelkkä tupakansavu haisee, niinkuin ei muka itse olisi ikinä poltellut. Siinä pari viikkoa viimeisestä savukkeesta iski sellainen lopettajien mainitsema "hyvä fiilis" kun tajuaa että onpa vain hienoa hengittää paremmin, nukkua hyvin, ruoka maistuu eikä masenna enää yhtään niin paljon kuin ennen. Päällimmäisenä se hyvä olo siitä että oikeasti ei ollut niin heikko että antoi tupakan määrätä tahdin ja suunnan.

Itse tupakointitapahtumaa on ikävä vieläkin, sitä kun saa esim. ruoan päälle lähteä savukkeelle, tai kun aloittelee kaveriporukalla ja lähdetään partsille vetämään pöllit olusen kyytipojaksi. Mutta tupakka ja sen polttelu muilla ja lähistöllä saa minulta ärtyneen vastaanoton, ja pienoisen säälin itseä ja polttelijaa kohtaan kun tajusi että tavan takia kävi tupakalla sen 4 vuotta. Enkä edelleenkään usko että nikotiiniin on niin helppo jäädä koukkuun kun mitä esim. media hehkuttaa. Voisin heittää että arviolta yli 3/4 tupakoitsijoista on ns. tapapolttelijoita joiden ruumis varmasti selviäisi "karmaisevasta" nikotiinin puutostilasta joka ei lopulta kauaa kestä jos vain mieli sen kestää.

Tsemppiä kaikille jotka on tupakointia lopettamassa! Ja tervettä jatkoa heille jotka siitä ovat irti päässeet.

--
Stay safe clover. I may need you again someday.

esp

Posts: 73

#325 • • esp -God is a Dj-
poltin n.4vuotta ja siinä välissä oli muutaman kerran ns. lopettamis puheita, mutta ei niistä mitn tullut! *nauru*.... nyt oon ollu kohta 60 päivää vetämättä hatsin hatsia! *iloinen*... toivoa riittää, että se paska jää taakse! *uros*
JXL

Posts: 135

#326 • • JXL
Pitäis kai liittyä pikkuhiljaa tähän kerhoon *ding*
Metsäpiru

Posts: 418

#327 • • Metsäpiru metsäpiruilee
Err... voihan mouho! nyt sitä taas sit poltetaan *kivatsulle* jossain vaiheessa kyllä otan taas projektiksi lopettaa mutta vielä en ole valmis siihen *hikoil*
Avatar
#328 • • Edited MiSSy* Guest
Taas pitäs aloittaa uusiks *igor*
viikon olin polttamatta ja se tuntui erittäin hyvältä *hihu*
On vaan aloitettava alusta *uuh* paremmalla onnella sitten *hymy*

[pieni]Nikotiinipurkan ystävä[/pieni]*hymy*
JXL

Posts: 135

#329 • • JXL
Huomen alkaa yritys. pelottaa *justjoo*
Avatar
#330 • • sakk303 Guest
5kk 9 päivää takana!

Muutamia sikareita oon vetäny mutten koskaan henkeen ja lähinnä sosiaalisen kanssakäymisen yhteydessä eikä nikkishimareissani yksin tärräten :) sigge (ei siis nää lilliputit ym. filtteripaskat/tikkutupakat vaan vähintään se puolikas corona hyvässä seurassa ) silloin tällöin sopii mulle ku nyrkki silmään :D

btw, rööki haisee jo nykyään meikäläisen nokkaan suhteellisen epämiellyttävälle :)
micqo

Posts: 1,094

#331 • • micqo
Mulla on kans tässä taas lopettamis proggis käynnissä..olen vähentänyt polttamista mahd.paljon & vaihdoin miedompaan merkkiin...joutuu ottaa ns. pikkuaskelin, suorilta lopetus ei onnistu multa *eiei* Tämä pirun bisse vaan nostattaa haluja *hih*
juGis

Posts: 563

#332 • • juGis
Joo, ollu polttamatta viikon, vaikkakin pussinuuskaa on tullu käytettyä *hih* Pakko varmaan olla menemättä baariin koko viikonloppuna, muuten tulee kyl niin kova himo, että vaikee kieltäytyä.. En kyl varmaan pysty kokonaan lopettamaan, mutta pitänee koittaa vähentää polttamista baari-iltoihin. Tää taitaa olla mun kolmas kerta yrittää vähentää ja sitä kautta lopettaa, mutta jotenki tuntuu siltä, että jos haluaa lopettaa kokonaan, niin se pitää tehdä laakista. Noh, onneks rankka vähentäminenkin kyl tekee hyvää ja etenkin tälläset pienimuotoiset lakot ja eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka pääsiskin siitä kokonaan irti.

Eikä sitä kyl muuten tulis poltettua, jos ei tulis sellasta sosiaalista tilannetta, jossa muut polttaa.. ja prkl toi alkoholi kyl tekee tehtävänsä ja aika monet estot häviää. Noh, kyl tää tästä.
deena

Posts: 276

#333 • • deena tenukeppi
Neljäkytäneljä päivää takana lopettamisesta. Enää ei kiristele hermoja ja rupee jo töissäkin olemaan ihan normaalia, etten tauolla mene ulos tupukille. Päivät menee muutenkin ilman röökihimoja=)
Mut ne kännäily-illat... Kahdesti oon sortunu polttelemaan päissäni, kumma miten ei voi osata kieltäytyä. Tähän syynä osaksi ne ihmiset, jotka kuultuaan mun lopettamisesta tarjoavat tahallaan sitä tupakkaa. Mut enimmäkseen kyllä se itsekurin puute verottaa niiden savuttomien päivien määrää.
Poissa baareista, poissa mielestä.

--
Tee se tänään, huomenna se voi olla laitonta.

Lyylikki

Posts: 2,975

#334 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Oon vähän repsahtanut *kivatsulle*

Edelleen on päiviä, jolloin en polta ollenkaan, eikä kyllä tee mielikään. Tänään taas oli sellainen päivä, että kävin jopa töissä röökillä ja eilen poltin, kuin mikäkin korsteeni. Huoh.

Kunhan tästä tämä juoksuaika rauhoittuu, niin sitten taas yritetään olla vähemmällä tupakalla eli vain baareissa/kännäillessä. Toimi koko syksyn ja kevään oikein mainiosti ja sopii mulle paremmin, kuin täyskielto. Luonteeltani kun olen vähän semmoinen, että kaikki missä lukee "SEIS", tarkoittaa "Tänne vaan"!
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#336 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
Njääh mitä turhaan :D (no ehkä olis ihan hyvä jos nyt ihan vakavissaan pitäs ajatella) mut njääh mut joo mut njääh mut joo.. *ding*

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

Waakku

Posts: 158

#337 • • Waakku
7päivä alkaa, eikä tee edes tiukkaa. Ikinä en ole sen mausta edes tykännyt, lähinnä kauheelle paskalle maistunut. On ollut pakko maustaa sitä itse levomentolilla, että niitä on voinut polttaa. Mutta silti pahimmillaan meni 60 röökii päivässä
Se vaan on ollut se nikotiin koukku mikä siihen tulee.*eiei*

--
- ? -

Funktion

Posts: 1,720

#338 • • Funktion over 9000
Not a chance... *hih*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

rainy

Posts: 208

#339 • • rainy
Tanaan huomasin etta oon polttanu vaan yhen vaikka yleensa tas tilas, eli kannis, poltan askin, hei ma pystyn lopettaa!! *plur*
Freja

Posts: 8,775

#340 • • Freja Sihteeri
On muute hemmetin vaikeeta. Mut tahdon selviytyä! Jea!

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been