Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 616,105 views

sapeli

Posts: 11,768

#841 • • sapeli jokukukamikä?

Mushi Mushi, 18.6.2007 14:48:
Yritän nyt jotain kymmenettä kertaa tätäkin.. Tokaa päivää mennään... Hieman kiristää.



Ajattele mitä kaikkea sillä rahalla saa jos siitä pääsis eroon *joo* *vink*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Mushi Mushi

Posts: 203

#842 • • Mushi Mushi Pipipää...
---


Ajattele mitä kaikkea sillä rahalla saa jos siitä pääsis eroon *joo* *vink*
[/quote]

Niinpä, keuhkotki sais enemmän happee*nauru*
evvk

Posts: 1,918

#843 • • Edited evvk
mitenkähän nikotiinipurkalla saa lopetettua tupakoinnin kun sen nikotiinin saa vereen nopeammin tupakasta. nikopurkkaa pitää pureskella puol tuntii
Keskiyon Keisari

Posts: 643

#844 • • Keskiyon Keisari Bileilehänminä, ArmyOfTwo [Fusion Drive]
ei oo helppoo..

--
hello to the world it`s me the.... grooving beatbeast aka Keskiyön Keisari

sapeli

Posts: 11,768

#845 • • sapeli jokukukamikä?

mark hamilton, 22.6.2007 14:22:
mitenkähän nikotiinipurkalla saa lopetettua tupakoinnin kun sen nikotiinin saa vereen nopeammin tupakasta. nikopurkkaa pitää pureskella puol tuntii



Jos purkasta sais saman nikotiinimäärän samassa ajassa ni sithän sitä siirtyis vaan nikotiinipurkkariippuvaiseks... Mun järkeni mukaan, jos siitä purkasta saa hitaammin nikotiinia - mut kuitenki tarpeeks - sen kautta voi just hiljalleen totutella olemaan vähemmällä / ilman.

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Sam

Posts: 544

#846 • • Sam
26 päivää takana savuttomuutta ja pirun hyvä meno! mun vikat röökit tuli sit telsusta ku oltiin kaislassa polttelemassa viimistä kertaa baarissa. 2 päivää nicorettea ja sit loppu sekin. yllättävän helppoa. helpottaa todella paljon ku ei baarissa näe muidenkaan polttavan. paras laki ikin!
MiMoSa

Posts: 1,664

#847 • • MiMoSa
Jahas, näin se aika rientää. Puoli vuotta savutonta elämää takana.*iloinen* Aika on mennyt todella nopeasti.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

thebbo

Posts: 346

#848 • • thebbo free spirit
Tulin, näin, pidin taukoo. Nyt en pidä. Pitäiskö ehkä koht taas pitää ku ei suomest saa kunnon röökii.

--
Vittu tähän on nyt tultu paljon spekulaatioit on kuultu vähän on tiedetty vitusti enemmän on luultu paskaa puhuttu huhuttu yksityiskohtiin juututtu, mut totuus puuttuu mikää ei edelleenkää oo muuttunu

NoPope

Posts: 27

#849 • • Edited NoPope
Jesh, jotain kuukaus ilman röökiä!!!

Oon polttanu enemmän tai vähemmän säännöllisesti 14 vuotta. Aina pyöriny päässä et "joskus sitte" lopetan. Vihdoin tajusin (tadaa!) etten lopeta ennenku lopetan. Alkoi ottamaan niin paljon päähän kun huomasin mieten tosissaan oli tullu riippuvaiseks röökistä. Joskus nuorempana pystyin olemaan polttamatta vaikka viikonkin, mut nyt viimesinä vuosina "en pystyny" olemaan kokonaista päivää ilman röökiä. Yritin vähentää, onnistuin, mut sit se aina repes jossain tilanteessa karseaan ketjupolttamiseen. Siitä seuras tietty hirveä morkkis ja keuhkotukoskipuahdistus.

Viimenen ilta kun poltin oli se kun uus tupakkalaki astui yöllä voimaan. Oltiin sitte vakkaribaarissamme mentaliteetillä "nyt sitte vittu poltetaan" (tiskillä jaettiin mm. ilmasia röökejä) ja tosiaan poltettiin. Keuhkoja ahdisti... *hikoil*. Yöllä näin unta että mulle tehtiin joku ihme keuhkopuhdistus ja näin siinä unessa sellasen ison sammion joka oli täynnä mun keuhkoista tullutta nestettä. Se oli sellasta paskan ruskeaa ja siinä killui tupakantumppeja ja tuhkaa. Säikähdin ja unessa tuli tosi vahva tunne, etten enää _halua_ polttaa. Aamulla sit oli vielä tukkonen olo ja vähän kipeäkin ja mietin et ei helvetti tässä oo mitään järkeä tehä tämmöstä itelleen. Menin apteekkiin ostamaan särkylääkettä ja hetken mielijohteesta otin nikotiinipurkat kassan vierestä mukaan. Siitä se sitten lähti *pepsodent*.

Eka päivä oli vaikeaa, illalla vielä grillailtiin kavereitten kanssa ja syömisen päätteeks sitten muut pisti röökiks ja itelle tuli tunne et hajoo vittu tuhansiks kappaleiks "Mä en ikinä pysty tähän!!!!! Mä haluun röökiä!!! Se on niin ihanaa!!! " Kaveri joka ei polta sit kannusti siinä et älä nyt luovuta ja mä vaan mietin että "just nyt mun ei tarvi polttaa, just nyt mun ei tarvi polttaa...". Enkä polttanu. Jauhoin nikotiinipurkkaa ja olin ihan raivona.

Seuraavana aamuna oli sitte tosi mahtava tunne kun tajus et oikeesti ei oo pakko polttaa. Sen jälkeen ei oo oikeestaan tehny mieli röökiä. Ekan kaks viikkoo otin aina nikotiinipurkan jos alkoi kiristää hermoja ihan älyttömästi, mutta sit jätin nekin. Aattelin että sitten kiristää jos kiristää. Mutta ihmeen helposti tää on menny. Ehkä oon vaan oikeesti saanu tarpeekseni *rukoilee* siitä paskasta. Nyt on ollu ihanaa kun tulee vaikka jostain illanvietostakin niin ei haise ihan tautisen pahalle kaikki vaatteet ja hiukset. Ja on muutenki paljon terveempi olo, henki kulkee jne.

Monethan sit alottaa uudestaan, kun tulee se vaihe että on ollu hetken ilman ja tulee tunne ettei enää oo riippuvainen. Ite toivon tietysti etten enää alottas. Ehkä se onnistuukin koska oon jo etukäteen varautunu noihin fiiliksiin niin ehkä sit osaan jo toimii toisin, eli teen jotai muuta kun otan sen röökin käteen. ?? Muistan kuitenki sen miten oon aina ajoittain "hallinnu" sen polttamisen ja sitten en kumminkaa.

Joo-o... on se kuitenki vaan aika turha ja vaarallinen tapa. Ja eipähän tarvi enää rahottaa *pahis*tupakkateollisuutta.

--
Sinä olet pää, minä olen jalat.
Minä olen pää, sinä olet jalat.
Minä vien sinua.
Sinä viet minua.
Oli miten oli, tänä yönä kaviomme
kopajavat iloisesti,
silmämme näkevät maan.

Worin

Posts: 526

#850 • • Worin
Mä oon siirtyny nyt nikotiinipurkan syöntiin ja on kyllä tosi kivutonta olla polttamatta. Laastarit oli ihan anaalista, niillä ei ollu kun psykologinen vaikutus, mut purkalla lähtee ihan aikuisten oikeesti nikkiset pois. Jos ei muuta niin alan käyttää näitä :) eipähän tuu ees reikiä hampaisiin kun vetää xylitolia kokoajan. Mut tossa juhannuksena loppu purkat ja polttelin röökiä niin teki mieli enemmän purkkaa eikä röökiä.
Avatar
#851 • • cjet Guest

pipa, 1.6.2007 22:44:
joo 10 vuotta kans takana, yritän aina, mutta epäonnistun aina...



Meinaaks ett nytki epäonnistuu? *tirsk* *pus*

24h balttiarallaa takana. Nicorette microtabs aina ku rupee liian pahasti jahistaa. Paska juttu niissä vaan on se ett mulla ne ainaski erittää iha liikaa sylkee suuhun ku hetken pitää.. Ja maistuu karseelle jos yhtään sitä makuu pääsee kurkkuun.. *ding* Mut vähennän niitä sitä mukaa kun tuntuu ettei tarvii käydä röökil.
Avatar
#852 • • pipa Guest

cjet, 9.7.2007 20:22:
---
pipa, 1.6.2007 22:44:
joo 10 vuotta kans takana, yritän aina, mutta epäonnistun aina...

---


Meinaaks ett nytki epäonnistuu? *tirsk* *pus*

24h balttiarallaa takana. Nicorette microtabs aina ku rupee liian pahasti jahistaa. Paska juttu niissä vaan on se ett mulla ne ainaski erittää iha liikaa sylkee suuhun ku hetken pitää.. Ja maistuu karseelle jos yhtään sitä makuu pääsee kurkkuun.. *ding* Mut vähennän niitä sitä mukaa kun tuntuu ettei tarvii käydä röökil.

ei ees tee pahaa, kyl nyt loppu..
Kit^

Posts: 798

#853 • • Edited Kit^ ihme höpöttäjä
mä onnistuin..! ei enää ees tee mieli ja röökiki maistuu pahalta ja kirvelee silmis.. *jiihaa* ja baarien röökihuoneet on ihan hirveitä..!! kai se on se tarkotuski..

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

Avatar
#854 • • cjet Guest

pipa, 9.7.2007 23:13:

ei ees tee pahaa, kyl nyt loppu..



*pus* Mul tekee vähä mut loppuu kyl silti kans. Kyl tää kohta helpottaa. Tänään ei oo ollu läheskään niin vaikeeta ku eilen.
Lenita

Posts: 1,423

#855 • • Lenita
Viime viikonlopun jälkeen päätin, että nyt loppuu polttaminen oikeesti. En oo koskaan polttanu päivittäin, mutta humalassa menee aski jos toinenkin.

Eilen selvisin kaverin synttäribileistä kunnialla, vaikka kovasti teki mieli. Nyt meillä on kotona muutama kaveri etkoilemassa ja kaikki muut polttaa paitsi minä! Täytyy sanoo, että tiukkaa tekee!

--
^_____________^

Lyylikki

Posts: 2,975

#856 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Lenita, 14.7.2007 20:21:
Viime viikonlopun jälkeen päätin, että nyt loppuu polttaminen oikeesti. En oo koskaan polttanu päivittäin, mutta humalassa menee aski jos toinenkin.

Eilen selvisin kaverin synttäribileistä kunnialla, vaikka kovasti teki mieli. Nyt meillä on kotona muutama kaveri etkoilemassa ja kaikki muut polttaa paitsi minä! Täytyy sanoo, että tiukkaa tekee!



*aplodit* ISOO KÄTTÄ. Eka hurrrrrja etappi on suoritettu ja viikonlopusta selvitty polttamatta!
Jone

Posts: 8,258

#857 • • Jone Archibald Haddock
No niin. Lopetin tupakoinnin. Taas. Pelottaa.
Jna

Posts: 613

#858 • • Jna

Jone, 23.7.2007 10:12:
No niin. Lopetin tupakoinnin. Taas. Pelottaa.



Tarviiks purkkaa tukkupakkauksen?
Jone

Posts: 8,258

#859 • • Jone Archibald Haddock

Jna, 23.7.2007 10:13:
Tarviiks purkkaa tukkupakkauksen?



Se purkka on ihan perseen makuista, mutta kiitos tarjouksesta. Voi olla et otan ton vastaan kunhan vapina yllättää ekaa kertaa noin tunnin päästä. Käsittämätöntä miten jostain päihteestä luopuminen jo ajatuksen tasolla (poltin viimeisen tupakan viitisen minuuttia sitten) voi aiheuttaa näin puhdasta kauhua.
Jna

Posts: 613

#860 • • Jna

Jone, 23.7.2007 10:16:
---
Jna, 23.7.2007 10:13:
Tarviiks purkkaa tukkupakkauksen?

---


Se purkka on ihan perseen makuista, mutta kiitos tarjouksesta. Voi olla et otan ton vastaan kunhan vapina yllättää ekaa kertaa noin tunnin päästä. Käsittämätöntä miten jostain päihteestä luopuminen jo ajatuksen tasolla (poltin viimeisen tupakan viitisen minuuttia sitten) voi aiheuttaa näin puhdasta kauhua.



Tosin että niitä on uusia makuja.. ainakin ilman nikotiinia ne on ihan hyviä kun oon testannu.. Ja ne laastarit toimii kans kuulemma ihan hyvin.