Tupakoinnin lopettaminen.

1,205 posts, 61 pages, 610,203 views

aaaaaaaa

Posts: 178

#881 • • aaaaaaaa partyparty/Alfanaaras
1 v. ilman. Olen kova.

--
elämän ruuhkavuodet on NYT

kokosbollar

Posts: 334

#882 • • kokosbollar franks and beans!
Itse en oikeastaan ole ikinä todella yrittänyt lopettaa, vaikka kaapit pursuileekin vanhentuneita nikotiinipurkkapaketteja sun muuta lopetushömppää. Luulin että kun baarit muuttuivat savuttomiksi ja monilla työpaikoilla (osittain omallakin) kiellettiin henksun tupakointi työaikana, olisin lopettanut ihan kuin huomaamatta mut ei se niin helppoa ollutkaan. *justjoo*
Uskon että loppupeleissä röökaamisen voi lopettaa ihan tosta vaan jos vain haluaa, ilman mitään nikotiinituotteita. Hyvänä esimerkkinä on ystäväni 45-vuotias äiti, joka oli polttanut 25 vuotta ja päätti tuossa eräänä päivänä että tämä oli sitten viimeinen rööki - ja sehän oli. Odotan että järkiinnyn viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa skidejä pukkaamaan *nauru*

Ja kyllä, usein tulee kyllä mietittyä että kuinka paskalta sitä oikein lemuaa tupakoimattoman nenään. Joskus kun ei ole itse polttanut pariin päivään ja istahtaa vaikka bussissa just röökanneen viereen niin.. *sars*

--
Yeah, I know.
- Andy Pipkin -

Lenita

Posts: 1,423

#883 • • Lenita
Piti ihan täältä tulla tarkistamaan, milloin oon lopettanut ja näköjään 1,5 kk on mennyt *hihu*

Ja parin ekan viihteellä olon jälkeen ei oo tehny yhtään ees mieli (mähän poltin siis vaan dokatessani).

Mutta vielä pitää olla skarppina, koska oon kerran aikaisemminkin onnistunut näin ja sortunut 4 kuukauden savuttomuuden jälkeen. Lomamatka oli kompastuskiveni ja siitähän se taas lähti.

--
^_____________^

leka

Posts: 373

#884 • • leka anteeksi olen eläin
Hmm nyt huomenna eka viikko lakkoa takana, onneksi on hyvä motivaatio lopettaa. Edes mitään korvikkeita en ole edes harkinnutkaan... kertarysäksellä mennään.

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

Tarsu

Posts: 2,449

#885 • • Tarsu

vivesteri,
Ne sivuoireet mitä lakosta tulee, on miljoona kertaa pahempia kuin ajatus siitä, että kuolen ehkä joskus tupakoinnin aiheuttamiin juttuihin.



supernaurua :D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Garo

Posts: 446

#886 • • Garo #jake
Otin juuri ensimmäisen Champix -tabletin. Wish me luck =)

- Garo
Jone

Posts: 8,258

#887 • • Jone Archibald Haddock

Garo, 25.8.2007 12:49:
Otin juuri ensimmäisen Champix -tabletin. Wish me luck =)

- Garo



Onnea matkaan ja pysy kovana. Jos mä pystyn tekemään sen, niin kyllä säkin astetta särmempänä nuorena miehenä siihen pystyt. *joo*
Muikku

Posts: 427

#888 • • Muikku
Isä oli joskus tekemisissä kasvykäyrien kanssa ja samalla tutustui tutkimukskeen ihmiselle haitallisista asiaoista. Tieto on vanha, joten se on saattanut muuttua vuosien aikana.

1. Tupakka
2. Stressi

Nämä kaksi oli listan kärjessä. Tupakka on/oli siis pahin ja stressi tulee perässä kakkosena. Eikös työpäivän aiheuttaman stressin jälkeen ole yleellistä ottaa yksi rööki? Vai olisiko parempi poistaa stressi liikunnalla!?

En ole ikinä maistanut tupakkaa enkä maista. En silti katso pahalla silmällä tupakanpolttajia. Sikaria olen kerran maistanut: hyväähän se oli :D. Sikari/rööki jonkin juhlan kunniaksi on mielestäni kohtuullista.
T3k

Posts: 1,221

#889 • • T3k semmonen
Taas lopetetaan.. viikko menty, ainoostaan perjantaina palo pari kipaletta baaris, mutta ei jääny päälle.. Alkaa helpottaan jo vaik välil tekis niiin mieli polttaa yks..
oooo

Posts: 1,249

#890 • • oooo

Muikku, 25.8.2007 18:18:
Eikös työpäivän aiheuttaman stressin jälkeen ole yleellistä ottaa yksi rööki? Vai olisiko parempi poistaa stressi liikunnalla!?



Poltan enemmän ku normaalisti, jos stressaa mutta tupakka ei vie multa stressiä pois.

Juu olis varmaan parempi poistaa stressiä jotenkin muuten mutta ei sitä tupakointia ole todellakaan helppo lopettaa.


Muikku, 25.8.2007 18:18:
En ole ikinä maistanut tupakkaa enkä maista. En silti katso pahalla silmällä tupakanpolttajia. Sikaria olen kerran maistanut: hyväähän se oli :D. Sikari/rööki jonkin juhlan kunniaksi on mielestäni kohtuullista.



No ei tupakka kyllä hyvää ole ainakaan mun mielestä =D En kyllä polttais minkään juhlan kunniaksi, jos en olisi riippuvainen. Ikävä kyllä joskus menin maistamaan ja totuttelin polttamaan. Nyt olen erittäin pahasti koukussa.
KiimanenKurre

Posts: 791

#891 • • KiimanenKurre **Epileptinenkonttaaja**
olen idiootti kuten teksti tuossa alhaalla niin sanoo... pitää paikkansakin... en koita edes lopettaa...mutta vähennystä on koitettava...

--
*toktok*M.I.L.I.N.D.I.N.I*toktok*
Mulkullinen Ihra, Läski Itsari Notaari ja Dopingnuuskija sekä Itsestäänselvä Nopeaälyinen Ilmakitaranräpläri

Garo

Posts: 446

#892 • • Garo #jake

Garo, 25.8.2007 12:49:
Otin juuri ensimmäisen Champix -tabletin. Wish me luck =)



Neljäs päivä menossa.

Havaintoja: Jatkuvasti nälkä. Jos en syö, tulee heti huono olo. Päänsärkyä ei ole ollut (yksi sivuvaikutuksista), enkä ole vielä havainnut että näkisin normaalia enemmän unia. Tupakka ei maistu enää niin hyvältä kuin normaalisti.

Toistaiseksi annos on siis ollut 0.5mg vuorokaudessa, mutta tänään on ensimmäinen päivä kun kuuluu ottaa kaksi 0.5mg tablettia vuorokaudessa, toinen aamusta ja toinen pari tuntia ennen nukkumaan menoa. Annosmäärä tuplataan taas kuurin kahdeksannella päivällä.

Menenpä syömään.

- Garo
nammo

Posts: 163

#893 • • nammo the bestest
Kaksi viikkoa ja yks päivä ilman tupakkahuumetta! *plur* Olo on loistava, joskin koko ajan tekee mieli mäkystää jotain..

--
schnii schnaa schnappi

Heli

Posts: 1,489

#894 • • Heli vai kuka se oli
reisille meni jo ajat sitte..

--
ei se väärin ole.

Avatar
#895 • • Edited Fuzzy Guest
No niin!! Jes hyvä fiilis, nyt loppu rössittely mun osalta!!*joo*
7-vuotta sitä tehneenä kelasin että eiköhän ollu tässä. En oo kuitenkaan kelannu koko elämääni polttaa, joten miksen lopetais jo nyt? Turha venyttää siihen pisteeseen kun se ois jo ylitsepääsemättömän vaikeeta. Oon tosi happy mun päätöksestä!*hihu*
Ja samalla voisin jättää taakse kaikki paheet mitä on kertyny....*eiei* Haluun tuntee itteni terveeksi!!
And here's a little reminder for all of u (tietty pitää vähän soveltaa ite sanoja, että pysytään aiheessa) :

*nuotti*"You can do it, it's all up to you, mmkay.
With a little plan you can change your life today....
You don't have to spend your life addicted to smack,
Homeless on the street, givin' handjobs for crack.
Follow my plan and very soon you will say
It's easy mmkay."*nuotti*
edit:lisätty parit nuotit hehe
AnssiV

Posts: 1,798

#896 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
Tällä kertaa tuon flunssan mukana tullut astmaattinen yskä on sitä luokkaa että nyt saa loppua sillä en välttämättä halua inhalaattoria taskuihini mukanani kuljeskelemaan seuraavan parin vuoden aikana... ..ja johan tuota tuli spaddua n.11v vedeltyä.. *joo*
Jone

Posts: 8,258

#897 • • Edited Jone Archibald Haddock
Tunnustan polttaneeni tänään yhden.

Se maistui aivan loistavalta ja siksipä saan polttaa seuraavan aikaisintaan kuukausi tästä postauksesta. Tupakoinnin lopettamisessa vaikeinta on selkeästi se että hyvät muistot polttamisesta eivät katoa yhtään mihinkään, mutta ne huonot unohtaa turhankin helposti - nautinnon siis muistaa, mutta kärsimyksen unohtaa. :///
$

Posts: 1,802

#898 • • $ Destination weekend!
Paska huume :(

Se high on lähinnä ainoastaan se kun ei TAAS ajattele polttavansa spaddua.

Ai niitä aikoja kun teininä hiisas pakkasella valkoista mallua ja päässä rupes heittää.
HS

Posts: 162

#899 • • HS

satumetsä, 18.8.2007 14:09:
Onko kellään kokemuksia siitä Zybanista? Auttoiko ja kuinka paljon auttoi? Entäs tuliko mitään pahoja sivuoireita, siis sellaisia, jotka ei liity vieroitusoireisiin?

Olis ihan pakko lopettaa tupakointi mutta en ole onnistunut omin avuin.

Onko kukaan kokeillut hypnoosia? Olen vähän epäileväinen sen suhteen mutta jos hyvä tuuri käy, niin ehkä pääsisin kokeilemaan ilmaiseksi. Mutta onko kellään kokemuksia siitä?



Zybanin käyttö Toimii n.90% varmuudella mut joillekkin saattaa tulla pahemmat sivuoireet kuin et ilman lääkettä lopettaisi...
Garo

Posts: 446

#900 • • Garo #jake
Champix kuurin 9. päivä alkoi juuri.

Eilen oli ensimmäinen päivä kun en kuurin aikana polttanut lainkaan. Olin edellisenä päivänä polttanut viimeisen askini tyhjäksi, enkä jaksanut ostaa kaupasta lisää, vaan kokeilin miten päivä menisi ilman tupakkaa. Ja menihän se loistavasti, ajatus tupakalle menemisestä kävi muutaman kerran mielessä, mutta kertaakaan ei oikeastaan tehnyt mieli mennä tupakalle.

Huono olo on vähentynyt, kunhan muistan syödä tarpeeksi usein niin kaikki on hyvin. Muita sivuoireita ei ole näkynyt.

- Garo