puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,038,086 views

Hotblood

Posts: 387

#421 • • Edited Hotblood

haedy:
Nuorisoteatterin lopetin ihan vaan sen takia, kun silloin ei ollut aikaa käydä harkoissa koska kilparatsastus (jos muistat) vei multa kaikkki wendit , eli en kerennyt silloin mihinkään, et sillee..=)



Sä oot ehtiny moneksi *nauru* No ei sen puoleen, kyllä toi meikäläisenki harrastuslista on aika pitkä... Tää elämä on ihan perseestä ku ei mitenkään ehdi tehdä kaikkee mikä olis siistii *grr* *nauru*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

paya^

Posts: 44

#422 • • paya^

haedy:
Musta kuntosalilla on mitä tylsin urheilumuoto...=( Pari kertaa olen ostanut kuukausikortin. Ehkä olen vaan sen henkinen, että tykkään harrastaa jotain sellasta missä saa liikkua, kuunnella musaa ja samalla kehittyy lihasvoima: esim. capoeira jota olen nyt syksyllä alkanut harrastelemaan..



mustakin se on tylsin urheilumuoto. oon joskus käyny... mut ei o mun juttu ei... kyl mä joskus puntteja himassa nostelen ym., mut toi salilla juoksu vaan menee jotenki yli. ei mulla kyl mitään sitä vastaankaan ole. kaikki tekee sitä mitä tykkää*hih*...
MM

Posts: 215

#423 • • MM kaappimörkö
f*uck...pakko palata city gymille,nous mayorsilla hinnat jonnekin tähtiin*nyyh*

--
Humppaa ja kuole:)

Avatar
#424 • • emppu Guest
Tänää alko taas reeenaaminen*iloinen**plur* taukoo tuli venytettyy oikein roimasti*nauru*
Oliwer

Posts: 799

#425 • • Oliwer

MAkeda:
f*uck...pakko palata city gymille,nous mayorsilla hinnat jonnekin tähtiin*nyyh*



Mitäs ne rokottaa Mayorsilla kuukauden treeneistä jäsen/ 10kerran kortista?
Kotisivuilta en löytäny hintoja..*täh*
Hotblood

Posts: 387

#426 • • Hotblood
10 kerran kortti on ainakin 59e tavalliselta tallaajalta...

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

Oliwer

Posts: 799

#427 • • Oliwer

Hotblood:
10 kerran kortti on ainakin 59e tavalliselta tallaajalta...



Thanks! Taitaa olla 40-50e kuukausi aika keskiverto hinta tänään paremmilla saleilla.
Ittellä 44e/kk ja kohtuu hyvä mesta, vapaapainoja riittää myös eikä pelkästään laitteita.
Mut ainahan täytyy hintoja seurailla, ja onhan Mayor´s legendaarinen HC sali. *heiii*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#428 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
tällä hetkellä tuntuu, että sali on mennyt taidon edelle ihan todella *joo* johtunee siitä, että salilla olen saanut paljon enemmän tulosta aikaan. Jännä huomata miten painot on vaan kasvanu ja kroppa muokkaantunut *plur* nekin painot mitä on joskus nostellut naama punasena on nyt kuin ilmaa vaan! Tänään sai perse kyytiä askelkyykyllä, mitä parhain! *iloinen*

muistakaapa välttää ylikunto, se iskee nimittäin helposti *joo*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Uhuu

Posts: 844

#429 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

Hyzenthlay:
muistakaapa välttää ylikunto, se iskee nimittäin helposti *joo*



Kaipa sitä kyl ylikunnon eteen saa aikas paljon tehdä töitä...
ylikunto ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin rättiväsymys monen kunnon treenipäivän jälkeen...
mä en ainakaan ole vielä koskaan treenannut itseäni ylikuntoon, vaikka tosi lujaa yhdessä vaiheessa ahersinkin.
mut siitä huolimatta lepo on valttia.. joskus sitä on treeniputken jälkeen niin poikki, että ei jaksa kuin istuu ja ihmetellä =)

-ylimmäinenkunnonlaskijauhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#430 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Uhuu:
ylikunto ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin rättiväsymys monen kunnon treenipäivän jälkeen...



ei tarkoitakaan, se on ylirasitusta. Enpä ole minäkään varma olenko koskaan ollut ylikunnossa, kun ei sitä itse voi oikein kunnolla mitata, mutta en lähtisi kokeilemaankaan. Siitä toipuminen voi viedä aika paljon arvokasta (treeni)aikaa. Kesän aikana tuli oltua koko ajan flunssassa ja vähän väsyneenä, eivätkä painotkaan nousseet mihinkään, joten ajattelin, että vois olla aika vähän rauhoittua... en tiedä oliko se tosiaan sitä, mutta jos oli (no ainakin oireet täsmäävät) niin hyvä, että otti rauhallisemmin vähän aikaa. Kuinkahan moni tälläkin hetkellä treenaa ihan liian useasti, syö ja nukkuu huonosti? aika moni, luulisin

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#431 • • ALIEN Guest
ylikuntoon pääsee vain sairaimmat =P
Uhuu

Posts: 844

#432 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

Hyzenthlay:
tällä hetkellä tuntuu, että sali on mennyt taidon edelle ihan todella *joo* johtunee siitä, että salilla olen saanut paljon enemmän tulosta aikaan. Jännä huomata miten painot on vaan kasvanu ja kroppa muokkaantunut *plur* nekin painot mitä on joskus nostellut naama punasena on nyt kuin ilmaa vaan! Tänään sai perse kyytiä askelkyykyllä, mitä parhain! *iloinen*

muistakaapa välttää ylikunto, se iskee nimittäin helposti *joo*



höh... unohdinpa sit äskeisen ylikuntokommentin yhteydestä sen tärkeimmän jutun....

eli.. hieno kuulla, että joku nauttii treenaamisesta ja sen tuloksista noin täydestä sydämestä.
jatka samaan malliin!!!!!!

-oispavielänuorijavetreäuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#433 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
kiitos *plur* treeni-intoa sullekin!

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Uhuu

Posts: 844

#434 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

Hyzenthlay:
kiitos *plur* treeni-intoa sullekin!



hih.. kun ees pääsis salille...
flunssaprkl verottanut taas viikon innokasta treeniaikaa.. murrr...
mut sit taas parin päivän päästä entistä kovemmalla tarmolla!!!!

-nuhanenäuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#435 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
ylikunto *vink**nauru*

no joo, voi olla, että oon syyttämässä ylikuntoa joka ikisestä sairaudesta mikä mun kohdalle osuu. Flunssasena salille ehdoton ei! kerran oon muuten niistänyt sarjojen välissä, ja kieltämättä aika ääliö olo oli.. oli vaan ihan pakko päästä sinne salille *blush*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hansu

Posts: 481

#437 • • Hansu
Kuinka pian flunssan jälkeen uskaltaa taas palata salille ilman pelkoa sydänlihastulehduksesta tms. kivasta jälkitaudista?

Olin koko viime viikon melko kovassa nuhassa ja kurkkukivussa, mutta kuumetta ei ollut. Viikonloppuna olo alkoi helpottaa ja nyt tuntuu taas lähes normaalilta pientä nenän vuotamista lukuunottamatta. Onko siis turvallista mennä huomenna salille vai kannattaako vielä odottaa? Vai onko tähän olemassa mitään yksiselitteistä vastausta? En yleensä rehki salilla mitenkään verenmaku suussa, lähinnä teen erilaisia käsi- ja hartialihasliikkeitä.
discopöllö

Posts: 128

#438 • • discopöllö Bijou

Hansu:
Kuinka pian flunssan jälkeen uskaltaa taas palata salille ilman pelkoa sydänlihastulehduksesta tms. kivasta jälkitaudista?

Olin koko viime viikon melko kovassa nuhassa ja kurkkukivussa, mutta kuumetta ei ollut. Viikonloppuna olo alkoi helpottaa ja nyt tuntuu taas lähes normaalilta pientä nenän vuotamista lukuunottamatta. Onko siis turvallista mennä huomenna salille vai kannattaako vielä odottaa? Vai onko tähän olemassa mitään yksiselitteistä vastausta? En yleensä rehki salilla mitenkään verenmaku suussa, lähinnä teen erilaisia käsi- ja hartialihasliikkeitä.



Perussääntönä on ainakin meikäläiselle opetettu että niin monta päivää kun on ollut kuumetta pitää pysyä poissa liikunnan riemuista. Ja se lasketaan sitten viimeisen kuumepäivän jälkeen. Periaatteena ihan hyvä, tosin kuumeetonkin sairastelu voi viedä voimat. Silloin kannattaa kuunnella vähän omaa kroppaa. Jos tavallinen arkiliikunta kuten rappusten nousu vielä hengästyttää normaalia enemmän en salia suosittele. Omien voimien mukaan ja ilman mitään kauheita odotuksia salille ekaa kertaa sairastelun jälkeen. *joo*

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.

NegaPose

Posts: 151

#439 • • Edited NegaPose Tonton

Hansu:
Kuinka pian flunssan jälkeen uskaltaa taas palata salille ilman pelkoa sydänlihastulehduksesta tms. kivasta jälkitaudista?



Eiköhän se ole jo huomenna turvallista jotain kevyttä treeniä tehdä. Jos on about terve olo eikä ole kuumetta, son ok.

Tosta käsi-hartiatreenistä pakko kommentoida, että ei ole kauheen kokonaisvaltaista tuo sun treeni.
Joku päivä vielä venäytät selkäs kun et oo treenannut sitä ollenkaan, ja oot invalidi lopun ikäs *hihu*
Ja miten hyvältä se ees näyttää kun kädet on kun kipparikallella mut muuten on ku suolatikku.

Sitäpaitsi isojen lihasryhmien - kuten rinta, selkä ja jalat - treenaaminen lisää kasvuhormoonin tuotantoa enemmän kuin pienien, joten samalla kun tekee noita isoja, pienet kasvaa myös enemmän ja kunto ja olokin paranee huomattavasti..

Se on tietty ihan siitä kiinni mitä treeniltä hakee ;) Mutta jos kiinnostaa niin netti on saitteja pullollaan ohjeita, miten treenataan koko kroppaa _oikein_. Aloita nyt vaikka etsiminen osoitteesta www.pakkotoisto.com ---> foorumi
OlliS

Posts: 3,999

#440 • • Edited OlliS Further

Hansu:
Kuinka pian flunssan jälkeen uskaltaa taas palata salille ilman pelkoa sydänlihastulehduksesta tms. kivasta jälkitaudista?

Olin koko viime viikon melko kovassa nuhassa ja kurkkukivussa, mutta kuumetta ei ollut. Viikonloppuna olo alkoi helpottaa ja nyt tuntuu taas lähes normaalilta pientä nenän vuotamista lukuunottamatta. Onko siis turvallista mennä huomenna salille vai kannattaako vielä odottaa? Vai onko tähän olemassa mitään yksiselitteistä vastausta? En yleensä rehki salilla mitenkään verenmaku suussa, lähinnä teen erilaisia käsi- ja hartialihasliikkeitä.


Ei ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta kysymykseesi. Riippuu hyvin pitkälti onko kyse esim. virus- vai bakteeritaudista. Useimmiten sydänlihastulehduksessa on kyseessä jokin virus (useimmiten Coxsckie B, influenssa, adenovirus, jne.) tai jokin normaali aerobinen kokkibakteeri, joka jostain syystä manifestoituu sydänlihakseen (useimmiten ei saada käsitystä taudinaiheuttajasta, mutta esim. streptokokkionsilliitin [nielutulehdus][ alkupäivinä voi myokardiitti iskeä. Kuumeessa en suosittelisi harjoittelemaan ja kuumeenkin jälkeen pari päivää lepoa on hyvä. Ja jos on antibioottikuuri päällä, söisin sen ensiksi loppuun ja vasta sitten jatkaisin treenaamista. Oireina on usein puristavaa rintakipua muistuttava aika lievä kipuilu.

Mielestäni pienessä nuhassa voi hyvin harjoitella, kunhan nyt ei itseään aivan loppuun vedä monta tuntia kestävässä harjoituksessa. Eräs melko uusi tutkimustulos osoitti, että flunssassa tehty kuntosaliharjoittelu ei pidentänyt toipumisaikaa. :)

Toivottavasti sait edes jotain hyötyä vastauksesta, punaisena lankana kuitenkin siis se, että ei voida mitenkään ennustaa koska sydänlihastulehdus tai muu jälkitauti tulee, mutta normaali järjen käyttö on usein paras neuvo näissä asioissa ;)