puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,040,154 views

Hotblood

Posts: 387

#461 • • Hotblood

olliS:
---
positiivi:
Aloita nyt vaikka etsiminen osoitteesta www.pakkotoisto.com ---> foorumi

---
Kyseistä forumia en kyllä voi suositella kenellekään. *eiei*
[asiavirheitä vaikka kuinka paljon ja terveydelle vaarallisia ”ohjeita” esim. anaboliset steroidit yms. yms.]

edit: tosin ilmeisesti tonne ”roinapuolelle” joutuakseen joutuu rekisteröitymään... näyttää kehittyneen toi forum sitten viime näkemän, toki hyviäkin neuvoja saattaa olla joukossa, mutta minään totuudentorvena en tota pitäisi.



Kyllä sitä voi suositella, kunhan lukee oikeiden ihmisten neuvoja *vink* *nauru* Joo tosissaan, suodatin siellä kyllä pitää olla tiheellä *nauru*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

W

Posts: 1,049

#462 • • W

Hotblood:

Itseasiassa uusimpien tutkimusten mukaan intervallitreeni polttaa paremmin rasvaa kuin tasasykkeellä tehty...



Jep, oikeassa olet, itsehän olen tänne kirjoittanut että teen pitkäkestoisia, mutta poikkeavia aerobisia harjoituksia, juoksen, poljen, kävelen, steppaan....ym.....aina yli tunti per harjoitus kerta. Tulokset ovat tällä tavalla olleet loistavia! *vink*
Hotblood

Posts: 387

#463 • • Hotblood

W:
---
Hotblood:

Itseasiassa uusimpien tutkimusten mukaan intervallitreeni polttaa paremmin rasvaa kuin tasasykkeellä tehty...

---


Jep, oikeassa olet, itsehän olen tänne kirjoittanut että teen pitkäkestoisia, mutta poikkeavia aerobisia harjoituksia, juoksen, poljen, kävelen, steppaan....ym.....aina yli tunti per harjoitus kerta. Tulokset ovat tällä tavalla olleet loistavia! *vink*



Toki tollainenkin on eräänlaista intervallitreeniä, mut kevyttä tuokin...

Etsipä netistä juttuja sanalla HIIT (High Intensity Interval Training). Minuutin vetoja minuutin palautuksilla, kokonaiskesto 10 minuutin kieppeillä (tietty lämmittely ja venyttely siihen päälle). On tehokasta, ainakin kannattaa kokeilla. Ei tosin miellyttävää oikein tehtynä, intensiteetin pitää todella olla korkea, laatta lentää alussa useimmilla kun tekee oikein (mut sehän vaan on merkki siitä että on vedetty TÄYSII). Tollasen rasvanpolttovaikutus perustuu paljolti siihen että se nostaa aineenvaihdunnan tasoa koko loppupäiväks kun taas perinteinen aerobinen kuluttaa vaan silloin kun teet sitä.

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

MM

Posts: 215

#464 • • MM kaappimörkö
Itsellä toimii parhaimpana rasvanpolttona 1½ vapaaottelu tai lukkopain treenit,harmi ku ei oo kerenny nyt käymään..*yessir*

--
Humppaa ja kuole:)

discopöllö

Posts: 128

#465 • • discopöllö Bijou
Pakkotoistossa on paljon huonoa ja jotain hyvääkin. Tämänkin aiheen alla asioista puhutaan ihan roskaa. Mielestäni parhaat neuvot saa liikunta-alan ammattilaisilta. Varsinkin jos on aloittamassa treenaamista kannattaa uskoa ammattilaisen sanaa ennemmin kuin foorumeita tai himotreenaajia. Ja esimerkiksi W.n kommentti lihakset täynnä lihakset tyhjänä!? Mitä paskaa! Siinä ei ollut faktaa yhtään, vaan johtopäätöksiä heitelty omista tuntemuksista. *täh* Treeni-iloa syksyyn ja aloittelijat, jotka haluavat tuloksia ammattilaisen kautta treeneihin.

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.

Jusuplussa

Posts: 1,292

#466 • • Edited Jusuplussa UG-///

discopöllö:
Pakkotoistossa on paljon huonoa ja jotain hyvääkin


Ihan mielenkiinnosta kysyn, että voitko luetella niitä huonoja puolia (ja miksei hyviäkin)

Mielestäni parhaat neuvot saa liikunta-alan ammattilaisilta. Varsinkin jos on aloittamassa treenaamista kannattaa uskoa ammattilaisen sanaa ennemmin kuin foorumeita tai himotreenaajia.


Nettiä selatessa kannattaa aina muistaa pitää se paskasuodin päällä (ettei kaikkea mene uskomaan). Mutta kyllä sieltä pakkotoistolta löytyy vaan niin pirun hyviä vinkkejä ja neuvoja.

Ammatilaisilta saa varmasti hyviä neuvoja, mutta kyllä mä ennemmin kuuntelen jotain kokenutta bodaria salilla (ja netissä), kuin jotain kynistä, jolla on joku hieno titteli ;-)

Ja esimerkiksi W.n kommentti lihakset täynnä lihakset tyhjänä!? Mitä paskaa! Siinä ei ollut faktaa yhtään, vaan johtopäätöksiä heitelty omista tuntemuksista.


Ite oon huomannu kyllä saman. Jos on syöny huonosti, nii lihakset ”tyhjenee” ..sitten kun saa kunnolla mättöä, niin sitte taas ”turvotaan”.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#467 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

yusu:
Ammatilaisilta saa varmasti hyviä neuvoja, mutta kyllä mä ennemmin kuuntelen jotain kokenutta bodaria salilla (ja netissä), kuin jotain kynistä, jolla on joku hieno titteli ;-)



*joo* Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, on paljon helpompi luottaa sellaisen ihmisen neuvoihin, joka on itsekin saanut tuloksia aikaan. Olin tossa jokin aikaa sitten ostamassa uutta purkkia protskujauhoja eräässä nimeltämainitsemattomassa putiikissa, ja kyselin sitten myyjältä mikähän vois sopia mun tarkotuksiin parhaiten. En nyt muista tämän tyypin koulutusta, mutta joku ihan kattavan kuuloinen ravitsemus/liikunta-alan tutkinto sillä oli. Mainitsin tavoitteekseni mahdollisimman tehokkaan lihasmassan saamisen, eikä se mitään, jos ”pakollisena sivutuotteena” vähän läskiäkin tulee. Tää tyyppi oli kuitenkin sitä mieltä, että mun kannattaa ottaa palautusjuomassa pelkkää proteiinia *justjoo* niin kuulemma saa kireetä lihasmassaa eikä läskiä. Jotain selitteli vielä insuliinitasoista tms. Ja kertoi siinä sivussa välttävänsä hiilareita todella paljon ja syövänsä suurilta osin proteiinia. Yllätys yllätys, kyseinen äijä oli aika hoikkapoika :/

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Mikko

Posts: 136

#468 • • Mikko team spoon

Hyzenthlay:


*joo* Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, on paljon helpompi luottaa sellaisen ihmisen neuvoihin, joka on itsekin saanut tuloksia aikaan. Olin tossa jokin aikaa sitten ostamassa uutta purkkia protskujauhoja eräässä nimeltämainitsemattomassa putiikissa, ja kyselin sitten myyjältä mikähän vois sopia mun tarkotuksiin parhaiten. En nyt muista tämän tyypin koulutusta, mutta joku ihan kattavan kuuloinen ravitsemus/liikunta-alan tutkinto sillä oli. Mainitsin tavoitteekseni mahdollisimman tehokkaan lihasmassan saamisen, eikä se mitään, jos ”pakollisena sivutuotteena” vähän läskiäkin tulee. Tää tyyppi oli kuitenkin sitä mieltä, että mun kannattaa ottaa palautusjuomassa pelkkää proteiinia *justjoo* niin kuulemma saa kireetä lihasmassaa eikä läskiä. Jotain selitteli vielä insuliinitasoista tms. Ja kertoi siinä sivussa välttävänsä hiilareita todella paljon ja syövänsä suurilta osin proteiinia. Yllätys yllätys, kyseinen äijä oli aika hoikkapoika :/




Heheh jos oot hesasta käyny ostaa sitä protskuu nii sit kyl arvaan et mikä kyseinen liike oli *nauru*

UFS *vink*

--
Jorma Kovana
viidenneks ylin spoonittaja!!

Alpha

Posts: 87

#469 • • Alpha Leekoinsinööri...
Nyt ois myynnissä painonnosto penkki turun lähellä... mukaan tulee kiekkoja ja tanko 80kg asti.... yht hinta vois olla jotain 300 euroo
Kiinnostuneet pistäkää viestii tänne klubitukseen

--
Elämä on kovaa mut ilman kovaa ei synny elämää *muhaha*

hrdkvr

Posts: 3,929

#470 • • hrdkvr KURGO
mua kans uhmetytti toi w:n shitti....

mä olen saanut sellaisen käsityksen että kun on kovalla aerobisella treenillä EIKÄ SYÖ HYVIN vaan vetää sihen syssyyn näitä naisten suosimia rasvattomia ja energiattomia "diettejä" niin silloin keho alkaa polttamaan ravsvaa kehosta, mutta myös sivussa VOI käyttää myös lihasta enegian tarpeen tyydyttämiseksi...

mutta tähänkin VAIVAAN löytyy jo aineet.. mm suosituimmissa proteiinivalmisteiisa on jo kyseiset hapot mukana

--
-keep it hard-

discopöllö

Posts: 128

#471 • • discopöllö Bijou
Arvasinkin että tässä tulee pientä pölinää vastauksestani... *iihhih* Ja hyvä niin.
Ensin siitä pakkotoistosta; hyvää on se että ainakin ainesitoa riittää, josta jokainen voi suotimensa avulla poimia vihjeitä omaan treenaamiseensa. Huonoa taas se että suuri osa näistä neuvoista on henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvia, eivät välttämättä päde muihin kuin itseensä, sillä treenaaminen on aina aika henkilökohtainen juttu. Tietenkin myös tavalliselle treenaajalle tai aloittelijalle voi olla vaikeata erottaa fakta fiktiosta.

Sitten niihin neuvoihin. Olen itse liikuntakoulutukseni (kuntosaliohjaaja, personaltrainer) käynyt monenkirjavassa joukossa, josta löytyi niin himotreenaajia kuin terveysliikkujiakin. Mm. ravinnon saralta ravitsemusterapeutin ja alan muiden ammattilaisten ja ns. kehonrakentajien välillä oli todella pahoja näkemyseroja. Päivien koulutuksen jälkeen kuitenkin faktaa oli uskominen. Esimerkiksi proteiinijuuomat ja jauheet ja niiden tarpeellisuus synnytti todellisen keskustelumyräkän kehonrakentajien puolelta. Vaikea selittää tässä lyhyesti, mutta kehonrakentajien käsitykset ja neuvot olivat aika kaukana tutkitusta tosiasiasta, ja he myös tähän päivien koulutuksen jälkeen yhtyivät.

Sitten niistä lihaksista. Elimistö käyttää liikunnan aikana polttoaineena elimistöstä nopeasti ja hitaasti saatavia voimavaroja. Kestävyysliikunnassa suurin osa otetaan elimistössä olevasta turhasta ravinnosta mm. hiilareista ja rasvavarastoista. Räjähtävässä ja nopeassa elimistön suorituskyvyn äärirajoilla tehtävässä harjoituksessa suurin osa polttoaineesta otetaan lihaksesta, sillä lihaksessa ravinto on varastoitunut helposti ja nopeasti hyödynnettävään muotoon. Laihduttaessa, riippuen titenkin miten se tehdään, kulutetaan paitsi rasvaa, nestettä ja hiilareita, myös lihasta. Jos laihdutuksen tahti on kova sitä enmmän otetaan lihaksesta, koska taas sieltä on helppo ottaa. Muutaman päivän tai edes viikon dietti ei vaikuta lihasmassaan. sen sijaan silloin elimistöstä poistuu lähinnä nestettä. Kun taas muutaman päivän päästä vedät kunnon mätöt, vielä suolaiset sellaiset kertyy elimistöön nestettä ja paino nousee. Sen sijaan kova treeni paisuttaa lihasta, sillä lihas treenatessa vaurioituu, mikä on tarkoituskin ja lihaksen kasvun edellytys, ja elimistö "suojaa" lihasta ja nestettä kertyy lihaksen ympärille suojaamaan vaurioitunutta lihasta.

Huonosti yritin selittää vähän mielipiteitäni. *pus*

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.

hrdkvr

Posts: 3,929

#472 • • hrdkvr KURGO
noniini toi nyt kuulosti paremmalta kun lihaksen muisti

--
-keep it hard-

OlliS

Posts: 3,999

#473 • • OlliS Further

discopöllö:
. Ja esimerkiksi W.n kommentti lihakset täynnä lihakset tyhjänä!? Mitä paskaa! Siinä ei ollut faktaa yhtään, vaan johtopäätöksiä heitelty omista tuntemuksista. *täh*


Toi W:n päättely lihasten "tyhjänä" tai "täytenä" olemiseen ei kyllä ollut mitään paskaa. Mihinkään lihasmuistiin se ei tietenkään liity, vaan siihen, että ketogeenisellä dieetillä (proteiinia+rasvaa, hiilihydraatit minimissä) ollessa noin parin viikon ajan lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät (samoin käy maksan). Tämän jälkeen ns. ahmimispäivänä syödään yleensä todella runsaita määriä hiilihydraatteja useaan otteeseen (jopa 700g), jolloin lihasten glykogeenivarastot täyttyvät dramaattisesti mikä aiheuttaa lihasten turpoamisen ja tätä kautta siis visuaalisesti koetun täyttymisen. Lisäksi glykogeeni sitoo vettä lihaksiin.

Jos haluaa tarkemmin tietoa ketogeenisestä dieetistä löytyy näitä sivustoja interentistä vaikka kuinka paljon. Myös kirjoja on kirjoitettu. Jos kiinnostaa tarkemmat tutkimusviitteet, voi pistää mulle privaa ;)
discopöllö

Posts: 128

#474 • • discopöllö Bijou

olliS:
---
discopöllö:
. Ja esimerkiksi W.n kommentti lihakset täynnä lihakset tyhjänä!? Mitä paskaa! Siinä ei ollut faktaa yhtään, vaan johtopäätöksiä heitelty omista tuntemuksista. *täh*

---

Toi W:n päättely lihasten ”tyhjänä” tai ”täytenä” olemiseen ei kyllä ollut mitään paskaa. Mihinkään lihasmuistiin se ei tietenkään liity, vaan siihen, että ketogeenisellä dieetillä (proteiinia+rasvaa, hiilihydraatit minimissä) ollessa noin parin viikon ajan lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät (samoin käy maksan). Tämän jälkeen ns. ahmimispäivänä syödään yleensä todella runsaita määriä hiilihydraatteja useaan otteeseen (jopa 700g), jolloin lihasten glykogeenivarastot täyttyvät dramaattisesti mikä aiheuttaa lihasten turpoamisen ja tätä kautta siis visuaalisesti koetun täyttymisen. Lisäksi glykogeeni sitoo vettä lihaksiin.

Jos haluaa tarkemmin tietoa ketogeenisestä dieetistä löytyy näitä sivustoja interentistä vaikka kuinka paljon. Myös kirjoja on kirjoitettu. Jos kiinnostaa tarkemmat tutkimusviitteet, voi pistää mulle privaa ;)



Niin tarkoitin juuri tota asioiden ilmaisemista kylläkin...Jos viitsit lukea ton mun tekstin niin olin vähän selittänyt.

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.

OlliS

Posts: 3,999

#475 • • OlliS Further

discopöllö:
Niin tarkoitin juuri tota asioiden ilmaisemista kylläkin...Jos viitsit lukea ton mun tekstin niin olin vähän selittänyt.

Kyllä mä luinkin.

Noi sun esimerkit eri energiamuotojen kulutukssesta fyysisessä aktiviteetissa olivat ihan kivasi selitetty, mutta valitettavasti siinäkin oli hieman liian mustavalkoisesti katsottu asioita. Elimistön energiametabolia ei valitettavasti ole noin yksinkertainen ;)

Mutta kuten sanoit, aloittelijan kannattaa kyllä omastakin mielestä ottaa yhteyttä liikunnanalan ammattilaiseen. Tosin valitettavasti olen huomannut, että vaikka "ohjaaja" kulkee ammattilaisnimikkeellä, saa heiltä usein varsin epämääräistä ja joskus ristiriitaistakin tietoa. Mutta jatketaan tästä myöhemmin, poistun luennolle...
Jusuplussa

Posts: 1,292

#476 • • Edited Jusuplussa UG-///

discopöllö:
Ensin siitä pakkotoistosta; hyvää on se että ainakin ainesitoa riittää, josta jokainen voi suotimensa avulla poimia vihjeitä omaan treenaamiseensa. Huonoa taas se että suuri osa näistä neuvoista on henkilökohtaiseen kokemukseen perustuvia, eivät välttämättä päde muihin kuin itseensä, sillä treenaaminen on aina aika henkilökohtainen juttu. Tietenkin myös tavalliselle treenaajalle tai aloittelijalle voi olla vaikeata erottaa fakta fiktiosta.



Mä ainakin luen ihan mielenkiinnolla porukoiden testaamia juttuja. Pakkotoistolla ollu paljon puhetta Dogcrap Training Systemistä ja HST:stä, mutta eihän noi toimi, kun teidän kurssilla ei ole ollu puhetta noista(?)

Jos oikeasti haluaa saada lihasmassaa, niin itse pitää etsiä sitä tietoa ja kokeilla juttuja. Personal Trainerin kautta pääsee varmasti hyvin alkuun, mutta halvemmalla pääsee, kun selailee pakkotoistoa (niin ja jotkut ei pääse alkua pidemmälle, vaikka lukee kuinka paljon pakkotoistoa..tai vaikka pöösönältreineri opastaa ;-) ..eli ei kannata sokeesti luottaa mihinkään ohjelmaan, jonka saa nenänsä eteen. Kannattaa itse kokeilla erilaisia juttuja ja kokeilla, mitkä hommat toimii
discopöllö

Posts: 128

#477 • • discopöllö Bijou
Jep, minä vaikenen täältä, treeni iloa kaikille!

--
The elegant Bijou enjoys her friends, ribbons and jewels. With her refined and delicate nature, she is the Ham-Ham sweetheart.

W

Posts: 1,049

#478 • • Edited W

olliS:
---
discopöllö:
. Ja esimerkiksi W.n kommentti lihakset täynnä lihakset tyhjänä!? Mitä paskaa! Siinä ei ollut faktaa yhtään, vaan johtopäätöksiä heitelty omista tuntemuksista. *täh*

---

Toi W:n päättely lihasten ”tyhjänä” tai ”täytenä” olemiseen ei kyllä ollut mitään paskaa. Mihinkään lihasmuistiin se ei tietenkään liity, vaan siihen, että ketogeenisellä dieetillä (proteiinia+rasvaa, hiilihydraatit minimissä) ollessa noin parin viikon ajan lihasten glykogeenivarastot tyhjenevät (samoin käy maksan). Tämän jälkeen ns. ahmimispäivänä syödään yleensä todella runsaita määriä hiilihydraatteja useaan otteeseen (jopa 700g), jolloin lihasten glykogeenivarastot täyttyvät dramaattisesti mikä aiheuttaa lihasten turpoamisen ja tätä kautta siis visuaalisesti koetun täyttymisen. Lisäksi glykogeeni sitoo vettä lihaksiin.

Jos haluaa tarkemmin tietoa ketogeenisestä dieetistä löytyy näitä sivustoja interentistä vaikka kuinka paljon. Myös kirjoja on kirjoitettu. Jos kiinnostaa tarkemmat tutkimusviitteet, voi pistää mulle privaa ;)



Eli herran jumala! tätä juuri tarkoitin!!!! onhan se kumma jos ei voi käyttää puhekielen terminologiaa enää laisinkaan vaan täytyy jokainen asia jota kertoo täällä vääntää rautalangasta! Sitä että....jos olisin pakkiksessa sanonut että täytin lihakseni dietin jälkeen, kukaan ei olisi ainakaan epäillyt sitä laisinkaan, koska tuohan on eräs perus juttu joka kuuluu olennaisesti kehonrakentajien diettiin. Ero täydellä ja tyhjällä esim hauislihaksella on meikäläisellä sellaiset 2.5cm
Kiitokset kuitenkin tässäkin tapauksessa ollis:lle asian tuntevasta kommentista. *vink*

ps. on se jännä mitä personal trainareille opetetaan nykyään....miten mummojen tulee astella portaat oikein? *iihhih*
hrdkvr

Posts: 3,929

#479 • • hrdkvr KURGO
mittailexä lihaksias?


taitaa olla touhu jo sulle aika sammaloitunutta

--
-keep it hard-

W

Posts: 1,049

#480 • • W

yusu:
Ammatilaisilta saa varmasti hyviä neuvoja, mutta kyllä mä ennemmin kuuntelen jotain kokenutta bodaria salilla (ja netissä), kuin jotain kynistä, jolla on joku hieno titteli ;-)



Aivan totta, salilla pyörii nykyään juuri täysi-ikäisiä tyttöjä joilla ei ole laisinkaan kokemusta kuntoilusta ja siihen liittyvistä asioista, ainoastaan koulutus, kyllä ihmiset jotka ovat omakohtaisesti kokeneet asiat ja kehittyneet ajan kanssa hyvään kuntoon, edustavat tietopankkia jota minä käytän mielummin kun jotain fitness lehden nörtti-juttuja. Kannattaa vain muistaa olla kriittinen, mutta pahinta mitä voi olla, niin omahyväinen ja itsevarma jostain josta ei tiedä kuin teoriaa.