W:
Herran jestas....nyt oli kyllä VÄHÄN yleistetty heitto....muista että monet miehet vetää yli 200kg kyykystä tosta vaan, niin ajatteleppa tekiskö hyvää kiskoa jollain 160-170kg ilman vyötä! (ei tosiaankaan) eli ehkä ihan hyvä neuvo, kunhan kysymyksessä ovat naisten kilot, eli reilusti alle sata. Kaiken lisäksi keskivartalo esim mulla, on juuri se jota viimeiseksi haluan kasvattaa, eli todella suorassa, ilman selälle kaatoa kyykkyjä vyön kera, ole!
Nyt myös taidat itse yleistää. Vaikket itse haluaisikaan vahvaa keskikroppaa niin toiset saattavat treenata esim. enemmän voimanhankinta mielessä, jolloin kannattaa tehdä ilman vyötä raskaatkin liikkeet, jotta keskikroppakin vahvistuu eikä jää heikkoja lenkkejä. Monet modernit voimanostosysteemit korostavat keskivartalon treenaamista ja vyön ja muidenkin tukien käyttämistä vain kisoissa/maksiminostoissa. Itse kyykkäilen pitkälle toistasataa ilman vyötä, eikä selkä ole todellakaan se joka hyytyy ensimmäisenä. Eikä se keskikroppa silti mikään paksu ole