puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,042,079 views

Jusuplussa

Posts: 1,292

#361 • • Jusuplussa UG-///

Oliwer:
Kun on aatellu tekevänsä vaik penkkii niin kummassaki penkissä on jo monta tekemässä samalla



Oot varmaa huomannu, et maanantaisin kaikki treenaa rintaa. Eli sillon sä tietenkin treenaa esmes jalkoja jne.

Aika huoletta voi käydä heittää "voinko tehdä välissä". Riippuu tietenkin liikkeestä. Jos joku voimanostaja on virittäny remmit ja ketjut kyykkyyn, nii sit ei ehkä kannata käydä kysäsee yhtään mitään ;-)

Mut sit ku on tarpeeks iso, ruma ja vihasen näkönen, nii kukaa ei uskalla tulla sua viittä metrii lähemmäks ees ;-)
Avatar
#362 • • niomic Guest
HotGymissä ei oo ruuhkaa ikinä kun siellä käyn, eli noin 23-24 tai 07-08 =)

Huomattavasti vapaampi fiilis käydä siihen aikaan kun muutenkin sopii paremmin elämänrytmiin, eikä tarvii venailla.

Satsissa kun kävin, niin ensinnäkin jouduin käymään "liian aikasin", että ehti mitään tekemään ja toisekseen meni monesti ohjelman flow sekasin ku sattu olee liikaa jengii. Alko hiljalleen vatsojenkin teko oheistoimintana puuduttamaan.

Satsissa oli kyl enemmän silmänruokaa, but you just can't have the cake and eat it too :]
rZi

Posts: 587

#363 • • rZi 42

eve:
---
salama jack:
Spinniin kyl mahtuu aina...

---

Ei mahtunu eilen ku oli ne prkln avoimet ovet. *grr* Toivottavasti sieltä ei liikaa innostunut ihmisiä Satsiin tulemaan. Onhan se tietenki hyvä että ihmiset kuntoilee, kunhan ei estä mua tunnille pääsemästä*nauru*



Ai aletaan sitä omimaan punttista*nauru*? No ei...kyllä mä tiän ton tunteen. Mä oon ainakin välillä vähän ahdasmielinen niitten uusien naamojen kanssa, kun on tottunut siihen samaan jengiin mikä siel on käyny sen pari- kolme vuotta.
Menee jo ehkä nipottamiseks, mutta pistää vihaks se jengi joka tulee tonne vaan sen ”trendikkyyden” takii treenaa ja siks tukkii penkit ja spinnit yms. palvelut. Tää nosti aikanaan hintoja ihan helvetisti, mut onneks (kiitos sun vihjeen) sain sovittuu omat hinnat alemmas.

Tuli tos mieleen vaan tästä priva-meiningistä...jos ei kestäis tungosta ja pätäkkää löytyis se 120e/kk salihuviin niin Hotelli Kämpistä löytyy aika ”exclusive” sali, missä ei kyl tarvii kärsii väenpaljoudesta.*nauru**vink*
Hotblood

Posts: 387

#364 • • Hotblood

yusu:

Mut sit ku on tarpeeks iso, ruma ja vihasen näkönen, nii kukaa ei uskalla tulla sua viittä metrii lähemmäks ees ;-)



Tähänhän pyritään *nauru*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."

Oliwer

Posts: 799

#365 • • Oliwer

Hotblood:
---
yusu:

Mut sit ku on tarpeeks iso, ruma ja vihasen näkönen, nii kukaa ei uskalla tulla sua viittä metrii lähemmäks ees ;-)

---


Tähänhän pyritään *nauru*



*nauru*
Joo olishan se komee rantautuu salille, ku pienimmät juoksis ulos, ja vähä isommat kysyis ”mitä meinasit treenaa ja haluuks tähän treenaa” ja joku kiikuttas urheilujuomaa ja kysyis ”mitä musaa pistetään”.
Ja ite vois viileesti murahtaa et ” katotaan ny riittääks tääl painot ees.. *vink**pahis**nauru*
S-T

Posts: 1,195

#366 • • S-T Pieni
Onx mus jotain vikaa kun mua alkaa usein kyykkyjen jälkeen huimaamaan? *igor* Siis ihan veri pakenee päästä ja pyörryttää... Alkanut kehittyä pienimuotoinen kammo koko liikettä kohtaan tästä syystä *poks*

--
Pieni on kaunista.

Avatar
#367 • • Edited GoA Guest

S-T:
Onx mus jotain vikaa kun mua alkaa usein kyykkyjen jälkeen huimaamaan? *igor* Siis ihan veri pakenee päästä ja pyörryttää... Alkanut kehittyä pienimuotoinen kammo koko liikettä kohtaan tästä syystä *poks*



Normaali efekti raskaissa perusliikkeissä. Itsellä tulee tuota huimausta ja oksetusta aina raskaissa perusliikkeissä kuten maastanostossa ja kyykyssä. Johtuu kait jotenkin siitä kun veri pakenee aivoista lihaksiin niin alkaa happi loppua päästä. Ainakin kunnon hengittäminen voi hieman tuohon auttaa ja sitäpaitsi ei kyykyn tai maven kuulukaan tuntua kivalta. *pahis* Ainakin omalla kohdalla näkee noissa liikkeissä mihin se veri pakenee, kaikki pienetkin lihakset ja verisuonet pullistuu ja koko mies muuttuu punaiseksi kuin tomaatti. *nauru*

EDIT: muutettu kapulakieltä vähän vähemmän kapulakielimaiseksi.
Ozie

Posts: 1,389

#368 • • Ozie
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.
Avatar
#369 • • GoA Guest

Ozie:
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.



Tai jos on vedellyt hirman enemmän piristeitä ennen reeniä.
Jusuplussa

Posts: 1,292

#370 • • Jusuplussa UG-///

Ozie:
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.



Ennen rankkaa jalkatreeniä pitää kyl tsiigaa tarkkaan toi syöminen. Multa on meinannu lähtee pari kertaa taju, ku on puskenu raivolla menee. En tiä mistä on sit johtunu, mut luultavasti liian vähän nestettä ja/tai syöty väärin ennen treeniä (syöty just ennen treeniä)
Uhuu

Posts: 844

#371 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

GoA:
Normaali efekti raskaissa perusliikkeissä. Itsellä tulee tuota huimausta ja oksetusta aina raskaissa perusliikkeissä kuten maastanostossa ja kyykyssä. Johtuu kait jotenkin siitä kun veri pakenee aivoista lihaksiin niin alkaa happi loppua päästä. Ainakin kunnon hengittäminen voi hieman tuohon auttaa ja sitäpaitsi ei kyykyn tai maven kuulukaan tuntua kivalta. *pahis*



Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin oikea hengitystekniikka tosiaan auttaa aikas paljonkin tähän vaivaan.
Itse aina kummastelin rankan jalkatreenin jälkeen, että miksi on niin älyttömän oksettava ja heikko olo. Sitten yksi vanha treenipeto kehotti kiinnittämään huomiota nimenomaan siihen, että muistaa hengittää kunnolla liikkeen aikana. Tuo todellakin helpotti oloa kummasti, vaikka joutuikin muutaman treenin ajan hivenen hölläämään painoissa, jotta oppi hengitystekniikan. Sit taas täysillä ja tuloksetkin parani.
Tosin vieläkin kunnon jalkatreenin jälkeen olo on hutera.. niinhän sen pitää ollakin... sitä vaan ihmettelen, että aina seuraavana aamuna heti herätessä kuvottaa oikein kunnolla... aamupahoinvointia heh... =)

-hengitysvalmentajauhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Avatar
#372 • • ALIEN Guest

Uhuu:
Niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin oikea hengitystekniikka tosiaan auttaa aikas paljonkin tähän vaivaan.
Itse aina kummastelin rankan jalkatreenin jälkeen, että miksi on niin älyttömän oksettava ja heikko olo. Sitten yksi vanha treenipeto kehotti kiinnittämään huomiota nimenomaan siihen, että muistaa hengittää kunnolla liikkeen aikana. Tuo todellakin helpotti oloa kummasti, vaikka joutuikin muutaman treenin ajan hivenen hölläämään painoissa, jotta oppi hengitystekniikan. Sit taas täysillä ja tuloksetkin parani.
Tosin vieläkin kunnon jalkatreenin jälkeen olo on hutera.. niinhän sen pitää ollakin... sitä vaan ihmettelen, että aina seuraavana aamuna heti herätessä kuvottaa oikein kunnolla... aamupahoinvointia heh... =)

-hengitysvalmentajauhuu



joo, ei kannata unohtaa hengittää ettei vaan kuole ja laske allensa :D
Pätkis

Posts: 1,038

#373 • • Pätkis Pikkis
Vähän samaan aiheeseen liittyen kun S-T:n huippaus, mulla loppuu verenkierto nenänpäästä bodypumpissa rintalihaksia tehdessä *ding* melkoisen jännittävää kun nenänpää puutuu ja muuttuu valkoiseksi. Mihinkään ei kyllä mainittavasti satu *täh* jotain pyörtymisen esioireita...?

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Uhuu

Posts: 844

#374 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~

ALIEN:
joo, ei kannata unohtaa hengittää ettei vaan kuole ja laske allensa :D



pahempaa on, jos ei kuole ja laskee allensa.. nolottais enemmän =)

-pisuhousuuhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

Oliwer

Posts: 799

#375 • • Oliwer

S-T:
Onx mus jotain vikaa kun mua alkaa usein kyykkyjen jälkeen huimaamaan? *igor* Siis ihan veri pakenee päästä ja pyörryttää... Alkanut kehittyä pienimuotoinen kammo koko liikettä kohtaan tästä syystä *poks*



Kyllä mulle kans tuli huimauksesta ekana mieleen tuo hengitys. Joskus olen ittellänikin huomannu, että kun keskittyy intensiivisesti jonku liikkeen tekemiseen ja liike on vaik uusi ja liikeradat yms. hakusessa, saattaa hengitys unohtua.. *iihhih*
Tietysti huimaukset kandeis mun mielestä ottaa vakavuudellakin, saattaa kroppa kertoa, että kaikki ei ole ihan kohdillaan :
verenpaineet, verensokerit, syömiset yms.
Kyykky on esimerkki liikkeestä, jossa vammariski on suuri ja oikea suoritustapa oleelisen tärkeä. Esimerkiksi : aina vyö, tanko ei sais painaa niskaa yms.
Avatar
#376 • • GoA Guest

Oliwer:
yllä mulle kans tuli huimauksesta ekana mieleen tuo hengitys. Joskus olen ittellänikin huomannu, että kun keskittyy intensiivisesti jonku liikkeen tekemiseen ja liike on vaik uusi ja liikeradat yms. hakusessa, saattaa hengitys unohtua.. *iihhih*
Tietysti huimaukset kandeis mun mielestä ottaa vakavuudellakin, saattaa kroppa kertoa, että kaikki ei ole ihan kohdillaan :
verenpaineet, verensokerit, syömiset yms.
Kyykky on esimerkki liikkeestä, jossa vammariski on suuri ja oikea suoritustapa oleelisen tärkeä. Esimerkiksi : aina vyö, tanko ei sais painaa niskaa yms.



Ei tuota vyötä nyt tarvii aina kyykyssä käyttää. Pienillä painoilla ilman vyötä (vahvistuu keskivartalo) ja suuremmat sitten vyön kanssa. rajaksi voisi vetään suunnilleen +10 toistoa ilman vyötä.
W

Posts: 1,049

#377 • • W

GoA:
---
Oliwer:
yllä mulle kans tuli huimauksesta ekana mieleen tuo hengitys. Joskus olen ittellänikin huomannu, että kun keskittyy intensiivisesti jonku liikkeen tekemiseen ja liike on vaik uusi ja liikeradat yms. hakusessa, saattaa hengitys unohtua.. *iihhih*
Tietysti huimaukset kandeis mun mielestä ottaa vakavuudellakin, saattaa kroppa kertoa, että kaikki ei ole ihan kohdillaan :
verenpaineet, verensokerit, syömiset yms.
Kyykky on esimerkki liikkeestä, jossa vammariski on suuri ja oikea suoritustapa oleelisen tärkeä. Esimerkiksi : aina vyö, tanko ei sais painaa niskaa yms.

---


Ei tuota vyötä nyt tarvii aina kyykyssä käyttää. Pienillä painoilla ilman vyötä (vahvistuu keskivartalo) ja suuremmat sitten vyön kanssa. rajaksi voisi vetään suunnilleen +10 toistoa ilman vyötä.



Herran jestas....nyt oli kyllä VÄHÄN yleistetty heitto....muista että monet miehet vetää yli 200kg kyykystä tosta vaan, niin ajatteleppa tekiskö hyvää kiskoa jollain 160-170kg ilman vyötä! *ding* (ei tosiaankaan) eli ehkä ihan hyvä neuvo, kunhan kysymyksessä ovat naisten kilot, eli reilusti alle sata. Kaiken lisäksi keskivartalo esim mulla, on juuri se jota viimeiseksi haluan kasvattaa, eli todella suorassa, ilman selälle kaatoa kyykkyjä vyön kera, ole!

Asiasta kolmanteen, Huimaukset kuntosalilla johtuvat usein juuri noista verensokereista, verenpaineesta sekä nestetasapainosta. Itselläni huimausta esiintyy aina kun painoa on tiputettu rajusti, ei ikinä kun ruokailut ja juomiset ovat normaalilla tasolla.... tytöt usein syövät IHAN miten sattuu ja täyttä peetä, vaikka kertoilevatkin mieluusti kavereilleen kuinka terveistä elämäntavoista pitävätkään kiinni....karkki out ja porkkana in,niin kyllä jaksaa paremmin, eli syökää monipuolisesti ja terveellisesti....ei mitään yhtä ja samaa skeidaa päivät pitkät. Myös jos syötte usein nopeita hiilareita sisältäviä vaikka välipaloja, tippuu kovan rasituksen aikana verensokeri liian alas. Koittakaa vaikka, mellipussi pelkästään aamulla naamaan ja salille niin hyi vit...
Avatar
#378 • • GoA Guest
No mulla noi kilot nyt on vielä alle sata niin sen takia ajattelin *blush*. Eli joo, tota en ottanutkaan huomioon. =)
S-T

Posts: 1,195

#379 • • S-T Pieni
Mun kohdalla varmaan on aika iso tekijä se, että mulla on muutenkin hyvin matala verenpaine, sitten kun muutenkin jonain päivänä syö hieman huolimattomammin ja unohtaa keskittyessä hengittellä tarpeeksi niin avot. Pitää kyllä katsoa tarkemmin kyykkypäivinä tästedes, että noi kaikki on kohdillaan...

ps. portaat on tänään ollut kyllä tuskaaaaaargh *iloinen*

--
Pieni on kaunista.

Hotblood

Posts: 387

#380 • • Hotblood

Uhuu:

Tosin vieläkin kunnon jalkatreenin jälkeen olo on hutera.. niinhän sen pitää ollakin... sitä vaan ihmettelen, että aina seuraavana aamuna heti herätessä kuvottaa oikein kunnolla... aamupahoinvointia heh... =)

-hengitysvalmentajauhuu



Kovan kyykkytreenin jälkeen on tosiaan seuraavana aamuna aika kauhee olo, sellanen jopa vähän kuumeinen. Ihan normaali elimistön reaktio siihen että on tehty vauriota lihaksiin (josta ne sit kasvaa myös). Pitää vaan varautua siihen, järjestää niin että pystyy nukkumaan tarpeeks ja syö niin hyvin kuin kykenee ellotukseltaan, kyl se olo siitä taas sit tokenee... On tää hieno laji muuten *nauru*

--
"Mieluummin kadun tekemiäni asioita kuin tekemättä jättämisiä. En juurikaan kadu."