puntti & sali

1,909 posts, 96 pages, 1,049,019 views

Oliwer

Posts: 799

#321 • • Oliwer
Kesä on mitä parasta aikaa ulkoilla (jos satais vähemmän *vink*) , joten mä
olen ottanut ton rankan puntin vastapainoksi aerobisen ulkoliikunnan.
Hapenottokyvyn ja kunnonhan siinä pitäis ainakin parantua, ja mikä parasta, saa olla ulkona! Hikisellä salilla tulee kuitenkin touhuttuu niin paljon.
Meikälle on sopinu parhaiten reipas kävely, musaa kuunnellen tottakai,
mutta muitakin lajeja ois varmasti: pyöräilyy, uintii, rullaluisteluu jne. jne.
Mites te muut liikutte salin ja puntin lisäks?
Avatar
#322 • • Marianne Guest

Oliwer:
Kesä on mitä parasta aikaa ulkoilla (jos satais vähemmän *vink*) , joten mä
olen ottanut ton rankan puntin vastapainoksi aerobisen ulkoliikunnan.
Hapenottokyvyn ja kunnonhan siinä pitäis ainakin parantua, ja mikä parasta, saa olla ulkona! Hikisellä salilla tulee kuitenkin touhuttuu niin paljon.
Meikälle on sopinu parhaiten reipas kävely, musaa kuunnellen tottakai,
mutta muitakin lajeja ois varmasti: pyöräilyy, uintii, rullaluisteluu jne. jne.
Mites te muut liikutte salin ja puntin lisäks?



pitäis tosiaan ottaa tavaksi tuo ulkoliikunta muotokin, itse olen kuitenki jumahtanut salille treenaamaan + BodyPumpailee, mutta jotenkin tuntuu että varsinkin kun kesä on ollut just tätä sadetta niin ei ole mieli tehnyt lähteä hölkkäilemään yms. mutta ehkä tässä intoutuu vielä syksyä kohti uudelleen lämmittämään tuota pyöräily harrastusta*joo*
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#323 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Elvi:
Nyt on pidettävä treenaamisesta paussia kun on kipeä.... Nice... just kun pääsi vauhtiin ja prkl! *täh**muhaha**juonittel**lohduttel*



Sama juttu *igor* saa oikein puhua järkeä itselleen koko ajan kun on jatkuvasti lähdössä puolikuntoisena salille *grr* asiaa ei yhtään paranna se, että mulla on kuukausikortti jota ”pitäis” käyttää...

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Uhuu

Posts: 844

#324 • • Uhuu Member of Team AD/HD ~kekkuloidi~
jee jee... saanut taas treenit kulkemaan...
vuoden verran raahasin itseni kerran pari kuukaudessa salille lähes itkeskelemään ja sit itkeskelin lisää kotona, kun paino nousi ja lihakset kuihtui...
nyt taas maistuu treenit ja näin neljän viikon alkulämmittelyn jälkeen alkaa sarjat kulkemaan puhtaasti toistosta toistoon =)

salitreeniä tulee nyt taas 4-5 kertaa viikkoon:
-rinta&selkä
-takareidet&pohkeet
(-vatsat joko salilla tai kotona)
-hauis&ojentaja
-etureidet&vatsat

sit pitäis saada vielä aamulenkki-innostus, mut nyt ollut töissä niin paljon että ei oikein oo ehtinyt. onneks pian alkaa koulu ja sit taas ehtii... =)

-elämäonlaiffiijatreenaustauhuu

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"Today is the first day of the rest of my life...\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"

rZi

Posts: 587

#325 • • rZi 42
Tossa vähän aikaa sitten aloitin käymään säännöllisesti niissä spinning tunneilla.
Fiilikset mitkä puntti- ja spinning-treenistä tulee on täysin erilaiset. Voima-treeni tekee väsyneeks ja tukkoseks tunnin ajaks treenin jälkeen, mut parasta tässä on ”Buff”-efekti*hih* elikkä se kun nesteet ja veret pakkautuu lihaksiin ja tekee niistä ihanan pyöreitä ja jokainen säie näkyy n. vartin ajan treenin jälkeen ja turvotus laskee muutamassa tunnissa.
Spinning on ehdottomasti paras heti aamusta tai aamupäivästä, koska sillä on tapana vetää olo hyperaktiiviseks joka ei oo illalla aina suotavaa...mut välillä on kiva polkee jotain vielä treenin jälkeenki*vink**sydän*
HC-spinning on aivan loistava lisä kuntoilun viikko-ohjelmaan, eli kannattaa käyttää kaikki edut mitä jäsenyys suo.
Sitäpaitsi, ne ”parhaat” naiset ei käy puntilla, vaan spinnaamassa*nauru*...mut emmä siel sen takii käy*eiei*...npä*heiii**hih**piis*
Oliwer

Posts: 799

#326 • • Oliwer
salama jack 30.7.2004 17:53
Tossa vähän aikaa sitten aloitin käymään säännöllisesti niissä spinning tunneilla.
Fiilikset mitkä puntti- ja spinning-treenistä tulee on täysin erilaiset. Voima-treeni tekee väsyneeks ja tukkoseks tunnin ajaks treenin jälkeen
Toi kuulostaa erikoiselta, mulle kunnon puntti-treeni saa just erinomaisen olon,
ja endorfiinit virtaa kehossa..
Varsinkin kun tekee ”kevyttä viikkoo” kohtuu painoilla ja nopeilla palautuksilla.
Tosin en ole spinningii edes kokeillut ja onhan tosi että se mikä toiselle hyvä, toiselle ei niin hyvä..
Avatar
#327 • • GoA Guest

Hyzenthlay:
---
Elvi:
Nyt on pidettävä treenaamisesta paussia kun on kipeä.... Nice... just kun pääsi vauhtiin ja prkl! *täh**muhaha**juonittel**lohduttel*

---


Sama juttu *igor* saa oikein puhua järkeä itselleen koko ajan kun on jatkuvasti lähdössä puolikuntoisena salille *grr* asiaa ei yhtään paranna se, että mulla on kuukausikortti jota ”pitäis” käyttää...



Ja juuri kipeänä treenaamiinen ei kannata. Kun itse viimesyksynä aloin punttia vääntämään niin tuolloin aloittelijan innostuksesta johtuen pääsin opeasti ylikuntoon, varsinkin kun meni vielä puoliksi flunssasena salille. Tuloksena oli jatkuva väsymys, uni häiriöt, flunssa ym. vittumaista. Hyzentlay tämän varmasti tietää kuten moni muukin enemmän reenannut mutta lepo on kehittymiselle paljon tärkeämpää kuin uskoisi. Kehittyminenhän perustuu pyhään kolminaisuuteen: Treeni-lepo-ravinto.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#328 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
joo... eikä yhtään innosta se, että tää on jo kolmas kerta tänä kesänä kun oon kipee *igor* ettei vaan ylikunto olisi ovella. Eikai 3 kertaa viikossa treenaaminen voi johtaa ylikuntoon? mulla on kolmeen jaettu ohjelma, mutta en ole harrastanut kevyitä viikkoja (=idiootti). Aerobista harjoittelen aika minimaalisesti.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Apo

Posts: 1,574

#329 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Hyzenthlay:
Eikai 3 kertaa viikossa treenaaminen voi johtaa ylikuntoon?



Eikai kolmesta vielä, ellei siinä ohessa harrasta muutakin, esim armotonta biletystä *jiihaa* *vink* Ja lepo tekee tosiaan hyvää.

[muokattu 30.7.2004 20:06]
rZi

Posts: 587

#330 • • rZi 42
Juu, jos vetää liikaa reenii tulee kaikkii ongelmii vastaan esim. niveltulehdukset, kalvorepeämiset ja muut pitempi aikaiset kivut ja haittavaikutukset.
Okei okei jos muistaa pitää järjen mukana ja venytellä properly aina kovan treenin ennen ja jälkeen niin voi ehkäistä näitäkin. Mä oon välillä tyhmä ja en venyttele vaikka muistaisinkin.
Siks omaankin melkeen samat tiedot olkapäistä, kun mun uskomattoman ammattitaitoinen ortopedi. Kuitenkin mieluummin en ois joutunut alkujen alukkskaan tutustumaan tän taitoihin. Jääkiekkokaukalo kun ei paras mahdollinen kasvualusta nuorelle pojalle. Onneks pystyn kuitenki tekee salii ja muuta treenii, hommat vois olla paljon huonomminki. Pitää vaan varoo tiettyjä liikkeitä.
Oon kuullu muilta ex-pelaajilta samanlaisii juttuja, myös polvista.

Ylikuntoon en kyl pääse, koska bilettäminen on niin kivaa että päivä kaks menee helposti jälkihöyryissä. Kanuunassa kiskoo niin paljon roskaruokaa ja kokista, että sitä seuraava päivä menee rennommassa reeniksessä hikoilemiseen tai välipäivänä kaikesta.
lemonix

Posts: 68

#331 • • lemonix Sitruuna
Mielestäni hyvän salitreenin jälkeen vähän kotona lepoa ja sit airoobinen treeni menee ihan bilettäessä loppuun asti, ei oo paikat kipeenä heti aamulla *hymy*

--
- hassi mikä hassi -

W

Posts: 1,049

#332 • • W
Herätetäänpäs henkiin taas tämä topiikki, ja kerrottaanpa että kuumista ilmoista huolimatta meikäläinen on saanut saakelisti potkua salitreeneihin, kun olen alkanut näinä hikisinä aikoina vetämään kunnon massaliikkeitä paljon, ja jättänyt pitkäkestoiset harjoitukset vähemmälle. Lempparini ovat nyt vipuveto pikällä tangolla ja jalkakyykky maximeita hipoen.....jeah! Selkä ja reidet kun ovat kehonrakentajan tärkeimmät aseet, on niihin hyvä heikkoina aikoina satsata vähän muuta enemmän. Jäätelöä kuluu tietysti kilokaupalla, mutta ei se mitään......ps, tässä ehkä seuraavan kesän selkä tavoite? *nauru* *nauru*

http://www.steelfactor.ru/gallery/displayimage.php?album=3&pos=10

[muokattu 5.8.2004 17:30]
W

Posts: 1,049

#333 • • W

Lene:
Ja mun peppu ei enää hölsky. *lmao*



Laita kuva niin uskotaan....*slurps*
Timce

Posts: 5,381

#334 • • Timce
Kertokaa mulle parhaat metodit/treeni ”farkkupeffan” aikaan saamiseksi. Tuntuu polvet paukkuvan ja lonksuvan kun teen kyykkyä *uuh*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

W

Posts: 1,049

#335 • • W

Timce:
Kertokaa mulle parhaat metodit/treeni ”farkkupeffan” aikaan saamiseksi. Tuntuu polvet paukkuvan ja lonksuvan kun teen kyykkyä *uuh*



Ei kyykky tee välttämättä hyvää persettä, usein liiankin suuren. Jos perseesi on pieni, silloin suosittelen kyykkyä, jos taas päin vastoin, ja liha siellä on pelkkää rasvaa, suosittelen enemmän aerobista harjoittelua. Lihakset kuitenkin tuovat pakaroihin mielyttävän pyöreyden, luuperse on aivan kamala, joten älä paastoa pakaroitasi puolityhjiksi etolan kasseiksi, vaan treenaa paljon ja nauti siitä. *heiii*

Ps, äläkä luule että selän ojennus laitteella saadaan tiukka peppu.....

ps2: kyllä jalkaprässikin ottaa ihan hyvin pakaroihin, jos jalat vain sijoittaa ihan ylös.

[muokattu 5.8.2004 19:27]
Jusuplussa

Posts: 1,292

#336 • • Jusuplussa UG-///

Timce:
Tuntuu polvet paukkuvan ja lonksuvan kun teen kyykkyä *uuh*



Ootko testannu kyykätä smithissä? Otat tohon alle vielä esiväsytystä reidenojennuksella, nii reidet huutaa
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#337 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

W78:
Laita kuva niin uskotaan....*slurps*



Sähän alat kuulostamaan ihan alienilta :o

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#338 • • ALIEN Guest

W78:
---
Lene:
Ja mun peppu ei enää hölsky. *lmao*

---


Laita kuva niin uskotaan....*slurps*



kysy messangerin kautta niin eiköhän tule! *vink* on se nimittäin ainakin yhden kuvan perusteella aika namu peppu *slurps*
W

Posts: 1,049

#339 • • W
*kuolaa* ....sori....mä kuvittelin sitä kuvaa....*nauru*

Ei kais....mites alienin treenit sujuu? Väännätkö viellä punttia, vai ootko ruvennu pelkästään mätkimään porukkaa? *nauru*

Missäs muuten porukat, jotka tänne joskus kirjoittelee, käyvät salilla? meikä käy pumppaamassa rautaa City Gymmillä....olen ajatellut ehkä vaihtaa syksyllä (ehkä) sinne ruoholahteen, kun tuo kehonrakennus kiinnostaa, sieltä kyllä löytäisi samansuuntaista treenikaveria....

[muokattu 5.8.2004 20:27]
Avatar
#340 • • ALIEN Guest

W78:Ei kais....mites alienin treenit sujuu? Väännätkö viellä punttia, vai ootko ruvennu pelkästään mätkimään porukkaa? *nauru*



*nauru*

ei treeni kulje ei... *poks* salilla menee pelkäks aerobiseks alkulämmittelyks ja kevyillä punteilla treenaamiseks - millä ei ole rasittavaa vaikutusta kipeään selkään. Ja sit ison jumppapallon päällä löhöilyks, että selkä venyy piuviu *justjoo* Lenkkeily onnistuu aina silloin tällöin kuitenkin *hymy*

Mut onneks on oma kulta, joka auttaa muistamaan, ettei se ”kunnossa pysyminen” ole niin tärkeää, kuin pari vuotta sitten vielä kuvitteli. Vois suoraan sanoa, et on vähän enemmän sinut itsensä kanssa, kun ei ota sitä treeniä niin vakavasti, vaikka onhan se silti vitun siistiä päästä ihan kunnolla vääntää ja kääntää! *plur* Mut onhan tässä aikaa viellä pyöriä, kunhan nyt ekaks hoitaa selän kuntoon yms... *possu*