ikähöpinää

239 posts, 12 pages, 102,127 views

Akrobaatti

Posts: 330

#101 • • Akrobaatti
Se on kuulkaas sellanen juttu että kun ostetaan juotavaa ollaan 18, kun mennään elokuviin ollaan 15 ja kun mennään bussilla ollaan 11. (oikeesti oon kyl 15)*joo*

--
Hip Hop For Life

remotion

Posts: 5,283

#102 • • remotion nostatus guru
welmu:

mielestäni kyllä pitäisi järjestää enemmän sellaisia bileitä missä olisi erillinen tp-karsina 16-20v tsybyille ja jonka ympärillä olis riittävästi katselutilaa *plur* karsinasta pääsisi pois vain ja jos joku riittävän vanha setä kävisi sitten poimimassa sieltä itse bileisiin mukaan *pahis**pahis**pahis*



sä oot tosiaan nimimerkkisi ansainnut! *iloinen*
Mut eipä sinänsä tosi velmu ja hyvän kuulonen ehdotus toteutettavaksi! *pahis**hih*
zaler

Posts: 1,545

#103 • • zaler e h k i s

borodice:
noniin, eli sellainen keskustelun alku:
on ongelma: kaikissa meikäläistä kiinnostavissa tapahtumissa on ikärajan tapana olla ylempi kuin oma ikäni

mahd. ratkaisu: hankkia sopivat paperit ja henkilötunnuksen
=> tästä ei välttämättä hyvää seuraa, eikä ole muutenkaan hirveätä innostusta rikkoa sääntöjä

mutta onko teillä, arvoisat lukijat, mitään mietteitä tästä aiheesta, vai satunko olemaan täällä ainoa, joka onnistuu kummallisesti alittammaan asetetut rajat :) Olisi mukavaa jakaa ajatuksia ja kenties jopa saada tietoon jonkinlaisen ratkaisun (muuta kuin ”kasva isommaksi”) :)


hommaa joo jostain paperit...
ei hyvää seuraa? jos ei menee läpi niin et vaan pääse sisääs ja jos tosi huono tuuri käy niin ne voidaan ottaa pois...(ei kuminkaan oteta...) et joo... ite oon 16 ja oon käyny joku vähän päälle vuoden bileissä...

--
let´s eat to the beat!

Blues

Posts: 5,414

#104 • • Blues Koning van Afrika
Toisaalta se on ihan hyvä että on ikärajat..itse odottelin siihen asti että tuli 18 täyteen. Tosin musamaku oli painottunut enemmän breakbeatiin, electronicaan jne.
Joihinkin bileisiin ei ole mitää ongelmaa päästä sisään alaikäisenä kun ei pahveja kysellä keltään sisäänkävellessä.

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Kävelevä katastrofi

Posts: 665

#105 • • Kävelevä katastrofi tekevälle sattuu

vaeltajatar:
mulle on sama onko joku väärillä papereilla bileissä, kunhan osaavat käyttäytyä. itse olen jo reilusti yli ikärajojen, ja se vaan on aiheuttanut hassuja tilanteita*nauraa*


asiaa puhut tyttösein;)*heiii*

--
TERKKUJA KAIKILLE IHAN HIRVEESTI!!!

nomic

Posts: 4,120

#106 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
kaikki vaan puhuu että on enään parisen kuukautta aikaa ennenkuin täyttää 18
mutta mull on ehkä vähän liikaaki tota aikaa ennen ”maagista” ikää
sillä täytän kesän lopussa vasat 16!!!*nyyh*
oon varmaan nuorin ”immeine” tääl
no aijon kyllä odottaa mutta kun ei jaksa...
olen jo niin kauan halunnu bileisii
jne...
mutta ei tällä naamalla....*nauru*
pitää vaa ajatella positiivisia asioita ja pitää ajatella kaikkea ”älykästä” sekä ”aikuismaista”
että tästä viisastuisin*iloinen*
no on vielä aikaa sekoilla ja muuta härdöö säätää ennen noita pirskeitä

ymmärrän kyllä sen että ei ole kannattavaa jos bileiden ikärajaa lasketaan
koska silloin ”vanhemmat” bilettäjät voivat jättää bileet väliin jne...
ja muutenkin on monia nuoria jotka ei osaa olla kunnolla vaan riehuu ja konttailee sekä haastaa riitaa
itse en pidä tällaisesta vaikka se onkin normaalia...
mutta minua harmittaa juuri se että jotkut jotka todellakin arvoistaisivat kunnon musaa eivät pääse pippaloihin
vaikka tässä mainitsin että haluisin päästä kuuntelemaan kunnon musaa
niin en halua vähätellä kuiteskaa muitakaan musatyyppejä
musiikki on aina hyvää jos se on kaunista taikka jos on oikea melodia korvaan...
itse pidän monesta musalajista
no tuo nytten ei liittynyt aiheeseen mitenkään mutta haluan osoittaa että monet varmasti osaisivat käyttäytyä sekä pysyä poissa baaritiskiltä jos myös liikkuisivat oikeassa seurassa
mutta tajuan myös sen että se ei kannata bisneksen kannalta
eli eiku odottamaan...*nukkuu*
(vanhemmille ihmisille tiedoksi:
muistakaa kunnioittaa nuorempia varsinkin niitä jotka kunnioittaa teitä vanhempia
koska meistä nuoremmista tulee se uusi bilekansa
en tarkoita tällä nyttem sitä että vanhemmat ei saa tulla pippaloihin sitten kun me ollaan pippaloissa vaan kaikki sovussa nuoret sekä vanhemmat
koska jokainen meistä on ollut nuori tai on vieläkin...eli jos näette pippaloissa nuoria jotka käyttäytyy teitä sekä muita kohtaan hyvin niin älkää olko heitä vastaan )
no tuli taas tätä romaania kirjoitettuu*justjoo*
nyt en enää kirjoita*iloinen*
nvd

Posts: 69

#107 • • nvd

pHaze:
On niihin teinifobioihin välillä hieman aihettakin. Tullikamarin teinibileet nyt on niin massatapahtumia että niissä varmaan tulee muitakin tekijöitä mukaan, mutta kyllä nämä pimeässä nurkassa pääsalissa naivat, edestakaisin juuri niistä kaikkein täysimmistä kohdista kulkevat hoppariäijät ja toisilleen jonkun pojan takia naama punaisina huutavat teinitytöt ovat siellä olleet aika jokakertainen näky



Tuo saattais korjautua sillä, että olis ylipäätään enemmän tapahtumia teineille, jolloin ne joita ei nimenomaan teknobileet / musiikki kiinnosta voisivat mennä niihin eikä tarvis tulla tesnobileisiin vain siksi että muuta ei ole tarjolla. Se sitten taas että kuka tuon korjais taitaa olla asia erikseen... :)
Armin

Posts: 411

#108 • • Armin surffitukka
Voi, tuli niin teinivuodet mieleen kun luin tätä.

Hassua, että mitä vanhemmaksi tulen niin sen enemmän mulla on vaikeuksia päästä bileisiin sisälle, monissa paikoissa olen joutunut iskemään pöytään opiskelijakorttii, kelakorttii ja kaikkee muuta kiva helkilöpahvin lisäksi ja aina sama virsi; -no eikö sulla oo ajokorttii.
Välillä tosi veemäistä että mua jotenkin väheksytään kun mulla ei oo henkkareina sitä legendaarista muoviläpyskää (ehkäpä joku kaunis päivä saan sellaisen muropaketista....) eikä edes passia.
Onneksi olen joka paikkaan kuitenki päässyt lopulta sisälle mielettömän selityksien kera.

16 vuotiaana ei niitä papereita edes oikeen kysytty missään ja sitten kun niitä alettiin yleisesti enemmän kysyä niin mulla olikin jo kaverin passi joka meni joka paikassa läpi kuin väärä raha(?).
Ja harvemmin muistaakseeni kukaan mua kieroon katsoi ikäni takia (en kyllä hirveesti mainostanutkaan sitä...)

Nyt kesän aikana olen suunnitellut hankkivani myös passin ja syksyllä aloitan ajokortin ajamisen, ehkä tämä ikuinen sota portsareiden kanssa sitten loppuisi siihen (tai sitten mun varmaan pitäisi lakata muuttamasta hiusväreillä ja piilareilla ulkonäköäni *pelle* vaikka käsittääkseni nekään ei piirteitäni muuta mitenkään)

Ja kyllä sitä alaikäisenä toivoo että menisi ne vuodet mutta minä ainakin toivon että aika pysähtyisi jo.... *vink*
Armin

Posts: 411

#109 • • Armin surffitukka

welmu:
mielestäni kyllä pitäisi järjestää enemmän sellaisia bileitä missä olisi erillinen tp-karsina 16-20v tsybyille ja jonka ympärillä olis riittävästi katselutilaa *plur* karsinasta pääsisi pois vain ja jos joku riittävän vanha setä kävisi sitten poimimassa sieltä itse bileisiin mukaan *pahis**pahis**pahis*



Miten en ole yhtään yllättynyt tätä lukiessani *hih*
vanha kunnon welmu.... nickisi pitäis kyllä vaihtaa casanovaksi senkin hippi! *heiii**pihkassa*
Nicsu

Posts: 199

#110 • • Nicsu black shadow
olen aivan samaa mieltä ikä rajoista kuin unity, eli mihin bileet menisivät jos siellä alkaisi laukkaamaan 15-17v vuotiaita.. muistan kyllä omatkin ongelmat aikoinaan.. mutta kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa*hih*

--
"Verrattuna moniin lääkäreiden määräämiin lääkkeisiin marihuana on suhteellisen haitaton lääke"
Lääketieteen professori Donald Abrams Kalifornian yliopisto.

pathi

Posts: 224

#111 • • pathi

pHaze:
nvd:


On niihin teinifobioihin välillä hieman aihettakin. Tullikamarin teinibileet nyt on niin massatapahtumia että niissä varmaan tulee muitakin tekijöitä mukaan, mutta kyllä nämä pimeässä nurkassa pääsalissa naivat, edestakaisin juuri niistä kaikkein täysimmistä kohdista kulkevat hoppariäijät ja toisilleen jonkun pojan takia naama punaisina huutavat teinitytöt ovat siellä olleet aika jokakertainen näky (ok, tuo ensimmäinen nyt ei sentään ole ollut jokakertaista). Eihän se nyt bileitä pilaa, mutta ei se nyt varsinaisesti tunnelmaa nostakaan. Jälleen kerran, ei voi sanoa että läheskään kaikki olisivat tuollaisia, mutta stereotypioissa on silti yleensä aina jotain perääkin.




Kävin ensimmäistä kertaa bileissä 14-vuotiaana, ne olivat juuri Tullikamarilla ja k16. Olimme ystäväni kanssa tulleet bileisiin lähinnä tanssimaan, mutta kas kummaa, pojat kävivät kysymättä kiinni ja tyttöjenkin meno oli verrattain ilkeän näköistä katseltavaa [Senssitiski nuoremmille].
Vaikka itse olenkin vielä alaikäinen, en missään nimessä toivo minkäänlaisia ikärajanalennuksia. Vanhempi kansa osaa ottaa bileistä sen ilon irti, omien kokemuksieni mukaan nuoremmat usein eivät IMHO.

--
D:

Avatar
#112 • • q Guest
Joo kova oli jupina nuorempana ku ei meinannu 18 ikävuodellakaan oikeen päästä kemuihin, ku 22 tai väh. 20 tuntu olevan aina raja. No ei kyllä koskaan ovelta käännytetty, mut eipä tullu lähettyy ees koittaa jos oli raja 22 tjsp. Mutta miten on, ollaanko useissa paikoissa ikärajoista tarkkoja, vai pääseekö helposti sillä 18:lla bilettämään?
Occu

Posts: 2,528

#113 • • Occu

super-enkuli:


itse huomannut, että moni \”alaikäinen\” käyttäytyy huomattavast paremmin bileissä, kuin moni vanhempi.

*enkeli*



Näin hän se on, koska vanhemmat luulevat välillä itsestään liikoja ja nuorempien \”pitää\” näyttää et osaavat olla \”vanhempia\”

--
..::MOI::..

Howdy

Posts: 7,955

#114 • • Howdy Oldie

Occu:
---
super-enkuli:


itse huomannut, että moni ”alaikäinen” käyttäytyy huomattavast paremmin bileissä, kuin moni vanhempi.

*enkeli*

---


Näin hän se on, koska vanhemmat luulevat välillä itsestään liikoja ja nuorempien ”pitää” näyttää et osaavat olla ”vanhempia”



Kuulkaas lapset rakkaat .. eiköhän se ole siitä kiinni minkälainen persoona on enemmän kun iästä .. jotkut on kusipäitä kehdosta hautaan toiset jo 18v nä hyvii tyyppei .. ei ikä sitä sano .. sorde ... (meitsin mielipide)

p.s. kaikenikäsiä nähnyt ja tuntenut yllin kyllin ...

[muokattu 12.9.2003 01:49]

--
Käpy vailla vertaa

Howdy

Posts: 7,955

#115 • • Howdy Oldie
Ja BTW suomessa on laki .. se sanoo että ikäraja on 18 vaikka siitä ei pidä niin sitä pitäis noudattaa kuitenkin .. joten miksi tämä keskustelu? laki vaatii että alaikäiset out!

Järjetön väittelyn kohde .. sorry vaan ..

--
Käpy vailla vertaa

ravec

Posts: 1,102

#116 • • ravec
*hih* Hämeenlinnassahan järjestetään ns. teini kekkereitä konemusiikki sektorilla.
Olen nähnyt jossain mäcin seinässä mainoksen joka on ”alle 18 vee sallittu”

Ja poke on blokannut tälläiset kovat äijät pois jonosta....*justjoo*
nvd

Posts: 69

#117 • • nvd

pathi:

Kävin ensimmäistä kertaa bileissä 14-vuotiaana, ne olivat juuri Tullikamarilla ja k16. Olimme ystäväni kanssa tulleet bileisiin lähinnä tanssimaan, mutta kas kummaa, pojat kävivät kysymättä kiinni



huoh, voi kun tuo ongelma oliskin vain alaikäisten bileissä... :P Jotenkin alkanu viimeaikoina kyllästyttää ”hiukan” humaltuneet mieshenkilöt jotka kuvittelee että tanssiminen on joku soidinkutsu tms. ja tunkee siihen viereen ja alkaa lähenteleen jne. blää.

teinibileissä ne on sentään niin paljon nuorempia että jättää rauhaan ;)
Rocca

Posts: 3,064

#118 • • Rocca Diiva UG / Superfint Crew
Mä ainakin odotan sitä 18 wuoden ikää INNOLLA sitte pääsee laillisesti pilettää... mul on on ollu täsä himo jo aika kaua mennä sinne mut en oo viittiny lähtee koittaakkaan ku ei sit kumminkaan oo mitään muuta paikkaa jos ei pääsekkään sisään ni sit harmittaa ja kunnolla.....
Odotetaan rauhassa sitä 18 wuotta.....*slurps*

Kunnia lopussa seisoo...*hymy*

--
Dj Rocca

yes, ROBIN, i`ve become a human fish!

erix

Posts: 13

#119 • • erix
jos haluu jotain pvdtä tai tiestoa kattomaan niin ei se 18kaan riitä. et kyllä pitäis olla 20...
*uuh*

//erix
Jone

Posts: 8,258

#120 • • Jone Archibald Haddock

nvd:
Jotenkin alkanu viimeaikoina kyllästyttää ”hiukan” humaltuneet mieshenkilöt jotka kuvittelee että tanssiminen on joku soidinkutsu tms. ja tunkee siihen viereen ja alkaa lähenteleen jne. blää.



Tämä ei muuten ole vittumaista vain ja ainoastaan miesten suorittamana. Itse olen vetänyt herneen aika vahvasti nenään monia kertoja kun joku täysin random nainen on tanssilattialla peruuttanut perse edellä syliin kerta toisensa jälkeen uskomattoman läpinäkyvän tarkoitushakuisesti, johon olen kimpaantuneena joutunut sitten toteamaan jotain tyyliin ”voitko lopettaa, haluaisin tanssia.” Tämän jälkeen ko. tavalla toimineet vosut on about säännönmukaisesti loukkaantuneet koska ”on se nyt kumma ettei seura kelpaa.”

IMO soidinhuuto-tyylillä itseään sheikkaavat ja esittävät henkilöt ovat täysin sukupuolesta riippumattomasti uskomattoman rasittavia kiusankappaleita.