ikähöpinää

239 posts, 12 pages, 102,139 views

Avatar
#161 • • Nancy Guest
Olen joutunu kokemaan sen helvetin että oon asunnu nyt puolisen vuotta asuntolassa missä asukkien keski- ikä on 16 vuotta. Täytyy sanoo et siel on tullu huomaamaan kuinka paljon kolme- neljä vuotta tekee täs henkisessä kypsyydessä. Asiaan kuulumattomasti haluun ilomotaa että olen löytänyt oman kämpän jonne muutan kuun vaihteessa...*plur*

Kyse oli kuitenki lähinnä baarien ikärajoista. Eli siis mun mielestä on hyvä että on toi k-18. Kyllä sitä siinäkin vaiheessa vielä kerkee alkaa käymään baareissa bilettämässä...*jiihaa* 17-vuotias voi olla katkera ikärajoista, mut myöhemmäs vaiheessa kyl ymmärtää että se onki ihan ok juttu. Ite olen 19 ja käyn sellaseskin baaris mis on ikäraja 24. Poket on kyl mun paperini nähny, mut aina ovat päästäneet. Eihän se laki olekkaan mikä kieltäis niitä parikymppisiä tulemasta k-24 paikkaan, vaan se liikeidea...*hymy*
Avatar
#162 • • Injektio Guest
Kyllä sitä aikaa siihen bilettämiseen täs viel tulee.. (kait?)
Mä oon sen verran babyface viel et mua luullaan 12-vuotiaaks *hih*
ja alaikäisenä jos kuitenkin pääsisin johonkin niin varmaan tulis yksi tai enemmänkin kummastuneita/vihaisia katseita.. (Ei mulla mitään stereotypioita.. :)
Mutta juu eipä tässä enää pahemmin tarvii venttailla. *hymy*
MaSari

Posts: 1,986

#163 • • MaSari space jammer
Musta tuntuu että entisen ”moi olen nuori”-puheen sijaan voisin jo puhua itsestäni kalkkiksena *hmph* Voisin olla koko lopun elämäni 19- vuotias.. Siitä eteenpäin rypistytään ja painutaan kasaan *nauru* Kumma juttu et tollanen ikäjuttu ei sit muiden kohdalla tunnu olevan paljon, siis kaikki yli 2kypäset on itselle nuoria mut kun on omasta nahasta kiinni niin rupee ahistaa *justjoo*

Vaikka tuntuukin et olisin kauheen wanha, mulle myydään aina lasten lippuja kulkuvälineissä ja henkkareita pyydetään tuon tuostakin.. Ihanaa *nauru*

[muokattu 24.3.2004 18:07]

--
minä kellotan sinuaaa.. *nuotti*

nvd

Posts: 69

#164 • • nvd

Nancy:
baareissa bilettämässä...*jiihaa* 17-vuotias voi olla katkera ikärajoista, mut myöhemmäs vaiheessa kyl ymmärtää että se onki ihan ok juttu.



Hmm, mä oon 24 enkä oo vieläkään ymmärtäny ;) No, vielä voi tapahtua, mut epäilen...

(ja alkoholin myymistä alaikäisille siis en kannata. Mut sellasta yleistä ”eri ikäluokkien sekoittamista” kyllä. Vaikka sillai, että kohderyhmä valittais jonkun muun kun iän perusteella. Taijjotain.)
typ0

Posts: 1,892

#165 • • typ0 syntax error

ParodY:
---
hallucinogen:
Yksi pieni juttu....
Suomessa ikäraja alkoholin nauttimiselle on 18-vuotta joten noi k20 on ravintoloiden omia ikärajoja joilla halutaan seuloa tietyn ikäistä porukkaa. Lainvalvojille se on ihan sama onko ne tyypit siellä raflassa 20 tai 18.

---


totta Suomen lain mukaan 18 vuotta täyttänyt saa mennä mihin baariin/clubiin/jne. tahansa, mutta Suomen lain mukaan myös rafloilla on oikeus valita asiakkaansa, siitä ne ikärajat



se ei mee ihan tolleen.. ravintoloilla on oikeus olla paastamatta alle niitten maaraman ikarajan mukaisia asiakkaita. eli jos k20 ei oo pakko paastaa 19 vuotiasta sisaan. mut jos oot yli 20.. sit sut on periaattees pakko paastaa sisaan jos oot asiallisesti jos ei paasta voit vaikka haastaa oikeuteen syrjinnasta *iloinen*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

paya^

Posts: 44

#166 • • paya^
Olihan se aika ilkeetä kun alaikäisenä ei aina bileisiin päässyt (ihan hyvä kyllä näin jälkeenpäin ajatellen..). Technetiumiin meidät järkättiin onneks sisään kaverin kanssa kun olimme silloin 17 vuotiaita:)
..hyi ihan hirvittää ajatus että joutuis joskus taas leiman piirtämään tai käyttämään muita kepuli-konsteja:)... ja onhan tossa kyllä sellanenkin juttu, niinkuin joku mainitsikin, että alaikäisen, tai vaikka vähän vanhemmankaan pää ei kestä välttämättä rankkaa jatkuvaa biletystä. Siks pitääkin ottaa ihan rennosti välillä. (niin varmaan:)) jooo
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#167 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

~dream~peip.:
Mun onkelma lähinnä on se et mä kait sit näytän niin nuorelta et baareis seläntakana jotku tuhahtelee kovaan ääneen et ”alaikänen!” ja kaikkee ihme höpötystä..*hmph**dissaa*



heh... ihan sama juttu mulla. Mitään tylsää aikuista musta ei kyllä tule *nauru* jakkupuku pannassa.

ja joskus on hauska pistää ittensä oikein kakaran näköiseksi kun menee alkoon tai baariin jne. *Tikkari suussa ostamaan viinapulloa* siihähän kyselette papereita *nauru*

[muokattu 15.4.2004 19:34]

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Avatar
#168 • • *Pepper* Guest
en voi osallistua tähän ku oon vasta 17... mutta pari kuukautta ja 18 on ovella... *pahis* ja sitten vasta elämä alkaa...
Cassu

Posts: 634

#169 • • Cassu Vieras omassa elämässä
en mä huomannu mun elämäni muuttuvan kuin kiireellisemmäksi.....et vaik baariin pääsi niin ei siel tullu kauheesti oltua...sit vast ku kaverit täytti....mut baareissa ei oo elämää.....pintaliitoo ja sellasta kavereiden tapaamis paikkoi....välil ei ymmärrä miksi aina baariin....mut ei vaan oo muuta tekemistä....ei oo tarjontaa.....

mut joo.....ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa....että siitä ei voi kauheasti valittaa....

--
Ajatella voi vain kuvin. Jos haluat olla filosofi, kirjoita romaaneja.

K

Posts: 511

#170 • • K

Hyzenthlay:

ja joskus on hauska pistää ittensä oikein kakaran näköiseksi kun menee alkoon tai baariin jne. *Tikkari suussa ostamaan viinapulloa* siihähän kyselette papereita *nauru*



Eiks Suomes viinan ikäraja oo (Alkossa) 20v? Profiilin mukaan sä oot 19. Eiks tollai jää viinat ostamatta?:)
Optik

Posts: 1,691

#171 • • Optik Piikkisika/Outopallo
keu.. mulla on tänään synttärit :P

ja vetäsen niin extremet kuteet päälle et oksat pois ja puol runkoo *hih*

Eli tumman puvun, kravatin yms hilkkeet :D

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Keniro

Posts: 369

#172 • • Keniro
No siis mullakaan ei ikinä kyllä oo oikeen ikää jos Tampereen suunnalla on jotain tän suuntasta tapahtumaa, vähän aikaa sitten oli tosin LiQuid (k-16) ja missasin ne ku olin jossain kaukana poissa.. No enköhän mä pärjää himassa tän pari vuotta ja kun kummiskin tietää et kyl se omakin aika viel koittaa *piis*

Np. Kenjido Okiru - Sonic Breakz Session [April 2004 Promo] *jiihaa*
Defiz

Posts: 717

#173 • • Defiz
no siis tämä on vain mun mielipide mutta monesti noissa k-16 bileissä on jotenkin niheempi meno (tiedä sitten)

ymmärrän hingun päästä bileisiin ja oon itekin odottanu malttamattomana mutta parasta se on kun jaksaa venata *joo**jiihaa*
toki tuli käytyä joissakin k16 bileissä mutta vain pari/kolme kertaa vuodessa.. sitten kun tuli ikä täyteen niin oon käyny rutkasti enemmän *pahis**iloinen* (ite en oikein arvosta tota papereilla pelleilyä..noishin ikärajoihin kun on syynsä ) *eiei*

--
-=Defiz=-
*Tampereelle Bileitä lisää*

nomic

Posts: 4,120

#174 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
itelläkin vielä muutama vuosi ja sit pääsee karkeloihin :(
en kyllä ala papereilla leikkimään, jos haluan bileisiin niin siihen ei auta muu kuin alkaa oikeasti tekee sen verran tasokasta musaa että joku mut huolisi soittamaan ja samalla pääsen sit bileisiin mukaan :]
ja ne muutamat harvat kerrat mitä oon käynyt on ollu just jotain k-16 mestoja tyyliin... vieläkin muistan kun neon rankaisi etanoissa lahdessa sillon kerran :)
UnityF

Posts: 15,721

#175 • • UnityF joo just se

nomic:
itelläkin vielä muutama vuosi ja sit pääsee karkeloihin :(
en kyllä ala papereilla leikkimään, jos haluan bileisiin niin siihen ei auta muu kuin alkaa oikeasti tekee sen verran tasokasta musaa että joku mut huolisi soittamaan ja samalla pääsen sit bileisiin mukaan :]
ja ne muutamat harvat kerrat mitä oon käynyt on ollu just jotain k-16 mestoja tyyliin... vieläkin muistan kun neon rankaisi etanoissa lahdessa sillon kerran :)




pentu... *vink*
etanat ja terrorit kyl roks sua ajatellen... *hymy*
ee102

Posts: 775

#176 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Ku on tässä viimeset puoltoista vuotta ollu läheisimmät kaverit itteä vanhempia niin olihan se helpotus ku tammikuussa täytin 18. Sitä ennen ”äiti ja isi” järjesti mulle kämpän missä luuhata reivien ajan. Ei se kyllä kovin mukavaa ollu ku vielä uutenavuotenaki jouduin jäämään porukasta yksin häröilee... Jonku kerran kävin alaikäsenä baareissa ilman papereita, mutta ei ne kerrat kyllä voittanu sitä ku 2.1. sain ekaa kertaa kävellä baariin täysin laillisesti *hymy* Siitä lähtien oon kyllä juhlinu jo tähän mennessä niiden lukuisten kertojen eestä ku jouduin jäämään bileistä/reiveistä pois ikäni takia. *jiihaa* Oon sitä mieltä, että kannatti kitua ja odottaa. Vieläkään en parhaisiin baareihin pääse Oulussa, mutta kyllähän tässä kerkeää! Ja hauskaa ON muuallaki ku reiveissä, vaikka onhan ne ihan oma maailmansa... *plur* Jatkoilla on usein ollu meininkiä puoleen päivään saakka, näin ainaki meillä päin. *joo*
henry

Posts: 18

#177 • • henry
talvella sit pääsee *aplodit* *jiihaa*
JustinSan

Posts: 822

#178 • • JustinSan Nullius in verba
En haluais olla päivääkään nuorempi enkä sekuntiakaan vanhempi, koska dissaan aina nuorempia versioita itsestäni ku ne on niin kilipäitä ja vanhetahan ei haluaisi kukaan :)
np. Alphaville - Forever Young *piis*

--
"Brevior saltare cum deformibus mulieribus est vita."

Claquesous

Posts: 3,206

#179 • • Claquesous viidettä kolonnaa

JustinSane:

np. Alphaville - Forever Young *piis*



*nuotti*Ai vant to pi foreeva jang, foreeva jang*nuotti*

--
32. of December

Janne

Posts: 1,330

#180 • • Janne kipee ukkeli
Elämä on ihmisen parasta aikaa! Mä olen ainakin tasan tyytyväinen ja onnellinen juuri sen ikäisenä kuin olen. Ja olin aikaisemminkin.