ikähöpinää

239 posts, 12 pages, 102,133 views

[Ripe]

Posts: 8

#201 • • [Ripe]
Täs 24v iäs ei paljoo enää tartte noita ikärajoi miettii *nauru*
Link

Posts: 200

#202 • • Link

Howdy:

Kysymys .. onko se sit vitun hienoa että niistä teineistä tulee niitä litkua,piriä, essoja yms . mukavaa kiskovia bilettäjiä?
onko se nyt sitten niin tavoittelemisen arvoista. Konemusiikki on ihan jees mutta se nyt vaan on niin että noissa piireissä vedetään sitä sun tätä. Itse en välttämättä pikkuveljeä näihin piireihin päästäisi ...



Syytön minä siihen olen jos et luota veljeesi.
Olen myös aika otettu (sekä edestä että takaa) koska leimasit minut
juuri huumeiden käyttäjäksi, vaikka et edes tunne minua.
Onko yläasteella hiphopia kuunteleva
henkilö mietojen huumeiden käyttäjä jos sattuu
eksymään nuorten hoppi iltamaan?
Vetääkö nuori rokkari koksuu?
Ilmeisesti olen aina liikkunut ns. väärissä piireissä kun en
douppaa mut kuuntelen konemusiikkia :(
peepe

Posts: 904

#203 • • peepe

Howdy:
Kysymys .. onko se sit vitun hienoa että niistä teineistä tulee niitä litkua,piriä, essoja yms . mukavaa kiskovia bilettäjiä?
onko se nyt sitten niin tavoittelemisen arvoista. Konemusiikki on ihan jees mutta se nyt vaan on niin että noissa piireissä vedetään sitä sun tätä. Itse en välttämättä pikkuveljeä näihin piireihin päästäisi ...



Itse ainakin odotan jo että oma veikka täyttää 18, niin pääsen viemään sen bileisiiin. Sanoisinpa melkein että oikeessa seurassa kun lähtee reivaamaan niin ei ole pelättävää.
Howdy

Posts: 7,955

#204 • • Edited Howdy Oldie

peepe:
---
Howdy:
---
Itse ainakin odotan jo että oma veikka täyttää 18, niin pääsen viemään sen bileisiiin. Sanoisinpa melkein että oikeessa seurassa kun lähtee reivaamaan niin ei ole pelättävää.



Allekirjoitan tuon viimeisen lauseen *hymy**joo*

--
Käpy vailla vertaa

Howdy

Posts: 7,955

#205 • • Edited Howdy Oldie

Howdy:
---
Link:
---
Howdy:

Syytön minä siihen olen jos et luota veljeesi.
Olen myös aika otettu (sekä edestä että takaa) koska leimasit minut
juuri huumeiden käyttäjäksi, vaikka et edes tunne minua.
Onko yläasteella hiphopia kuunteleva
henkilö mietojen huumeiden käyttäjä jos sattuu
eksymään nuorten hoppi iltamaan?
Vetääkö nuori rokkari koksuu?
Ilmeisesti olen aina liikkunut ns. väärissä piireissä kun en
douppaa mut kuuntelen konemusiikkia :(

---


Haha (nauraa kovasti) *nauru* öö hmm .. kovasti haluat lukea rivien välistä ihan omiasi .. en ole tainnut missään vaiheessa sanoa että "juuri sinä" olisit huumeiden käyttäjä .. älä nyt luule itsestäsi liikoja kaveri hyvä *hymy*

ja aikalailla omissa maailmoissasi elelet jos et näe sitä .. onhan noita käyttäjiä joka paikassa mutta aika naivi pitää olla jos ei sitä ymmärrä tai myönnä että kyllä se aika helvetin yleistä noissa klubi piireissä on *hymy* mut en mä jaksa oikeesti hei alkaa kiistelemään sun hip hop räppäri nou doup systeemistä 20v wanna be skene hiphopparin kanssa *nauru* (ja kohta varmaan tulee jotain sairaan hyvää läppää ikärasismista tai dissaamisesta yms... kivaa)

P.S. ja toi oli oikeasti hei tosi hauska toi kaverin avautuminen *nauru* ja vielä ihan tosissaan veijari tais kirjottaa tuon .. musta tuntuu että en taida tän enempää vaivautua asiaa kommentoimaan *hih* jaba .. keep hip hopping oon duud *piis*

Tuntuu näil nyky "SKENEIL" olevan kauhee tarve pätee tai puolustella tai jotain .. joka vitun asiasta väännetään kunnon romaani joka helvetin kerta *nauru*

Ja pliis hei jos on jotain kovasti vielä sydämellä niin kirjota ihmeessä privassa niin säälitään näitä kanssa ihmisiä vähän *hih* jatketaan läppää sielä *hih* ... siis jos ihan välttämättä haluat *hymy*


THE END .. pappa kuittaa ja lopettaa tähän .. en mä tässä ole mitään ristiretkeä tekemässä *hih**piis*

--
Käpy vailla vertaa

vuokko

Posts: 243

#206 • • vuokko
höööm,,, pohjustetaas kannanottoa...
itse olen (mietitääs hetki..) juossut helsingin yössä jokseenkin nuoresta lähtien, joskus oli yrjönkadulla kutakuinkin tikrun nurkilla vastapuolella katua Tempo, enivan rimemper? k-16?
kavereitten kans ei oltu vasta kuin ninkin junnuja kuin 8.lk yläastetta vasta kahlattiin(laskeskellaas hetki,,) justa ja just 14?(!) ja siit etiäpäin kävin n. kerran kaks kuukaudessa kaikki nää silloiset Teatrot ja groggyt ja tietty viel siel saviolla entises sisähuvipuistos. Entropyn ja hytkyn bileisiin lähdin siin lukion ekalla kun tapasin ensimmäiset "bileissä" käyvät ihmiset. Niin ja tietty oranssiklubi. Muistan vieläkin karrin ilmeen ovella kun hän päästi mut kurkkaan sisälle sanoen "kyl sä täst sitten taidat pitää" hymyillen mulle kuin susi lampaalle. Olin kysynyt varmasti säikyn näköisenä että soitetaanko täällä teknoa ja tai trancea...*blush* playmobil soitti...

..limulinjalla aloitin ja limulinja pysyi kunnes tuli 20+, sitten tuli juotua alkomahoolia toisinaan "pileissä". Mitään kemiaa en ole tarvinnut, enkä tule varmaan tarvitsemaankaan. Nyttemmin on taas jäänyt tuo juominenkin vähemmälle ja vähemmälle kun jotenkin vaan jaksaa paremmin jalka nousta ja fiilis on virkeempi..*jiihaa*

en tiedä mitä ystävät sanoo mutta itse ainakin pidän itteäni ihan täysjärkisenä koppaikäisenä *hih*
joten en nyt ihan kieltäiskään kokonaan vaikka laki sanoo k-18 (-se on pakollinen useimmiten vain laillisen päihteemme, alkoholin tarjoilun mahdollistamiseen ko. kemuissa/tiloissa)

Niin ja tosiaan seura kait vaikuttaa jonkin verran päätöksiin jokaisella. Minulla tosiaan ei ole koskaan ollut oikein kavereita/tuttuja jotka olisivat käyttäneet tai/ja tarjonneet tai muutoin kannustanu ees kokeileen. jotenkin olen sivuuttanut oikeastaan koko alueen jotenkin kokonaan, eikä ole ollut kummemmin hinkuakaan. Kokeilla siis. Ikäänkuin kahvin kans; jotkut juo mustana, toinen sokerin ja maidon kans, joku ei lainkaan.

et enpä tiedä tästä "uudestabilesukupolvesta" mitä niille pitäis tehdä.
Järjesteäänkö jotain "tapa/koodi/pukeutumis/näin-vedät-tai-olet-vetämättä-tyylikkäästi"-kursseja joista saa sitten lupakirjan lähteä testaamaan itseään tälle edustamallemme elämänalueelle.

osa undulaateista tulee aina oppimaan _vain_ kantapäänkautta halusimme tai emme, osa tippuu oksalta vain sen yhden kerran*poks*
vuokko

Posts: 243

#207 • • vuokko
puh olipa pitkä sepustus, pahoittelen, ei helppo topic*igor*
Link

Posts: 200

#208 • • Link

Howdy:
P.S. ja toi oli oikeasti hei tosi hauska toi kaverin avautuminen *nauru* ja vielä ihan tosissaan veijari tais kirjottaa tuon .. musta tuntuu että en taida tän enempää vaivautua asiaa kommentoimaan *hih* jaba .. keep hip hopping oon duud *piis*

Tuntuu näil nyky "SKENEIL" olevan kauhee tarve pätee tai puolustella tai jotain .. joka vitun asiasta väännetään kunnon romaani joka helvetin kerta *nauru*

---



*plur*P*pihkassa*L*pus*U*hali*R*blush*
Oliko nyt tarpeeksi hymiöitä että sinäkin
käsität tämänkin huumoriksi?

ps. Kuitenkin on aika hauskaa, että itsehän
sinä aloitit oman avautumisesi ja minä vain
kyseenalaistin sen. No enhän mä tajua
mistään mitään kun en oo noin kova
bilettäjä ku sinä ;( Toivottavasti mustakin
tulee iso ja vahva joskus. *jiihaa*
Avalanche

Posts: 27

#209 • • Avalanche -low&quiet-
Oh my god...

Drugs are bad, m'kay...*hahjust*, nuclear weapons are bad...*joo*
.
.
.
.
.
...and some bad thigs just belongs to life... *iloinen*
(eiks jeh?)

--
Life sucks! Music makes it easier.

killabunny

Posts: 63

#210 • • killabunny the white bunny
k-18 raja om kyllä pakko vaan olla, ymmärrän täysin joo, mut kyl välillä ottaa k-20 - k-22 bileet päähän, ku lemppari dj-soittaa, eikä oo mitään laillista estettä miksei vois päästä sisälle..toisaalta ymmärrän kyllä ettei tämmösiä kakaroita haluta kaikkialle:D:D:Dno mut onneks poket on usein kivoja, eikä mun elämä oo täysin pilalla:D ja sitäpaitsi k-18 bileitäkin löytyy jokatoiselle jalalle*sydän*

--
jalat turvallisen kaukana maasta tamppaa koko elämän

excelsior

Posts: 151

#211 • • excelsior :)
itse 18 vuotta jo täyttäneenä, alaikäisille on omat juhlansa ja klubeihin ei alkoholitarjoilun takia voi alaikäisiä päästää,
mutta kun on kertynyt vain nämä 18 vuotta, ei niilläkään pääse joka bileisiin joihin haluaisi, ja omalla kohdallani ei ole päihteistä tai käyttäytymisestä kiinni... vain ravintoloiden ja bilejärjestäjien asettamista ikärajoista... moni sanoo, että eiköhän sitä jaksa odottaa että saa ikää, ja itse kyllä jaksankin, mutta onko 20 vuoden ikäraja vain asiakkaiden ja bilettäjien valikointia varten? vai onko siihen joku yleisselkeä syy jota en itse hahmota?

k-18 on pakollinen ja erittäin hyvä ikäraja, ellei erikseen haluta nähdä aikaa ja vaivaa asioiden sumplimiseen, k-18 rajan alentamiseen... esim. Rave Against Drugs 17.12.04 .... oli hyvin järjestetty ja lain uomassa pysyttiin kokonaan ja uskoakseni alaikäisillä ja täysi-ikäisillä oli yhtä hauskaa rintarinnan

--
Vastedes ei tarvitse olla kuin päättäväisesti moderni, eikä tämä ole ohjelmallista vaan välttämätöntä ja kiireellistä.

Fyrisch

Posts: 4,525

#212 • • Fyrisch

excelsior:
onko 20 vuoden ikäraja vain asiakkaiden ja bilettäjien valikointia varten? vai onko siihen joku yleisselkeä syy jota en itse hahmota?



Siit ei kyl tosiaan ole kauan aikaa sitten ku olin 18 ite, ja ihtettelin samaa.. ja mietin "ei kahes vuodes voi muuttuu" mut esim, sillonku olin just saanu omat paperit, nii 12 packi kaljaa oli aika vakioo ennenku siirty johonki baariin/clubiin..Eli kauheis kaasuis hiihtäminen, se tarkottaa jo ovel sitä "uppoo ehkä tsägäl 2 tuoppii viel", aika nihkeesti sisääntuloi, ja paljon vaivaa ku joutuu kokoajan vahtii ettei rupee rähisee tai suihkuttaa laattaa! Nykyään alottelen nada, tai sitte pari kaljaa..Mut ei se ikäraja välttämättä täst johdu, monet ei vaa yksinkertasesti osaa käyttäytyy. Ja ikärajan nostaminen toimii kans hyvin tepi pelottimena, "eeh, k20 ei sinne sit natsaa millää" jos ei oo omii papereit, mut monesti voi omil jopa päästä jos on täyttäny (en suosittele kokeilemaan) ..se on vaa pokast ja asenteest kii.
Myös toinen syy voi johtua siitä et monet yli 19 vuotiaat käy töis, ja niil on sitä paaluu mitä polttaa.
emily_

Posts: 159

#213 • • emily_
Oon kyllä sitä mieltä, että lain mukanen 18v -ikäraja pitää olla -ainakin niissä bileissä, joissa on alkoholia tarjolla. Itellä ei ollu tarvetta lähteä mihinkään baariin/bileisiin/ecc. ennen vuoden 2003 vappua, jolloin käytin kaverin kaverin papereita päästäkseni erään ikärajattoman keikan alkoholintarjoilupuolelle. (Yks niistä kolmesta kerrasta, jollon tuli käytettyä lainapapereita..)

Eniten kuitenkin ihmetyttää K20-paikkojen linja. (Olenpahan kerran eräässä varsinaissuomalaisessa kaupungissa yrittänyt ensin omilla papereilla sisään ja 20min sen jälkeen päässyt kaverin kaverin 20v-papereilla sisään! [neljäs kerta väärillä papereilla, pahoittelen laskuvirhettä yllä]). Jos nimittäin bileisiin on ikäraja 20, jo se itsessään karsii suurimman osan tämän iän alle jäävistä (jos on karsiakseen), loppujen lopuksi bileiden ikäjakauma on jo niin suuri, että suurin osa paikallaolijoista on yli järjestäjän asettaman ikärajan. Jos paikalle sattuu ratsia, jossa jokaiselta paikallaolijalta tarkistetaan ikä, ei järjestäjälle koidu ongelmia, mikäli kaikki paikallaolijat ovat yli 18-vuotiaita. Miksei siis jonossa asiallisesti käyttäytyvää ja ulkoisesti fiksun oloista 18-19,9 vuotiasta voi päästää sisään, mutta kuka tahansa (mahdollisesti myös alaikäinen) voi päästä sisään, kunhan vaan on 20-vuotiaan paperit?

Mutta emme toki halua millekään bileille sellaista mainetta, että niissä käy paljon nuoria peeloja pissiksiä! Villi veikkaukseni on, että ne 18-19,9-vuotiaat, jotka esimerkiksi tässä forumissa kyselevät erinäisten bileiden linjasta, tietävät kyllä minkä tyylisiin bileisiin olisivat menossa, ja kuinka siellä tulee käyttäytyä. (Ja tuskin ovat mitään pissispeeloja!) Jos tällainen 18-19,9-vuotias sattuukin itse bileissä riehaantumaan ja alkaa käyttäytyä huonosti, niin järjestysmiehille tällaisen henkilön poistaminen tuskin on sen suurempi vaiva kuin kenen tahansa yli 20-vuotiaan sopimattomasti käyttäytyvän asiakkaan poistaminen. (Tuskinpa järjestysmiehet saavat palkkaa sen perusteella, kuinka monta asiakasta on kunakin päivänä poistettu tilaisuudesta.) Ja kuten yleensäkin, käsittääkseni järjestyshäiriötä aiheuttanut henkilö ei saa rahojaan takaisin, joten se ei ole järjestäjältäkään pois.

Ei tehdä elämää ja olemista liian hankalaksi itsellemme!
excelsior

Posts: 151

#214 • • excelsior :)

Fyraett:
---

Siit ei kyl tosiaan ole kauan aikaa sitten ku olin 18 ite, ja ihtettelin samaa.. ja mietin "ei kahes vuodes voi muuttuu" mut esim, sillonku olin just saanu omat paperit, nii 12 packi kaljaa oli aika vakioo ennenku siirty johonki baariin/clubiin..Eli kauheis kaasuis hiihtäminen, se tarkottaa jo ovel sitä "uppoo ehkä tsägäl 2 tuoppii viel", aika nihkeesti sisääntuloi, ja paljon vaivaa ku joutuu kokoajan vahtii ettei rupee rähisee tai suihkuttaa laattaa! Nykyään alottelen nada, tai sitte pari kaljaa..Mut ei se ikäraja välttämättä täst johdu, monet ei vaa yksinkertasesti osaa käyttäytyy. Ja ikärajan nostaminen toimii kans hyvin tepi pelottimena, "eeh, k20 ei sinne sit natsaa millää" jos ei oo omii papereit, mut monesti voi omil jopa päästä jos on täyttäny (en suosittele kokeilemaan) ..se on vaa pokast ja asenteest kii.
Myös toinen syy voi johtua siitä et monet yli 19 vuotiaat käy töis, ja niil on sitä paaluu mitä polttaa.





Noinhan se on... osittain... käyn itekkin töissä, et jos ryyppään raflassa, niin ryyppään raflassa kunnolla, mutta bileissä ei oo tapana juoda lainkaan, tai yks siideri/lonkero ravintolassa ja sitä ennen ei mitään, tuon ainokaisen jälkeen mehuja ja batterya... nii ja tupakkaa menee paljon... täällä kotikaupungissa oon kyl sen verran tuttu pokeille että päästävät lähes aina, mutta se on sit ihan eri juttu... se mitä ihmettelin oli et miksi bileissä on ikäraja, oon huomannu et jos joku joka on tulossa ihan vaan vetään perseitä, eikä tiiä että siinä raflassa on bileet, lähtee aika varmasti meneen, sen verran kummallista sakkia me ollaan bileissä, että ei kaikki pysty sulattaan sitä varautumatta... ja lähes kaikki meistä alle 20-vuotisistakin on siellä bilettämässä eikä pääasia ole juomisessa... yleensäkin bileet jossain raflassa on raflalle varmastikin myyntitappio, eikä sitä enää 1/6 ihmisistä (alle 20v) suurenna, isommat lipputulothan ne sais... ite oon tämmösen huomannu, ravintolassa kun oon töissä...

--
Vastedes ei tarvitse olla kuin päättäväisesti moderni, eikä tämä ole ohjelmallista vaan välttämätöntä ja kiireellistä.

DanaDeath

Posts: 11

#215 • • DanaDeath
Itellä ainakin toi tanssijalka vipattaa siihen malliin, ettei voi vaan istua kotona. Eikä oikeen kiinnosta sit noi ihq-miss60-peipe-piiritkään, niin on sit "pakko" päästä baareihin pilettämään. Mitään muuta syytä ei oo kun hyvä musiikki ja tanssiminen (tosin joissain baareissa pitää tinkiä tuosta hyvästyä musiikista). Oon kuitenkin liki absolutisti ja enkä muutenkaan hypi seinille ja oksentele vessan nurkkaan, joten en koe tekeväni mitään väärää. Täytän kuitenkin pian 18, niin eipä tämäkään ruikutus kauaa kestä. Paitsi sit kun haluaa K-20 pippaloihin.
Pavi

Posts: 17

#216 • • Pavi
Koskas ois seuraavat tämmöset alle K-18 pirskeet tampereen seudulla?
pathi

Posts: 224

#217 • • pathi

Pavi, 22.1.2006 03:39:
Koskas ois seuraavat tämmöset alle K-18 pirskeet tampereen seudulla?



Mä en edes muista koska ois viimeksi ollut k-16 bileet. Ei noita taideta juuri järkkäillä, mutta jos puhun läpiä päähäni niin asiasta enemmän tietävä valistakoon.

--
D:

Avatar
#218 • • astaroth Guest

Luneth*, 31.1.2005 11:19:
Eikä oikeen kiinnosta sit noi ihq-miss60-peipe-piiritkään, niin on sit "pakko" päästä baareihin pilettämään.


sama piiri se on kyllä suurimmaksi osaksi noissa baareissakin aika pitkälle x)
vinsku

Posts: 749

#219 • • Edited vinsku huba huba
Eipä oo miullakaan ikää, mutta ei haittaa. En oo edes käynyt missään, en tiedä siis mitä olen menettänyt. :) Onneksi olen jo 17,10v niin ei tarvitse odottaa kuin 11kk ;) Eiköhän sitä ehdi odotella, alaikäinen olen kuitenkin vaan 17,9 vuotta, täysi-ikäinen koko lopun elämää. Onhan noita mitä kaikkia RADeja sun muita jos käy odotus sietämättömäksi. :)

edit: kirjoitusasu.

--
Proge on niille, jotka osaavat iloita elämän pienistä asioista. -Hurjimus

Kiara

Posts: 42

#220 • • Kiara
Mulla oli sama ongelma kuin ketjun aloittajalla sillon nuorempana, mutta ei kai siinä voinut kuin oottaa... tai no niin on se ongelma mulla vieläkin, pitää olla paperit mukana joka paikassa; pelasin kaupassa pelikonetta niin tultiin kysyyn paperit*nauru*. Tällä hetkellä tuntuu että äkkiä se täysikäisyys sieltä loppujen lopuksi tuli...