Naiskehon esineellistäminen mediassa

178 posts, 9 pages, 33,525 views

#161 • • Felis Guest

Onkos ihan virallisesti tutkittu (onko linkkejä tuloksiin kenelläkään?) sitten sitä puolta miten tämä vaikuttaa ihmisiin henkisesti (siis jos kyse on todellakin _omasta_ valinnasta eikä pakosta), jos toimii prostituoituna pidemmänkin aikaa? Muita tunnettuja ongelmia?

Linkkejä ei ole antaa, mutta tässä kesän aikana julkaistiin lehdessä uutinen tutkimuksesta, jonka mukaan prostituoituna toimiminen vaikuttaa psyykeeseen samoin kuin raiskaus, pitemmällä aikavälillä vain. Ilmeisesti omalla valinnalla ei siis ole juuri muuta vaikutusta kuin se, että vaurion tapahtuminen saattaa käydä hitaammin.

Tuo prostituutiokysymys on oikeastaan jo niin hankala, että siitä pitäisi perustaa oma topikki.
#162 • • Taedium Guest

prostituoituna toimiminen vaikuttaa psyykeeseen samoin kuin raiskaus, pitemmällä aikavälillä vain.

Hm, periaatteessa mä oon ens kuussa menossa käymään Hollannissa, jossa on punaisten lyhtyjen katujakin. Sitä melkein voisi käydä kysymässä, mutten vain tiedä muuta tapaa päästä sinne sisään kun maksamalla itsensä asiakkaaksi. Seksistä en periaatteessa maksa, eikä tuo kiinnosta niin paljoa, että montaa kymppiä tuhlaisin kysymykseen.

Onko jollain Hollannissa käyneellä tietoa, voiko sitä vain käydä ilotalossa kysymässä kysymyksiä?

Tuo prostituutiokysymys on oikeastaan jo niin hankala, että siitä pitäisi perustaa oma topikki.

No sitten avaamaan vain. Hopi hopi.
#163 • • Felis Guest

Hm, periaatteessa mä oon ens kuussa menossa käymään Hollannissa, jossa on punaisten lyhtyjen katujakin. Sitä melkein voisi käydä kysymässä...

Ja miten ajattelit muotoilla kysymyksen? "Anteeksi, tuntuuko työnne teistä siltä kuin teidät olisi raiskattu?" :)

Kaipa tuommoisen toteamiseen tarvitaan jo psykologin koulutus.

No sitten avaamaan vain. Hopi hopi.

Joo kun ehtis edes tähän topikkiin kirjottaa.
#164 • • Taedium Guest

Ja miten ajattelit muotoilla kysymyksen? "Anteeksi, tuntuuko työnne teistä siltä kuin teidät olisi raiskattu?" :)

Kaipa tuommoisen toteamiseen tarvitaan jo psykologin koulutus.

No en ihan noin kelaillu. Mietin, että jotain tyyliin:
  • Kuinka pitkään olette olleet alalla?
  • Miten päädyitte alalle?
  • Oletteko tyytyväinen alaanne?
  • Miten koette työn muuttaneen teitä
  • a) Naisen suhteessa mieheen?
  • b) Teidän suhteessa seksiin?
  • Seurusteletteko?
  • Jos vastaus on kyllä, niin:
  • a) Mitä mieltä kumppaninne on alastanne?
  • b) Miten seksi eroaa kumppaninne ja asiakkaan kanssa ollessa?
  • Jos vastaus on ei, niin:
  • Nautitteko seksistä miehen kanssa edelleen, ja kuuluuko se vapaa-ajan toimintaanne? Siis toisin sanoen onko Teillä työajan ulkopuolista seksuaalielämää, vai viekö työ kaiken halun?
  • Onko Teillä tulevaisuuden suunitelmia?
  • Kenelle suosittelisitte alaa?
Näin äkkisältää mietittynä.

Enkä mä mitään kunnon psykoanalyysiä haluakkaan tehdä. Enkä osaisikaan.
#165 • • Edited pakana Guest
-
#166 • • LindaGP Guest

On olemassa melkonen joukko naisia, jotka on jossain vaiheessa keksiny että persettä keikuttamalla saa typerät ukot maksamaan kaiken. Se huoramalli on naisen oveluutta, ei miesten fantasiaa.

Ei sitä persettä tarvii edes keikuttaa, että saa miehen saa maksamaan kaiken. Hän haluaa maksaa. Mä en saa maksaa mitään, varsinkaan en raflassa. No, loppujen lopuksi ne rahat menee samasta tulevaisuuden konkurssipesästä... :rolleyes:
#167 • • Ana-- Guest
Tuli vaan mieleen south parkista chefin laulu prostituoiduista:

"A prostitute is like any other woman
they all trade sex for something,
and they do it good"
#168 • • R24 Guest

Onko jollain Hollannissa käyneellä tietoa, voiko sitä vain käydä ilotalossa kysymässä kysymyksiä?

Voitahansa käydä "neuvottelemassa" hinnoista :)

Ajastahan ne laskuttaa eikä sitä mitä te teette joten luulisi että ne haluu sen saman 50e pelkästä haastattelusta.

Tosin mitä niitä on joskus siellä tullu kateltua niin ei niillä näytä mikään hirvee kiire olla, riippuu kyllä varmaan mammasta.
#169 • • Taedium Guest

Voitahansa käydä "neuvottelemassa" hinnoista :)

Sattuneesta syystä olen joutunut hetken verran seisomaan pihalla, ja siinä sattui olemaan myös ilotalo. No kun kerran oli aikaa käsissä, niin tottakai seurasin sitä toimintaa ja näytti siltä, että se hintakeskustelu hoidettiin sormimerkein siitä ulkopuolelta. Kysyin yhdeltä, että mitä ne viuhtoo ja hän neuvoi, että sormet on kymppejä. Ja ne tytöt vilkutteli koko kättä ja tietty asiakkaat aloitti voitonmerkillä. Jossain 3-4 sormee oli yleensä hinta, jonka sopivat ja jannu menee sisään. En sitten tiedä miten se neuvottelu siellä sisällä sitten menee, kun en sisälle mennyt.

Ajastahan ne laskuttaa eikä sitä mitä te teette joten luulisi että ne haluu sen saman 50e pelkästä haastattelusta.

Sepä se, kysyin myös miten se toimii ja sillä hinnalla saa aina vartin kerrallaan. Eli joko vartti tai laaki, kumpi vaan tulee ensin. Ja minä en kyllä itse omista rahoista rupee tuommoiseen haastatteluun maksuja maksamaan. Ei kiinnosta niin paljoa.

Tosin mitä niitä on joskus siellä tullu kateltua niin ei niillä näytä mikään hirvee kiire olla,

Eipä näyttänyt olevan. Ja kyl siinä ku mäki seisoin pihalla ja odotin ihan jotain muuta, niin kyl siinä yks neito iski silmänsä minuun. Ehkä siksi että olin ainoa valkoihoinen koko paikassa... miten mä joudun sellaseen tilanteeseen, että sovittu odottamispaikka on Hollannissa, pikkukaupungissa, kahden aikaan yöllä, yksin, ilotalon edessä, jossa minä olen ainoa valkoihoinen? - Onneks en ollu humalassa. No mut kumminkin se sieltä ikkunasta viuhto ja kahtakin sormee näytteli ja kävi sieltä ovelta huutelemassaki mua paikan päälle. No parikymppii ei olis paljo, mut ku ne perhanan periaatteet... Mut mitähän ihmettä se oikeesti musta halus, varsinkin ku mä näytin, ettei kiinnosta. Ei mulla mikää Fabio-kroppa ole, että ei se kyl ihan seksin vuoksi voinu huitoo.
#170 • • Dani Cior Guest

Se, että nykypäivänä ihmiset kuksii vähän miten päin sattuu on tehnyt sen alkuperäisen takaapäin asennon yhä vähemmän merkitykselliseksi, joten kiihokkeita tarvitaan yhä enemmän ja eri puolilla. Näin käsittäisin. Ja sitä kautta tuo quottaamani kommentti toimii oman teoriani tukena, eikä sitä vastaan kuten näemmä yritit. Ja niinhän minä kirjoitin, että rinnat olisivat karkeasti sanottuna "varapeppu", ja kyllähän se aito kumminkin... Ja niinhän se oli seksitopicissa, että jaettiin miehet karkeasti

Desmond Morrisin argumentti mm. Alastomassa apinassa oli juuri se että rinnat ovat kiihoke miehiä varten. Simpansseilla ei esimerkiksi ole isoja rintoja muulloin kuin imetettäessä ja heillä on vieläkin kiima-aika, joka on ihmisiltä täysin hävinnyt, vaikka sitä on kesäisin vaikea uskoa. Muutenkin keskimäärin ihmisen sperman laatu on simpansseihin ja lukuisiin muihin lajeihin verrattuna todella surkeaa, joten epäilen tässäkin sivilisaatiolla olevan vaikutuksensa.

Tissien alkuperäistehtävä on imettää, sekundäärinen on olla seksuaalinen kiihoke, sama pätee huuliin jne.
#171 • • kytkönen Guest
hyvä vaan et naiskehoakin vähän glamorisoidaan, kun ylensä se elämä on vaan : ftvsmilie1.gifftvsmilie2.gifftvsmilie4.gifftvsmilie5.gif
#172 • • Ana-- Guest
ROFL OMG! :DD Loistavaa , sir kytkönen :D
#173 • • Moraani Guest
Eiikä, prostituoitu _omasta tahdosta_. Huhhuh, koskaan tällasta kuullukkaan, ja repesin kyllä aika hyvin. :D

En usko että toi käytännössä on mahdollista, siis todellakin olla prostituoitu omasta tahdostaan. Useimmiten nämä "omat valinnat" ovat aika pitkälti tietyn tilanteen aiheuttamia.

Katsoin yhtä dokkaria tässä taannoin. Siinä tyttö myi itseään, jotta saisi hankittua huumerahaa itselleen sekä miesystävälleen. Kohahduttavaa tässä oli se, että useimmiten miesystävä oli kytiksellä viereisessä huoneessa, jos sattuisi huono tuuri ja asiakas olisi esim. varas tai yrittäisi tehdä jotain diiliin kuulumatonta tytölle.

Mutta periaattessahan tää tsyby on siis ns. vapaaehtoinen, ei kukaan häntä pakota tohon hommaan, mutta on se varmaan helppo tapa saada rahaa. En silti jaksa uskoa että hän tuota ammattia (jos sitä siksi voi kutsua) tahtoisi harjoittaa jos vaihtoehtona olisi jokin muu yhtähyvin tuottava.

Nojoo, tää kyllä kuuluisi johonkin toiseen topicciin, mutta eniveis..
#174 • • Taedium Guest

Siinä tyttö myi itseään, jotta saisi hankittua huumerahaa itselleen sekä miesystävälleen.

Sähän just täs vastasit itse siihen, millä kirjoituksesi aloitit. Kuka sen huumepiikin työnsi sen tytön käteen? Jos se oli se mies, niin kuka pakotti tytön jäämään miehen luokse? En usko, että se mies pusikosta hyppäsi ja piikitti heroiinilla tytön samontein narkkariksi. Jos näin olisi, niin silloin syyttäisin vain sitä miestä tosta tilanteesta, mut kyl se tyttö ihan omilla valinnoillaan elämässään on aiheuttanut tuon tilanteen.

Nimim. "Narkkareille pitää olla tiukka - ne ei muuten opi RY" :003:
#175 • • Moraani Guest

Originally posted by Taedium
Sähän just täs vastasit itse siihen, millä kirjoituksesi aloitit.

Enpäs vastannu :p

mut kyl se tyttö ihan omilla valinnoillaan elämässään on aiheuttanut tuon tilanteen.

Nimenomaan, tarkoitin että tyttö on ajautunut prostituoiduksi _tilanteen pakosta_, ei omasta vapaasta tahdosta, tai siis selkeästä valinnasta ryhtyä prostituoiduksi. Tuskinpa hän huumehöyryissään kovin selkeätä päätöstä on pystynyt tekemään, vaan tämä on seuraus huumekoukusta.

Nämä asiat ei ole kovin yksiselitteisiä kun niihin liittyy muitakin tekijöitä kuin päätös "mikä haluaisin isona olla".

#176 • • Taedium Guest

Nimenomaan, tarkoitin että tyttö on ajautunut prostituoiduksi _tilanteen pakosta_, ei omasta vapaasta tahdosta, tai siis selkeästä valinnasta ryhtyä prostituoiduksi. Tuskinpa hän huumehöyryissään kovin selkeätä päätöstä on pystynyt tekemään, vaan tämä on seuraus huumekoukusta.

Nämä asiat ei ole kovin yksiselitteisiä kun niihin liittyy muitakin tekijöitä kuin päätös "mikä haluaisin isona olla".

En ole väittänytkään, että päätös on tehty tyyliin "mikä haluaisin isona olla". Ehkä päätös on tehty tyyliin:

"Iskä hakkas ja äiti oli jo vuosia sit jättäny iskän, koulussa kiusattiin ja kuuntelin punkkia. Sit Spädä tarjos kamaa ja sit ei sattunu sisälle. Lisää piti saada ettei ahistais. Rahat oli loppu ja lisää oli pakko saada. Kaverit ei enää lainannu ja lisää oli pakko saada vaikka munuaiset myymällä. Spädä keksi loistoidean, että myyn itseäni..."

Aivan sama. Minä en sitä tyttöä pakottanu kuuntelemaan punkkia eikä se Spädäkään pakottanut tyttöä ottamaan aineita. Et varmasti pistä yhteiskunnan syyksi niin kauan ku mä olen osa yhteiskuntaa. Ja jos on niin heikko luonne, että toisen painostamana ryhtyy narkomaaniksi, niin kykeneekö sitten itse ottamaan vastuuta tekemisistään? Jos ei, niin eikö holhouksen alaisena olisi parempi olla? Vastoinkäymisiä tuli, niin tuo tyttö valitsi helpon tien. Valitettavasti se helppo tie on usein myös lyhkäsempi.
#177 • • Moraani Guest

En ole väittänytkään, että päätös on tehty tyyliin "mikä haluaisin isona olla". Ehkä päätös on tehty tyyliin:

"Iskä hakkas ja äiti oli jo vuosia sit jättäny iskän, koulussa kiusattiin ja kuuntelin punkkia. Sit Spädä tarjos kamaa ja sit ei sattunu sisälle. Lisää piti saada ettei ahistais. Rahat oli loppu ja lisää oli pakko saada. Kaverit ei enää lainannu ja lisää oli pakko saada vaikka munuaiset myymällä. Spädä keksi loistoidean, että myyn itseäni..."

[/b]

No tottakai tää tsyby on ajautunut tilanteeseen jotenkin näin. Siksi juuri en ymmärrä tätä käsitettä prostituoitu omasta tahdosta.

Aivan sama. Minä en sitä tyttöä pakottanu kuuntelemaan punkkia eikä se Spädäkään pakottanut tyttöä ottamaan aineita. Et varmasti pistä yhteiskunnan syyksi niin kauan ku mä olen osa yhteiskuntaa.

Ei tästä oo nyt ollutkaan kyse, ei prostituutiota, huumeita yms. voi laittaa kenenkään tietyn tahon syyksi, jos syyllinen olisi, niin eiköhän se olis jo vankilassa ;)

Ja jos on niin heikko luonne, että toisen painostamana ryhtyy narkomaaniksi, niin kykeneekö sitten itse ottamaan vastuuta tekemisistään?

Tietenkään ihminen ei voi syyttä muita tekemistään valinnoista ja on vastuussa omista tekemisistään, mutta usein painostusta tiettyihin juttuihin tulee jos mistä. Esim. kotoa opitut käyttäytymismallit, kavereilta sekä yhteiskunnalta ja kyllä melko vahva luonne täytyy olla jos kaikkia näitä tahoja pystyy uhmaamaan.

Mutta siis, minun pointtini lähinnä oli se, etten pysty ymmärtämään tota käsitettä koska mielestäni se on mahdoton. Päätyä nyt prostituoiduksi koska niin _tahtoo_. En usko tota, kyllä siihen löytyy aika monta vaikuttajaa ja tekijää matkan varrella, jos kyse olisi pelkästään omasta tahdosta, niin eiköhän toikin tyttö olis enemmin jossain mukavassa työpaikassa ja viettäisi ns. kunnon kansalaisen elämää.
#178 • • Taedium Guest

Mutta siis, minun pointtini lähinnä oli se, etten pysty ymmärtämään tota käsitettä koska mielestäni se on mahdoton. Päätyä nyt prostituoiduksi koska niin _tahtoo_.

Mun mielestä tahto prostituoiduksi ryhtymiseen on myös se jos ei ole halua pistää hanttiin. Lammas _haluaa_ tulla teuraaksi.

(Disclaimer: Kuvainnollinen lammas.)