Olen vähän miettinyt Digidesignin 002 rackia, Motun 828 mk II:sta, RME:lläkin taitaa olla jotain sopivia malleja.
Päädyin sitten tohon MoTUn 828 MK II:een ja meinas kyllä pöksyt kastua taas tän äänenlaadun kanssa. Hoontechissäkään (DSP 2000) ei ollut mitenkään hassumpi, mutta kyllä tässä uudessa on ihan ygönen.
Asennus xp:hen meni niin breeze kuin vain voi ja 96smp/s latenssi ei näytä imevän prossutehoa yhtään sen enempää kuin pitääkään. Testasin tossa just nauhotella linjasta sisään synttyjä 96kHz:lla ja pirun hyvältä kuulostaa.
Mikkietusia en vielä kerenny testaamaan, mutta toivottavasti ovat edes auttavat, kun ei tällä hetkellä parempiin ole varaa.
Lisää kommenttia sitten ku oppii vähän käyttämään. :)
No nyt on vähän tullut testailtua, jotain asioita olen kortissa sentään huomannut negatiivista:
Kun kone on ollut tarpeeksi kauan päällä ja on riittävästi sohlaillut erilaisilla ääntätuottavilla softilla, Winamp (tai mikä nyt sattuukin sillä kertaa) lykkää Bad Directsound Driver -erroria. Kortin sammutus ja käynnistus, koneen buuttaus, tai Logicin käynnistäminen ja sammuttaminen auttavat kaikki.
Kortti on myös perso keräämään sähköverkosta joka ikisen rasahduksen itseensä. Toki mulla on verkkosuodattimet käytössä, mutta sattui joutumaan vahingossa suojaamattomaan rasiaan aluksi.
Käyttötuntumaltaan muuten oivalliset potikat on sijoitettu vähän turhan lähelle toisiaan ja samalla potikalla on oudosti sijoitettu sekä kuulokkeiden, että monitoreiden tasonsäätö (potkassa on painike, painamalla säädettävä kohde vaihtuu). Pari kertaa onnistunut peläyttämään itsensä melkein hengiltä, kun mielestään on säätänyt volkat pois ennen kuin laittaa kajarit päälle.
Muutapa ei tulekaan mieleen, muuten ominaisuudet tuntuvat istuvan just kuten pitääkin. Mikkietusten testaaminen on vielä vähän vaiheessa, en ole testannut kuin tolla Shuren dynaamisella räpylällä, jolla etuset kyllä saundasivat ihan neutraalilta. Kortti tuntuu noita ajuriräpellyksiä lukuunottamatta aivan hintaiseltaan. :)