Originally posted by Hiski:
hmm, terratecin ewx 24/96 kieltämättä vaikuttaisi hintaansa nähden hankinnan arvoiselta. kerros mekaanikko, mikäs teki siitä w2k:lle hankalan ja nyt pelaileeko ongelmitta?!
Hmm, siis mä en meinannut saada sitä kerta kaikkiaan toimimaan. Asensin Windowsin, service pack 2:n, DirectX 8:n, kortin mukana tulleet ajurit, niiden päälle uudet ajurit jne. eikä mitään. Kortti kyllä näkyi Control Panelissa mutta se ei vaan toiminut. Ei toiminut ulostulo eikä sisäänmeno. Asensin Windowsin uusiksi ja kaiken vielä varmuuden vuoksi eri järjestyksessä, ei mitään. Kokeilin Terratecin eri korteille tehtyjä ajureita, eri käytttiksille tarkoitettuja versioita jne. Ajattelin, että ongelma voisi olla resurssikonflikti, ja väyläkohtaisia IRQ:ita BIOSista koska kortti ei sallinut vaihtaa IRQ:ta Windowsin puolella, mikä johti siihen ettei Windows meinannut enää käynnistyä. (Mulla on siis koneessa kaksi äänikorttia, kaksi verkkokorttia ja näytönohjain/TV-viritin joka vie monen erillisen kortin resurssit, voi siis olla että simppelimmällä setupilla homma toimii helpommin.) En tarkalleen muista mitä kaikkea kokeilin ja missä järjestyksessä, joten edellä kuvattu on suuntaa-antava versio.
Väänsin melkein viikon ton kanssa, ja olin jo melkein luopunut toivosta, kun yhtäkkiä kortti vain alkoi toimia. En todellakaan tiedä, mitä tein eri lailla, mutta se alkoi vain toimia ja on sen jälkeen toiminut täysin ongelmitta. Äänenlaatu on mielestäni erinomainen niin sämpläyksessä kuin toistossakin. Latensseista ja muista en ymmärrä paljoakaan, mulla näkyy olevan "DMA Buffer Transfer Latency" 10 ms ja mielestäni kortti toimi OK pienemmilläkin arvoilla kun kokeilin, mutta en siis tiedä liittyykö tämä mihinkään? =) ASIO-bufferin kooksi on määritelty 800 samples/buffer (molemmat nämä siis ovat jotain defaulttiarvoja, en ole muuttanut mitään asetuksia kun homma toimii mainiosti nykyisinkin, lähinnä käytän Wavelabia ja Buzzia) mistä sanotaan että latenssi 96 kHz:llä on 8 ms, kertooko tämä mitään?
Mulla on siis ton Terratecin kortin lisäksi SB Live Value koneessa pelejä ym. perushuttua varten.