Originally posted by 029:
Ei kai se latenssi tohon drop-outtiin vaikuta?
Jos koittaa pienentää latenssia esim. muuttamalla bufferin kokoa (tai muuta softasynan päässä olevaa latenssinpienennys kikkailua) vaikkapa reasonissa tai rebirthissä yms. niin tämä saattaa johtaa pykimiseen ja drop-outteihin, yleensä johtaakin, kun tarpeeksi pientä latenssia hakee. Tässä saatta piillä ratkaisu, onneksi olkoon, jos näin vähällä pääset.
Mutta. Itselläni ilmiö johtuu ilmeisesti sekvensseribugista (Cakewalk). Siis kun sekvensserin päästä koittaa kompensoida sitä latenssia (joko miinus tai plus suuntaan) niin silloin alkaa drop-outtien vyöry. Mitä isompi arvo, sen enempi droppia.
Tämän ei mielestäni pitäisi olla edes mahdollista. Homman saa toki loppuvaiheessa duunattua sillein, että siirtää kyseistä (kaikkia kompensoitavia) raitoja sen kompensaatioarvon verran oikeaan suuntaan (vaikka manuaalisesti, jos ei oikeaa työkalua löydy) ja poistaa sen "raitakompensaation" (=cakewalkissa se Time-sarake). Tosin ei tää nyt ihan vastaa käsitystäni joustavasta musiikintuotannosta.
Jotta pysyttäisiin topikissa, todetaan, että kyseessä voi myös olla yhtenä midi-porttina käyttämäni terratec base1:n ongelmat. Tosin myös muutkin midi-devicet ilmiöivät samoin tavoin.
Pykimisestä sitten taas vastaa aivan täysin tämä softasyna. Tää saattaa johtuu tosta directx8:sta, pitää testata, kunhan tulee sopiva aika formatoida kovo...
Ei tästä nyt ihan rautalankaselvitystä tainnut tulla.