Jos joutuu paljon vaihtelemaan laitteita kokoajan, niin tietty se koneen takana oleva viuhka on sitten hieman huono valinta.
Ja jos joskus sattuu siivoon kämppäänsä....
647 posts, 33 pages, 239,680 views
Jos joutuu paljon vaihtelemaan laitteita kokoajan, niin tietty se koneen takana oleva viuhka on sitten hieman huono valinta.
Nyt olis pieni ongelma..
Kortti on ostettu viime elokuussa, joten ikää ei kyllä vielä kauheasti ole. Mikäs nyt avuksi?
Sviddu näitten äänikortsujen kanssa. :mad: Osaisko joku sanoa missä ongelma kun (L)E-MU 1212m:n analogi outputista tuleva ääni pätkii ja rutisee? Ongelmaa esiintyy lähinnä vain silloin kun kuuntelee cd-levyä rw/dvd-asemalta tai katselee dvd-leffaa ko. asemalta. Kovalevyltä soitettu musiikki ei rutise ja pätki. On kokeiltu soittaa levyjä toiseltakin rom-asemalta, mutta ei auta. Äänitystä en ole vielä kokeillut. Kaiken lisäksi toisesta outputista tuleva äänisignaali on huomattavasti toista heikompi ja puolet plugista pitää ottaa jakista ulos, jotta kanavista irtoava ääni on tasapainossa. Kaapeleissa ei vikaa, testattu on. Itse alan olemaan jo varsin epätasapainoinen ja häiriintynyt yksilö tämän kortin tiimoilta. Kansalaisvelvollisuus olisi toki viedä elektroniikkajäte kaatopaikan ongelmajäteosastolle.
Onko se DVD-aseman digikaapeli kiinni emossa? Entäpäs, oletko kokeillut ulostuloa toisella kaapelilla? (jakki paskana?)
Kun itelläni on 1212m, niin ei ole mikää äänikortti toiminu vielä näin hyvin. Parilla kaverilla on tosin ollu ongelmia pätkimisen kanssa, mut korjaantu uusilla ajureilla (jotain pci-bus prioriteetti-juttuja).
bulk, testasitko ikinä vaihtaa opareita siihen 828:iis niinkuin tossa jossain aiemmin threadissa oli puhetta?
^- tjoo, lähinnä mietityttää että mitä se vaihto tekis transienttitoistolle. eipä toi kyllä tod pahalta näytä muutoin silmämääräisesti, mutta pitäis tosiaan joskus päästä testailemaan rinnakkain jonkun liian hyvän -tm- konvertterin kanssa ja kuuntelemaan eroja. plus mun himamonitorointi on tosiaan niin perseestä akustiikan puolesta että se konvertteri ei oo ehkä ihan ensimmäinen juttu mitä kannattaa miettiä...
Mulla on tossa vierellä ei ehkä liian hyvä, mutta kuitenkin kohtuullisen hyvä Sonifex RB-ADDA -muunnin. Eroja on, mutta ne on tosi pieniä ja kuuluvat vain optimaalisella materiaalilla. Pitäis varmaan päästä vertaamaan johonkin Prism Soundiin, että saisi kunnollisen referenssin.