Poistin hiukan päällekkäisyyksiä ja lisäsin latencya.
647 posts, 33 pages, 240,780 views
Kumpikaan ei liene äänenlaatua ajatellen mikään voittajan valinta, mutta mielestäni toi live on ollut ihan riittävä.
Itselläni on sb live, ja tässä kohta tulee päivitettyä emolevy + pääkomponentit. Mietin että onkohan tota liveä järkevää edes asentaa sitten. Onko se cubasen kanssa aivan sama, käytänkö emolevyn (A7N8X) omaa äänipiiriä ja sen digitaalista ulostuloa vaiko sb Liveä, kun ASIO-tukea ei kumminkaan ole?
Kumpikaan ei liene äänenlaatua ajatellen mikään voittajan valinta, mutta mielestäni toi live on ollut ihan riittävä.
SB Liveen on ymmärtääkseni saatavissa ASIO ajurit (ei valmistajan). Kato vaikka googlesta, kun en muista osoitetta just nyt.
Noniin, tuli pultattua a7n8x-emolevy kiinni, ja tän integroidulla äänikortilla saa latenssit (ainakin asetuksista) heittämällä millisekunttiin. Asio-tuki siis on.
Digitaalinen ulostulo toimii mainiosti ja äänenlaatu vaikuttaa olevan vähintään sb liven tasoa. Mainio ostos. Bonarina tuli mm. sata-ohjaimet, lan-liitännät, firewiret, kutakin kahteen otteeseen. ;)
Ongelmana enää että tää kone kuumenee ihan homona..
No huhhuh. Asustekin sivuilta kurkittuna vaikuttaa melkosen pätevältä emolta! Kustannukset? Ja löysitkö dynamiikka/toistokäyriä tolle äänipiirille?
(Käytännön latenssilla ja asetuksien latenssilla voi olla eroa... ts. kaikki kortit saa ruuvattua millisekuntiin, mut hyvin harvoja kortteja voi käyttää niin pienellä. Mut jos asentelet cubasea tms. ni kerro miten pelittää? )
Ajattelin päivittää kotikoneeseen äänikortin ja harkinnassa ois ST Audio dsp24 Value.
Tuppu: Toimisikos M-Audion Audiophile -kortti tuossa kokoonpanossa moitteetta?
Luulenpa, että kyllä toimisi, koska mun emolevy on Soltek SL75KAV, joka on periaatteessa samanlainen kuin toi kt7a. Ainakin kummastakin löytyy samat speksit, eli VIA KT133a ja 686b-southbridge-piirit yms. jutut esim. sdram-muistit jne. Sanoisin että ihme on, jos ei toimi! Yleensä toimivuuden kaataa noi piirisarjat ja meidän emoissa ne on samat. Täytyy vain asentaa tietenkin via 4in1 ja asettaa kortille oma irq. Latency-patch ei mun mielestä vaikuttanu mitenkään, mutta on se mulla asennettuna. Mulla pelittää cubasessa asiolla 8ms latenssilla, kun on 48kHz valittu. Sanoisin, että on aika hyvä kortti, varsinkin äänenlaadun puolesta. :)
Tilasin nyt sit ton EWS88D:n, toivottavasti täyttää sille asettamani odotukset...
Eikös tossa D-mallissa ollu pelkät digi-liitännät? Ei siis saa mitään analogi-vehkeitä tohon kiinni. Itse jätin sen takia ostamatta joskus aiemmin.
noh, toisaalta tommonen vois toimii oikein hyvin esim. system linkin kautta softasynia pyörittävässä koneessa tai ylipäätän niinku slaven korttina... eihän sitä ikuna tiedä mitä ihmiset hakee;=)