Ai pyörii 44 samplen bufferilla? Aika kovat ajurit on joku vääntänyt AC-97:lle, mä en aikanani saanut aikaiseksi kuin just jotain 20ms latensseja. No, kai se kehitys kehittyy, mun Motu 828 MKII:kaan ei pyöri ku 96 samplella, tosin en ole hetkeen ajureita päivittänyt.
Korjataan vähän, siis 64 samplen bufferilla (joka on ~1.5ms), mutta kuitenkin. Kyseessähän on Asio4all-driveri joka hookkaa systeemiltä audiopiirin WDM-ajurin itselleen ja implementoi sen päälle asio-interfacen (ei siis mikään koneen mukana defaulttina tullut ajuri).
Ton AC97:n huonoin puoli ei muuten ollut toi latenssi, vaan täysin aunarista oleva äänenlaatu. Taajuusvaste ainakin Compaqin ja Toshiban läppäreissä on ollut jotain M-kirjaimen muotoista, joten kannattaa käydä kuitenkin vaikka hyvillä kuulokkeilla testaamassa miltä "oikeat" äänikortit kuulostaa noihin integroituihin verrattuna.
Jep, mulla on toki pöytäkoneessa RME + genelecit jolla miksaan/masteroin, mutta scratchpadina tuo sisäinen piisaa komeasti.
Mittailin mun vanhasta läppäristä (hp:n omnibook 500) joskus huvikseni Rightmarkilla outputin taajuusvasteen, ja se päihitti komeasti 20-20000hz:ssä esmes mun vanhan Yamahan DSP-factoryn (joka on sentään ollut joskus todella "pro" kortti). Inputin laatu oli aivan roskaa, erityisesti kohinatasot.
Tästä uudemmasta läppäristä en ole vielä ehtinyt/jaksanut mitata... Pitää tsekkailla kun on joskus luppoaikaa.
edit: tulipa sitten mitattua tuo taajuusvastekin.. -0.4 - +0.28 20-20000hz. Ei päätähuimaava, mutta piisaa hyvin luurit päässä vääntelyyn sängyllä.