Äänikortit

647 posts, 33 pages, 227,595 views

Avatar
#201 • • Bobsony Guest
Mut onks se sit niin, että EWX on ihan paska peleissä? Oon ehkä ostamassa sellasen Terratecin EWX:n ja kiinnostas tietää tarviiko sen lisäks jonkun kakkos äänikortin pelejä varten. Eli tukeeko directx:ää yms.
Avatar
#202 • • FoFlow Guest


Mut onks se sit niin, että EWX on ihan paska peleissä? Oon ehkä ostamassa sellasen Terratecin EWX:n ja kiinnostas tietää tarviiko sen lisäks jonkun kakkos äänikortin pelejä varten. Eli tukeeko directx:ää yms.



Ei se paska oo. EAX sun muut herkut vaan puuttuu. Ei kyllä haittaa menoa laisinkaan 3D räiskinnöissä. Ainakin Wolfenstein + UT2003 toimii ihan hienosti EWX:llä.
Avatar
#203 • • NoStatus Guest
Tilaan nyt sit tän: TERRATEC - DMX 6FIRE 24/96.
Taitaa olla kelpo peli.

Käyttökokemuksia laitan tänne myöhemmin.
Avatar
#204 • • lumo Guest
Viittikö mitata kuinka ulos karkausboxin nupikat tulee kun kortin olet saanut? Mun kotelossa on tommonen etupaneeliluukku ja mietin mahtuuko se koskaan kiinni, jos saman kortin hommaan.
Avatar
#205 • • NoStatus Guest


Viittikö mitata kuinka ulos karkausboxin nupikat tulee kun kortin olet saanut? Mun kotelossa on tommonen etupaneeliluukku ja mietin mahtuuko se koskaan kiinni, jos saman kortin hommaan.



Kuulokkeiden ja mikin volan säätönupikat on noin 14 mm korkeat.
Avatar
#206 • • lumo Guest
Alrite, kerrotko vielä kokemuksia kunhan pääset tositoimeen, latenssit ja äänenlaatu jne. Olen itse todella lähellä kyseisen kortin ostamista myös, sillä kiinnostaa :)
Avatar
#207 • • NoStatus Guest


Alrite, kerrotko vielä kokemuksia kunhan pääset tositoimeen, latenssit ja äänenlaatu jne. Olen itse todella lähellä kyseisen kortin ostamista myös, sillä kiinnostaa :)



Joo, just on asennus menossa. Muista, että tohon paneeliin tulee
kiinni rca-liittimet, joten ne törröttää ainakin 4-5 cm ulkona ellei
niitä aina irrota. Ton mötikän voi käsittääkseni laittaa koneen
ulkopuolellekin, siihen tulee äänikortista vain yks leveä piuha.

Vielä en ole ääntä saanut kunnolla testattua...
Avatar
#208 • • NoStatus Guest
Mikähän mättää, kun en saa äänikortista mitään muuta kuin TV:n ääntä pihalle?
Winampista, Media playerista, Sound Forgesta, Reasonista jne... tulee pelkkää pörinää.

Äänikortti on siis Terratec DMX 6Fire ja muu kokoonpano on:

- Windows ME
- AMD Atlon 1135 -prossu
- Epox 8KHA+ -emolevy
- Hauppauge WinTV -tv-kortti
- 3com -verkkokortti

Hain jo uusimmat ajurit siihen ja oon yrittäny vaihdella korttien paikkoja,
mutta mikään muu järjestys ei toimi tämänkään vertaa.
Avatar
#209 • • Ezzy Guest


Mikähän mättää, kun en saa äänikortista mitään muuta kuin TV:n ääntä pihalle?
Winampista, Media playerista, Sound Forgesta, Reasonista jne... tulee pelkkää pörinää.



kaikki muut kortit pois ja sitten testiä. sitten lisäilet kortit yksitellen ja testaat välissä toimivuuden.
Avatar
#210 • • pakana Guest
NoStatus:

Windows ME



Ei välttis tuu ees rokkaa lainkan tolla käyttiksellä.

Mulla oli vastaava pörinäongelma alussa Audiophilen ja W2Kn kanssa, mut poistu kun asens SP kakkosen... liekö ME:lle ees koodattu sellasta?
Avatar
#211 • • Ezzy Guest


NoStatus:

Ei välttis tuu ees rokkaa lainkan tolla käyttiksellä.

Mulla oli vastaava pörinäongelma alussa Audiophilen ja W2Kn kanssa, mut poistu kun asens SP kakkosen... liekö ME:lle ees koodattu sellasta?



ME on kyllä saatanasta. XP:n asennus voisi olla paikallaan.
Avatar
#212 • • Tuppu_ Guest
Ajattelin ostaa Terratec EWX 88MT:n, joten sen käyttäjiltä toivoisin jotain kommenttia tai EWX2496:n käyttäjiltä...

Eli millaista realistista latenssia kyseisellä kortilla saa, jos tehonkulutukset menevät todella suuriksi? Entä missä vaiheessa alkaa pätkimään ääni jossain sekvensserissä, eli paljonko tehomittari silloin näyttää? Ja kai nauhoitus onnistuu vielä, vaikka tehonkäytössä liikuttaisiinkin vaikka n. 80% tietämillä?

Tällä hetkellä mun audigy2 ex alkaa pätkiä n. 80-85% tienoilla ja ennen Audiophile pätki jopa vasta 95-99% :ssa.

Audigyssä ei ole tarpeeks hyvät ajurit, eikä 24bit 48kHz tilaa, niin sillä joudun laittamaan uudestaan ns. paremman kortin...ja tarvitsen noita 88:n sisääntuloja.

Jos jollain tietoa, niin kiittäisin ja kuittaisin. :)
Avatar
#213 • • FoFlow Guest


Ajattelin ostaa Terratec EWX 88MT:n, joten sen käyttäjiltä toivoisin jotain kommenttia tai EWX2496:n käyttäjiltä...

Eli millaista realistista latenssia kyseisellä kortilla saa, jos tehonkulutukset menevät todella suuriksi? Entä missä vaiheessa alkaa pätkimään ääni jossain sekvensserissä, eli paljonko tehomittari silloin näyttää? Ja kai nauhoitus onnistuu vielä, vaikka tehonkäytössä liikuttaisiinkin vaikka n. 80% tietämillä?

Tällä hetkellä mun audigy2 ex alkaa pätkiä n. 80-85% tienoilla ja ennen Audiophile pätki jopa vasta 95-99% :ssa.

Audigyssä ei ole tarpeeks hyvät ajurit, eikä 24bit 48kHz tilaa, niin sillä joudun laittamaan uudestaan ns. paremman kortin...ja tarvitsen noita 88:n sisääntuloja.

Jos jollain tietoa, niin kiittäisin ja kuittaisin. :)



Tsekkaa se PC virittelytopikki missä me kaksistaan testattiin tuota Pro53sta. Mun testit oli tehty MT88:lla... Oliskohan ollu niin että rutinat alko tulla kehiin siinä himpun yli 90%.
Avatar
#214 • • Edited MikkiHiiri Guest


Ajattelin ostaa Terratec EWX 88MT:n, joten sen käyttäjiltä toivoisin jotain kommenttia tai EWX2496:n käyttäjiltä...

Eli millaista realistista latenssia kyseisellä kortilla saa, jos tehonkulutukset menevät todella suuriksi? Entä missä vaiheessa alkaa pätkimään ääni jossain sekvensserissä, eli paljonko tehomittari silloin näyttää? Ja kai nauhoitus onnistuu vielä, vaikka tehonkäytössä liikuttaisiinkin vaikka n. 80% tietämillä?



Mulla on tällä hetkellä EWX24/96.
Kokeilin tota Logicin testiä ja ääni ei pätkinyt, vaikka tehonkulutus oli 100%. Grafiikatkin nyki kunnolla ja silti sain muuteltua mikserin arvoja ja kopsattua audio-objekteja ilman ASIO-overloadeja. Nauhotusta en muista mutta ei oo ASIO overloadeja tullu vaikka nauhottelin aiemmalla koneella jossa biisi vei sillä hetkellä varmasti sen 80% tehosta. Kannattaa pitää kovalevyn osiointi kunnossa niinkuin moneen kertaan on sanottu niin ei mene tehoja hukkaan :)
Niinjoo ja latenssi on 4ms@44,1khz (buffer 192bytes). Alempia arvoja en ole kyennyt saamaan menestyksellä vaikka ajurit sen antaa tehdäkin.
Avatar
#215 • • Salza Guest




...vaikka tehonkulutus oli 100%. Grafiikatkin nyki kunnolla ja silti sain muuteltua mikserin arvoja ja kopsattua audio-objekteja ilman ASIO-overloadeja. Nauhotusta en muista mutta ei oo ASIO overloadeja tullu vaikka nauhottelin aiemmalla koneella jossa biisi vei sillä hetkellä varmasti sen 80% tehosta...



Mikä buildi sulla on ajureista? En saanu 126:lla kuin 80%,
kun overloadeja alkoi tulemaan enemmän kuin laki sallisi. Päivitin
uusimmat (128) ja yllättäen sai kuormittaa 95-99%, eikä pätkinyt. Äänityskin pelasi hyvin. Siinä terratecin versiopäivityslistassa ei kyllä ollut mitään mainintaa mistään optimoinnista tai vastaavasta. Huvittavaa tossa on tosiaan se, että grafiikatkin jo pätkii mutta ääni soi hyvin :)
Avatar
#216 • • MikkiHiiri Guest




Mikä buildi sulla on ajureista? En saanu 126:lla kuin 80%,
kun overloadeja alkoi tulemaan enemmän kuin laki sallisi. Päivitin
uusimmat (128) ja yllättäen sai kuormittaa 95-99%, eikä pätkinyt. Äänityskin pelasi hyvin. Siinä terratecin versiopäivityslistassa ei kyllä ollut mitään mainintaa mistään optimoinnista tai vastaavasta. Huvittavaa tossa on tosiaan se, että grafiikatkin jo pätkii mutta ääni soi hyvin :)



Joo mullakin on se 128 :)
Hyvin toimii kyllä. Samat ajurit tais olla sekä 24/96:lle että 88MT:lle joten varmaan 88:llakin toimii hyvin.

Yks ihmeellinen juttu tosin mulla on tän nykykoneen kanssa (edellisen kanssa ei ollu):
Kun laittaa input monitorin päälle (että ääni menee ASIO-ajureiden "läpi" ja johon voi vaikka reaaliajassa lisätä niitä efektejä sekaan), ääni rätisee helvetisti 44,1kHz:lla, mutta 88kHz ja 96khz ei rätise yhtään. Äänen rätinä loppuu 44,1:llä kun laittaa jonkun raskaamman insert-effun sille kanavalle. Muilla samaa ongelmaa?
Avatar
#217 • • Jay Logic Guest
Noniin, kuukauden verran käyttökokemuksia hoontechin st-audio dsp24 valuesta.

Taajuuskäyrä kuulostaisi olevan lupausten mukaisesti täysin tasainen, mikä olikin tärkeintä. Asio-ajurit toimivat keskinkertaisella latenssilla, logicissa keskinkertaista huonommin. Cubasessa ja ableton livessä näyttäisi toimivan ihan passelisti.

Hinta (109e) -laatusuhde on kyllä varsin kohdallaan.


Ongelma tossa logicissa on muuten semmonen, että se näyttäisi ainakin kortin asetuspaneelin mukaan käyttävän mme-ajureita asion sijaan. Onko muilla tällaista?
Avatar
#218 • • Charlie Guest


Asio-ajurit toimivat keskinkertaisella latenssilla, logicissa keskinkertaista huonommin.

Ongelma tossa logicissa on muuten semmonen, että se näyttäisi ainakin kortin asetuspaneelin mukaan käyttävän mme-ajureita asion sijaan. Onko muilla tällaista?



Minulla sama kortti (DSP 2000 C-PORT ) ja latenssit on n. 4ms luokkaa. Minulla toimii ainakin hienosti...
Mitä tarkoitat keskinkertaista huonommalla?

Itselläni oli myös ongelma noitten mme-ajureitten kanssa. Kun riplaili jotain Logicin asio-puolella, niin se aina automaattisesti vaihtoi noi mme-ajurit.

En tosin nyt muista millä sain ne toimimaan, mut pitää yrittää muistella... :)
Avatar
#219 • • Jay Logic Guest




Minulla sama kortti (DSP 2000 C-PORT ) ja latenssit on n. 4ms luokkaa. Minulla toimii ainakin hienosti...
Mitä tarkoitat keskinkertaista huonommalla?

Itselläni oli myös ongelma noitten mme-ajureitten kanssa. Kun riplaili jotain Logicin asio-puolella, niin se aina automaattisesti vaihtoi noi mme-ajurit.

En tosin nyt muista millä sain ne toimimaan, mut pitää yrittää muistella... :)




Kuulostat leffojen kengänkiilloittajalta. "Hmm en aivan muista, jospa seteli virkistäisi mieltä.." ;D Mut nykyään logic ei siis vaihda sulla automaattisesti tota asetusta mme:ksi? Tahtoo informaatiota :)

Mulla latenssi olis logicissa lähempänä neljääkymmentä millisekuntia, jotta se ei rupeisi poksahteleen pidemmän päälle.
Avatar
#220 • • Edited MikkiHiiri Guest





Kuulostat leffojen kengänkiilloittajalta. "Hmm en aivan muista, jospa seteli virkistäisi mieltä.." ;D Mut nykyään logic ei siis vaihda sulla automaattisesti tota asetusta mme:ksi? Tahtoo informaatiota :)

Mulla latenssi olis logicissa lähempänä neljääkymmentä millisekuntia, jotta se ei rupeisi poksahteleen pidemmän päälle.



(ainiijoo MME ajureilla ei saa alhaisia latensseja)