Unikuvia

198 posts, 10 pages, 34,783 views

Avatar
#61 • • ER Guest
näin tuossa ihan yksi yö unta jossa fyysikko toverini antoivat minulle sähköiskuja pesuhuoneen katosta repäistyllä loisteputkella. ilman mitään seksuaalista viritettä, tarkoituksena kurittamiseni.

yksi hauska muisto on unesta jossa olen meinigeissä sinisen ufo-olento pumpattavan barbaran kanssa.

ja minun kauhu-uneni väri on ruskean punainen ja se sisältää sieniä mistä tulee savua ja hauen lätäkössä.
Avatar
#62 • • ER Guest
Hieman vanhahko topikki, mutta minun on pakko päästä purkamaan sydäntäni. Viime yönä näin seuraavaa unta:

...olin kävelemässä synnyinkotini portaita ylös Joken(!) kanssa, tarkoituksenani etsiä käsiini Platinumin fiktiivinen käyttäjä nimeltä aSpirit69. Hän (unessani isokokoinen mies jonka kasvoja ei näkynyt) makaili ensimmäisessä kerroksessa sohvalla. Näimme hänet Joken kanssa fiktiivisen lasioven läpi. Hän oli tehnyt jotain pahaa ja meidän täytyi ottaa hänet kiinni. Lähdin kuitenkin ulos alaovesta löytäen pihalta Taedeiumin ja Varvanan ottamassa aurinkoa. Kysyn Taedeumilta: "eikös aSpirit69 ole joku sun kaveri, onko se millainen tyyppi?" Johon saan vastauksen: "se on ihan mukava, mutta en koskaan mene sen lähelle ilman samuraimiekkaa(!)". Taedium lähtee auttamaan Jokkea minun jäädessäni portaiden alle kuuntelemaan peloissani. Vähän ajan kuluttua kuulen äänistä, että aSpirit69 on saanut käsiinsä samuraimiekan ja on teloittanut Taediumin. Jokke syöksyy alas portaita ja lähden 1mm/h vauhdilla liikkeelle kohti ovea tarkoituksenani varoittaa Varvanaa. Uni loppuu.

Täytyy nyt tähdentää, että minulla ei ole mitään unessani esiintyneitä Platinumin vakiokäyttäjiä vastaan! He esiintyivät unessani kasvottomina hahmoina, minun vain jotenkin tietäessä ketä he ovat. Herättyäni n. klo 5 aamulla painajaisestani ei nukkumisesta tullut enää mitään. Pitäisi ehkä rajoittaa Platinumin käyttöä hieman. :)
Avatar
#63 • • Tapi T Guest


...olin kävelemässä synnyinkotini portaita ylös Joken(!) kanssa...


Täällä tulee roikuttua niin paljon, että Platinum-unen näkeminen jossain vaiheessa alkaa olla jo väistämätöntä. Toivottavasti siinä ei kuole kukaan.
:012:
Avatar
#64 • • baty Guest
omituisin uneni on lyhyesti tämmöinen(joskus työjutut pukkaa väkisin uniin):
Lensin avaruudessa kopiokoneella ratsastaen(tarkemmin Toshiban e-Studio 16 mallilla) ja ammuskelin sillä vihollis kopiokoneita(Canoneita ja Xeroxeja). Vähän starwars avaruustaistelu tyyliin :)


vähän työkaverit nauro kun kerroin uneni heille ;)
Avatar
#65 • • LindaGP Guest
Mulla on semmonen vakiopainajainen joka on pelotellut minua ihan pikkuskidistä asti. Seison ei-minkään päällä ja joka puolella ympärilläni lentää ihan hillitöntä vauhtia kuutiometrin kokoisia vaahtomuovikuutioita. En pysty liikkumaan mihinkään. Kaiken tämän kuutiosekasorron keskeltä näen hitaasti minua kohti tulevan pienen neulan, ja tiedän että tämä neula tulee tekemään tosi pahaa jälkeä silmiin. Herään aina ihan paniikissa tästä unesta. Mulla ei ole mitään neulafobiaa, käyn luovuttamassa vertakin kolme kertaa vuodessa. Vaikuttaakohan tähän silmiin kohdistuvan väkivallan pelkoon se, että molemmat silmäni on leikattu, toinen 7 vanhana, toinen reilu vuosi sitten?

Muuten uneni ovat hyvin realistisia, joskus täytyy ihan miettiä, että onko tämä nyt oikeasti tapahtunut vai ei. Painajaiset ovat usein pakounia tai liittyvät työhön. Eli olen yksin töissä ja kaikki mitä teen menee ihan päin juuri sitä, ja suurinpiirtein seinät kaatuu päälle.
Avatar
#66 • • Edited irokeesi Guest
Itselläni unet ovat välillä niin kowaa tavaraa ettei halua herätä ollenkaan. Pari yötä sitten (la-su) näin sellaista tavaraa että... Oli kuin mikäkin paras seikkailuelokuva, niin yksityiskohtainen ja elävä että harmitti koko loppupäivän että jäi kesken. Siinä oli nainenkin johon olin rakastumassa ja hänet kaapattiin lopussa ja sitten heräsin! Kirjoitin tottakai tärkeimmät kohdat muistiin mutta en niitä tässä välttämättä kaikelle kansalle toitota... Ala-asteelta asti uneni ovat olleet 1. laatua. Esimerkkiän langolieerimainen uni josta myös kirjoitin ala-asteella tärkeimmät kohdat ylös, tein koulussa siitä kirjotelmankin ja sain kiitettävän sekä opettaja luki sen vielä koko luokalle luvallani... Tästä on jo melkein kymmenen vuotta mutta muistan vieläkin unen elävästi... että semmosta. Mussa olisi varmaan myös kirjailija-ainesta... kersana tuli jotain kirjoitettuakin mutta nippu hävisi yhtä mysteerisesti kuin oli syntynytkin (ei, en kuvitellut koko hommaa).

Edit: sori typot, korjaan ne joskus selvinpäin...

Edit2: no kerronpa tässä pääpiirteittäin la-su yöni rakenteen:

Olin ilmeisesti suurikin pomo, koska taloni oli melko iso, tarkemmin ajatellen se vaikutti enemmän mummoni talolta pihoineen, metsineen kaikkineen. Viereisessä talossa ilmeisesti oli hyvännäköinen blondi jota koitin iskeä. Juttu eteni tässä asiassa niin pitkälle että seuraavaksi tajusin olevani hänen kanssaan naimisissa. Tottakai myös jokaisessa hyvässä unessa on huonot puolensa, viereisessä metsässä tietenkin asusti ihmeellisiä örkkejä ja muuta. Mutta minä uber-henkilönä (osaan lentää, kuten kaikissa muissakin unissani) olen tappava kaiken pahan joka uhkaa rakasta vaimoani ja kotiani. Mustia, sittisontiaisen näköisiä örkkejä pomppii pihassa ja ne ovat olevinaan niin myrkyllisiä että kaikki muut paitsi minä kuolevat niiden kosketuksesta. Pyydystin kolme sellaista jotka uhkasivat reviiriäni toisen henkilön kanssa jota en muista kuka oli, varmaan joku lapsuudenystävistäni. Pyydystin ne kepillä, jonka päässä ne killuivat salmiakin oloisina kuolleina möykkyinä. Vein niitä taloon lesotakseni tuoreelle vaimolleni. Ilmeni että olen uber-henkilä vaimoni valmistaman juoman ansiosta, koskin vahingossa yhteen örkkiin ja sain etusormeni päähän infektion ja reiän jonka sisällä oli salmiakin oloista ötökän nahkaa, puristelin sitä mutta se ei irronnut. Ei hätää, en kuitenkaan kuollut koska olen uber-henkilö. Käskin vaimon valmistaa lisää juomaa jotten kuolisi, kerskailin vaimolle kuinka supermies olen kuin aikaisemmin samassa unessa lensin ja hypin katoilta ilman että mitään kävi. Seuraava vaihe olikin että havahduin siihen että vaimoni oli kaapattu ja talostani juoksi ihmisiä varastaen omaisuuttani, huusin vaimoni perään ja sanottiin että huppupäiset miehet olivat hänet kaapanneet... nyt heräsin, perkele että jäi pahaan kohtaan... harmi, sillä vaimoni oli varsin kaunis nainen ja kaikki meni muutenkin niin hyvin.

Siinäpä sitä. Ton tapasia tulee aika usein.

Edit3: luin joskus Tieteen Kuvalehdestä että joku äijä on kehitellyt laitteen jonka avulla ihminen muistaa unensa paremmin herätessään. Perustuu johku unen aikana brainii lähetettävii äänii. Lieneekö taas faktaa vai fiktiota. Itselläni kyseinen verme ei paljoa kannata koska tuppaa niin hyvä muisti olemaan mutta niille jotka harmittelevat että unohtavat unensa, ois aika jees :p
Avatar
#67 • • SamL Guest
Näin mielenkiintoisen ja lopputulokseltaan varsin epämiellyttävän unen viime syksynä. Kävelin ympäri asuntoani tarkkaillen itseäni yläpuolelta, tiedostin siis olevani unessa.

Kävelin asunnostani ulos ja menin hissiin, jossa heräsin karuun todellisuuteen peilikuvaani säikähtäen, olin nimittäin alasti. Vaikka näin itseni unen ajan niin alastomuus ei häirinnyt ennen kuin olin hississä. Oli tyttöystävä hieman ihmeissään kun huutelin postiluukusta availemaan ovea...
Avatar
#68 • • Taedium Guest
Outoja unia taas. Mulla näköjään kaikki unet liittyy mun silpomiseen ja seksiin. Hienoa. Ehkä pitäis liitty johonkin Self Mutilation & Sex -klubiin.

Oudointa unessa oli se, että tilanne tapahtu mun huoneessa, mutta seinät oli vaaleanvihreät, eikä valkoiset.

No istuin siinä sohva-patja-tyynykasa-kokolattiamattohässäkässäni kaverin kanssa katsomassa DVD elokuvaa. (En muista mitä.) Hän kääntyi minua kohden ja olikin eräs toinen kaverini. Hän kysyi voinko hieroa hänen niskaansa ja hartioita. Istuin hänen selkänsä takana ja hieroin niskaa samalla elokuvaa katsoen. En ajatellut sen kummosempia. Ihmettelin vain, että hänenhän piti olla ihan toinen henkilö - tai ainakin 5 minuuttia sitten hän oli. Luulin, että nyt muisti tekee tepposia.

Sitten hän tarrasi käsillään ranteistani kiinni ja näin hienon morfoosin. Eli hän kääntyi 180 astetta kääntymättä. Siis niin, että hänen kasvonsa tuli takaraivon läpi ja siis kääntyi sisäkautta ympäri. Hän heitti minut selälleen patjalle ja repi vaatteet pois. Hän ratsasti siinä päällä. Huomasin, että hänelläpä on pitkät kynnet. Ja toisessakin kädessä. Ja kolmannessa. Ja taisi siinä kuusi kättä hällä olla, joissa jokaisessa aikas pitkät ja terävät kynnet. Yhdellä parilla piti nilkoistani kiinni, yhdellä ranteistani ja yhdellä parilla painoi rintaani. Hän sitten raapaisi minun rintaani ja siitä repesi aika isojakin paloja pois.

Kun näin sisääni, niin se ei ollut mitenkään normaalin näköistä, vaan näytti silleen muumioituneelta ja kuivettuneelta. Ja jotain kuivuuteen kuolleita valkoisia matojakin siellä oli. Vähän näytti ilkeältä, kun näki rintakehänsä sisään ja siellä näkyi vain vähän kuivunutta, muumioitunutta (ehkä lihaksistoa?) juttua ja homerihmastoa yms. Kuitenkin tuntui ihan ok:lta ja hengityskin pelasi - siis myös unessa. Homma tuntui kiinnostavalta ja sain käännettyä pääni niin, että näin kunnolla sinne rintakehän sisään. Siis lähes työnsin pääni rinnastani sisään. Siellä pohjalla, jossain vatsan kohdilla näkyi sellaista märkää, mädäntynyttä omenaa muistuttavaa mönjää. Sitten heräsin. Harmitti. Olisin halunnut nähdä mitä muuta löytyy.

Se kun rintakehää ruvettiin raapimaan, niin tuntui, kuin kroppa ei olisi ollut enää minun. Vain pää olisi ollut omasta ruumista.
Avatar
#69 • • irokeesi Guest


Kun näin sisääni, niin se ei ollut mitenkään normaalin näköistä, vaan näytti silleen muumioituneelta ja kuivettuneelta. Ja jotain kuivuuteen kuolleita valkoisia matojakin siellä oli. Vähän näytti ilkeältä, kun näki rintakehänsä sisään ja siellä näkyi vain vähän kuivunutta, muumioitunutta (ehkä lihaksistoa?) juttua ja homerihmastoa yms.



Hei mäki oon joskus nähny itteni sisään, itseasiassa parikin kertaa. Tosin itse näin oman käteni sisään, iho lerpatti ja tsekkasin sitten mitä sieltä löytyy oli nahan alla melko homeisen/pizzaisen näköistä. Tarkalleen en muista miltä näytti kun niistä unista on aikaa jo, kuitenkin mua itseä pelotti se että käsi oli ihan kuollut. Luulisin että Taediumin kuvaus oli aika lähellä miltä se näytti.

Mitä tulee seksiuniin, niitä on valitettavan vähän. Joko toiminta on juuri alkamassa ja päättyy heti tai se onkin lopulta jotain aivan muuta kuten karkkipussin naimista. Kaamein seksiuneni oli se että riisuin hyvännäköistä tyttöä ja huomasinkin että hänellä on miehen varustus... sinänsä pelottavaa. Tietääkseni en ole myöskään homo/kaappi- tai piilohomo.
Avatar
#70 • • Taedium Guest


Tosin itse näin oman käteni sisään, iho lerpatti ja tsekkasin sitten mitä sieltä löytyy oli nahan alla melko homeisen/pizzaisen näköistä.

Wau! Muutkin näkee tommosia unia. Nyt jostain unikiria pakko saada. Tai ainakin psykologi paikalle. Jos tämä onkin joku joka tarkoittaa jotakin, niin haluan tietää.


Tietääkseni en ole myöskään homo/kaappi- tai piilohomo.

Unessa voi kuulemani mukaan nähdä seksuaalispainotteisia unia omaa seksuaalisuuttaan vastaan, jopa omaa lajiaan vastaan. Oidipus unethan on kuulemma myös melko yleisiä. Niillä ei käsittääkseni kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa mikä on oma seksuaalinen preferenssi.

Ja lisäksi olen kuullut, että jokainen ihminen - siis tasan 100% - epäilee jossain vaiheessa elämäänsä omaa seksuaalista suuntautumistaan.
Avatar
#71 • • Edited laura Guest
mä puhun usein unissani.
"kukko nokkii päätä"
"pieni delfiini, mennään uimaan"
"lakupatukka!"
"karhunpennut kiusaa"


yks kivoimmista unista on kyl ollu se kun lentelen lintujen seassa ja sit viereen tulee tukaani jonka nokka on täynnä salmiakkia!
se ois mun paratiisi.


sorppa niille joita herättelen yöllisillä jutuillani ^__________^
Avatar
#72 • • LindaGP Guest
Mun on ihan pakko kertoa yks juttu (suosikkitapani aloittaa kertominen!): Siis kyseessä viime yön uni. Pääsiäistipuilla oli karu kohtalo...

Eli: minulla oli iso pahvilaatikko täynnä maalattuja pääsiäismunia. Yhtäkkiä yhdestä kuoriutui piipittävä kananpoika. Ajattelin ensin että voi kun söpö ja ihanaa ja muuta joutavaa hempeätä. Sitten niitä alkoi kuoriutua lisää ja lisää ja lisää. Lopulta niitä oli huoneessa niin paljon että en mahtunut astumaan mihinkään tallomatta niitä, melu oli korvia huumaava. Minua alkoi ihan vietävästi ärsyttää ja otin selästäni liekinheittimen ja aloin, kuin Sigourney Weaver jossain Alien-leffassa, 'puhaltamaan' niitä. Verta ja untuvaa lensi ympäriinsä.

Saatiin grillattua broiskua ihan mahan täydeltä. Heräessä oli nälkä...
Avatar
#73 • • sunnyboy Guest
Painajaiset ovat usein pakounia tai liittyvät työhön. [/B][/QUOTE]


Pakenemiseen ja työhön liittyvät painajaiset ovat aika yleisiä...tai ainakin mun kohdalla on näin. Ehkä kaksosilla on taipumusta nähdä painajaisia duunista ja pakenemisjutuista...?
Avatar
#74 • • LindaGP Guest


Painajaiset ovat usein pakounia tai liittyvät työhön. Pakenemiseen ja työhön liittyvät painajaiset ovat aika yleisiä...tai ainakin mun kohdalla on näin. Ehkä kaksosilla on taipumusta nähdä painajaisia duunista ja pakenemisjutuista...?



Ainakin tällä kaksosella!:018:
Avatar
#75 • • opri Guest
jep unet on kyl yleensä kokoelma päivän tapahtumista.. lisä mausteilla väritettynä.

Hulluin uni vähään aikaan oli, kun aloin unissani pidellä vatsaani ja totesin että olen RASKAANA. No olin tietty aika paniikissa ja heräsinkin kai puoliksi ja kokeilin vatsaani. En muista totesinko olevani väärässä, koska nukahdin uudelleen ja pian synnytinkin lapsen. Itkin kun en osannut hoitaa lastani, joka oli uuden nokian kännykän muotoinen. Siis kuvitelkaa, mä aloin unissani itkeä, kun en osannut hoitaa sellasta jumalattoman suurta puhelimen muotoista suorakulmiio lasta. Vaikeahan sitä on selittää miten lapsen ja puhelimen risteyttää, mut se tuntui niin aidolta ja vaikeelta! Ja arvatkaa kuinka järkytyin kun heräsin kyyneleet silmissä. Ei kovin terve uni, mut onneks mä tiedän mistä noi palaset tuli uneeni.

Oltiin just juteltu kaverin kanssa mun serkun uudesta poika vauvasta ja nokian uudesta kännykästä.. unessa ne jotenkin yhdistyi. Huh mut olipa herätys:001:
Avatar
#76 • • sunnyboy Guest




Ainakin tällä kaksosella!:018:



Tällä kaksosella myös. Syntymäpäivä liippaa aika läheltä...mulla on 16.06.1977.

Viime yönä näin taas aika oudon unen. Olin hylätyllä radalla junan kyydissä ja vauhti oli melkoista. No selvisin kuitenkin hengissä ja nyt taas duunissa...;)
Avatar
#77 • • LindaGP Guest




Tällä kaksosella myös. Syntymäpäivä liippaa aika läheltä...mulla on 16.06.1977.



Kas kas, ollaan melkein kaksosia, tai ollaankin, yeah yeah whatever, ei olikein pää toimi tähän aikaan aamusta.

Sitten asiaan, eli unissapuhumisesta:
Saatan kuulemma juuri kun olen nukahtamaisillani puhua ihan mitä sattuu. Kerran kuitenkin olin keskellä yötä huutanut tosi vihaisena: "Johan, du din satans kuk! Får jag fast dig, så tar jag livet av dig!" Eli tappomeininkiä... Seuraavana aamuna silloinen miesystäväni kysyi varovasti, että "Kuka se Johan on?" Nauratti makeasti.
Avatar
#78 • • qini Guest
Olen juuri päässyt armeijasta tammikuussa ja nähnyt harvakseltaan armeijaunia.
Eräs mieleenpainuvin uni oli sellainen,että oltiin kävelemässä muodossa johonkin ja sitten ohitettiin rivistö alastomia naisia ja kun sinnepäin katsoi niin luutnantti huusi että eipäs kurkita sieltä.

Sen jälkeen mentiin suihkuun ja sielllä oli kaikenikäsiä tyttöjä ilkosillaan ja hävetti aivan hulluna,kunnes kaverini putkahti ainoaksi pojaksi sisään ja virnuili vaan.

Noi armeija unet tuovat hymyn kyllä huulille nykyään kun herää ja huomaa, että se on loppu!
Avatar
#79 • • ---[-]--- Guest
Tässä yks mun suosikkiuni.

- juoksen krokotiiliä pakoon
- juoksen
- juoksen
- juoksen
- kaadun kivenmurikkaan ja kompastun
- lennän ilmalennon
- nostan katseeni maasta ylös
- krokotiili on suoraan edessä valmiina haukkaamaan pääni
- kuolen shokkiin kun näen krokon

....ja sitten herätys.

että sellasta


....onkohan kellään visioita siitä, miten painajaiset vaikuttavat ihmisen todellisuuteen. Koska nukkumisaika on pitkä (6-9h about), väitän että uni ja valve ovat yhtä todellisia. Esim. ahdistava uni vaikuttaa psyykkeeseen samalla tavalla kuin ahdistava tilanne reaalimaailmassa...

....mielipiteitä tähän
Avatar
#80 • • Bio Guest
Mulla on kans niin sekoja unia, että itteäkin alkaa ihmetyttää kuin mun pääs tollasia unia liikkuu..
Yleensä ne on jotain "örkki jahtaa"-unia, mut sit välillä tulee ihan käsittämätöntä, esim kerran olin joku sarjamurhaaja ja sit muistan kuin tarkasti tein kaikki työt etten jäis kiinni.. hui!!
Miks mä nään tälläsiä unia, tuleeko musta joku hullu..